TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 21.4.2022.
Valentino Garavani i Giancarlo Giammetti su 1960. u Rimu osnovali Maison Valentino, talijansku modnu kuću koja se odlikuje romantičarskim elementima, bojama i vrhunskim dizajnom, a koja je postala poznata po svom međunarodnom modnom utjecaju.
Pod vodstvom kreativnog direktora Pierpaola Picciolija od 2016., Maison Valentino stvorio je estetiku izuzetne suvremenosti i ljepote. Kombinirajući inovaciju s tradicijom, visoku modu s uličnom kulturom, različite svjetove s različitim vremenskim razdobljima, intuiciju s nasljeđem, Valentino Pierpaola Picciolija utjelovljenje je istinske harmonije.
Valentino Beauty došao je na ovaj svijet neopterećen konformizmom. U sklopu novog svjetskog licenciranog partnerstva s društvom L'Oreal, Maison Valentino stvara ljepotu koja vam, poput dječje igre, pruža mogućnost da sanjate iznova. To je vizija definirana nerazdvojivošću ljepote, boje i uključivosti, kojom je Pierpaolo Piccioli učinio kuću Valentino ključnim dijelom suvremene kulturne scene.
Što ako miris može probuditi više osjetila?
BORN IN ROMA linija mirisa za nju i njega nudi čaroliju Rima na dlanu.
Započela je svoju priču s Valentinovim rodnim gradom: Rimom. Sjećanja na prošlost, kultura i estetika prekrivaju zidine grada, dok su rimske ulice simbol slobode misli.
Savršena podloga za stvaranje avangardne mirisne priče u kojoj glavnu ulogu osim Rima igraju ARISTOPUNKERI.
Tko su oni? To su svi koji obično čine izvanrednim. Okarakterizirani kao ponosni na svoje korijene, kulturu i vrednovanje različitosti. Dijeleći ljepotu individualnosti, naslijeđena kultura se iznova vidi.
Prema riječima kreativnog direktora modne kuće Valentino, Pierpaola Picciolia: "Ne moraš biti rođen u Rimu da bi se osjećao kao Rimljanin."

BORN IN ROMA je miris za generaciju koja prihvaća raznolikost, cijeni osobnosti i voli ih slaviti u krugu dragih ljudi. Miris koji istovremeno predstavlja posjedovanje veličanstvenosti prošlosti i slobodu misli modernog života. Polažući pravo na naslijeđe, ali stvarajući vlastita pravila.
Mirisna kolekcija Born in Roma predstavlja sve čari Rima. Svaki od tri mirisa predstavlja jedno doba dana u Rimu. Born in Roma Pink predstavlja izlazak Sunca koji budi sva osjetila i koji nas tjera da pogledamo na život nekim drugim očima.
Uz ružičastu, žuta je boja koja se najviše povezuje s Rimom i njezina je priča utkana u samo tkanje ovoga grada. Nju predstavlja linija Born in Roma Yellow Dream koja je svojevrstan dijalog između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.
Danas predstavljamo Born in Roma Coral Fantasy, poziv na sanjarenje i ostvarenje snova u sumrak dana, zlatni sat.

Rim, u sumrak. Kako nebo postaje sve mračnije, dan se pretvara u noć i grad se mijenja. Prelazeći ulice, današnji Rimljani pronalaze svoja mjesta na terasama na kojima će provesti večer. Nebo se iznenada mijenja te grad i njegova mitska arhitektura postaju okupani koraljno-narančastim sjajem – pozadinskom bojom poput nijedne druge.
To je zlatni sat. Magija može početi. Valentino vas poziva da uživate u ovom trenutku.
Zlatni je sat mirisna inspiracija za Coral Fantasy, najnoviji miris kolekcije Born in Roma. Grad vibrira snagom obnovljene energije, inspirativnije i snažnije. Ovaj zlatni sat poziva sve da se obnove, da izraze svoju osobnost i oslobode svoje snove, želje i sanjarije. Born in Roma Coral Fantasy, fantastični svijet koji vas čeka.
BORN IN ROMA – CORAL FANTASY DONNA
Kako bi energiju ove boje prenio u miris, Valentino je angažirao parfumere Nadège Le Garlantezec i Jacquesa Hucliera. Započinjući svoje mirisno putovanje u rimskom zlatnom satu, stvorili su voćni cvjetni trag rođen u tom jedinstvenom koraljno-narančastom sjaju, prolazeći kroz Valentinov trio inspiracije: Color, Cool, Couture.
Kako bi utjelovila trenutak kad se nebo po prvi put ispuni koraljnim svjetlom, esencija naranče budi osjetila pri buđenju svijetle živahnosti. Energija note kivija podiže sočne note naranče bojom i blistavošću te daje svježinu koja simbolizira zaigrani potencijal svijeta dok Rim ulazi u noć.

