TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 2.6.2011.
Srpanjsko izdanje magazina Glamour donosi intervju i editorijal sa mladom glumicom koja je u samo nekoliko godina osvojila modni i glumački svijet. Dokaz tomu je i njen izbor među sto najutjecajnijih ljudi 2011. godine u magazinu Time. Intervju je vodila njena prijateljica Florence Welch, pjevačica grupe Florence + The Machine, tako da se Blake u potpunosti opustila pri odgovaranju i nasmijala pri
Djevojke su ispričale i anegdotu o tome kako je počelo njihovo prijateljstvo. Blake je priznala da se ponašala kao opsjednuta obožavateljica kad je upoznala Florence, prativši nju i njen bend na svim koncertima po Americi. Nakon što ju je Florence pozvala da povede svoju obitelj na njihovu novogodišnju gažu u Las Vegas, njihovo poznanstvo je preraslo u prijateljstvo. Florence je također priznala da je za nju poseban trenutak bio kada joj je otac od Blake donosio led, nakon što je pala sa stola tijekom zafrkantskog freestyle repanja.
Na pitanje o tome zašto je sama svoj stilist rekla je: "Moja mama je bila model i kreirala odjeću, tako da sam oduvijek cijenila dizajn. A onda mi je Tračerica otvorila vrata mode. Dovoljno je da odem na reviju, nazovem svoju publicisticu i pitam Mogu li dobiti to? Postala sam vlastiti stilist jer nisam znala drukčije. A kad su mi rekli da mi je vrijeme da si nabavim osobnog stilista, pomislila sam Ovo mi je omiljeni hobi, i da nađem nekoga kome ću platiti da mi ukrade hobi? To je grozna ideja!"
O pripremama za neki event: "Volim da to bude ležerno. Ne osjećam da moram raditi nešto pretjerano sa kosom i šminkom, jer ja sam samo lutka za tu prekrasnu odjeću, stoga ne želim raditi ništa što će skrenuti pozornost s nje. Uglavnom prije eventa kosu zavežem u pundžu. Prije nego krenem samo je, onako valovitu, raspustim, i spremna sam. Postidim se kada ljudi dižu neku veliku buku oko toga. A dijeta prije takvih događaja mi je pita s piletinom, jer na takvim eventovima nikad nemaju dovoljno hrane!
Bila sam jako nervozna na svojoj prvoj gala večeri u Metropolitan muzeju. Nosila sam prekrasnu Versace haljinu, koju sam obožavala, ali sam prestidljiva da bih nosila toliko izrezanu haljinu. Stoga sam pomislila, jedini način da je nosim, je da se pretvaram da sam netko drugi. Tko u potpunosti vlada vlastitom seksualnošću? Marilyn Monroe! Tu večer sam bila Marilyn Monroe."
Rekla je i da se dobro nosi s prekidima: "U svakoj vezi učiš, rasteš i uzimaš nešto od svega toga. Za mene nikad nije bilo pretjerano dramatično kada nešto završi."
O "ozbiljnijim" ulogama: "Te uloge su mi privlačne jer su jako rijetke, posebno za nekoga mojih godina. Žene u fillmu su često nagrade za muškarca i rijetko kad su ženski likovi kompleksni kao muški. Moja uloga u filmu Grad lopova pisana je za 37-godišnjakinju. Morala sam se boriti za tu ulogu. Isto tako, nisam neka napaćena duša, tako da mi je zabavno naći se u jednoj takvoj ulozi."
O samouvjerenosti: "Točno znam tko sam i to mi daje sigurnost. Ako bih sama sebe definirala po stvarima koje se neprestano mijenjaju, kao što su mišljenje javnosti, ili ono što oblačim, ili posao koji radim, ne bih imala stabilnost koja mi je potrebna."
U editorijalu Blake nosi odjeću Michael Kors, Stella McCartney, Missoni, Marc by Marc Jacobs i dr. Za fotografije je zaslužan Terry Tsiolis.
{gallery}lipanj_jedanaest/Blake_Lively_Glamour{/gallery}
A.S./glamour.com
foto: Glamour
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!