TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 27.7.2018.
Briga za zdravlje jedna je od najvažnijih čovjekovih zadaća. Mediji su prepuni raznih savjeta o zdravoj prehrani, fizičkoj aktivnosti, redukciji stresa, a također se sve više pozornosti posvećuje zdravom stanovanju. U novije doba, kontrola temperature prostora ljeti i zimi je postala standard, pa osim učinkovitih i komfornih načina grijanja i pripreme tople potrošne vode, dosta veliku ulogu u ko
Postoji li uopće „zdrava klimatizacija“?
Kad pričamo o klimatizaciji, odnosno kontroli temperature prostora, velika većina ljudi u stvari vrlo vjerojatno nema pojam koji to sve faktori čine pojam „zdrava klimatizacija“ odnosno stručno rečeno toplinsku ugodnost.
Temperatura zraka je svakako najpoznatiji faktor, idealna ljetna je oko 22-25°C, dok je zimska oko 22°C uz naravno nešto deblje slojeve odjeće nego ljeti. Također, preporučljivo je i da razlika temperature po visini prostorije ne prelazi 3°C (temperatura između stopala i vrata osobe).
Temperatura ploha je vrlo bitan faktor, pogotovo u modernom podnom grijanju pomoću dizalica topline jer se preporučuje da temperatura podova i zidova bude između 19-29°C uz nošenje kućne obuće.
Vlažnost zraka u prostoru je preporučljiva u granicama od 35-60%, no vrlo osjetljiva tema kod klimatizacije je brzina strujanja zraka jer smo često puta svjedoci neugodnog puhanja hladnog zraka iz klima uređaja pogotovo u malim prostorijama, tako da su adekvatno dimenzioniranje i pravilan smještaj od iznimne važnosti.
Razina odjevenosti i fizička aktivnosti neposredno utječu na našu toplinsku ugodnost, no čistoća, odnosno kvaliteta unutarnjeg zraka je vjerojatno najvažniji faktor od svih jer unutar jednog dana prosječna osoba udahne 24.000 puta, pa je od za smanjeni broj posjeta liječnicima jako važno da u nekom prostoru da ima čim manje prašine, alergena, virusa, bakterija i gljivica u unutarnjem zraku. Ukratko, kvalitetna filtracija i svježi zrak su nezaobilazne komponente zdravog života u klimatizacijskom smislu.
Na kraju, razina buke je također važan doprinos komforu jer prevelika buka negativno utječe na naše zdravlje ometajući disanje, spavanje, i izmjenu tvari između organizma i okoliša.
Daikin – sinonim zdrave klimatizacije
Tijekom više od 90 godina povijesti, tvrtka Daikin je prepoznata na tržištu kao proizvođač visokokvalitetnih klimatizacijskih uređaja. Biti prvi u tehnološkim inovacijama, posvećenosti očuvanju okoliša i prilagodbi krajnjem korisniku u prepoznavanju njegovih potreba bitna je vodilja tvrtke prilikom razvoja proizvoda pa je Daikin također vrlo često percipiran u javnosti kao „trendseter“.
Stabilna temperatura unutar prostora omogućena je s Daikinovim uređajima, u rasponu vanjskih temperaturnih uvjeta od -25°C do +46°C, uz pomoć najnovije inverterske tehnike. Osjetnici temperature podova u kazetnim jedinicama brinu se za jednaku razdiobu temperature zraka po visini prostorije, a brojne mogućnosti nagiba istrujnih lopatica zidnih uređaja su jamac jednake distribucije zraka u prostoru (opcija nagiba istrujnih lopatica se na upravljačima može podesiti i automatski kod većine kućnih klima-uređaja). Infracrveni senzori u jedinicama usmjeravaju ispuh od osoba kada ih detektiraju u prostoru ili prebacuju jedinice u štedni režim rada ako korisnik napusti prostor.
