TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 30.7.2010.

Stvarna ljubavna priča iz drugog i trećeg desetljeća prošlog stoljeća,  ona između modne legende Coco Chanel i glazbenog genija Igora Stravinskog, napokon je ekranizirana. Coco Chanel i Igor Stravinski naziv je filma redatelja Jana Kounena, s Annom Mouglalis i Madsom Mikkelsenom u glavnim ulogama, koji prati dobro skrivanu strastvenu romansu između dvoje velikih umjetnika, kraljice franc

 

Film je premijerno prikazan još kao Završni film na Cannes Film Festivalu prošle godine, no u naša kina počeo je stizati tek nedavno. Atraktivan je jer govori o ljubavnoj aferi iz najviših umjetničkih krugova o kojoj se mnogo šuškalo, ali malo znalo, a koja je ponovno počela intrigirati javnost 2002. kada je američki spisatelj Chris Greenhalgh izdao roman Coco Chanel i Igor Stravinski. Isti čovjek autor je i scenarija za film.

 

Romantična drama u svojih 120 minuta otkriva da su slavni umjetnici upravo u doba svog ljubovanja bili najgenijalniji. U tom radoblju, naime, Coco je kreirala svoj jedan i jedini Chanel Nº 5, a Igor komponirao Pet lakih komada.

Priča je započela 1913. kada Coco posjećuje premijeru Igorovog skandaloznog baleta Posvećenje proljeća. Djelo je izazvalo bijes publike, ali kada na daske izlazi autor, Coco je oduševljena.

Nastavila se nakon sedam godina kada Parižanka udomljuje Rusa i njegovu obitelj kao izbjeglice iz revolucijom zahvaćene domovine, te ih smješta u svoju ladanjsku vilu. Ljetni mjeseci u okolici Pariza za njih postaju burni.

 

Shvativši da ju je Coco ugrozila, Igorova se supruga pokušava suprotstaviti njezinom crno-bijelom svijetu vješajući po ormaru crvene rupce. Igor je rastrgan između dvije žene – uspješne, financijski neovisne, sofisticirane ali i nemoralne Coco – i svoje tradicionalne žene, dobre kućanice koja se brine za djecu i pati od tuberkuloze. Kada supruga upita Coco osjeća li krivnju, ona hladno odgovara ne. Kada pak Parižanka Igoru napominje da je snažnija od njega, on odgovara kako je on umjetnik a ona samo vlasnica krojačke radnje.

 

 

 Image

Image

Image 

 

 

U ulozi Coco Chanel u ovom filmu pojavljuje se francuska glumica Anna Mouglalis, koja je radila sa Chanelom osam godina a trenutno je reklamno lice za njihovu liniju nakita Fine Jewellery. Ulogu Stravinskog igra danski glumac Mads Mikkelsen, najpoznatiji kad glavni negativac Jamesa Bonda u filmu Casino Royale.

 

Karl Lagerfeld od prvog je trenutka podržao snimanje filma te produkciji omogućio pristup svim svojim arhivama te im čak otvorio vrata svjetski poznatog stana popularne dizajnerice na adresi 31 ulica Cambon. I glavna glumica starcu se zahvalila na svesrdnoj pomoći: „Kad sam razgovarala s Karlom on je bio jako zagrijan za to da na filmu dobro prikažem humor Coco Chanel, ali redatelj to nije htio. Ovaj film samo je jedna interpretacija Coco i prikazuje jedan pogled na nju.
Ali zato Karla nisam ni trebala moliti za bilo kakvu drugu pomoć – on mi je sam pričao anegdote o Coco, pokazao mi arhivu i posudio mi neke predivne haljine
.“

Glumica je izjavila i kako ima osjećaj da se pripremala za film cijeli život, iako nikad nije ni pomisila da će završiti glumeći modnu besmrtnicu: „Budući da sam godinama radila za Chanel, mislila sam kako mogu uvelike pridonijeti filmu – naravno, bila mi je velika stvar prihvatiti tu ulogu, ali bila sam veoma entuzijastična oko nje. Pročitala sam sve što sam mogla pronaći o Coco, proučavala sam video zapise i tekstove i čitala mnogo knjiga samo kako bih dobila osjećaj za to razdoblje.

Također je skeptična oko toga bili se Coco svidio film: „Postojale su tri različite biografije o Coco Chanel i mislim da ih je ona do kraja svog života sve zamrzila. Isto tako, postojat će tri različite interpretacije njezinog života na filmu te nisam sigurna koja bi joj se svidjela. Ona je bila tako kompleksna žena.“

 

 

Image

Image 

 Image

 

 

Sve u svemu, ako vam se svidio Coco Avant Chanel, nije sigurno da će vam se svidjeti i ovaj film. Razlikuju se tematski – Coco prije Chanela govorio o dizajneričinom životu prije svjetske slave dok Coco Chanel i Igor Stravinski govori o njezinom zrelom razdoblju – ali i produkcijski. U ovom potonjem, pak, ne očekujte srceparajuće trenutke – treba imati na umu da je ovdje riječ o europskoj (francuskoj) kinematografiji, a ne holivudskom filmu o poznatima punom Oscar moments. Dapače, filmu su upućene neke kritike o sporom ritmu i praznini.

