TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 9.5.2022.
Kad smo razmišljali s kim razgovarati o ljetnoj beauty rutini i razbijanju mitova pomislili smo da će Martina biti odličan odabir.
Ovu damu na njenom Instagram profilu @martina_dearskin rado sluša i prati gotovo 60 000 ljudi, a sa svojim fanovima svakodnevno dijeli korisne savjete o skincare svijetu. Martina je kozmetičarka i skin care savjetnica koja je svoju zaljubljenost u kozmetiku pretvorila u blog, a kasnije i u razna savjetovanja te beauty škole kroz koje educira druge i razbija brojne predrasude. S obzirom da joj je podršku, ali i brigu o svojoj koži dalo veliki broj dama iz regije, kroz razgovor smo željeli saznati odgovore na pitanja koji će možda i vama poslužiti kao koristan vodič. Savjetovala nas je kako njegovati kožu nakon depilacije, otkrila bez kojih proizvoda ona ne ide nikamo, ali i koje mitove najčešće susreće tijekom svog rada. Njene iskrene i korisne odgovore otkrijte u nastavku.
Kako ste započeli svoju karijeru u beauty i skincare svijetu i gdje danas pronalazite lekcije i znanja o njezi kože?
Moja karijera započela je 2011. godine kao jedini skincare bloger na našim prostorima. U to vrijeme nije bilo društvenih mreža, a beauty blogeri su svoje savjete i recenzije pisali na platformama bloga. Ja kao strastveni ljubitelj njege kože, manje makeupa, počela sam pisati o njezi. Kasnije, dolaskom društvenih mreža, više-manje smo se svi preselili na iste, a inspiraciju mi daju isključivo moji pratitelji i klijenti skincare školica. Svoje znanje nadopunjujem prateći trendove i istraživanja koja su u ovom svijetu doista brza.

Vjerujemo da je ovo najčešće pitanje u vašem Directu… Kako ispravno započeti sa kreiranjem svoje beauty rutine za suhu, normalnu ili masnu kožu?
Istina, žene, a i muškarci uvijek imaju nedoumicu kako započeti s njegom kože. Pravilna njega kože započinje basic rutinom koja uključuje gel ili pjenu za čišćenje, SPF zaštitnog proizvoda, hidratantne kreme ili fluida za noćnu rutinu i obaveznog nježnog pilinga na tjednoj bazi. Nakon mjesec dana kada zaključimo da naša koža voli izabrane bazične proizvode, uvodimo maksimalno dva aktivna sastojka ovisno što želimo postići u kućnoj njezi, te okoloočnu kremu.

Foto: Pexels
Već smo jako dobro upoznati koliko je SPF tijekom ljeta važan, no što vi također smatrate bitnim za njegu kože tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci?
SPF je doista ultimatum lijepe i zdrave kože , ali dodala bih obavezno njegovu pravilnu upotrebu jer niti jedan SPF proizvod ne djeluje cijeli dan. Na proljeće i ljeto jedna od najčešćih greška jest ne prilagođavanje tekstura proizvoda. Niti jedna koža ne podnosi jednaku teksturu kreme ljeti i zimi.

Foto: Pexels
Depilacija i brijanje dlačica mogu učiniti kožu suhom i nadraženom. Što je vaš savjet za njegu kože poslije depilacije ili brijanja?
Osim upotrebe obnavljajućih losiona i krema za tijelo bez parfema, jako je važno paziti na bakterije nakon depilacije s obzirom da su folikule dlake otvorene nakon depilacije. Izbjegavajte sve vrste topline nakon depilacije poput sauna, vruće vode i sunčanja te vode iz bazena. Nosite široku, udobnu i pamučnu odjeću nekoliko dana nakon depilacije i obavezno napravite piling nakon 72 sata kako bi se spriječilo urastanje dlaka.

Foto: Pexels
Dolaskom ljeta brojne dame pitaju se kada i koliko koristiti aktivne sastojke kao što su retinoli i vitamin C. Što nas možete savjetovati kad je u pitanju korištenje ovakvih sastojaka ljeti?
Preplavljeni smo kontradiktornim savjetima i upozorenjima. C vitamin je antioksidans koji štiti kožu od štete nastale UV zračenjem stoga ga itekako ima smisla koristiti ljeti. Retinol, odnosno oblik vitamina A često je na udaru mitova kako se ne koristi ljeti. Ljeti se smanjuje koncentracija, a retinol koristi ovisno o načinu i podneblju života, ali zabluda jest da se ljeti aktivni sastojci izbacuju jer prema tome, žene u npr. Dubaiju ili Turskoj ne bi nikada ni koristile aktivne sastojke. Ona osoba koja ne zaboravlja svaki dan koristiti SPF zaštitu i ne izlaže kožu solarijima nema razloga za brigu.