Prilikom svakog procesa hlađenja, izdvaja se vlaga iz zraka ali korisnik nema informaciju točno do koje granice, no Daikinov model Ururu Sarara ima mogućnost potpune kontrole vlažnosti zraka i ubacivanja svježeg zraka u prostor prema želji korisnika.

Jako puno pozornosti Daikin je posebno posvetio kvaliteti unutarnjeg zraka i emisiji buke prilikom razvoja klima uređaja. Registrirani patent imenom „flash streamer“ je komponenta poznata iz pročistača zraka već niz godina, a sada je našla primjenu u najnovijoj Perfera klima jedinici iz Bluevolution serije. Flash streamer proizvodi elektrone velike brzine koji se sudaraju sa molekulama kisika i dušika koje aktivirane učinkovito odstranjuju i do 97% alergena, bakterija, virusa i plijesni u roku od samo 15 minuta od početka procesa. Dakle, čist i zdrav zrak pomoću klima-uređaja je kod Daikina sjajan benefit i najzahtjevnijim korisnicima, uz najvišu energetsku klasifikaciju od A+++.
Razina buke čovjekova šaptanja je oko 20dBA, stoga kada u Daikinu kažu kako su im klima-uređaji tiši od šapta, stvarno ima smisla jer najniža razina buke je točno 19dBA koju proizvodi velika većina Daikin klima-uređaja, a čak i osnovni i najpovoljniji model ima 20dBA.
Daikin – pouzdan partner za zdravu klimatizaciju
Svojom vrlo širokom paletom klimatizacijskih uređaja, pročistača i ovlaživača zraka i njihovim tehničkim inovacijama, Daikin je ponudio sva rješenja za zdravu klimatizaciju. Kad tome dodamo mogućnost Wifi upravljanja i novu radnu tvar R32 koja čuva okoliš 3 puta učinkovitije od većine klima uređaja na tržištu, uz vrijedno trogodišnje jamstvo, mišljenja smo da će gotovo svaki korisnik bez obzirna na razinu zahtjeva, pronaći u Daikinu pouzdanog partnera za zdravo življenje u ugodno klimatiziranom prostoru.

TEKST: Bonjour.ba
Postoje domovi u kojima ukrašavanje jelke nikad nije samo početak blagdanske sezone.
To je mali porodični ritual, trenutak u kojem se vraćamo onim dragim navikama koje smo ponijeli iz djetinjstva: biranje kuglica, slaganje lampica, potraga za 'onim jednim ukrasom' bez kojeg jelka nije potpuna.
To je i trenutak u kojem dom na kratko zastane. Lampice zamijene dnevnu svjetlost, prostor postane topliji, a oni tihi razgovori i smijeh stvaraju atmosferu zbog koje sve izgleda nježnije nego inače.
Možda baš zato, iz godine u godinu, mnogi od nas traže mjesto koje može probuditi tu istu emocionalnu iskru. Prostor u kojem počinje sezona ideja, inspiracije i onog poznatog blagdanskog uzbuđenja.
Ove godine, ta priča dobila je novo poglavlje. Oli Living, novootvoreni odjel prodajnog centra Oli koji se nalazi na adresi Vukovarska 68 u Posušju, okuplja sve što dom čini domom: od predmeta koje svakodnevno koristimo do detalja koji mijenjaju atmosferu prostora.

Kako je mala ideja postala početak blagdanske sezone
Prije nego što je Oli Living dobio svoje ime i prostor, postojala je mala porodična trgovina u kojoj je svako ukrašavanje polica donosilo isto ono iskreno uzbuđenje koje i danas osjećamo u blagdanskom periodu. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Nekoliko pažljivo odabranih dekoracija, puno mašte i želja da se ljudima donese komadić topline bili su temelj ove priče.
