TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 11.12.2025.
Na Bonjour.ba uvijek tragamo za brendovima koji nastaju iz iskrenih razloga, iz trenutaka koji se ne planiraju, već spontano rastu uz svakodnevicu.
Jedan od takvih je MARA, domaći brend dječije odjeće čiji svaki kaput, mantil ili mali zimski model izgleda kao da pripada nekoj nježnoj porodičnoj priči. I zapravo pripada.
Franka Zovko je po struci magistar prava, ali život je, kako sama kaže, “tiho otvorio novi prostor za kreativnost”. MARA nije nastala kao poslovna odluka nego kao prirodan nastavak majčinstva, stvaranja i želje za ljepotom u svakodnevici.

“Dugo sam mislila da svoj put moram smjestiti u unaprijed zamišljene okvire. Ali kreativnost uvijek pronađe svoj prostor, pa čak i kada je najtiša.” rekla nam je Franka.
Danas, taj prostor je MARA, mala radionica nježnih tonova, čistih linija i dječjih kaputa koji djeluju kao spoj skandinavske jednostavnosti i topline doma.

Ručni rad u kojem svaki detalj ima svoje mjesto
MARA komadi izgledaju kao mali capsule garderober za djecu: kaputi u toplim jesenskim bojama, mantili s finim kontrastnim bordurama, meki A-kroj modeli koji djeci dopuštaju pokret i pletiva koja prate zimu bez težine.
Franka naglašava upravo to: “Svaki detalj prolazi kroz moje ruke. Neke komade radim potpuno od početka prema želji roditelja, druge prilagođavamo tako da postanu nešto što postoji samo za njihovo dijete.” 


Odmah se primijeti koliko je MARA razigrana u estetici, a opet dosljedna u svojoj toplini. Mantili u bež nijansama s obrubima djeluju nježno i klasično, dok kaputići od brušenih tkanina u bordo i živoj crvenoj unose toplinu i svečani karakter u dječje outfite.
Uz njih se pojavljuju i karirani modeli inspirisani klasičnim britanskim kaputima, koji nose dozu nostalgije, ali i savršene praktičnosti.
Sve to zajedno gradi estetiku brenda koja ostaje topla, elegantna i bezvremenska baš onakva kakvu roditelji žele za uspomene koje će trajati.



Zašto roditelji biraju upravo ovakvu odjeću?
U vremenu kada dječja moda može biti brza i jednokratna, MARA bira potpuno suprotan ritam. Spori rad, ručna izrada, kvalitetne tkanine i emocija koja se osjeti.
Franka to opisuje vrlo jednostavno: “Radimo sporije, pažljivije i uvijek s osjećajem. Ako roditelj kaže ‘može li nešto posebno?’, to je za mene poziv na novu malu pustolovinu.”


Zato komadi često postaju dio važnih trenutaka porodičnih fotografija, prvih rođendana, jesenskih šetnji, odlazaka u vrtić. Imaju onu vrstu estetike koja ostane na slikama i pamti se.
Jesensko–zimska kolekcija: Toplina koja prati igru
Aktuelna kolekcija osmišljena je upravo za jesen i zimu, za sve one trenutke u kojima djeca trče, istražuju, sjede na travi i skupljaju lišće. U komadima koje vidimo, meke termo tkanine nježno brane hladnoću, dok dugi kaputi sa sigurnim kopčanjem pružaju toplinu bez ograničavanja pokreta. 

Široki krojevi ostavljaju dovoljno prostora za slojevito oblačenje, a nježne, prirodne palete čine da se svaki komad lako kombinuje s ostatkom dječije garderobe. Sve zajedno izgleda elegantno, ali prije svega, istinski dječije, a to je, zapravo i najteže postići.

Kada pogledamo MARA komade, shvatimo da su to mali znakovi pažnje utkane u tkaninu, način da se uspori dan i uhvati toplina trenutka prije nego što dijete odraste i zakorači u neki novi svijet.
U njima postoji ona rijetka ravnoteža: praktičnost koja prati igru i elegancija koja ostaje na fotografijama godinama kasnije.
MARA nas podsjeća da moda za najmlađe ne mora biti prolazna. Može biti tiha, topla i duboko lična. Može postati dio rituala odrastanja, detalj koji djeca nose dok stvaraju svoje prve uspomene, ali i mali podsjetnik roditeljima da su birali s ljubavlju.
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Bh. modna scena ove zime dobija novu vizuelnu priču, kolekciju “Geometrija sjećanja” Belme Tvico, čiji lookbook otkrivamo ekskluzivno. U kadrovima koji prate kolekciju jasno se vidi kako sezona zimi donosi kombinaciju smirenih tonova, ali i neočekivanih naglasaka koji cijelom izričaju daju ritam i energiju.



