TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 9.5.2022.
Kad smo razmišljali s kim razgovarati o ljetnoj beauty rutini i razbijanju mitova pomislili smo da će Martina biti odličan odabir.
Ovu damu na njenom Instagram profilu @martina_dearskin rado sluša i prati gotovo 60 000 ljudi, a sa svojim fanovima svakodnevno dijeli korisne savjete o skincare svijetu. Martina je kozmetičarka i skin care savjetnica koja je svoju zaljubljenost u kozmetiku pretvorila u blog, a kasnije i u razna savjetovanja te beauty škole kroz koje educira druge i razbija brojne predrasude. S obzirom da joj je podršku, ali i brigu o svojoj koži dalo veliki broj dama iz regije, kroz razgovor smo željeli saznati odgovore na pitanja koji će možda i vama poslužiti kao koristan vodič. Savjetovala nas je kako njegovati kožu nakon depilacije, otkrila bez kojih proizvoda ona ne ide nikamo, ali i koje mitove najčešće susreće tijekom svog rada. Njene iskrene i korisne odgovore otkrijte u nastavku.
Kako ste započeli svoju karijeru u beauty i skincare svijetu i gdje danas pronalazite lekcije i znanja o njezi kože?
Moja karijera započela je 2011. godine kao jedini skincare bloger na našim prostorima. U to vrijeme nije bilo društvenih mreža, a beauty blogeri su svoje savjete i recenzije pisali na platformama bloga. Ja kao strastveni ljubitelj njege kože, manje makeupa, počela sam pisati o njezi. Kasnije, dolaskom društvenih mreža, više-manje smo se svi preselili na iste, a inspiraciju mi daju isključivo moji pratitelji i klijenti skincare školica. Svoje znanje nadopunjujem prateći trendove i istraživanja koja su u ovom svijetu doista brza.
Vjerujemo da je ovo najčešće pitanje u vašem Directu… Kako ispravno započeti sa kreiranjem svoje beauty rutine za suhu, normalnu ili masnu kožu?
Istina, žene, a i muškarci uvijek imaju nedoumicu kako započeti s njegom kože. Pravilna njega kože započinje basic rutinom koja uključuje gel ili pjenu za čišćenje, SPF zaštitnog proizvoda, hidratantne kreme ili fluida za noćnu rutinu i obaveznog nježnog pilinga na tjednoj bazi. Nakon mjesec dana kada zaključimo da naša koža voli izabrane bazične proizvode, uvodimo maksimalno dva aktivna sastojka ovisno što želimo postići u kućnoj njezi, te okoloočnu kremu.
Foto: Pexels
Već smo jako dobro upoznati koliko je SPF tijekom ljeta važan, no što vi također smatrate bitnim za njegu kože tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci?
SPF je doista ultimatum lijepe i zdrave kože , ali dodala bih obavezno njegovu pravilnu upotrebu jer niti jedan SPF proizvod ne djeluje cijeli dan. Na proljeće i ljeto jedna od najčešćih greška jest ne prilagođavanje tekstura proizvoda. Niti jedna koža ne podnosi jednaku teksturu kreme ljeti i zimi.
Foto: Pexels
Depilacija i brijanje dlačica mogu učiniti kožu suhom i nadraženom. Što je vaš savjet za njegu kože poslije depilacije ili brijanja?
Osim upotrebe obnavljajućih losiona i krema za tijelo bez parfema, jako je važno paziti na bakterije nakon depilacije s obzirom da su folikule dlake otvorene nakon depilacije. Izbjegavajte sve vrste topline nakon depilacije poput sauna, vruće vode i sunčanja te vode iz bazena. Nosite široku, udobnu i pamučnu odjeću nekoliko dana nakon depilacije i obavezno napravite piling nakon 72 sata kako bi se spriječilo urastanje dlaka.
Foto: Pexels
Dolaskom ljeta brojne dame pitaju se kada i koliko koristiti aktivne sastojke kao što su retinoli i vitamin C. Što nas možete savjetovati kad je u pitanju korištenje ovakvih sastojaka ljeti?
