TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 28.3.2022.
Bonjour.values nova je rubrika koja stiže iz Bonjour.uredništva s ciljem da razbijemo tabu i otvoreno razgovaramo o važnosti planiranja i upravljanja financijama.
Tko nam može biti bolji sugovornik na ovu temu od uspješnih dama iz BiH koje se na svojim raznolikim poslovima susreću sa financijskim dilemama i planovima. U naumu da što više žene educiramo i inspiriramo u segmentu financija, u prvom izdanju rubrike Bonjour.values pridružila nam se Marija Perić, osnivačica brenda My Lovely Bag. Njene torbe vole i rado nose brojne dame u Bosni i Hercegovini, ali i diljem Europe. Danas ima svoj My Lovely Bag tim i rastući brend kojeg simboliziraju torbe sa kvalitetnim i modernim dizajnom.
Marijina svestranost i trud savršen su dokaz da je ona idealan sugovornik na temu vođenja financija. Upravo zato je ona naša prva gošća rubrike gdje nam kroz iskreni razgovor otkriva kako ona vodi svoje financije. Više njenih financijskih savjeta otkrijte u nastavku.
.
***
Koji sustav koristite za planiranje kućnog budžeta i na koji način organizirate svoje osobne financije?
Za vođenje kućnog budžeta ne vodim se nekim posebnim sustavom. Racionalan pristup kupovini i potrošnji mi je prioritet, od namirnica za domaćinstvo do kupovine odjeće ili planiranja godišnjeg odmora.

Pored mjesečnih troškova koje očekujemo, često se pojavljuju nenadani troškovi kao što je pokvaren auto, renovacija i sl. Je li za to kreirate posebne budžete i kako se nosite s ovakvim situacijama?
Upravo racionalnom potrošnjom kojom mjesečni budžet neću “iscijediti” do kraja, uvijek ostaje prostora za nenadane troškove. Akcije poput renovacija svakako planiram unaprijed.
Što smatrate da je važno kako bismo uštedjeli željeni iznos svakog mjeseca i što vama pomaže u štednji?
Sjećam se, kada sam dobila prvi posao, govorila sam da ću početi štedjeti “od sljedeće plaće”, prošlo je tako nekoliko mjeseci... :)
Tada smo muž i ja odlučili uplaćivati životno osiguranje koje se pokazalo kao odličan način štednje. Trajnim nalogom mjesečno se izdvaja dogovoreni iznos i tako unaprijed znam da “ne računam na taj novac”. Osiguranje uplaćujemo i djeci te ćemo im ovim načinom uštedjeti za školovanje kada porastu.
Koji savjet biste dali dami koja upravo želi sa svojim šefom/icom pregovarati o plaći?
Ako izvrsno radiš svoj posao, trudiš se i doprinosiš poslovanju, sve to izloži svom šefu/šefici. Znaj koliko vrijediš i imaj realne zahtjeve i očekivanja naspram standarda plaća u tvojoj kategoriji posla.
Promjena koje financijske navike je vama najviše donijela benefita u budžetu?
Rekla bih, prestanak kupovine na rate, pogotovo stvari bez kojih zaista mogu! :) Koliko god je to dobra opcija, kada se nagomilaju rate, čovjek više ne zna s koliko točno novca raspolaže. Sve to dovede do toga da trošimo više nego što zarađujemo, a u vremenima kakva su danas, to trebamo izbjegavati.
***
Naslovna fotografija: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!