Bilo kako bilo, dok Coco ne dočeka neku bolju interpretaciju, uvjereni smo da će svi modni sladokusci pogledati i ovaj film, jer su odlična povijesna kostimografija i novo viđenje Coco Chanel za to i više nego dovoljni razlozi. 

 

 

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 

 

 

 

 

 

Image

Igor Stravinski i Coco Chanel (sasvim lijevo i sasvim desno)

 

 

 

 

 

I.R.

 


Bonjour

Plusminus nova kolekcija je razlog da se uputite po nešto stvarno posebno (znate već gdje)

TEKST: Ada Ćeremida

Plusminus nova kolekcija je razlog da se uputite po nešto stvarno posebno (znate već gdje) Plusminus nova kolekcija je razlog da se uputite po nešto stvarno posebno (znate već gdje)

Ako ste se ikada zapitale zašto večernji komadi rijetko ostanu u ormaru duže od jedne sezone, Plusminus ima odgovor.

Plusminus Festive Night kolekcija dolazi u trenutku kada smo svi pomalo umorni od odijevanja koje traje jednu noć i nestaje s prvom fotografijom. Nakon denim kolekcije koja nas je iznenadila i pokazala koliko daleko ovaj brend može otići bez gubitka identiteta, povratak večernjim siluetama djeluje kao siguran, ali uzbudljiv potez. 

Ovo nije klasični party wear, niti kolekcija koja traži strogi dress code. Festive Night je zamišljena za stvarne trenutke izlaske, večere, praznike, ali i one obične dane kada želite da outfit nosi raspoloženje umjesto vas. To je moda koja vam daje samopouzdanje prije nego izađete iz stana


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_8
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_1

Kada večernji komad ima strukturu, a ne samo efekat

Na prvi pogled, Festive Night osvaja estetikom noćnog izlaska: duboka crvena, metalik sjaj, precizni krojevi i naglašena silueta. Ali ono što zadržava pažnju duže od nekoliko sekundi jeste konstrukcija. 

Haljine i korzeti su oblikovani tako da prate tijelo, ali ga ne ograničavaju. Svaki komad ima jasnu formu, skoro arhitektonsku, zbog čega lako prelazi iz svečane u svakodnevnu priču. Ovo su komadi koji ne traže mnogo stiliziranja, oni već znaju šta rade.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_3
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_4

Večernji komadi koji počinju prije izlaska

Festive Night se ne dešava samo na plesnom podiju, ona počinje u trenutku kada zatvarate vrata stana i znate da ste obučeni kako treba. Prve siluete u editorijalu igraju se kontrastima: zatvoreni dekoltei, dugi rukavi i naglašeni struk stvaraju osjećaj kontrole, dok korzeti od metaliziranih materijala unose dozu smjelosti. 

Ovo su haljine koje ne traže dodatne slojeve ni objašnjenja. Dovoljno su snažne same po sebi, ali ostavljaju prostor da ih stilizirate po svom.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_10

Posebno je zanimljiv kontrast s crnim osnovama kolekcije. Crna ovdje nije ravna ni stroga ona ima dubinu, težinu i onaj gotovo lavinski tok, kao užarena magma koja se sporo kreće kroz noć. 

U tom odnosu, metalik djeluje kao akcenat koji naglašava energiju, a ne kao dekor koji dominira. Rezultat su komadi koji izgledaju moćno bez potrebe za teatralnošću, večernji bez kostimografije i luksuzni na način koji se osjeti tek kada im se približite.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_7
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_9

Metalik kao akcenat, ne kao kostim

Metalik u Festive Night kolekciji je onaj tihi sjaj koji Plusminus već godinama koristi kao svoj potpis, materijal koji se ne ponaša kao površina, već kao struktura. U formi korzeta i precizno postavljenih panela, metalik ne reflektuje svjetlo ravno, nego ga lomi, prati liniju tijela i mijenja se s pokretom. Svaki kadar otkriva drugačiju teksturu, gotovo kao da tkanina diše zajedno s tijelom.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_5
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_11

Moda koja svjesno bira kontekst

Poseban sloj priče ovog editorijala donosi i lokacija snimanja, ispred postavke izložbe Warming Warning umjetnika Almina Zrne. Taj vizualni susret mode i umjetnosti nije slučajan on direktno komunicira vrijednosti koje Plusminus njeguje godinama. Etička proizvodnja, poštovanje ljudi u procesu rada i ideja trajnosti ovdje nisu dodatak, već osnova. 

Sve zajedno djeluje kao tiha poruka protiv brzine, viška i zaborava. U tom kontekstu, večernja moda dobija novu dimenziju – postaje promišljena, usporena i lišena viška.
 

plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_1_2

Festive Night nije kolekcija koja vam diktira kako da se obučete, već nas podsjeća zašto ste večernju modu nekada doživljavali kao lični izraz, a ne kao obavezu. Plusminus i ovdje ostaje vjeran svom jeziku: krojevima koji imaju svrhu, materijalima koji nose karakter i estetici koja ne podliježe sezonskoj buci.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_6
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_12

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

 Dizajner: Plusminus  
Foto: Maja Topčagić
 Kosa i Make-up: Naida Đekić  
Modeli: Ajla Klico, Lejla Čaušević
 Izložbena postavka: Almin Zrno  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!