TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 25.1.2023.
YSL Beauty predstavlja novi BLACK OPIUM LE PARFUM, koji sa sobom donosi divlju proslavu života i nagon za vraćanjem izgubljenih osjećaja pobuđenih u nezaboravnim večerima.
On je uzbuđenje u noći u bočici. Subverzivniji i uzbudljiviji nego prije i sažet u ekstremno sladak, ekstremno senzualan, ekstremno uzbudljiv miris. Jednim potiskom iz toga crnog grala, glatkoga i vinilnog na dodir, sa svjetlucavim okruglim prozorom, dan se pretvara u blistavu noć i povezuje nas energijom svih zabava u gradu, ostavljajući za nama mirisni odjek najintenzivnije verzije BLACK OPIUMA svih vremena.
Godine 1977. Yves Saint Laurent uzdrmao je svijet najsubverzivnijim mirisom koji je dotad lansiran. Goruća mješavina smola i začina koju je modni kreator nazvao svojim vatrenim cvjetovima, provokativno nazvana Opium, bio je jedan od najprepoznatljivijih mirisa 20. vijeka. Svjetski bestseller koji je redefinirao dubinu, bogatstvo i intenzitet mirisa visoke mode od trenutka kad je lansiran u crvenoj bočici s resicama, koja je istog trena dobila kultni status popularne kulture.

Godine 2014. Black Opium Eau de Parfum je za 21. vijeka čuveni mit odjenuo u novo ruho, uvodeći uzbudljivu novinu u industriju parfema. Prva ekstremno velika doza akorda crne kave u ženstvenu mirisu YSL-a, pojačana seksi bijelim cvijećem i opojnom vanilijom.
Miris koji nas tjera da se usudimo biti drukčije odmah se uklopio u duh vremena te postao pripravak koji potiče naelektriziranost kod svih junakinja noći i njihovih ekipa.

U 2023., budući da je došlo vrijeme da budemo ne samo ponosne nego i preponosne na naše noći, tvrtka YSL Beauty daje sve od sebe s vrhunskom, najintenzivnijom verzijom parfema Black Opium dosad: BLACK OPIUM LE PARFUM. Potpuna, pretjerana navala vanilije s kultnim akordom kave BLACK OPIUMA koji izaziva noćnu stranu. Blistav poput svjetla reflektora na plesnome podiju, opojan buket bijelog cvijeća osvjetljava naelektriziranu mješavinu.
Tajanstvenija, moćnija i čarobnija nego prije, Alpha Shero Zoe Kravitz vodi svoju ekipu odjevenu u crno u epskom novom poglavlju historije BLACK OPIUMA, sa spektakularnom, novom međunarodnom kampanjom koju je režirao nagrađivani filmski redatelj Anton Tammi. Ekstremno uzbudljivo lutanje pod blještavim svjetlima gradske noći, od vrha luksuznog stana na vrhu nebodera do svjetlucave, crvene kupole na krovu, pokretano jednim potiskom BLACK OPIUMA koji dan pretvara u najuzbudljiviju noć.
„Da bih dizajnirala najintenzivniji Black Opium, bilo mi je jasno da apsolut crne vanilije mora biti u srcu parfema", izjavila je Nathalie Lorson, majstorica parfimerka Black Opiuma.

Uz BLACK OPIUM LE PARFUM, ikona noćne snage tvrtke YSL Beauty postaje još intenzivnijom. Kako bi pojačali sirovu snagu BLACK OPIUMA, kojem ni dosad nije bilo ravna u privlačenju pozornosti, majstori parfimeri Nathalie Lorson, Olivier Cresp, Honorine Blanc i glavna parfimerka Marie Salamagne, koja je sudizajnerica originalnog Eau de Parfuma, znali su točno koji sastojak dodati.
Najpoželjnija nota u paleti parfimera – vanilija. I to ne bilo kakva: prekomjeran nalet vanilije od radikalne mješavine kvarteta crnih vanilija. Četiri različite, komplementarne kvalitete slasne mahune u mješavini posebno osmišljenoj za YSL koje proizvode jedinstvenu, iznimnu notu koja željeni materijal iz dana pretvara u noć.

Dragocjen. Odvažan. Hipnotičan. Poželjan. Sukob crnila i tekstura. Elegantan sjajni dragulj čiji duboki noćni ton odražava intenzitet esencije parfema koju sadržava.
Bočica BLACK OPIUMA svoj legendarni izgled crpi iz jednog od najmitskijih dizajna u povijesti parfema: bočice OPIUMA iz 1977. koju je zajedno s legendarnim dizajnerom Pierreom Dinandom osmislio Yves Saint Laurent, i to na temelju japanskog inroa, kutije koju su samuraji rabili za nošenje opijuma, tajanstvenog spremnika prekrivenog bogatim crvenim, sjajnim omotačem boje antiknoga kineskog laka, s okruglim prozorom u središtu koji se otvarao na staklenu bočicu s dragocjenim mirisom.
Isti takav tajanstveni okrugli prozor krasi bočicu BLACK OPIUMA, čija elegantna silueta podsjeća na originalni kultni dizajn.
U BLACK OPIUM LE PARFUM izdanju kultna bočica obavijena je glamurom stvorenim za noćne provode u ruhu sjajnom poput couture crne haljine od vinila Saint Laurenta. Kao upečatljiv kontrast, blještavo srce koje svjetluca na okruglom prozoru podsjeća na blještava svjetla urbanih vidika koji se noću vide s neba – odjek blistavih snimaka nove kampanje za parfem BLACK OPIUM koja prikazuje planet Zemlju i njezine gradove kako svijetle u sumraku.
Bočica dizajnirana za sve nemirne junakinje večeri… Snažno kao BLACK OPIUM. Snažno kao Saint Laurent. I budući da ništa nije glamuroznije od brige za planet, tvrtka Yves Saint Laurent Beauty smanjuje svoj štetni utjecaj na okoliš upotrebom 15 % recikliranog stakla u proizvodnji bočice.
* * *
Foto: YSL Promo
TEKST: Ilda Lihić-Isović
                                
                            U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
 
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
 
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?  
 
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
 
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
 
Layering direktno na koži  
 
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.
 

 
Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.
 

 
Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
 
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
 
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.
 

 
Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

 
Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

 
Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.
 

Foto: @thfragrancevault  
 
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
        Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!