Prenoseći užarenost nebeskog sjaja, koncentrirani super ekstrakt španjolskog jasmina, podrijetlom iz Indije, miješa se s mošusnom i puderastom cvjetnom notom esencije ambrette. Cvjetno srce prenosi svu senzualnost i osobnost koju zlatni sat počinje otkrivati.
Živahna i kremasta nota esencije teksaške cedrovine, čija se drvenost postepeno obavija u slatki puteni završni sjaj bijelog mošusa. Snažno i senzualno buđenje koje ilustrira snagu elemenata.
BORN IN ROMA – CORAL FANTASY UOMO
Kako bi interpretirao intenzitet boje ovog trenutka u miris, Valentino je angažirao parfumere Nicolasa Beaulieua i Jeana Christophea Héraulta. Inspirirani svijetlo-tamnim kontrastom zlatnog sata, par je proizveo orijentalno-voćni miris s drvenastim tonovima, ponovno prolazeći kroz Valentinova poglavlja Color, Cool, Couture.
Kako bi utjelovila trenutak kad se nebo po prvi put ispuni koraljnim svjetlom, esencija naranče budi osjetila pri buđenju svijetle živahnosti. Energija note kivija podiže sočne note naranče bojom i blistavošću te daje svježinu koja simbolizira zaigrani potencijal svijeta dok Rim ulazi u noć.
Podrijetlom iz Provanse, aromatična lavanda miješa se s cvjetnim, kamforovim notama muškatne kadulje, a zajedno su posvijetljene geranij burbonom s Madagaskara. Ovo svježe, aromatično srce ilustrira snagu ovog svjetla.
Završna nota dimnog jantarnog duhana ostavlja završni sjaj nezaboravnog šarma. Esencija pačulija s Balija i vetiver s Haitija zagrijavaju ovaj apsolut duhana kamforovim, drvenastim zemljanim mirisom. Simbolizirajući živopisni intenzitet same boje naranče, ova snažna nota iskušenja izražava zavodljivost svojim mnoštvom fantazija.

Inspirirana uzorcima uklesanima u kamen rimskih palača i izvorno dizajnirana za kožne proizvode, zakovica je danas postala kultni simbol marke Maison Valentino. Presijavajući se na šavovima torbe, reveru ovratnika košulje ili kopči sandale, punk odvažnost zakovice prepoznatljiva je za Valentino.
Tipična zakovica daje oblik krivinama i linijama bočica Donna i Uomo, ponovno otkrivenih u koraljnom svjetlu rimskog zlatnog sata. Ove prizme svjetla raspršuju koraljno-narančaste nijanse kako bi dozvale jedinstveni sjaj neba, vizualnu referencu ovog trenutka i poziv da ga zgrabite.

U ovom novom poglavlju priče Born in Roma, Adut Akech i Anwar Hadid hodaju rukom pod ruku jedan dan u Rimu. Od magičnog izlaska sunca uz Born in Roma do sunčanog poslijepodneva u tajnim vrtovima rimske palače uz Yellow Dream i sada, u zlatni sat, par stoji u podnožju fontane Acqua Paola promatrajući grad dok nebo poprima koraljne boje.
Za nju, za njega, za sve, Born in Roma poziv je da se potpuno izraze, ispune svi snovi, želje i sanjarije, bilo gdje na svijetu, u bilo koje doba dana.
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
Layering direktno na koži
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.

Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.

Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.

Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.

Foto: @thfragrancevault
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!