TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.4.2019.
U Mostaru se od 9.4. - 13.4. održava Sajam gospodarstva na kojem su ove godine, zahvaljujući projektu BACAR zastupljene i kreativne industrije. Radi se o projektu koji okuplja klastere sektora kreativne industrije, turizma i lokalne hrane iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore, a na Sajmu gospodarstva u Mostaru se okupilo 60 članova ova tri klastera na prostoru od 300 kvadratnih metara.
S obzirom na to da je klasterizacija kao proces prepoznata kao jedan od nositelja pozitivnih promjena u industrijama kao što je i kreativna industrija, više o samoj ideji predstavljanja mreže klastera na Sajmu smo saznali od Maje Šimić – Škutor, koordinatorice projekta: „Kako se radi o tri različita sektora koja imaju veliku i šaroliku ponudu, htjeli smo ih prikazati kroz interaktivan,moderan i drugačiji pristup posjetiocima. Tako smo se odlučili za pomoć naših kreativaca iz BiH koji su nas savjetovali koje boje, namještaj i detalje koristimo u uređenju dijela štanda za kreativne industrije. Njihove upute smo iskoristili i za ostatak štanda, pa smo lokalnu hranu uredili kao veliku konobu gdje posjetioci mogu kušati i kupiti razne delicije. na dijelu turizma mogu saznati sve informacije o bogatoj prekograničnoj turističkoj ponudi i novom prekograničnom brendu Native. Najslađi dio - dio naših kreativaca je uređen kao veliki dnevni boravak koji mami i posjetioce da se odmore, čuju, probaju i kupe novitete iz kreativne ponude. Prema prvim reakcijama svih izlagača, ispunili smo njihovo povjerenje i očekivanja organizacijom i uređenjem. Mi kao organizacijski tim smo jako zadovoljni sa svim rezultatima dosadašnjih aktivnosti projekta BACAR i vjerujemo da će ovaj događaj doprinijeti prekograničnom povezivanju i promociji sva tri sektora.“
Stanislava Borovac i Maja Šimić-Škutor
Posebnu pažnju posjetitelja, ali i izlagača plijeni zajednički štand Kreativnih industrija ove tri zemlje koji zauzima 100 kvadratnih metara, a njegovo idejno uređenje potpisuju arhitektica Martina Miličević i dizajnerica interijera Nada Komadina koje djeluju pod brandom Fasada koji je ujedno i jedan od izlagača u sklopu Klastera kreativnih industrija BiH.
Nada Komadina i Martina Milićević
"Biti i izlagač i potpisivati dizajn samog sajamskog prostora bio je izazovan zadatak. Analizirajući aktualne svjetske dizajnerske trendove, a uzimajući u obzir o kojoj količini različitih brandova i njihovih proizvoda se radi…,odlučile smo se za jednostavnu minimalističku color shemu …crnu i antracit sivu, dakle tamne tonove. Kažu da je to za arhitekte jako predvidljivo, ali vjerovale smo da ćemo tako stvoriti različit doživljaj u odnosu na ostale sajamske prostore. Dizajn jednog prostora nije samo odabir boja, pa je izazov bio smjestiti sve potrebne funkcije na cca 100m² : lounge zonu, caffe corner, izložbene štandove… a uz sve to ispoštovati i hodne linije!
Radi se o cjelovitom dizajnu; mislile smo o podnim i zidnim plohama, komadima namještaja za izlaganje prodajnih artikala, o komadima namještaja za sjedenje i odmaranje, o stropu, rasvjeti… i u konačnici o detaljima. Informacija da se radi o prostoru na kojem će izlagati gotovo 60 izlagača bila je potvrda da je izbor tamnih tonova - genijalan izbor! Time smo stvorile podlogu na kojoj svi artikli dolaze do izražaja. Osim crnih naravno. :) Mi smo konačnim rezultatom jako zadovoljne, a po reakcijama posjetitelja čini se da smo odradile odličan posao i da smo na mostarski sajam donijele dašak europskih, da ne kažemo svjetskih trendova.“, pojasnile su nam svoj odabir dizajnerice Martina i Nada.
U želji da na štandu klastera Kreativnih industrija probude i welcoming osjećaj, dizajnerice su se odlučile da prednja strana štanda bude uređena poput modernog dnevnog boravka, koji je uspješno i postavljen kombinirajući brandove namještaja koji nosi MADE IN BIH etiketu.
Sofu i tabure u antracitnim tonovima bh.proizvođača namještaja Prevent iz Travnika su sjajno upotpunile vrhunskim dizajnom stola u potpisu Vračo Premium. Model stola nosi naziv Vračo Sofa Table, a nastao je iz želje Vračo tima da dizajniraju stol koji neće zahtijevati pažnju, nego čija će se izražajnost ogledati u njegovoj upečatljivoj mirnoći.
