TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 22.9.2021.
Sredinom devetog mjeseca, točnije 22.9. svake godine se obilježava svjetski dan poslovnih žena čime se na jedan dan dodatno slave žene u business svijetu.
Važnost podupiranja bh. poduzetnica i dama na raznim pozicijama u bh. kompanijama jača je ukoliko pričamo odlične ženske poslovne priče.
Jedna takva priča svakako je ovaj paralelni intervju koji smo uradili sa tri posebne žene koje rade na različitim pozicijama u Logistici dm skladišta. Naravno, ove dame smo za intervju fotografirali odjevene u njihovu FEEL GOOD majicu verzija 2.0.: Strong edition koja slavi sve žene koje mijenjaju svijet, baš kao što i one rade iz dana u dan.
S lijeva na desno: Sanela Dedović, Murveta Hadžović i Nađa Dedić
Kroz razgovor sa Sanelom, Murvetom i Nađom saznali smo kako izgleda jedan njihov dan, koliko su žene utjecale na njih, kao i koliko im je činjenica da su žene utjecala na težinu/lakoću obavljanja posla. Svaka od njih otkrila nam je i što ih veseli u poslu, kako izgleda njihov radni dan, kao i što bi savjetovale 18-godišnjoj sebi.
Njihove odgovore kao i maleni pregled njihovog radnog dana u dm skladištu otkrijte u nastavku.
Sanela, kao komisionarka, koje su tri stvari koje uvijek napravite ujutro?
Sanela: Prvenstveno što uradim kad se probudim, zahvalim se Bogu na još jednom novom danu i još jednom izazovu.
Jutro ne mogu započeti bez kafe, a osmijeh na licu je obavezan.
Murveta, kao menadžerici ulaza i izlaza robe na skladištu, što vam daje dozu samopouzdanja prije važnog sastanka?
Murveta: Nema tog posla niti zadatka koje se ne može riješiti. Imali smo bezbroj izazova i svaki smo riješili.
Nađa, kao voditeljici tima etiketiranja, koje su po vama 3 top navike koje bi trebala imati svaka uspješna dama?
Nađa: Vrijeme za sebe, vjeru u sebe, istrajnost u ostvarivanju zacrtanih ciljeva.
Sanela, u skladištu smo vas vidjeli kako vozite jednu itekako zanimljivu vozilicu. Koji su poslovni izazovi s kojima ste se susreli do sada u ovom poslu?
Sanela: Da, to je komisiona vozilica, s kojom se kroz skladište vozim i kupim određene artikle za prodavnice.
Sam posao komisioniranja je bio izazov za mene, jer tu vrstu posla prije nikad nisam radila.
Murveta, što po vama karakterizira dobru lidericu?
Murveta: Pozitivna energija, samopouzdanje i otvoren stav prema promjenama.
Nađa, kako zadržati tim motiviranim i zaljubljenim u posao kojim se bavi?
Nađa: Tim je motiviran, ponekad je ipak izazov zadržati tu motivaciju, što meni predstavlja veliki podstrek.
Svakodnevno se trudim da svom timu posao učinim interesantnim, zanimljivim, da od samog početka pa do kraja radnog dana zadržimo pozitivnu atmosferu.
To radim davanjem do znanja da je svaki posao jednako važan, da se svakodnevnom komunikacijom, razmjenom i uvažavanjem njihovih mišljenja osjećaju važnim i bitnim te da zajedno nastojimo biti bolji tim.
Veliki sam ljubitelj slatkog i pravljenja torti te sam tako jedne prilike napravila tortu kako bi svoj tim počastila i pohvalila za dobro obavljen posao.
Za mene je to bila sitnica, dok je mom timu značilo puno više.
Na kraju sam i pored svih poteškoća sa kojima se susretnem sretna jer me ispunjava posao koji volim i radim.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Murveta: Na samom početku radnog dana napravim kratki sastanak i razmijenim sa voditeljima grupa info o jutarnjem statusu dnevnih procesa, a potom idem u obilazak skladišta.
