TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 30.7.2021.
Od malih nogu, riječ urednika bila je kategorija koju u (online) magazinu ne preskačem.
Nekako, voljela sam još pobliže upoznati tim koji stoji iza svega onoga što je kreirano kroz određeni period i emociju koju su željeli predočiti kroz svaki redak i fotografiju koji se nalaze kao dio istih. Bila je to osobna stranica dnevnika koji pruža intro u nečiju (radnu) svakodnevicu.
Bonjour.uredništvo sastoji se od pet dama koje, svaka na svoj način oblikuje ono što danas pronalazite kao dio Bonjour.reportaža. Kada smo na sastanku uz rokovnike, papiriće i tablice razmišljali o onome što će biti u fokusu naših priča u 8.mjesecu, znali smo da želimo čitateljima dati nove, svježe ideje kako da maksimalno iskoriste najtopliji mjesec, ali i kako val dobre energije koji uslijedi nakon odmora, usmjeriti u slavljenje života i hedonizam.

Bonjour.screensaver za 8. mjesec (ako još niste, prijavite se na Bonjour.ba newsletter klikom OVDJE)
BONJOUR.LJETO
Znamo da vam uvijek nedostaje inspiracije za pripremu osvježavajaćih, no, ukusnih ljetnih receptura čije ćemo okuse dugo pamtiti. Zato smo u suradnji s partnerima i poznatim bh.food blogerom Harry Cooperom kreirali Bonjour.summer cookbook koja vas instant transformira u Italiju, terasu na kojoj smo uživali u vihoru bijelih zavjesa i pogledu na more ili roditeljsku terasu, a koju ćete moći besplatno preuzeti na vaše pametne uređaje za manje od 24h. Stay tuned.
Znamo i da je ljeto u gradu nezamislivo bez omiljenih okusa sladoleda.

U suradnji s omiljenom slastičarnom u Sarajevu, kreirali smo i slasticu u prepoznatljivom Bonjour.stilu koja donosi neodoljivu kombinaciju tekstura i rapsodiju okusa kojima ćete se vraćati nakon napornog dana na poslu ili rado dijeliti s prijateljicama. (Časna urednička). #staytuned za više detalja.
Ukusan domaći džem poslastica je kojoj je teško odoljeti i čije recepture rado čuvamo, a na Bonjour.ba ćemo vam uz savjete za pripremu, uskoro predstaviti i printable etikete za džem uz koju će imati posebno mjesto na ladici, ali i kreirati wow efekt kada ga budete poklanjali.
Bonjour. Ljeto nezamislivo nam je i bez slavlja svih onih malih stvari koje nam bude strast te smo pronašli i ideje za hobije kojima se možete baviti u vašem gradu, uz novu rubriku Bonjour.stilistica ćemo odgovoriti na sve vaše modne nedoumice, a ako ste u neodoumici gdje provesti vikend u BiH te pronaći osvježenje, bez brige pripremili smo šalahabtere sa skrivenim i neodoljivim ljetnim destinacijama u BiH na kojima još uvijek možete slaviti ljepotu življenja.
Sredina 8. mjeseca rezervirana je za Sarajevo Film Festival, a i ove godine ćemo na unikatan, autorski način uz razgovore sa stručnjacima iz sfere kinematografije, članovima SFF tima i svima onima koji u backstageu kreiraju festivalsku magiju prenijeti vam dio atmosfere kroz članke, ali i naše društvene mreže.

Zavirit ćemo i u pripreme dama za crveni tepih Festivala i otkriti gdje pronaći unikatne, made in BiH suvenire.
Bit će ovo topao, inspirativan mjesec koji ćemo začiniti i temama koje će biti usmjerene i na mušku modu, brendove koji će oplemeniti vaš dom i garderobu, ali i recenzije Bonjour.čitatelja o beauty proizvodima o kojima trenutno svi pričaju.
Bonjour.ba kolumnisti će u vama probuditi dozu nostalgije kroz pregled kultnih komada namještaja koji su se u prošlih nekoliko desetljeća krili u svakom domu, prenijeti šarm street stylea, dati praktične savjete za organizaciju doma, ali i donijeti eskluzivne priče iz svijeta ljepote i gastronomije.
Kao zahvalu svima vama koji nam u inbox pošaljete fotografiju Bonjour.screensavera na vašim mobitelima, dijelite djeliće vaše svakodnevice uz #DoYouBonjour, komentirate i dijelite naše priče te šaljete nam sugestije koje potiču da budemo bolji, kreirali smo i fantastično Bonjour.darivanje (svakako nam se pridružite na Bonjour.Facebooku).
Hvala vam jer ste dio naše bonjurastične avanture.
Do skora, svoju energiju i optimizam upakirajte u pakiranje bonjourastične svakodnevnice ispunjene malim stvarima koje vas vesele, putovanjima, uzbudljivim okusima i člancima koji vas motiviraju da kreirate život kakav volite.
Čitamo se na Bonjour.ba.
S ljubavlju,
Dijana
***
Tekst: DIjana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!