TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 13.7.2023.
U bh. svijetu dizajna namještaja brend Gazzda je postao sinonim za inovativnost, kvalitetu i eleganciju.
No, njihovi pročišćeni dizajni krase interijere širom svijeta kako trgovina, tako hotela, ali i restorana dok uz to dobivaju i prestižne nagrade za svoj rad. Gazzda brend se odlučio učiniti korak kojem su se mnogi zaljubljenici u interijer i namještaj nadali od osnivanja ovog brenda, a to je naravno prva flagship trgovina u Sarajevu.
Od svog osnivanja fokusirali su se na strano tržište i suradnje s velikim kompanijama, no ovaj put žele pažnju posvetiti krajnjem kupcu. Njihova vizija 'Coming home' jasan je znak da je vrijeme za Gazzda povratak kući. Sa zavidnim portfolijom i inspirativnom estetikom koja prožima njihove proizvode, Gazzda namještaj je spremna za novo poglavlje.

Posebno nam je drago da smo među prvima imali priliku zaviriti u unutrašnjost novog prostora, koji je savršen nastavak Gazzda dizajna. 'We've Come Home' je instalacija koja nam je odmah ukrala pažnju. Odličan znak da je Gazzda namještaj dostupan i u BiH, no i poruka kupcima da su na mjestu gdje će ih se dočekati s toplom dobrodošlicom. Interijer je poseban, prostran, uređen u nude tonovima i paletom boja prepoznatljivih za Gazzda brend. Trebamo li naglašavati da smo s ovog događaja predstavljanja flagship radnje kući pošli s mnoštvom ideja kako ovaj jedinstven namještaj dodati i u vlastiti dom?


Kroz ugodan i informativan razgovor s Gazzda timom saznajemo i više o brendu, ali i novoj flagship trgovini. Razgovarali smo o interijeru, omiljenim komadima namještaja, s ponosom se osvrnuli na neke od uspjeha ovog tima te naučili nešto o poduzetništvu. Spremni?
Vaš dizajn krasi restorane, domove, hotele diljem svijeta. Dobitnici ste Red Dot, kao i drugih nagrada za dizajn. Zašto ste se odlučili baš sada otvoriti flagship u Sarajevu?
Od osnivanja našeg brenda, 2013.godine, fokus nam je uvijek bio na internacionalnom tržištu i prodaji uglavnom biznisima, a ne krajnjim kupcima direktno. Kroz ovakav pristup uspjeli smo doći do klijenata u preko 30 zemalja svijeta, od Sjedinjenih Američkih Država, preko Skandinavije, pa sve do Tajvana, Australije i Mauricijusa. Kao prirodan naredni korak u našem poslovanju je bilo otvaranje prve flagship trgovine, i to upravo u našem Sarajevu.
Od prvog dana nas prati naša Coming Home vizija, koja predstavlja zadatak da utkamo osjećaj prijatnosti doma u svaki Gazzda proizvod. Kroz naše internacionalno putovanje proteklih godina, uvijek nas je pratio ponos što iz male Bosne i Hercegovine kreiramo proizvode koji u izuzetno kompetitivnoj industriji globalno bivaju prepoznati, kako nagradama, tako i poslovnim i prodajnim uspjesima.

Ova trgovina će nam također pomoći i s procesom kreiranja i lansiranja proizvoda. Kada kreirate proizvode za izvoz, pored samog proizvoda potrebna vam je i obimna dokumentacija i priprema za serijsku proizvodnju i period između crtanja proizvoda na bijelom papiru do njegove pojave u trgovinama većinom traje duže od godinu dana. Sa flagship trgovinom taj proces će biti jednostavniji, jer ovdje će proizvodi dolaziti direktno iz naše radionice. Trenutno već imamo šest novih proizvoda koji su ekskluzivno dostupni samo u flagship trgovini u Sarajevu. Zaokružili smo priču, i sada dijelimo našu dizajn filozofiju s domaćim tržištem i konačno možemo reći - vratili smo se kući!