Foto: Pexels
S kojim mitovima i zabludama svojih pratitelja ste se najčešće sreli tijekom svog rada i što je alternativa za te mitove?
Uh, ima toga puno . Svaki dan čujem za neki novi trend ili zabludu, ali osvrnuti ću se na najučestalije.
„Radi SPF kreme nećemo dobiti vitamin D.” - zabluda jer vitamin D dobijemo i izlaganjem blagom suncu 15 minuta dnevno i ne moramo tada izlagati lice.
„SPF je kancerogen. “ - zabluda jer SPF postoji u fizičkim ili mineralnim filterima.
„Uz spf 50 neću pocrniti.“ - hoćeš pocrniti ali nećeš izgorjeti.
„Retinol se ne koristi 2 godine prije trudnoće.“ - teška zabluda jer kozmetički retinol nikako nije štetan u periodu planiranja trudnoće.
„Retinol uzrokuje neplodnost.“ - totalna predrasuda i izmišljotina, a svjedoci su na stotine žena koje su zatrudnile nakon uvođenja retinola najnormalnije.
„Pore se ne mogu smanjiti “ - predrasuda, pore ne možemo ukloniti jer kroz njih naša koža diše i trebamo pore, ali možemo ih uspješno učiniti manje širokim.

Foto: Pexels
Koja 3 proizvoda se uvijek mogu naći u vašoj beauty torbici?
Samo tri? :D U redu, ako moram birati samo tri proizvoda u torbici to bi bio SPF fluid, WaterWipes maramice i retinol. Ovo su ujedno i jedini klinički dokazani sastojci u skincareu.
Koji beauty savjet biste dali 20-godišnjoj sebi?
„Martina, ne u solarij. Ne boji svoju lijepu medenu kosu jer će doći vrijeme kada ćeš se ionako stalno bojati radi sijedih. I najvažnije, šta te briga za tračeve prijateljica? Samo se nerviraš i probuditi ćeš se s 3 nove akne na čeljusti.“
Za kraj, znamo da sad živite u Švedskoj. Koji beauty savjet bismo i mi mogli ukrasti od Šveđanki?
Šveđanke su lijepe žene , do 30. godine imaju lice kao djevojčice , ali nakon tog perioda rapidno dobivaju bore i izgledaju često starije nego što jesu. Radi oštre klime imaju suhu kožu koja se jako izbora pa ako uzmemo činjenicu da, kada dočekaju sunce puno borave na njemu bez zaštite, rekla bih da one mogu puno ukrasti od žena iz naših zemalja. Ipak, ako se na išta možemo ugledati na Šveđanke to je briga za zube, oprostiti će si celulit, dlake, bore i lošu frizuru, ali pokvarene i žute zube nikada.
***
Naslovna fotografija: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Plan je bio brz i jednostavan: završiti sastanak, preletjeti preko Ferhadije, ući u Martimex i pronaći jedan parfem koji je za svaki dan. Međutim… samo tri tester trake kasnije sve se pretvorilo u malu olfaktivnu krizu identiteta jer kako izabrati jedan kad nađete šest mirisa koji su kao različite verzije vas i sve vam se sviđaju?

U konačnici napravili smo listu. I ne, nije bilo lako.
Iako smo i prije ovoga navikli razlikovati mainstream i niche parfeme, i znamo da niche mirisi imaju izraženiji karakter, kvalitetnije sirovine i hrabrije kompozicije, dolazak ovdje podsjetio nas je koliko je to očigledno tek kad ih isprobate uživo. Mainstream parfemi često se prilagođavaju ukusu većine, dok niche idu u potpuno drugom smjeru: ne žele da budu za svakoga.
Zato nas je i iznenadilo što se umjesto jednog izdvojilo šest, svaki potpuno drugačiji, ali jednako upečatljiv.