Dnevni boravak je dobio finalne, tople obrise dodatkom lampe branda Osa lampe. Brand je to koji ručno izrađuje unikatne modele koristeći reciklirane materijale i drvo kojem udišu novi život i formu.
Na štandu mreže klastera Kreativnih industrija će u petak biti predstavljena i prva suradnja proizašla iz povezivanja u klaster. Naime, dizajnerice branda Fasada su za odijela koje potpisuje Dresscode by Prevent, zajedno s Prevent timom osmislile i izradile pin za rever kojeg će premijerno predstaviti upravo na štandu klastera Kreativnih industrija u petak 12.4.2019. Uz to u petak vas na štandu očekuje i radionica 'Kako bojati bojanku' gdje ćete se moći upoznati s prvom arhitektonskom MADE IN BIH bojankom za odrasle, a uz to sve dane sajma možete razgledati i kupiti ručno izrađeni nakit i umjetničke fotografije branda Claire Noel ili pak otisnuti print na majicu DTG tehnologijom u potpisu bh.branda Kratki rukav.
Claire Noel
Kratki rukav
Ljubitelji odjeće i kožnih modnih dodataka s bh.etiketom će uživati u novoj kolekciji branda Dresscode by Prevent koja je također izložena na štandu.
Dresscode by Prevent tim
Uz to, u sklopu štanda se možete raspitati i o uslugama kreativnih agencija kao što je Skoko & Co koja potpisuje i dizajn logotipa Klastera kreativnih industrija BiH kojeg ćemo premijerno uskoro predstaviti upravo na BONJOUR.ba.
Pored domaćih brandova na štandu klastera Kreativnih industrija ćete zasigurno primijetiti i radove brandova iz susjedne Crne Gore i Hrvatske, a ne sumnjamo da ćete uživati i u genijalnoj ponudi ekipe iz Klastera turizma kao i ukusnim jelima koja možete kušati na štandu Klastera lokalne hrane.
TEKST: Ada Ćeremida
U Tuzli je izgrađena kuća koja dokazuje da arhitektura može biti i utočište i nada, a sada je prepoznata i na svjetskoj sceni.
Roditeljska kuća u Tuzli, projekat studija Normal Laboratorija, našla se na ovogodišnjoj longlisti Dezeen Awards za 2025. godinu, jednom od najutjecajnijih međunarodnih priznanja u arhitekturi i dizajnu.
U konkurenciji od preko 4.300 prijava iz 89 zemalja, upravo je ovaj bh. projekat izdvojen među najbolje u kategoriji leisure & wellness. Ovaj uspjeh ne predstavlja samo arhitektonsko priznanje, već i potvrdu da ideja nastala iz empatije i potrebe zajednice ima univerzalnu snagu.
Roditeljska kuća u Tuzli nastala je na inicijativu udruženja Srce za djecu oboljelu od raka, s ciljem da pruži dostojanstven i siguran smještaj mališanima na liječenju i njihovim porodicama tokom terapija na Univerzitetskom kliničkom centru u Tuzli.
Arhitektonski zadatak bio je istovremeno zahtjevan i dirljiv: osmisliti prostor koji neće biti hladan institucionalni objekt, već mjesto nalik domu.
Rezultat je objekat koji gotovo lebdi iznad prirodnog terena i time čuva postojeću vegetaciju. Takvo rješenje podsjeća na tradicionalnu bosansku sojenicu, dok istovremeno unosi savremenu prostornu dinamiku.
Kuća je koncipirana kroz četiri volumena sa prepoznatljivim kosim krovovima, čime se razbija masivnost građevine i stvara osjećaj intimne, domaće atmosfere.
U njoj se nalazi pet stambenih jedinica, zajednička kuhinja i trpezarija, igraonica za djecu te prostori za podršku porodicama.
Velika pažnja posvećena je i energijskoj efikasnosti: orijentacija prema jugoistoku omogućava maksimalno korištenje prirodne svjetlosti i pasivnog grijanja, dok zeleni krov i ventilirana fasada doprinose održivosti objekta.
Prozori i otvori pažljivo su raspoređeni kako bi omogućili povezanost s okolinom i pružili osjećaj mira i otvorenosti.
Materijali korišteni u izgradnji birani su zbog svoje izdržljivosti, prirodnosti i ljudske mjerljivosti, stvarajući prostor koji nije samo funkcionalan, nego i topao.
Roditeljska kuća u Tuzli već je ispunila svoju najveću svrh pružila je utočište, toplinu i dostojanstvo porodicama u najtežim trenucima.
Sada, prizananje i na međunarodnoj arhitektonskoj sceni potvrđuje vrijednost projekta i njegovu snagu da inspiriše i izvan granica Bosne i Hercegovine. Nakon objave longliste u septembru, shortlist će biti poznat u oktobru, dok će pobjednici ovogodišnjih nagrada biti proglašeni krajem novembra.
Foto: Normal Laboratorija
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!