TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 28.3.2022.
Bonjour.values nova je rubrika koja stiže iz Bonjour.uredništva s ciljem da razbijemo tabu i otvoreno razgovaramo o važnosti planiranja i upravljanja financijama.
Tko nam može biti bolji sugovornik na ovu temu od uspješnih dama iz BiH koje se na svojim raznolikim poslovima susreću sa financijskim dilemama i planovima. U naumu da što više žene educiramo i inspiriramo u segmentu financija, u prvom izdanju rubrike Bonjour.values pridružila nam se Marija Perić, osnivačica brenda My Lovely Bag. Njene torbe vole i rado nose brojne dame u Bosni i Hercegovini, ali i diljem Europe. Danas ima svoj My Lovely Bag tim i rastući brend kojeg simboliziraju torbe sa kvalitetnim i modernim dizajnom.
Marijina svestranost i trud savršen su dokaz da je ona idealan sugovornik na temu vođenja financija. Upravo zato je ona naša prva gošća rubrike gdje nam kroz iskreni razgovor otkriva kako ona vodi svoje financije. Više njenih financijskih savjeta otkrijte u nastavku.
.
***
Koji sustav koristite za planiranje kućnog budžeta i na koji način organizirate svoje osobne financije?
Za vođenje kućnog budžeta ne vodim se nekim posebnim sustavom. Racionalan pristup kupovini i potrošnji mi je prioritet, od namirnica za domaćinstvo do kupovine odjeće ili planiranja godišnjeg odmora.

Pored mjesečnih troškova koje očekujemo, često se pojavljuju nenadani troškovi kao što je pokvaren auto, renovacija i sl. Je li za to kreirate posebne budžete i kako se nosite s ovakvim situacijama?
Upravo racionalnom potrošnjom kojom mjesečni budžet neću “iscijediti” do kraja, uvijek ostaje prostora za nenadane troškove. Akcije poput renovacija svakako planiram unaprijed.
Što smatrate da je važno kako bismo uštedjeli željeni iznos svakog mjeseca i što vama pomaže u štednji?
Sjećam se, kada sam dobila prvi posao, govorila sam da ću početi štedjeti “od sljedeće plaće”, prošlo je tako nekoliko mjeseci... :)
Tada smo muž i ja odlučili uplaćivati životno osiguranje koje se pokazalo kao odličan način štednje. Trajnim nalogom mjesečno se izdvaja dogovoreni iznos i tako unaprijed znam da “ne računam na taj novac”. Osiguranje uplaćujemo i djeci te ćemo im ovim načinom uštedjeti za školovanje kada porastu.
Koji savjet biste dali dami koja upravo želi sa svojim šefom/icom pregovarati o plaći?
Ako izvrsno radiš svoj posao, trudiš se i doprinosiš poslovanju, sve to izloži svom šefu/šefici. Znaj koliko vrijediš i imaj realne zahtjeve i očekivanja naspram standarda plaća u tvojoj kategoriji posla.
Promjena koje financijske navike je vama najviše donijela benefita u budžetu?
Rekla bih, prestanak kupovine na rate, pogotovo stvari bez kojih zaista mogu! :) Koliko god je to dobra opcija, kada se nagomilaju rate, čovjek više ne zna s koliko točno novca raspolaže. Sve to dovede do toga da trošimo više nego što zarađujemo, a u vremenima kakva su danas, to trebamo izbjegavati.
***
Naslovna fotografija: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!