TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 10.4.2019.

U Mostaru se od 9.4. - 13.4. održava Sajam gospodarstva na kojem su ove godine, zahvaljujući projektu BACAR zastupljene i kreativne industrije. Radi se o projektu koji okuplja klastere sektora kreativne industrije, turizma i lokalne hrane iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore, a na Sajmu gospodarstva u Mostaru se okupilo 60 članova ova tri klastera na prostoru od 300 kvadratnih metara. 

S obzirom na to da je klasterizacija kao proces prepoznata kao jedan od nositelja pozitivnih promjena u industrijama kao što je i kreativna industrija, više o samoj ideji predstavljanja mreže klastera na Sajmu smo saznali od Maje Šimić – Škutor, koordinatorice projekta: „Kako se radi o tri različita sektora koja imaju veliku i šaroliku ponudu, htjeli smo ih prikazati kroz interaktivan,moderan i drugačiji pristup posjetiocima. Tako smo se odlučili za pomoć naših kreativaca iz BiH koji su nas savjetovali koje boje, namještaj i detalje koristimo u uređenju dijela štanda za kreativne industrije. Njihove upute smo iskoristili i za ostatak štanda, pa smo lokalnu hranu uredili kao veliku konobu gdje posjetioci mogu kušati i kupiti razne delicije. na dijelu turizma mogu saznati sve informacije o bogatoj prekograničnoj turističkoj ponudi i novom prekograničnom brendu Native. Najslađi dio - dio naših kreativaca je uređen kao veliki dnevni boravak koji mami i posjetioce da se odmore, čuju, probaju i kupe novitete iz kreativne ponude. Prema prvim reakcijama svih izlagača, ispunili smo njihovo povjerenje i očekivanja organizacijom i uređenjem. Mi kao organizacijski tim smo jako zadovoljni sa svim rezultatima dosadašnjih aktivnosti projekta BACAR i vjerujemo da će ovaj događaj doprinijeti prekograničnom povezivanju i promociji sva tri sektora.“

Stanislava Borovac i Maja Šimić-Škutor 

Posebnu pažnju posjetitelja, ali i izlagača plijeni zajednički štand Kreativnih industrija ove tri zemlje koji zauzima 100 kvadratnih metara, a njegovo idejno uređenje potpisuju arhitektica Martina Miličević i dizajnerica interijera Nada Komadina koje djeluju pod brandom Fasada koji je ujedno i jedan od izlagača u sklopu Klastera kreativnih industrija BiH.


Nada Komadina i Martina Milićević

"Biti i izlagač i potpisivati dizajn samog sajamskog prostora bio je izazovan zadatak. Analizirajući aktualne svjetske dizajnerske trendove, a uzimajući u obzir o kojoj količini različitih brandova i njihovih proizvoda se radi…,odlučile smo se za jednostavnu minimalističku color shemu …crnu i antracit sivu, dakle tamne tonove. Kažu da je to za arhitekte jako predvidljivo, ali vjerovale smo da ćemo tako stvoriti različit doživljaj u odnosu na ostale sajamske prostore. Dizajn jednog prostora nije samo odabir boja, pa je izazov bio smjestiti sve potrebne funkcije na cca 100m² : lounge zonu, caffe corner, izložbene štandove… a uz sve to ispoštovati i hodne linije!
Radi se o cjelovitom dizajnu; mislile smo o podnim i zidnim plohama, komadima namještaja za izlaganje prodajnih artikala, o komadima namještaja za sjedenje i odmaranje, o stropu, rasvjeti… i u konačnici o detaljima. Informacija da se radi o prostoru na kojem će izlagati gotovo 60 izlagača bila je potvrda da je izbor tamnih tonova - genijalan izbor! Time smo stvorile podlogu na kojoj svi artikli dolaze do izražaja. Osim crnih naravno. :) Mi smo konačnim rezultatom jako zadovoljne, a po reakcijama posjetitelja čini se da smo odradile odličan posao i da smo na mostarski sajam donijele dašak europskih, da ne kažemo svjetskih trendova.
“, pojasnile su nam svoj odabir dizajnerice Martina i Nada. 
U želji da na štandu klastera Kreativnih industrija probude i welcoming osjećaj, dizajnerice su se odlučile da prednja strana štanda bude uređena poput modernog dnevnog boravka, koji je uspješno i postavljen kombinirajući brandove namještaja koji nosi MADE IN BIH etiketu. 
Sofu i tabure u antracitnim tonovima bh.proizvođača namještaja Prevent iz Travnika su sjajno upotpunile vrhunskim dizajnom stola u potpisu Vračo Premium. Model stola nosi naziv Vračo Sofa Table, a nastao je iz želje Vračo tima da dizajniraju stol koji neće zahtijevati pažnju, nego čija će se izražajnost ogledati u njegovoj upečatljivoj mirnoći. 

