TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 9.10.2010.
Jučer, 08.10.2010., održana je VIP press promocija novog Calvin Klein mirisnog ostvarenja Beauty u predvorju hotela Central u Sarajevu. Beauty je najprestižnija linija u okviru Calvin Klein parfemskog asortimana, a inspiraciju za njega ovaj veliki dizajner pronašao je u svojoj modnoj kolekciji i prvi put u svom brandu povezao visoku modu i parfemski svijet. Zaštitno lice je glumica Diane Kru
VIP press promociji prisustvovali su mnogobrojni bosansko-hercegovački mediji, te dragi gosti: poznati voditelj Aleksandar Hršum i Segmedina Srna. Voditelj programa, Haris Bilalović, proveo nas je kroz ovu priču i otkrio mnoštvo zanimljivih detalja.
Beauty je parfem koji se obraća istinskoj ženi koja ima životno iskustvo i emocionalnu dubinu. Ona podjednako koristi osjećaje i intelekt. Ona ima pronicljiv i moderan stil i želi parfem koji će je učiniti ženstvenom i jakom i koji nikada neće zastariti.
Nova interpretacija kale, ‘neo-kala’, je srce i duša Calvin Klein Beauty parfema. Ovaj savršeni cvijet predstavlja suštinu ženstvenosti. Calvin Klein nam dočarava viziju kale jer se taj miris ne može ekstraktirati prirodnim putem. On to postiže savršenom kombinacijom tri osnovna sastojka: sjeme hibiskusa daje začinsku toplinu, bezvremeni jasmin oplemenjuje cvjetnim utiskom, a trag cedrovine donosi titrav i magnetni osjećaj ljepote u donjim notama.
Gornje note: Sjeme hibiskusa, jedan od najluksuznijih sastojaka parfemske palete. Pronađeno je u Ekvadoru i Peruu i potrebno je bilo da prođe određeno vrijeme da to sjeme ponudi sva svoja olfaktivna blaga. Bere se žbun hibiskusa star barem tri godine i podvrgava se procesu destilacije kako bi se iz njega izvukao taj dragocjeni koncentrat.
Srednje note: Jasmin, onaj koji raste u srcu Maroka, u regiji Khemessat i ima posebna olfaktivna svojstva mnogo izraženija nego sto ima jasmin koji raste na nekom drugom mjestu. Bere se u malim količinama i ekstraktira ne licu mjesta i to neposredno nakon što se ubere rano ujutro. Cvijet na taj način zadržava svu svoju izvornu svježinu neophodnu u ‘neo-kala’ reinkarnaciji.
Donje note: Cedrovina, čiji se ekstrakt dobiva procesom dinamičke destilacije. Ovaj sastojak zaokružuje završni dojam parfema iz svih uglova i na taj način predstavlja njegovu magnetnu auru.
.jpg)
Ova tri elementarna sastojka oživljavaju tu apstraktnu kalu.
Pored ovih osnovnih sastojaka, parfem još ima i neke dodatne elemente:
Gornje note: Ekstrakt rozog papra
Srednje note: Magnolija
Donje note: Sandalovina i kašmir
Kreatori mirisa su Sophie Labbe i Carlos Benaim. Kada su na jednoj nedavno održanoj konferenciji za novinare povodom izlaska novog Calvin Klein parfema Beauty, kreatori mirisa bili upitani da ga opišu, evo kako su odgovorili.
Ako bi ovaj parfem bio neki muzički instrument, koji bi to instrument bio?
Violončelo
Ako bi parfem bio neki materijal, koji bi to materijal bio?
Svila
Koga ste imali na umu u toku izrade parfema?
Ženu koja je sofisticirana, autentična i ženstvena.
Beauty od danas možete pronaći u svim boljim bosansko-hercegovačkim parfumerijama.
I... neka živi ljepota!
modamo.info
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
Layering direktno na koži
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.

Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.

Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.

Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.

Foto: @thfragrancevault
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!