Nismo one osobe koje na prvi tester odmah kažu da je to taj. Znamo kako izgleda realnost: većina parfema je “lijepa”, neki su “okej”, a tek poneki izazove onaj klik koji ne možemo objasniti. I tu počinje lista koja je pokvarila sve naše planove o jednom parfemu godišnje.
Kako miriše: toplo drvenasto, kremasto, lagani začini, vrlo elegantno.
Koliko traje: cijeli dan bez osvježavanja, odnosno najdugotrajniji iz cijele liste.
Kada je najbolji: rekli bismo u hladnijim danima i večernjim prilikama.
Ko bi ga volio: svi koji vole “čiste” timijske note bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa nakon kojih vas ljudi pitaju koji parfem nosite čak i kad ste uvjereni da se jedva osjeti.

Kako miriše: cvjetno, lagano tamjanasto, senzualno ali nije težak.
Koliko traje: 6-8 sati uz stabilan trag, bez prenaglašavanja.
Kada je najbolji: navečer, ali je iznenađujuće dobar i kao dnevni miris zimi.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme tipa misteriozno, ali uredno i čisto.
Naš efekt: pozdravile smo ga kao onaj parfem koji te ne nadglasi, nego obgrli.

Kako miriše: gurmansko, kremasto, slatko. Kokos i karamela daju početni wow, ali vrlo brzo dolazi puderasto–drvenasta toplina sa notama duhana i tonke koja ga čini zrelijim i profinjenim.
Koliko traje: vrlo dugo, tačnije 8 do 12 sati, posebno snažno na odjeći i kosi.
Kada je najbolji: popodne i večer, ali voli i zimske dnevne prilike jer se odlično grije na koži.
Ko bi ga volio: svi koji vole slatke parfeme.
Naš efekt: onaj tip mirisa koji ostane na šalu i onda ga sutradan tražite samo da ponovo pomirišete.

Kako miriše: gurmanski, kremasto, toplo, ali ne preslatko.
Koliko traje: 7-10 sati, srednje jak trag, dosta postojan.
Kada je najbolji: popodne i večer, posebno kada ste u zatvorenom prostoru.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme sa vanilijom, ali u modernoj, elegantnoj verziji.
Naš efekt: izazvao je univerzalan feedback “njami”, što je rijetkost.

Kako miriše: citrusno, sočno, vodeno, nježno svježe; bukvalno ljetni dan.
Koliko traje: 5-7 sati. Rekli bismo slabiji početak, ali odličan razvoj na koži.
Kada je najbolji: proljeće, ljeto i topli dani bez obzira na sezonu.
Ko bi ga volio: oni koji biraju parfeme tipa lagano i prirodno, bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa koji poprave raspoloženje u sekundi.

Kako miriše: proljetno-morski, kombinacija svježine i cvijeća.
Koliko traje: 6-9 sati, a odlično postojan na odjeći.
Kada je najbolji: svaki dan; idealan za posao, sastanke i minimalističke outfite.
Ko bi ga volio: ljubitelji “čistih” parfema, ali ne sportskih; više “luksuzno čisto”.
Naš efekt: odmah dobio titulu mirisa koji ne može biti pogrešan.

I tu dolazimo do jedinog pitanja na koje još nismo našli univerzalan odgovor: kako izabrati samo jedan?
Možda tako što ga biramo prema raspoloženju tog dana. Možda prema rasporedu. Možda prema outfitu, a možda je vrijeme da se prestanemo pretvarati da parfem mora biti jedan i prihvatimo da i mi imamo više verzija sebe: jutarnju, večernju, poslovnu, nježnu, hrabru, optimističnu, minimalističku.

Martimex je trenutno jedna od rijetkih adresa u Sarajevu gdje se ovakav raspon niche parfemskih kuća može testirati uživo, od Memo do The Merchant of Venice. I tu ne mislimo samo na izbor, nego i na način: bez žurbe, bez pritiska na odluku i uz prostor da parfem “sjedne” na kožu, a ne na tester traku. To je iskustvo koje beauty znalci cijene i zbog kojeg se fanovi niche mirisa stalno vraćaju.
Za kraj samo jedan prijateljski savjet iz iskustva: ako na adresi Ferhadija 14A u Sarajevu uđete s planom da ćete na brzinu samo da osjetite jedan parfem… rezervišite dodatnih 20 minuta. I iskreno? Mi nemamo ništa protiv.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!