Otkrijte nam više detalja o flagship store? Čime ste se vodili pri uređenju?
Pristup kojim smo se vodili pri uređenju prvog Gazzda Flagship-a u fokus stavlja kupca. Ovaj prostor nije samo trgovina, nego predstavlja jedinstveno iskustvo za kupca, kao da posjećuje muzej umjetnosti; jer će ga potaći da istražuje, uči i osjeti inspiraciju umjetnosti dizajna.

Svi koji posjete flagship trgovinu primijetit će da se ona sastoji od nekoliko cjelina, da svaka ima priču za sebe i u sklopu cijelog iskustva srest će se i s nekoliko umjetničkih instalacija koje predstavljaju Gazzda proizvode prikazane na dosad neviđene načine.


Omiljeni kutak?
Cijeli prostor je nešto novo i za nas i nemamo baš omiljeni kutak još uvijek. Izdvojili bismo tamne Mu police od dimljenog hrasta koje na svijetlom zidu stvaraju maestralan kontrast. Tu je i Fawn sto izrađen od orahovog drveta, kojem društvo prave Muna stolice i Fina komoda u hrastu i koji su ostvarenje sna za nas, jer predstavljaju viziju koju smo radom s papira prenijeli u stvarnost.

Bitno je napomenuti i novi, Teska sto, koji je trenutno ekskluzivno dostupan samo u flagship trgovini, a kojem je baza kreirana po uzoru na staru tehniku izgradnje bačvi, s majstorskom Gazzda preciznošću.
Omiljeni komad namještaja?
Ovo je kao da roditelja pitate koje mu je omiljeno dijete. (smijeh)
Naš proces kreiranja počinje na bijelom papiru, i svaki proizvod ima svoju priču i poseban element na koji smo ponosni. Nekad je to zbog načina na koji smo tehnički riješili neki složen problem u proizvodnji, nekad je zbog dizajna, a nekad radi emocionalne povezanosti koju imamo s njim i priče iza. Internacionalno, ali i na domaćem tržištu, najviše nas prepoznaju po Dedo Lounge stolici, koja je postala naš zaštitni znak i u sebi nosi unikatnost i majstorsko umijeće koji su nam postali zaštitni znak.

Dedo Lounge stolica
Na koji ste projekt najponosniji, a koji je komad namještaja ili projekt bio najzahtjevniji?
Gazzda proizvodi krase preko stotinu objekata na pet kontinenta, ali posebno smo ponosni jer se nalazimo u Louis Vuitton radnjama u New Yorku, te Google i Netflix kancelarijama u Los Angelesu i Amsterdamu. Imajući u vidu naše početke i brend filozofiju, ovakvo prepoznavanje od globalnih giganata nam daje vjetar u leđa.

Tink stol u Louis Vuitton trgovini u New Yorku
Najzahtjevniji proizvod koji smo kreirali, a istovremeno i jedan od najpopularnijih, je naša Muna stolica. Izazov nam je bio pronaći način na koji ćemo saviti naslon za leđa, bez prethodnog iskustva u ovoj tehnici te bez pristupa adekvatnim alatima koji bi nam olakšali proces. Na kraju smo uspjeli i upravo ovo predstavlja Gazzda DNK, jer naš razvojni proces na početku izgleda nemoguće, ali na kraju uvijek uspijemo pronaći način kako da dođemo do realizacije.
Kako biste opisali Gazzda namještaj? Koje tradicionalne, a koje moderne vrijednosti ima?
Gazzda dizajn filozofija se sastoji od nekoliko elemenata. Sve je fokusirano na krajnjeg korisnika, a proizvodi su prijatni za oko zahvaljujući svojoj estetici i lakoći, pozivajući na dodir teksture zahvaljujući svojoj taktilnosti (omiljena riječ našeg dizajnera), bezvremenski i uvijek s utkanom dozom posebnog majstorskog umijeća.

Na prvi pogled naši proizvodi djeluju isključivo moderno i minimalistički, ali se u pozadini kriju tradicionalne tehnologije stolarstva, isprepletene s modernim automatizovanim procesima i svaki Gazzda proizvod još uvijek ima finalni ručni dodir prije izlaska iz fabrike.


