TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 5.9.2022.
Filmski festival u Veneciji se održava svake godine krajem 8. i početkom 9. mjeseca, a crvenim tepihom prošetaju neke od najpoznatijih zvijezda.
Jedan je od najstarijih festivala, pa nosi posebno značenje za režisere, glumce i producente. Ove godine se održava 79. po redu, a neki od filmova koji se s nestrpljenjem očekuju ove godine su 'Bones and All' s Timothée Chalametom, 'Tar' s Cate Blanchett, kao i 'Don't Worry Darling' u kojem glumi i Harry Styles.
Vidno je da zvijezde nisu tu samo zbog promocije svog rada nego i zbog fantastičnih lookova koji su specifični za Veneciju. Nismo mogli ne primijetiti da je ovogodišnjim red carpetom vladao pomalo ujednačen stil s crnom haljinom u glavnoj ulozi. Iako volimo vidjeti celebrity dame kako se igraju s bojama, nismo ljuti ni na trend klasičnih crnih haljina s posebnom dozom profinjenosti.
Veliku pažnju je privukao upravo Timothée Chalamet, za kojeg se predviđa sjajna karijera, a uz to polako postaje muška modna ikona novog vremena. Njegove kombinacije rijetko prođu nezapaženo, a ovom je oduševio mnoge zaljubljenike u modu. Birao je look francuskog dizajnera Haider Ackermann koji se sastoji od topa otvorenih leđa s hlačama istog materijala i boje te svilenkastog šala. Look je upotpunio kaubojskim čizmama i Cartier nakitom.
Dok je model Irina Shayk birala jednostavnu svilenkastu haljinu i dokazala da je stav pola outfita. Trace Lysette se odlučila za Valentino haljinu u jarkoj narančastoj boji s detaljima od perja što ju je dovelo na našu listu najbolje obučenih.
Red carpet kombinacije
* * *
Naslovna fotografija: @camimendes
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!