TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 28.3.2022.
Bonjour.values nova je rubrika koja stiže iz Bonjour.uredništva s ciljem da razbijemo tabu i otvoreno razgovaramo o važnosti planiranja i upravljanja financijama.
Tko nam može biti bolji sugovornik na ovu temu od uspješnih dama iz BiH koje se na svojim raznolikim poslovima susreću sa financijskim dilemama i planovima. U naumu da što više žene educiramo i inspiriramo u segmentu financija, u prvom izdanju rubrike Bonjour.values pridružila nam se Marija Perić, osnivačica brenda My Lovely Bag. Njene torbe vole i rado nose brojne dame u Bosni i Hercegovini, ali i diljem Europe. Danas ima svoj My Lovely Bag tim i rastući brend kojeg simboliziraju torbe sa kvalitetnim i modernim dizajnom.
Marijina svestranost i trud savršen su dokaz da je ona idealan sugovornik na temu vođenja financija. Upravo zato je ona naša prva gošća rubrike gdje nam kroz iskreni razgovor otkriva kako ona vodi svoje financije. Više njenih financijskih savjeta otkrijte u nastavku.
.
***
Koji sustav koristite za planiranje kućnog budžeta i na koji način organizirate svoje osobne financije?
Za vođenje kućnog budžeta ne vodim se nekim posebnim sustavom. Racionalan pristup kupovini i potrošnji mi je prioritet, od namirnica za domaćinstvo do kupovine odjeće ili planiranja godišnjeg odmora.

Pored mjesečnih troškova koje očekujemo, često se pojavljuju nenadani troškovi kao što je pokvaren auto, renovacija i sl. Je li za to kreirate posebne budžete i kako se nosite s ovakvim situacijama?
Upravo racionalnom potrošnjom kojom mjesečni budžet neću “iscijediti” do kraja, uvijek ostaje prostora za nenadane troškove. Akcije poput renovacija svakako planiram unaprijed.
Što smatrate da je važno kako bismo uštedjeli željeni iznos svakog mjeseca i što vama pomaže u štednji?
Sjećam se, kada sam dobila prvi posao, govorila sam da ću početi štedjeti “od sljedeće plaće”, prošlo je tako nekoliko mjeseci... :)
Tada smo muž i ja odlučili uplaćivati životno osiguranje koje se pokazalo kao odličan način štednje. Trajnim nalogom mjesečno se izdvaja dogovoreni iznos i tako unaprijed znam da “ne računam na taj novac”. Osiguranje uplaćujemo i djeci te ćemo im ovim načinom uštedjeti za školovanje kada porastu.
Koji savjet biste dali dami koja upravo želi sa svojim šefom/icom pregovarati o plaći?
Ako izvrsno radiš svoj posao, trudiš se i doprinosiš poslovanju, sve to izloži svom šefu/šefici. Znaj koliko vrijediš i imaj realne zahtjeve i očekivanja naspram standarda plaća u tvojoj kategoriji posla.
Promjena koje financijske navike je vama najviše donijela benefita u budžetu?
Rekla bih, prestanak kupovine na rate, pogotovo stvari bez kojih zaista mogu! :) Koliko god je to dobra opcija, kada se nagomilaju rate, čovjek više ne zna s koliko točno novca raspolaže. Sve to dovede do toga da trošimo više nego što zarađujemo, a u vremenima kakva su danas, to trebamo izbjegavati.
***
Naslovna fotografija: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!