Koja je najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili kroz cijeli proces razvoja brenda?
Ništa vrijedno ne nastaje preko noći. Ostvarili smo uspjeh na koji smo jako ponosni, u industriji kojom dominiraju kompanije iz najrazvijenijih zemalja svijeta, koristeći svoje znanje i umijeće i bile su nam potrebne godine rada, truda, znanja i vjere u našu filozofiju za to.
Za nas se ključnim ispostavilo proširivanje osnovnog principa iz dizajn filozofije na sve ostale segmente poslovanja, a to je osjećaj prijatnosti kao da se nalazite kod kuće. I isto primjenjujemo sa svim našim dobavljačima, distributerima, agentima i svim ostalim članovima tima bez kojih ništa ne bi bilo moguće od naših uspjeha. Činimo da se svi osjećaju kao kod kuće s nama, i to je sve.

Gazzda flagship radnju ćete pronaći na adresi Generala Mehmeda Alagića 4, 71 000 Sarajevo, gdje će već od 17.7.2023. otvoriti vrata javnosti. Sigurno se vidimo tamo!
***
Foto: Promo, gazzda.com
TEKST: Ada Ćeremida
Svaki mjesec na Bonjour.ba postaje mali moodboard, prostor u kojem sakupljamo sve ideje, komade i trenutke koji su nas inspirisali da dom izgleda (i osjeća se) bolje.
Oktobar je bio mjesec topline, tekstura i malih trikova koji mijenjaju prostor bez velikih promjena.
Zato smo pokrenuli October Edit, novu mjesečnu seriju u kojoj redakcija Interijer & Dizajn odabire favorite, od stanova koji nas inspirišu, do komada koji stvaraju atmosferu.
Ovo su komadi, ideje i prostori koje ste u oktobru voljeli najviše:
Svaki detalj na ovoj listi ima nešto zajedničko: priču o stilu koji traje duže od sezone.
Od refleksije hroma do zen-mirisa ratana, ovo je naš izbor za kraj mjeseca koji je spojio tradiciju, kreativnost i svakodnevnu ljepotu.
Kako mala trpezarija postaje centralno mjesto doma?
Kada smo pisali o pariškom domu lifestyle kreatorice Lise, otkrili smo da svjetlost nije samo funkcionalni element već glavni dizajnerski alat.
Sto uz prozor, lagane zavjese i refleksija svjetla stvaraju dojam prostranosti i topline. Njena formula jednostavnost i precizno birani detalji dokaz je da i mali prostori mogu imati veliku eleganciju.
Zid koji priča vašu priču
Tapete nisu više pozadina, one su same umjetnost. Kada smo pisali o trikovima za oživljavanje zidova, posebno nas je inspirisao koncept tapeta kao galerijskog momenta.
Kombinovanjem uzoraka i tonova, zid postaje dinamičan i ličan — poput kolaža vaših uspomena i estetskih sklonosti.
Fenjer koji stvara zimski ugođaj
Bakrena nijansa, toplo svjetlo i jednostavna forma, ovaj fenjer je definicija zimskog minimalizma. Dovoljno neutralan za cijelu sezonu, ali s toplinom koja podsjeća na blagdane.
Okviri na drugačiji način
U članku o uokvirivanju umjetnosti, otkrili smo koliko moćno može izgledati kontrast između praznog prostora i teksture pozadine. Spajanjem ideja iz rubrike o paspartuu i tkaninama stvoren je trenutak koji djeluje kao mala galerija u domu. Okviri sa zanimljivom pozadinom unose dubinu, toplinu i onaj osjećaj curated zida.
Ratan lampshade za meko svjetlo
Pri pisanju o ratan rasvjeti u Sinsay kolekciji, set klosova za luster istaknuo se kao savršeni spoj prirodnog i modernog. Prirodni materijal, topli tonovi i ručno pletena tekstura. Ovaj ratan set unosi suptilnu igru svjetla i sjene u svaki prostor. Najljepši dio? Osvjetljava prostor i kad svjetlo nije upaljeno.
Stan u potkrovlju kao lekcija balansa
U domu mlade učiteljice u Švicarskoj sve ima ritam, kosi zidovi, spiralne stepenice, i teksture koje se nadopunjuju. Svaka površina ima svrhu, svaki ugao priču. Njezin stan nas podsjeća da harmonija ne znači simetriju, već osjećaj ravnoteže.
Foto: @maryljean
Tepih koji širi prostor
Jednostavan, ali efektan, tepih koji unosi ritam i toplinu u male prostore. Njegove nijanse povezuju tonove sobe i vizualno je proširuju. U jesenjem interijeru, to je komad koji doslovno povezuje sve.

