TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 20.12.2023.
Glumica i ambasadorica kuće CHANEL, Rebecca Marder, inspiracija je za pretkolekciju Proljeće - Ljeto 2024. godine.
Kolekcija je oda filmskom pokretu Nouvelle Vague – kojemu bi lako mogla biti zaštitno lice - bojama i jednostavnosti tog pokreta, njegovoj sofisticiranosti i senzualnosti. Ovih 60 komada je osmišljeno kako bi olakšali život onomu tko ih nosi, omogućavajući im kombiniranje prema vlastitom nahođenju.

Odijela, traperice, pidžame, jakne muževnog kroja, muške bokserice - ova svestrana garderoba pronalazi bogatstvo i ravnotežu u broju registara iz kojih crpi svoju originalnost. Savršena prezentacija teme muževno/ženstveno koja prolazi kroz kolekciju, zajedno s boksericama nošenim uz majice bez rukava, jesu visoko strukirana odijela od poplina.
Iznenađujuće lagana (jer nisu podstavljena), ova odijela upotpunjena su nabranim prslucima ukrašenim od strane Lemarié. Ta sofisticiranost nadopunjuje ih dodirima ženstvenosti, čak i blago baroknim dojmom. Druga odijela s hlačama (u mornarsko plavoj ili crvenoj boji) imaju plavi, bijeli ili crveni logo u obliku dvostrukog C izvezene na džepovima. Traperice su ukrašene izvezenim kamelijama na svakoj nozi.



Kolekcija također donosi senzualnost kroz haljine u obliku ogrtača i kroz lepršave gornje dijelove pidžama, kao i s jaknama i kombinezonima koji se mogu nositi uz kožu. Uz isti vibe kakav ima i ljetna garderoba slobodnog duha, suknje su lagano prorezane na bedru.
Kratki kaput poprima oblik haljine naglašenog struka i punijeg dijela na području dekoltea. Jakne od antilopa u bež, gotovo zlatnim tonovima – karakteristične za ovu kuću, također se mogu nositi kao druga koža. Kada nije predimenzionirana i izrađena kao čipka, pletenina podsjeća na tweed s neponovljivom teksturom.



Iznimno luksuzna zahvaljujući detaljima koji čine razliku, kolekcija uključuje balonere od džerseja za večernje sate, nošene preko vezenog čipkanog donjeg rublja, kao i kapute s remenom i čipkanim detaljima te dodirima boje. Baršun, tiskan i vezen od strane Atelier Montex, podsjeća na simbolične kodove kuće – na kamelije, djetelinu i srce, dok tweed dolazi u ružičastoj i plavoj boji.


Kako bi ovu garderobu učinili veličanstvenom u svim prilikama, dodatci u ovoj pretkolekciji – Proljeće - Ljeto 2024. uključuju sunčane naočale, šešire širokog oboda, čarape do gležnja od prošivene kože za vizualno vitkije noge, kao i prozirne čizme za kišu od sjajnog materijala koji podsjeća na šifon.
Pogledajte još fotografija CHANEL pretkolekcije Proljeće - Ljeto 2024.












* * *
Naslovna fotografija: @chanelofficial
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!