Preplavljeni smo kontradiktornim savjetima i upozorenjima. C vitamin je antioksidans koji štiti kožu od štete nastale UV zračenjem stoga ga itekako ima smisla koristiti ljeti. Retinol, odnosno oblik vitamina A često je na udaru mitova kako se ne koristi ljeti. Ljeti se smanjuje koncentracija, a retinol koristi ovisno o načinu i podneblju života, ali zabluda jest da se ljeti aktivni sastojci izbacuju jer prema tome, žene u npr. Dubaiju ili Turskoj ne bi nikada ni koristile aktivne sastojke. Ona osoba koja ne zaboravlja svaki dan koristiti SPF zaštitu i ne izlaže kožu solarijima nema razloga za brigu.
Foto: Pexels
S kojim mitovima i zabludama svojih pratitelja ste se najčešće sreli tijekom svog rada i što je alternativa za te mitove?
Uh, ima toga puno . Svaki dan čujem za neki novi trend ili zabludu, ali osvrnuti ću se na najučestalije.
„Radi SPF kreme nećemo dobiti vitamin D.” - zabluda jer vitamin D dobijemo i izlaganjem blagom suncu 15 minuta dnevno i ne moramo tada izlagati lice.
„SPF je kancerogen. “ - zabluda jer SPF postoji u fizičkim ili mineralnim filterima.
„Uz spf 50 neću pocrniti.“ - hoćeš pocrniti ali nećeš izgorjeti.
„Retinol se ne koristi 2 godine prije trudnoće.“ - teška zabluda jer kozmetički retinol nikako nije štetan u periodu planiranja trudnoće.
„Retinol uzrokuje neplodnost.“ - totalna predrasuda i izmišljotina, a svjedoci su na stotine žena koje su zatrudnile nakon uvođenja retinola najnormalnije.
„Pore se ne mogu smanjiti “ - predrasuda, pore ne možemo ukloniti jer kroz njih naša koža diše i trebamo pore, ali možemo ih uspješno učiniti manje širokim.
Foto: Pexels
Koja 3 proizvoda se uvijek mogu naći u vašoj beauty torbici?
Samo tri? :D U redu, ako moram birati samo tri proizvoda u torbici to bi bio SPF fluid, WaterWipes maramice i retinol. Ovo su ujedno i jedini klinički dokazani sastojci u skincareu.
Koji beauty savjet biste dali 20-godišnjoj sebi?
„Martina, ne u solarij. Ne boji svoju lijepu medenu kosu jer će doći vrijeme kada ćeš se ionako stalno bojati radi sijedih. I najvažnije, šta te briga za tračeve prijateljica? Samo se nerviraš i probuditi ćeš se s 3 nove akne na čeljusti.“
Za kraj, znamo da sad živite u Švedskoj. Koji beauty savjet bismo i mi mogli ukrasti od Šveđanki?
Šveđanke su lijepe žene , do 30. godine imaju lice kao djevojčice , ali nakon tog perioda rapidno dobivaju bore i izgledaju često starije nego što jesu. Radi oštre klime imaju suhu kožu koja se jako izbora pa ako uzmemo činjenicu da, kada dočekaju sunce puno borave na njemu bez zaštite, rekla bih da one mogu puno ukrasti od žena iz naših zemalja. Ipak, ako se na išta možemo ugledati na Šveđanke to je briga za zube, oprostiti će si celulit, dlake, bore i lošu frizuru, ali pokvarene i žute zube nikada.
***
Naslovna fotografija: Pexels
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Već treće ljeto zaredom, sve postavke beauty ljeta u jednom trenutku prestanu biti pitanje trenda i postanu pitanje Hailey Bieber.
Ona više nije samo model s besprijekornim tenom. Ona je ta it-girl koja ujedinjuje cijeli beauty svijet: od TikTok virala do backstage briefing-a, od prvih swipeova na Rhode webshopu do analiza sastava i finish efekta na koži.
Šta je to novo?
Ako ste se i vi pitali „zar nije kasno da pišemo o Rhode Lemontini kolekciji?“, odgovor je: ne, samo smo čekali pravi trenutak.
Rhode nas je ovoga ljeta opet podsjetio da je s razlogom hype, a Hailey Bieber da je ta priča pažljivo ispisana, nijansirano upakovana i sezonski savršeno tempirana.
Nova Lemontini Summer kolekcija je stigla, ali ono što je zanimljivo nije samo ono što piše na ambalaži već šta stoji iza nje.