Chrome kao novi glamur
U članku o chrome trendu pisali smo o njegovom povratku, ne samo kao sjajnoj površini, već kao stavu. Od stolova do lampi, ovaj materijal reflektuje svjetlost, ali i stil.
Uparen s baršunom, vunom ili zemljanim tonovima, chrome je postao simbol “futurističkog glamura” koji se ne nameće, već osvaja svojom jednostavnošću.
Zanat: gdje drvo postaje jezik dizajna
Desetljeće Zanata obilježilo je priču o naslijeđu koje je postalo globalni dizajn. Naš favorit iz kolekcije “The Zanat Ten” je “Stambol” skulptura Yvesa Béhara, spoj ručno rezbarenog drveta i savremene forme.
Kada smo pisali o ovom jubileju, podsjetili smo se kako jedan brend kao Zanat predstavlja most između tradicije i budućnosti.
Foto:Almin Zrno
Drvce koje ostaje i nakon praznika
Dizajnirano da traje i nakon lampica, drveno drvce koje unosi prirodnu toplinu u prostor. Idealno za police, komode ili centre stolova. Suptilan detalj koji donosi osjećaj mira i sezonske nostalgije.
Tradicija reinterpretirana kroz dizajn
Kada smo pisali o kući u Perastu, projektu studija Fluid, posebno nas je oduševio način na koji je klupa iz tradicionalnih kuhinja reinterpretirana u suvremeni prostor.
Smještena uz trpezarijski sto od svijetlog drveta, izrađena od mikrocementa poput poda, postala je spoj funkcionalnosti i elegancije. U tom malom kutku, naslijeđe je dobilo moderan oblik: praktičan, ali s dušom prošlih vremena.
Foto: Jovana Rakezić
Ikebana vaza koja olakšava meditaciju cvijećem
Kada smo pisali o ikebani i modernim verzijama japanske umjetnosti aranžiranja cvijeća, upravo je ova H&M Home stoneware vaza postala naš favorit.
Inspirisana japanskom ikebanom, ova stoneware vaza vodi ruku aranžera i unosi zen u prostor. Savršena za minimalističke bukete i prirodne kompozicije, podsjeća da ljepota leži u ravnoteži.

Klupa s tajnom
U malim hodnicima, funkcionalnost postaje luksuz. Klupa s integrisanim spremištem čini prostor organizovanim i elegantnim. Dodajte mekani jastučić i dobićete komad koji ne samo da izgleda lijepo, već i rješava svakodnevni haos.
Dekorativne kutije od ratana i tekstila stvaraju sklad između estetike i praktičnosti. Njihova tekstura unosi toplinu, dok red koji stvaraju vizualno smiruje prostor. U jesenjem interijeru red je nova estetika.

Ovaj mjesec nas je naučio da se toplina može pronaći u detalju, u teksturi, svjetlu, materijalu. October Edit je naš način da vam pokažemo ono što je trajalo duže od jednog scrolla. U novembru, donosimo vam još mekše tonove, više svjetla i ideje za sporo uređenje doma.
Ako je oktobar bio mjesec topline i refleksije, novembar obećava mirnije tonove i sezonske rituale.Vidimo se u November Editu, uz novu listu favorita koji će vas, nadamo se, inspirisati da zimu dočekate u svom ritmu.
Do tada, sačuvajte svoje favorite i dopustite da vaš prostor diše istim ritmom kao i sezona.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!