TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 6.11.2017.

Ovaj novonastali hrvatski brand dokaz je kako za zanimljiv i kvalitetan proizvod nije potreban veliki tim stručnjaka. Iza branda CEKOlamps stoji Jasen Čeko, novopečeni handcrafter koji se u izradu upustio iz odluke o kvalitetnijem provođenju slobodnog vremena. Hobi je ubrzo postao tržišno prepoznatljiv brand svjetiljki i dekorativnih predmeta koji su u kratkom razdoblju oduševili javnost. Iako j

„Prvih par svjetiljki izradio sam kao poklon za rođendan dragim ljudima. Kada sam svjedočio oduševljenjem njihovih prijatelja i kolega, shvatio sam da bi ovo vrlo lako mogao postati traženi proizvod - ne samo kod nas, već i na inozemnom tržištu.’, objašnjava Jasen koji stoji iza branda CEKOlamps.

cekolamps 01

Ono što ove svjetiljke čini zanimljivima je upravo kontradikcija između vodovodnih cijevi i njhove funkcije - provođenja struje. Spoj elektronike i asocijacija na vodu definitivno je upečaljiv smjer, koji je uz visoku estetiku instantno učinio ove svjetiljke zanimljivima svim generacijama.

„‘Ideju sam dobio skrolajući kroz Pinterest. S obzirom na to da vodovodne cijevi postaju sve češće korišten materijal - od svjetiljki do namještaja i dekoracija - važno mi je da unesem i svoj potpis u proizvod koji stvaram. Budući da ovaj sistem izrade nudi pregršt mogućnosti, plan mi je i diferencirati samu poruku koju proizvod unosi u prostor.“, dodaje dizajner.

Kada govorimo o svjetiljkama, ističe se model ‘Light of Lotos’ - svjetiljka inspirirana yogijskom Asanom Padmasanom. Svjetiljka prikazuje poznatu poziciju sjedenja koji je tisućama godina fizička baza za izvođenje raznih meditativnih tehnika. Odabir konteksta u kojem se proizvod nalazi dodatno pojačava izvornu funkciju proizvoda koji uz osvjetljenje unosi i toplinu u interijer.Autentičnost ovog proizvoda leži i u zanimljivom spoju klasične industrijske hladnoće nosivog materijala s toplinom svjetlosti žarulje i spomenute poruke koju unosi u životni prostor. Ono što je također zahvalno je pomičnost dijelova lampi koje omogućuje upravo odabir ovog materijala. U slučaju ‘Light of Lotos’ svjetiljke, moguće je pomicati ‘ruke’ ovisno o raspoloženju vlasnika. Neke od simpatičnih mogućnosti su odlaganje knjiga, papira, spisa i računa u ruke ovog meditativnog čovječuljka.





cekolamps 02

cekolamps 03

cekolamps 04

 

„Za izradu prve svjetiljke trebao mi je gotovo cijeli jedan dan. Sada, kada znam proces, za izradu mi je potrebno puno manje vremena. Zapravo je najveći izazov nabavka materijala. S obzirom na to da se neki dijelovi koji su mi potrebni više ne koriste, moram naručivati iz inozemstva ili ih ‘pronaći’. No i ova me faza izrade, ako ju tako možemo nazvati, stvarno veseli. Prvenstveno me oduševila involviranost i podrška dragih ljudi u pripremi materijala i traženju dijelova koji mi ne-dostaju da ostvarim određenu zamisao.“, objašnjava Jasen.

Osim ‘Light of Lotos’, u ponudi se nalaze i svjetiljke ‘Worm up!’ i ‘Simple Blue’. Ono što ovaj brand također diferencija jest da je u cijenu uključena i žarulja i sjenilica, što često nije praksa kod ručno rađenih svjetiljki. Više o brandu možete pronaći na CEKOlamps web stranici ili putem online shopa Etsy.com.





cekolamps 05

cekolamps 06

cekolamps 08

cekolamps 10

Osim svjetiljki u nastanku je i kolekcija dekorativnih predmeta u istom industrijskom tonu. Svijećnjak je inspiriran i simbolikom broja sedam, koliko ima utora za svijeće. Naime, mistična simbolika broja sedam već se tisućama godina gradi i prenosi kroz razne kulture, religije i civilizacije. Broj sedam donosi sreću, obnovu i savršenstvo. Ovaj dekorativan predmet koji će pridonijeti toplini atmosfere brojnih interijera: od javnih - hoteli, restorani, kafići, pa do privatnih - vašeg blagdanskog stola ili pak romantične večere u dvoje. 

cekolamps 12

cekolamps 16

cekolamps 14

 

 

 

Tekst: Tena Cuculić, MODAMO.info
Foto: Jasen Čeko


Bonjour

6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026.

TEKST: Ada Ćeremida

6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026. 6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026.

Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.

Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.

Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.

Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.

 



Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.

Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.

 

Šta ostavljamo u 2025. kada je riječ o interijerima?


Ultra-hladni minimalizam

Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.

Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.

 



Sigurni neutrali i “millennial gray” boja

Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.

Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.

 



Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija

Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.

Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.

 



Trendovi koji postoje samo za fotografiju  

Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.

Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.

 

 

Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture

Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.

Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.

 



Strogo definisane, nefleksibilne prostorije

Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.

Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @kellywearstler


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!