TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 2.9.2021.
Brendovi sa etiketom #MadeInBiH nam uvijek privuku pažnju i ponosni smo što s vama dijelimo priče o istim.
Brend Shara, kako ovaj tim kaže, kreira proizvode napravljene isključivo od sunca i kiše koji ne sadrže ni jedan vještački sastojak.
Moramo priznati da nas je zaintrigirala ova izjava te smo odlučili razgovarati sa osnivačem ovog brenda, Gafom, te saznati nešto više o njihovim proizvodima.
Shara je ekološki osviješten i društveno odgovoran brend koji teži ka inovacijama u svakom segmentu rada: od načina izrade, preko raznolikosti ponude proizvoda do poslovnih praksi.
U njihovoj ponudi ćete pronaći dekorativne predmete, dječije igračke i rasvjetu, a sve to kreirano od drveta.

Prije svega da li nam možete otkriti odakle naziv Shara?
Dok je ideja o samom brendu bila u fazi razvoja, na papiru sam crtao siluete planina i onda smo shvatili da je nacrtana silueta obična šara na papiru, a i sama riječ se može povezati sa šarama/godovima drveta. Riječ šara nas je asocirala kako na planinu, tako i na drvo pa smo odlučili da našem brendu damo ime Shara.

Koje komade možemo pronaći u vašoj ponudi?
Mi se bavimo proizvodnjom unikatnih, ručno rađenih rasvjetnih i dekorativnih predmeta od drveta. Na tržište smo plasirali našu prvu kolekciju rasvjete koja je inspirisana bh. planinama i vrhovima. Pored rasvjete u ponudi imamo i različite forme mozaika, od onih inspirisanih tradicionalnim bh. motivima do nešto urbanijih verzija. Važno je napomenuti da svaki kupac može prilagoditi proizvod vlastitim željama i stilu jer bira vrstu drveta i ostale detalje na proizvodu.

Koliko je bitna za vas samoodrživost i ekološka osvještenost?
Jako bitna. Trudimo se da živimo u skladu sa prirodom i to smo prenijeli na naš brend.
Od svakog prodatog proizvoda dio novca se odvaja za pošumljavanje čime želimo naglasiti važnost odgovornog upravljanja šumskim resursima.
U nadolazećem periodu planiramo uraditi prvu akciju pošumljavanja na područjima koja su bila najviše pogođena požarima.

Koji vam je najdraži komad koji ste napravili?
Svaki proizvod je poseban i specifičan, ali luster Lupoglav je meni jedan od najdražih, djelom zbog svog dizajna i čistih linija, a dijelom zbog samog vrha Lupoglav koji je jedan od najatraktivnijih vrhova na Prenju.

Da li ste se susreli s neuspjehom i kako se nosite sa istim?
Neuspjeh je sastavni dio života. Svakodnevno se susrećemo sa različitim izazovima u proizvodnji, ali i u poduzetništvu općenito.
Najbolji način da se izborite sa neuspjehom je da iznova pokušavate dok ne dođete do rješenja.

Kako je raditi i imati brend sa partnerom i da li vam predstavlja izazov organizovanje poslovnog i privatnog života?
Otkako smo moja supruga i ja odlučili da zajedno ulazimo u poduzetničke vode, privatni život smo dosta podredili poslovnom, ali se dobro snalazimo jer dijelimo istu strast, imamo iste ciljeve i gledamo u istom pravcu.

Da li ste se plašili napustiti posao grafičkog dizajnera i krenuti na put poduzetništva u BiH?
Hmm. Odluka je bila jako teška. Mogu reći da je za sve kriv Ivan Minić i Pojačalo podcast jer da nije bilo njega i njegovih gostiju, sigurno ne bih smogao hrabrosti da krenem na put poduzetništva. Kažu da mi je ljubav prema radu u genetskom kodu i oduvijek sam uživao u kreiranju konkretnih, opipljivih proizvoda.
Sada je konačno ideja sazrela, neke okolnosti su se poklopile i odlučili smo da vrijedi probati.
Šta poručujete mladim ljudima kojima je potrebna hrabrost za isto?
Vjerujte u sebe. Vi ste ono što mislite da jeste.

I za kraj, da li nam možete otkriti koji su vaši planovi za budućnost?
Planova ima dosta. Trenutno intenzivno radimo na pripremi shara toy modela. Zasada ne možemo otkrivati puno detalja.
Pored toga, planiramo izlazak na sajmove kao i saradnje sa arhitektima i dizajnerima enterijera jer volimo raditi na izazovnim projektima.

* * *
Razgovarala: Emina Smaka
Fotografije: Igor Isanović
TEKST: Ada Ćeremida
Ratan je ponovo preuzeo interijere, ali ovog puta kroz male detalje koji čine da i najobičnije odlaganje izgleda chic.
Ako ste ikada osjetili da vam se prostor “zagušio” sitnicama, a opet ne želite kutije koje remete estetiku, ratan je odgovor koji spaja funkciju i stil.
Sinsay je ove sezone donio kolekciju detalja koji izgledaju kao da su stigli direktno iz skandinavskih Pinterest domova: nježni, topli i minimalistički.
Idealni su za dnevni boravak, kuhinju, kupatilo ili police kojima želite dati malo topline. Ono što je najbolje, svaki od ovih detalja pomaže vam da stvari sakrijete, ali da ljepota ostane vidljiva.
Kako sve uklopiti da prostor izgleda dizajnerski, a ne prenatrpano?
Najljepša stvar kod ratana je što se uklapa uz sve , od modernih bijelih kuhinja do rustikalnih dnevnih soba sa drvenim elementima. Na policama kombinirajte ratan košare sa knjigama, keramikom i fotografijama kako biste dobili balans tekstura, baš kao na inspiracijama iz skandinavskih interijera.
U hodniku ratan poslužavnik može postati mjesto gdje odlažete ključeve i sitnice, a u spavaćoj sobi dodajte lampu od ratana da prostor dobije više topline.
Ako želite da prostor izgleda posebno skladno, birajte komade u sličnom tonu ratana, bež, prirodni, svijetli, jer upravo u tome leži efekt smirenog, urednog i estetski zaokruženog doma.
Prvi val favorita donose komadi koji imaju i višenamjensku ulogu, poput prepoznatljivog ratan anđela koji je savršen za sezonu dekorisanja i unosi božićni šarm bez vizualnog nereda.
Ako volite komade koji izgledaju kao dekor, ali zapravo skrivaju sve “sitnice koje ne znate gdje biste”, ratan kućica je jedan od najpraktičnijih detalja u kolekciji.
Scallop korpe koje su trenutno i globalni trend izgledaju posebno elegantno na kuhinjskim policama, u kupatilu ili u garderoberu. One su primjer kako ratan može biti i organizator i vizualni statement. 











Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!