Dnevni boravak je dobio finalne, tople obrise dodatkom lampe branda Osa lampe. Brand je to koji ručno izrađuje unikatne modele koristeći reciklirane materijale i drvo kojem udišu novi život i formu. 

Na štandu mreže klastera Kreativnih industrija će u petak biti predstavljena i prva suradnja proizašla iz povezivanja u klaster. Naime, dizajnerice branda Fasada su za odijela koje potpisuje Dresscode by Prevent, zajedno s Prevent timom osmislile i izradile pin za rever kojeg će premijerno predstaviti upravo na štandu klastera Kreativnih industrija u petak 12.4.2019. Uz to u petak vas na štandu očekuje i radionica 'Kako bojati bojanku' gdje ćete se moći upoznati s prvom arhitektonskom MADE IN BIH bojankom za odrasle, a uz to sve dane sajma možete razgledati i kupiti ručno izrađeni nakit i umjetničke fotografije branda Claire Noel ili pak otisnuti print na majicu DTG tehnologijom u potpisu bh.branda Kratki rukav.
 

Claire Noel 

Kratki rukav

Ljubitelji odjeće i kožnih modnih dodataka s bh.etiketom će uživati u novoj kolekciji branda Dresscode by Prevent koja je također izložena na štandu.

Dresscode by Prevent tim

Uz to, u sklopu štanda se možete raspitati i o uslugama kreativnih agencija kao što je Skoko & Co koja potpisuje i dizajn logotipa Klastera kreativnih industrija BiH kojeg ćemo premijerno uskoro predstaviti upravo na BONJOUR.ba. 

Pored domaćih brandova na štandu klastera Kreativnih industrija ćete zasigurno primijetiti i radove brandova iz susjedne Crne Gore i Hrvatske, a ne sumnjamo da ćete uživati i u genijalnoj ponudi ekipe iz Klastera turizma kao i ukusnim jelima koja možete kušati na štandu Klastera lokalne hrane. 


 

 


Bonjour

Ralph Lauren blagdani: Kako postići taj nostalgični stil u domu čak i bez luksuznog budžeta?

TEKST: Ada Ćeremida

Ralph Lauren blagdani: Kako postići taj nostalgični stil u domu čak i bez luksuznog budžeta? Ralph Lauren blagdani: Kako postići taj nostalgični stil u domu čak i bez luksuznog budžeta?

Ralph Lauren godinama njeguje estetiku doma koja jednako pripada filmovima, starim romantičnim kućama u američkoj divljini i porodičnim albumima koji se prenose generacijama.

Njegovi praznični interijeri nisu samo dekor, nego mali rituali tople rasvjete, teških materijala, tartana, drva i tekstura koje mirišu na nostalgiju. U svijetu u kojem se dekor često mijenja iz sezone u sezonu, Ralph Lauren ostaje dosljedan ideji da dom treba da izgleda kao nešto što ima dušu i kontinuitet. 