Uz kafu razmjenjujem informacije sa drugim timovima te zajedno komentarišemo napravljene planove rada i diskutujemo o mogućim boljim riješenjima.
Svakog dana razgovaram sa zaposlenicima, kako o procesima, tako i o međusobnim odnosima i eventualnim poslovnim i privatnim izazovima.
Planiranje i praćenje ekonomičnog logističkog procesa, također je na dnevnoj to do listi.
Nađa: Vrlo zanimljivo.
Jutarnji sam tip osobe, kafu ne volim, tako da mi dan počinje jedenjem nečega slatkog, nakon toga ide šminkanje i oblačenje, jednostavno pripreme za radni dan.
Kako bih maksimalno iskoristila svoje vrijeme, dan je uvijek isplaniran, a komunikacija s timom i kolegama u ostalim timovima je neizostavna jer smo svi usko povezani.
Nakon toga zajedno sa svojim timom pristupam rješavanju izazova sa kojima se taj dan susrećemo.
Često dolazim do nepredviđenih situacija u svom poslu i kao takav zna biti jako uzbudljiv i dinamičan. Dan se obično završi razgovorom sa porodicom, kćerkom, igranjem sa mačkama te u čestom pravljenju kolača i jedenju istih.
Sanela: Pošto radim u smjenama, kada sam druga smjena, jutro je rezervisano za privatne obaveze.
Kada na posao dođem, odradim postavljene zadatke, naravno, nekad tempo rada bude užurbaniji, a nekad laganiji.
Po završetku posla, očekivano, jedva čekam da dođem kući svojoj porodici.
Što vam je najdraže u poslu? Što vas posebno veseli?
Murveta: Najdraže u poslu mi je što sa svojim timovima imam osjećaj da bih mogla i planine pomjerati, a veseli me kada nakon napornog rada čujem smijeh i pošalice.
Nađa: U poslu mi je najdraže to što je moj posao dinamičan, uzbudljiv i nije monoton, što radim posao koji volim, imam nadređene i kolege koje cijenim i koji me cijene.
Svi mi na poslu provodimo veliki dio svog života.
Skoro svaki dan je neki izazov i važno mi je učiti nove stvari, a u ovom poslu postoji mnogo prostora za učenje i lično razvijanje.
Mi u dm-u smo jedna „Big family“ i ono što me posebno veseli je kada moj tim zajedno sa ostalim timovima u grupi ostvari dobre poslovne rezultate.
Sanela: U ovom poslu mi je najdraže što je dinamičan, tj. konstantno sam u pokretu, a veseli me to što svaki postavljeni zadatak odradim najbolje što mogu.
Što bi, po nekom vašem iskustvu rekli, je li vam bilo lakše ili teže s obzirom na to da ste žena?
Murveta: Čini mi se isto. Izazovi koje život nosi ne biraju nas po spolu i onda kada žene nisu imale prava kao danas, bilo je uspješnih žena.
Nađa: Kroz moje dosadašnje 15-godišnje radno iskustvo mogu reći da mi nije bilo teško biti žena.
U skladištu sam radila na pozicijama i koje su bile fizički zahtjevnije, na kojima su muškarci imali prednost i baš to mi je bio motiv više da kao „slabiji spol“ mogu parirati muškarcima.
Želja za dokazivanjem da se i žene mogu nositi sa tzv. muškim poslovima.
Sanela: Moram Vam priznati, da je u nekim situacijama bilo teže, mada mi žene možemo parirati pripadnicima jačeg spola, zato jer obavljamo više zadataka u isto vrijeme, pune smo entuzijazma, samopouzdanja, energije.
A koliko su druge žene imale važnu ulogu u vašem uspjehu, kako privatno, tako i karijerno?
Murveta: Na mene su uticale osobe koje su radile ono što govore, a pritom imale i empatiju prema okruženju.
Cijenim izuzetno vrijedne osobe, predane poslu sa pozitivnim stavom.
