TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 27.7.2018.
Briga za zdravlje jedna je od najvažnijih čovjekovih zadaća. Mediji su prepuni raznih savjeta o zdravoj prehrani, fizičkoj aktivnosti, redukciji stresa, a također se sve više pozornosti posvećuje zdravom stanovanju. U novije doba, kontrola temperature prostora ljeti i zimi je postala standard, pa osim učinkovitih i komfornih načina grijanja i pripreme tople potrošne vode, dosta veliku ulogu u ko
Postoji li uopće „zdrava klimatizacija“?
Kad pričamo o klimatizaciji, odnosno kontroli temperature prostora, velika većina ljudi u stvari vrlo vjerojatno nema pojam koji to sve faktori čine pojam „zdrava klimatizacija“ odnosno stručno rečeno toplinsku ugodnost.
Temperatura zraka je svakako najpoznatiji faktor, idealna ljetna je oko 22-25°C, dok je zimska oko 22°C uz naravno nešto deblje slojeve odjeće nego ljeti. Također, preporučljivo je i da razlika temperature po visini prostorije ne prelazi 3°C (temperatura između stopala i vrata osobe).
Temperatura ploha je vrlo bitan faktor, pogotovo u modernom podnom grijanju pomoću dizalica topline jer se preporučuje da temperatura podova i zidova bude između 19-29°C uz nošenje kućne obuće.
Vlažnost zraka u prostoru je preporučljiva u granicama od 35-60%, no vrlo osjetljiva tema kod klimatizacije je brzina strujanja zraka jer smo često puta svjedoci neugodnog puhanja hladnog zraka iz klima uređaja pogotovo u malim prostorijama, tako da su adekvatno dimenzioniranje i pravilan smještaj od iznimne važnosti.
Razina odjevenosti i fizička aktivnosti neposredno utječu na našu toplinsku ugodnost, no čistoća, odnosno kvaliteta unutarnjeg zraka je vjerojatno najvažniji faktor od svih jer unutar jednog dana prosječna osoba udahne 24.000 puta, pa je od za smanjeni broj posjeta liječnicima jako važno da u nekom prostoru da ima čim manje prašine, alergena, virusa, bakterija i gljivica u unutarnjem zraku. Ukratko, kvalitetna filtracija i svježi zrak su nezaobilazne komponente zdravog života u klimatizacijskom smislu.
Na kraju, razina buke je također važan doprinos komforu jer prevelika buka negativno utječe na naše zdravlje ometajući disanje, spavanje, i izmjenu tvari između organizma i okoliša.
Daikin – sinonim zdrave klimatizacije
Tijekom više od 90 godina povijesti, tvrtka Daikin je prepoznata na tržištu kao proizvođač visokokvalitetnih klimatizacijskih uređaja. Biti prvi u tehnološkim inovacijama, posvećenosti očuvanju okoliša i prilagodbi krajnjem korisniku u prepoznavanju njegovih potreba bitna je vodilja tvrtke prilikom razvoja proizvoda pa je Daikin također vrlo često percipiran u javnosti kao „trendseter“.
Stabilna temperatura unutar prostora omogućena je s Daikinovim uređajima, u rasponu vanjskih temperaturnih uvjeta od -25°C do +46°C, uz pomoć najnovije inverterske tehnike. Osjetnici temperature podova u kazetnim jedinicama brinu se za jednaku razdiobu temperature zraka po visini prostorije, a brojne mogućnosti nagiba istrujnih lopatica zidnih uređaja su jamac jednake distribucije zraka u prostoru (opcija nagiba istrujnih lopatica se na upravljačima može podesiti i automatski kod većine kućnih klima-uređaja). Infracrveni senzori u jedinicama usmjeravaju ispuh od osoba kada ih detektiraju u prostoru ili prebacuju jedinice u štedni režim rada ako korisnik napusti prostor.
Prilikom svakog procesa hlađenja, izdvaja se vlaga iz zraka ali korisnik nema informaciju točno do koje granice, no Daikinov model Ururu Sarara ima mogućnost potpune kontrole vlažnosti zraka i ubacivanja svježeg zraka u prostor prema želji korisnika.

Jako puno pozornosti Daikin je posebno posvetio kvaliteti unutarnjeg zraka i emisiji buke prilikom razvoja klima uređaja. Registrirani patent imenom „flash streamer“ je komponenta poznata iz pročistača zraka već niz godina, a sada je našla primjenu u najnovijoj Perfera klima jedinici iz Bluevolution serije. Flash streamer proizvodi elektrone velike brzine koji se sudaraju sa molekulama kisika i dušika koje aktivirane učinkovito odstranjuju i do 97% alergena, bakterija, virusa i plijesni u roku od samo 15 minuta od početka procesa. Dakle, čist i zdrav zrak pomoću klima-uređaja je kod Daikina sjajan benefit i najzahtjevnijim korisnicima, uz najvišu energetsku klasifikaciju od A+++.
Razina buke čovjekova šaptanja je oko 20dBA, stoga kada u Daikinu kažu kako su im klima-uređaji tiši od šapta, stvarno ima smisla jer najniža razina buke je točno 19dBA koju proizvodi velika većina Daikin klima-uređaja, a čak i osnovni i najpovoljniji model ima 20dBA.
Daikin – pouzdan partner za zdravu klimatizaciju
Svojom vrlo širokom paletom klimatizacijskih uređaja, pročistača i ovlaživača zraka i njihovim tehničkim inovacijama, Daikin je ponudio sva rješenja za zdravu klimatizaciju. Kad tome dodamo mogućnost Wifi upravljanja i novu radnu tvar R32 koja čuva okoliš 3 puta učinkovitije od većine klima uređaja na tržištu, uz vrijedno trogodišnje jamstvo, mišljenja smo da će gotovo svaki korisnik bez obzirna na razinu zahtjeva, pronaći u Daikinu pouzdanog partnera za zdravo življenje u ugodno klimatiziranom prostoru.

TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!