Fotografije prikazuju kapute koji djeluju gotovo skulpturalno, ali i modele s elegantnim, svjetlucavim površinama poput ljubičastog sequin kaputa koji odmah hvata pogled i daje vizualnu devijaciju u odnosu na neutralnije komade.
Upravo ta kombinacija daje kolekciji novi kontrast između tihe jasnoće i modnog izraza koji zna iznenaditi, bez da se oslanja na kič ili teatralan detalj.




U središtu nove kolekcije nalaze se komadi koji oblikuju ton cijele sezone: kaputi i odijela. Djeluju čvrsto postavljeno, ali ne strogo. Tvico ih gradi tako da zauzimaju prostor, ali bez težine kao komadi koji bi lako mogli postati oslonac zimske garderobe. Ramena su jasna, struk suptilno definisan, a linije kaputa prate tijelo u urednom, prirodnom luku.







Kod odijela i kaputa, jasno je da Tvico provodi sezonu kroz komade koji su nosivi, ali i spremni za trenutke kada želite da se istaknete. Neki modeli su neutralniji, dok drugi koriste sjaj, boju ili teksturu kao element ritma što kolekciji daje dinamičnu energiju bez ometanja ukupne atmosfere.
Boje kolekcije čine jedan od njenih najprepoznatljivijih elemenata. Duboka smeđa, zobeno bež, lagana vanilija i hladne plave nijanse stvaraju balans koji podsjeća na smiren tempo zime i one jutarnje trenutke u kojima je svjetlo ravnomjerno, a kontrasti mekši.



U kombinaciji s teksturama, posebno bukleom i baršunom, boje dodatno dobivaju volumen. Na pojedinim modelima bukle se ponaša gotovo kao topografija, dok baršun daje osjećaj kontroliranog sjaja, što večernje komade čini vizualno zanimljivim bez potrebe za pretjeranim dekorom.
Ono što kolekciji daje dah suvremenosti jesu ti mali, pažljivo odmjereni pomaci: blok boje koji se pojavi kao kratki prekid ritma ili čipka koja se ne koristi kao ukras, nego kao tekstura s mjerom koja podsjeća na baroknu složenost, ali ju istovremeno svodi na modernu notu.



Upravo na tom prostoru, između forme i osjećaja, dizajnerica smješta ključnu ideju sezone.
Belma Tvico kaže: „Kolekcija je inspirisana duhom devedesetih godina prošlog stoljeća, ali ne kroz puku estetiku, već i jasnoću izraza, te uvjerenje da moda može i mora biti intimna.“
Ta rečenica otkriva okosnicu kolekcije. Zbog nje se minimalizam u „Geometriji sjećanja“ ne čita kao distanca, nego kao prostor za lično tumačenje. U pojedinim kadrovima lookbooka to je posebno vidljivo: komadi izgledaju uredno, smireno i dovoljno jasni da nose sezonu bez dodatnih gesti.


U završnici lookbooka kolekcija djeluje sve jasnije kao cjelina koja svoj karakter gradi kroz mjeru, teksturu i tihe prijelaze između tonova. Komadi nisu zamišljeni da dominiraju prostorom, nego da mu daju stabilnost. Upravo tu dolazi do izražaja i namjera dizajnerice.
“Geometrija sjećanja’ istražuje tri temeljne aspekta: toplinu, neo-nostalgiju i tihi luksuz. Tvico kroz ovu kolekciju potvrđuje uvjerenje da moda ima moć da očuva emocionalnu historiju i postane prostor lične introspekcije.” otkrila nam je Belma.
Ovaj citat precizno objašnjava ono što se vidi na fotografijama: kolekcija ne nameće emociju, nego je poziva. Minimalizam ovdje postaje prostor, tekstura postaje ritam, a silueta način da se zima predstavi bez dramatizacije.
Ostatak kolekcije pogledajte u nastavku.



















Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!