Započnimo s činjenicama
Nova Rhode kolekcija za ljeto 2025. dolazi pod imenom Lemontini Summer. Ovo je limitirano izdanje koje dolazi s cijelom vizualnom, teksturalnom i funkcionalnom filozofijom ljeta koju je Hailey Bieber pažljivo isplanirala.
Glavni proizvod? Peptide Lip Tint u nijansi Lemontini sjaj za usne zlatnog shimmera, prozirne teksture i mirisa koji podsjeća na citrusni koktel s ivice bazena. Formula, naravno, ostaje vjerna Rhode standardima: s peptidima, shea i cupuaçu maslacem, babassu uljem i skvalanom, pruža intenzivnu hidrataciju, idealnu za tople dane.
Rhode nije stao tu. Lemontini liniju prati i novi, limitirani Bubble Phone Case u istoj žutoj nijansi, s posebnim držačem za tubicu lip glossa. Dizajniran da odgovara svim postojećim Rhode veličinama maski, ovaj dodatak je kreiran ekskluzivno za Lemontini izdanje i bit će dostupan samo tokom ljeta.
Tu je i Summer Kit, kao zaokružena ljetna postava Rhode klasika: rumenilo u sticku (Tan Line ili Sun Soak), zlatni Lemontini lip tint i fina maglica za sjaj kože. Sve dolazi spakovano u mini verziji žute bubble torbice. Lansiranje je zakazano za 14. juli, naravno, uz waitlistu.
Zašto sve ovo sad pišemo?
Hailey Bieber već treću godinu zaredom uspijeva da u isto vrijeme bude i muza i marketing lider u beauty svijetu. Sve što lansira Rhode… od Glazing Milk-a, preko Pineapple Refresh Cleansera do ovog ljeta Lemontinija, pažljivo je usklađeno s godišnjim dobom, trendovima, bojama i TikTok filterima. Rekli bismo, školski odrađen marketing po svim standardima.
Foto: @haileybieber
Nije slučajno da Lemontini miriše na limun jer citrusi su zvijezde sezone u svemu, od parfema do lakova za nokte (žuta je nova nude). Rhode je jednostavno znao šta radimo ovog ljeta: pravimo spritzeve, fotkamo ruke sa slamkama i... mažemo usne limunastim slojem sjaja.
Ok, Rhode je brend, a Hailey? Hailey kao glavni beauty narator generacije.
Hailey ne prodaje samo skincare. Ona kreira (čitaj prodaje) početke dana, lagane zalaske sunca, fotografije bez filtera koje i dalje izgledaju savršeno. Daje taj osjećaj da je sve moguće ako imate slicked bun, SPF i Rhode tubicu.
Foto: @haileybieber
To je upravo ono što čini Lemontini zanimljivim danas jer on dolazi kao statement: „Znam šta je u trendu i idem u korak s njim.“
Kad hype uđe u Sephoru, više nije samo hype
Rhode je do sada bio digitalni darling u smislu direktna prodaja, limited dropovi, lista čekanja, ali ovog ljeta Hailey je napravila zaokret koji jasno pokazuje da Rhode više ne računa samo na internet generaciju.
Ulazak u Sephoru, najveći svjetski beauty lanac, signal je da Rhode postaje ozbiljan globalni brend. Dostupnost u fizičkim prodavnicama znači dodir s novom publikom, onom koja ne refresh-a stranice, već testira formule na ruci, poredi teksture i kupuje bez filtera. To je najtiši, ali najmoćniji potez cijele marketing strategije jer kada proizvod za koji su vas učili da ga čekate u redu, sada možete samo uzeti s police, onda znate da se brend pomjerio i Hailey s njim.
Foto: @haileybieber
A šta smo sve još poželjeli zbog nje?
Da naš makeup torbica bude samo tri proizvoda.
Da nokti uvijek budu milky, short and clean.
Da sjaj za usne može biti jednako cool kao i bold ruž.
Da koža izgleda „glass“, i kad nismo popili dovoljno vode.
I da limun na usnama može biti lifestyle, ne samo aroma.
I možda ne možemo svi imati njen lifestyle, stan u Beverly Hillsu ili beauty tim iza scene, ali kad zavežemo kosu, nanesemo rumenilo prstima i stavimo zlatni sloj sjaja na usneosjećamo se tačno onako kako je ona zamislila… works for us.
Foto: @rhode
Pogledaj najnovije teme na Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!