 



Kroz godine, njegov stil postao je prepoznatljiv po atmosferi starog engleskog kluba, brvnare u snijegu i njujorškog apartmana s bibliotekama koje sežu do stropa. 

Malo ko spaja modu, arhitekturu i interijere tako prirodno: isti osjećaj koji daju njegovi kašmir džemperi, daju i njegove deke, jastuci, lampe i sve druge sitnice koje stvaraju taj “lived-in luxury” dojam. I upravo zato taj stil uvijek iznova postaje inspiracija za praznične interijere čak i kada koristimo samo ono što već imamo u domu.


Kako u svoj interijer unijeti Ralph Lauren praznični stil?  

Ralph Lauren ne gradi stil kroz glamur, nego kroz slojevitost. Počinje od palete — tamne, smirene i umirujuće — koja služi kao pozadina za sve ostalo. Materijali se biraju tako da svaki ima svoju ulogu: baršun za luksuz, vuna za toplinu, koža za karakter, drvo za stabilnost, metal za suptilni sjaj. Uzorci kao što su tartan i riblja kost ubacuju ritam i pokret, ali se drže iste palete kako ništa ne bi djelovalo vizuelno “glasno”.

Atmosfera je ono što sve povezuje: prigušeno svjetlo, puno tekstura, detalji koji izgledaju kao da su naslijeđeni. Jastuci mogu podsjećati na džempere iz njegovih kolekcija, stolnjak može izgledati kao kaput iz stare engleske lovačke priče, a drvena polica kao dio kuće u Aspenu. To je svijet u kojem moda, arhitektura i interijer pričaju istu priču, samo kroz različite elemente.

 



Topla, zasićena paleta boja  

Ralph Lauren praznični dom nikada ne izgleda brzo i svijetlo nego duboko, zasićeno i toplo. Zelena je tamna poput borovine, crvena ide prema burgundiji, a plava prema noćnom nebu. 

Ako želite replicirati taj senzibilitet, ne morate kupovati ništa novo: možda već imate tamnu deku, bordo svijeće, stari drveni okvir ili jastučić u nijansi lovačke zelene. Poenta je u stvaranju harmonične, smirene palete koja izgleda kao da pripada istom filmu.

 



Materijali koji mirišu na klasiku  

Ralph Lauren koristi materijale koji imaju težinu i taktilnost: baršun, vuna, koža, drvo, mesing. Oni nisu tu da budu ukras nego da pričaju priču. Baršun odmah unosi toplinu i eleganciju, vuna i pletenine prizivaju osjećaj zime i intime, a kožne detalje samo jedna lampica pretvara u scenu iz planinske kuće. 

Ako želite da vaš dom dobije tu notu, kombinujte teksture, čak i samo jedan komad može promijeniti atmosferu prostora.

 

 

Uzorci koji nose naslijeđe  

Tartan, pepita, riblja kost, sitni cvjetni printovi u britanskom stilu, to su obrasci koji čine osnovu Ralph Lauren estetike. Ne morate imati cijeli set, često je dovoljno dva-tri detalja da unesu ritam i karakter. 

Tartan stolnjak, štitnik za ruke u kuhinji, jastučić, pa čak i stari šal mogu postati element prazničnog dekora. Ralph Lauren estetika voli ponavljanje, ali nikada uniformnost.


 

 

Atmosfera trpezarije kao “srca doma”  

Ralph Lauren interijer teško je zamisliti bez trpezarije koja u praznično vrijeme preuzima ulogu centralnog mjesta prostora gdje se priče prepliću, gdje svijeće gore duže nego što traje večera i gdje svaki predmet izgleda kao da je tu već godinama.

U ovom pristupu, praznični sto ne mora biti savršeno simetričan niti besprijekorno stiliziran. Naprotiv, ljepota je upravo u prirodnom rasporedu predmeta, u mješavini starog i novog, u neočekivanim detaljima koji unose toplinu i karakter.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @ralphlaurenhome


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!