Ulogu u mojoj karijeri i uspjehu su imali i majka i otac, i kolegice i kolege, i sestra i brat… Svi su činili i čine da se osjećam sretnom i ispunjenom ili da ka tome koračam…
Nađa: Za druge žene mogu reći da su imale veliku ulogu u mom uspjehu. Majka kao najvažnija žena u životu uvijek je bila tu, pogotovo u situacijama kad mi je trebala podrška i ohrabrenje.
Kod ovoga ne mogu izostaviti svoju mlađu sestru koja je tu za mene kao moj najbolji prijatelj.
Na poslu sam uvijek imala svoje nadređene i kolegice koje su vjerovale u mene, bile uz mene, pružale podršku kako privatno tako i poslovno.
Mogu samo reći da sam jako zahvalna svim ženama koje su imale važnu ulogu u mom uspjehu kako privatno, tako i na poslovnom planu.
Sanela: Imale su veoma važnu ulogu, ali najviše u mom uspjehu, kako privatno, tako i karijerno je imala moja mama, kojoj sam neizmjerno zahvalna.
Što je za vas definicija uspjeha?
Sanela: Za mene definicija uspjeha znači živjeti svoje životne vrijednosti i ostvarivati svoje ciljeve. Naravno, na putu uspjeha može stajati puno prepreka, za koje treba naći način da ih zaobiđemo. Za uspjeh je potrebno puno truda i rada.
Murveta: Biti sretan sa onim što imaš i voljeti to što radiš. Ako se posao radi s ljubavlju ne može biti da će dobar rezultat izostati.
Ako nekad i ne bude kako u trenutku želim, to je samo jedna lekcija koja će mi nekad kasnije zatrebati (eh, da sam ovo znala sa 18 godina koliko bi manje brinula kad nešto ne ide).
Nađa: Za mene definicija uspjeha je ta što živim u okruženju najmilijih, što sam se ostvarila u ulozi majke, kćeri, sestre, supruge, tetke, kolegice... što sam se razvijala iz dana u dana kroz svoja iskustva bila ona pozitivna ili negativna.
Što biste rekli 18-godišnjoj sebi?
Murveta: Budi blaga prema sebi!
Ne plaši se padova, jer svaki pad je DAR koji ti omogućava da kontinuirano rasteš.
Nemoj da ti fokus ostane na rani koju si dobila, već jačaj svjesnost šta si iz pada naučila. Trudi se da život shvatiš kao PUT i da na istom mjestu ne padaš dva puta. Budi zahvalna i raduj se što više.
Nađa: Hmmm… Dobro pitanje.
18-godišnjoj sebi bih imala puno toga za reći, ali u suštini rekla bih da vjeruje u sebe i hrabro korača dalje.
Sanela: Pozitivno koračaj kroz život, mnogo izazova je pred tobom, ali uz dosta truda i rada sve je moguće postići, pa čak i neke nemoguće stvari.
Omiljeno mjesto za druženje s prijateljicama?
Sanela: S prijateljicama najviše volim izlaziti u prirodu, jer priroda me opušta.
Murveta: U prirodi! Po mogućnosti pored vode, bilo da je to rijeka, potočić ili more.
Nađa: Obzirom da sam Hercegovka, djevojka sa Jablaničkog jezera i da jako, jako volim vodu, moje omiljeno mjesto za druženje sa prijateljicama je uvijek pored vode.
Danas smo vas fotografirali u FEEL GOOD majici čijom kupovinom sve dame doniraju za podršku i razvoj poduzetnica. Kome biste vi rado poklonili ovo Strong edition izdanje?
Murveta: Poduzetnici koja se ne boji da mijenja svijet imajući u vidu šta ostavlja generacijama iza sebe.
Sanela: Imam više osoba kome bih poklonila ovu majicu. Neću nikoga posebno izdvajati.
Nađa: Strong edition izdanje bih poklonila svakoj ženi kao znak motivacije da možemo mijenjati svijet, jer mi smo snažne, uporne, malo tvrdoglave.
***
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Tekst: Bonjour.ba
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!