TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 28.3.2022.
Bonjour.values nova je rubrika koja stiže iz Bonjour.uredništva s ciljem da razbijemo tabu i otvoreno razgovaramo o važnosti planiranja i upravljanja financijama.
Tko nam može biti bolji sugovornik na ovu temu od uspješnih dama iz BiH koje se na svojim raznolikim poslovima susreću sa financijskim dilemama i planovima. U naumu da što više žene educiramo i inspiriramo u segmentu financija, u prvom izdanju rubrike Bonjour.values pridružila nam se Marija Perić, osnivačica brenda My Lovely Bag. Njene torbe vole i rado nose brojne dame u Bosni i Hercegovini, ali i diljem Europe. Danas ima svoj My Lovely Bag tim i rastući brend kojeg simboliziraju torbe sa kvalitetnim i modernim dizajnom.
Marijina svestranost i trud savršen su dokaz da je ona idealan sugovornik na temu vođenja financija. Upravo zato je ona naša prva gošća rubrike gdje nam kroz iskreni razgovor otkriva kako ona vodi svoje financije. Više njenih financijskih savjeta otkrijte u nastavku.
.
***
Koji sustav koristite za planiranje kućnog budžeta i na koji način organizirate svoje osobne financije?
Za vođenje kućnog budžeta ne vodim se nekim posebnim sustavom. Racionalan pristup kupovini i potrošnji mi je prioritet, od namirnica za domaćinstvo do kupovine odjeće ili planiranja godišnjeg odmora.

Pored mjesečnih troškova koje očekujemo, često se pojavljuju nenadani troškovi kao što je pokvaren auto, renovacija i sl. Je li za to kreirate posebne budžete i kako se nosite s ovakvim situacijama?
Upravo racionalnom potrošnjom kojom mjesečni budžet neću “iscijediti” do kraja, uvijek ostaje prostora za nenadane troškove. Akcije poput renovacija svakako planiram unaprijed.
Što smatrate da je važno kako bismo uštedjeli željeni iznos svakog mjeseca i što vama pomaže u štednji?
Sjećam se, kada sam dobila prvi posao, govorila sam da ću početi štedjeti “od sljedeće plaće”, prošlo je tako nekoliko mjeseci... :)
Tada smo muž i ja odlučili uplaćivati životno osiguranje koje se pokazalo kao odličan način štednje. Trajnim nalogom mjesečno se izdvaja dogovoreni iznos i tako unaprijed znam da “ne računam na taj novac”. Osiguranje uplaćujemo i djeci te ćemo im ovim načinom uštedjeti za školovanje kada porastu.
Koji savjet biste dali dami koja upravo želi sa svojim šefom/icom pregovarati o plaći?
Ako izvrsno radiš svoj posao, trudiš se i doprinosiš poslovanju, sve to izloži svom šefu/šefici. Znaj koliko vrijediš i imaj realne zahtjeve i očekivanja naspram standarda plaća u tvojoj kategoriji posla.
Promjena koje financijske navike je vama najviše donijela benefita u budžetu?
Rekla bih, prestanak kupovine na rate, pogotovo stvari bez kojih zaista mogu! :) Koliko god je to dobra opcija, kada se nagomilaju rate, čovjek više ne zna s koliko točno novca raspolaže. Sve to dovede do toga da trošimo više nego što zarađujemo, a u vremenima kakva su danas, to trebamo izbjegavati.
***
Naslovna fotografija: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!