Godinama kasnije, iza ideje i koncepta uređenja stoji Ivanina vizija, koju je cijeli tim pretvorio u ono što danas vidimo. Putovanja na evropske sajmove, istraživanje trendova i biranje kolekcija u showroomima oblikovali su današnji asortiman: spoj nordijske jednostavnosti, londonskog šarma i topline juga. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Zato se u Oli Living ne ulazi samo radi kupovine, nego radi osjećaja. Upravo tu počinje božićni dio priče, onaj zbog kojeg se svake godine vraćamo.
Osam priča, jedna sezona: Kako izgleda Božić u Oli Livingu?
Blagdanske dekoracije u ovom prostoru nisu samo izložene, već pretvorene u osam tematskih svjetova, od kojih svaki ima svoju boju, atmosferu i emociju. Posjetitelji gotovo uvijek prepoznaju 'svoju temu' čim zakorače u prostor.
Među njima je i Ralphie’s, cozy estetika koja je ove godine osvojila internet: topli tonovi, meke teksture i doza nostalgije koja podsjeća na filmske praznike kakve pamtimo iz djetinjstva.
Tu je i novi koncept 50/50: jedna polovina jelke uređena je u stilu snježne šume, s bijelim i srebrnim tonovima, dok druga donosi toplu, klasičnu blagdansku atmosferu doma.
Dva jasno različita stila spojena su u jednu jelku, tako da posjetitelji mogu vidjeti kako obje estetike funkcionišu u praksi.
Kako bi ove priče doživjeli svi, uvedeno je i novo pravilo: ukrašene jelke i dekoracije na njima nisu na prodaju.
Godinama su upravo one prve nestajale, često prije nego što ih je većina posjetitelja uopće stigla vidjeti. Ove sezone, želja je bila jednostavna, da svako ko zakorači u Oli Living može doživjeti cijelu čaroliju, bez žurbe i straha da je zakasnio.
Kada se tihi rad pretvorio u blagdanski prizor
Blagdanski izlog u Oliju otvoren je 15. novembra, i već prvih sati bilo je jasno da to nije samo još jedno otvaranje. Ljudi nisu prolazili, vraćali su se. Neki da bolje pogledaju, drugi da zastanu još malo, treći da povedu nekoga kome žele pokazati ono što su upravo doživjeli.
U stvaranju ovogodišnjeg izloga učestvovali su svi koji godinama grade ovu priču: porodica, tim zaposlenih i ljudi koji stoje iza svakog detalja. Birali su lampice, usklađivali boje, slagali ukras po ukras, i upravo je taj zajednički rad dao prostoru posebnu toplinu.
Svako je donio dio sebe, i možda je baš zbog toga ovogodišnji izlog toliko topao. Ne topao svjetlom, nego osjećajem.
Prvog dana, posjetitelji su se zadržavali satima. Šetali su polako, gledali detalje, fotografisali, a najviše vremena provodili su pred jaslicama koje su ove godine dobile središnje mjesto. 
Vidljive još s glavne ceste, jaslice su postale mali magnet za sve generacije: djeca su prilazila širokih očiju, odrasli s tihim smiješkom, kao da se u njima probudi zaboravljena uspomena.
U vrijeme otvaranja, saksofon Borisa Bomoštara ispunio je prostor božićnim klasicima. Tonovi su se spojili s toplinom svjetla, stvarajući atmosferu koja je djelovala gotovo filmski, kao prizor koji bismo najradije zaustavili na trenutak duže.
Među jelkama, dvije su odmah pronašle svoju publiku: bordo, duboka i sofisticirana, i klasična crvena, ona bez koje blagdani jednostavno nisu potpuni. Različite po tonu, a iste po emociji koju bude.
A priča još nije završena. Tek nas čeka glavni detalj: raskošna jelka u Ralph stilu, koja će zaokružiti cijeli izlog i označiti trenutak kada blagdanska sezona u Oliju zvanično počinje.
Ako je suditi po prvom danu, ova sezona će trajati malo duže, izgledati još toplije i ostaviti utisak koji se pamti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!