TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 28.3.2022.
Bonjour.values nova je rubrika koja stiže iz Bonjour.uredništva s ciljem da razbijemo tabu i otvoreno razgovaramo o važnosti planiranja i upravljanja financijama.
Tko nam može biti bolji sugovornik na ovu temu od uspješnih dama iz BiH koje se na svojim raznolikim poslovima susreću sa financijskim dilemama i planovima. U naumu da što više žene educiramo i inspiriramo u segmentu financija, u prvom izdanju rubrike Bonjour.values pridružila nam se Marija Perić, osnivačica brenda My Lovely Bag. Njene torbe vole i rado nose brojne dame u Bosni i Hercegovini, ali i diljem Europe. Danas ima svoj My Lovely Bag tim i rastući brend kojeg simboliziraju torbe sa kvalitetnim i modernim dizajnom.
Marijina svestranost i trud savršen su dokaz da je ona idealan sugovornik na temu vođenja financija. Upravo zato je ona naša prva gošća rubrike gdje nam kroz iskreni razgovor otkriva kako ona vodi svoje financije. Više njenih financijskih savjeta otkrijte u nastavku.
.
***
Koji sustav koristite za planiranje kućnog budžeta i na koji način organizirate svoje osobne financije?
Za vođenje kućnog budžeta ne vodim se nekim posebnim sustavom. Racionalan pristup kupovini i potrošnji mi je prioritet, od namirnica za domaćinstvo do kupovine odjeće ili planiranja godišnjeg odmora.

Pored mjesečnih troškova koje očekujemo, često se pojavljuju nenadani troškovi kao što je pokvaren auto, renovacija i sl. Je li za to kreirate posebne budžete i kako se nosite s ovakvim situacijama?
Upravo racionalnom potrošnjom kojom mjesečni budžet neću “iscijediti” do kraja, uvijek ostaje prostora za nenadane troškove. Akcije poput renovacija svakako planiram unaprijed.
Što smatrate da je važno kako bismo uštedjeli željeni iznos svakog mjeseca i što vama pomaže u štednji?
Sjećam se, kada sam dobila prvi posao, govorila sam da ću početi štedjeti “od sljedeće plaće”, prošlo je tako nekoliko mjeseci... :)
Tada smo muž i ja odlučili uplaćivati životno osiguranje koje se pokazalo kao odličan način štednje. Trajnim nalogom mjesečno se izdvaja dogovoreni iznos i tako unaprijed znam da “ne računam na taj novac”. Osiguranje uplaćujemo i djeci te ćemo im ovim načinom uštedjeti za školovanje kada porastu.
Koji savjet biste dali dami koja upravo želi sa svojim šefom/icom pregovarati o plaći?
Ako izvrsno radiš svoj posao, trudiš se i doprinosiš poslovanju, sve to izloži svom šefu/šefici. Znaj koliko vrijediš i imaj realne zahtjeve i očekivanja naspram standarda plaća u tvojoj kategoriji posla.
Promjena koje financijske navike je vama najviše donijela benefita u budžetu?
Rekla bih, prestanak kupovine na rate, pogotovo stvari bez kojih zaista mogu! :) Koliko god je to dobra opcija, kada se nagomilaju rate, čovjek više ne zna s koliko točno novca raspolaže. Sve to dovede do toga da trošimo više nego što zarađujemo, a u vremenima kakva su danas, to trebamo izbjegavati.
***
Naslovna fotografija: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba - PR
Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.
Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.
Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.
Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.
Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.
U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.
Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 
Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti.
Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.
Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!