TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 25.3.2020.
Globalna pandemija dotaknula je svakog pojedinca.
Neizvjesna situacija potaknula nas je na razmišljanje, a u momentima kada je svima potreban dodatan oslonac ili sitna gesta koja će izmamiti osmijeh na lice, važno je kreirati sadržaj koji će djelovati ohrabrujuće i utješno.
U uredništvu se vodimo upravo tom vizijom, a nama je osmijeh na lice izvukla gesta bh.fotografkinje Aide Redžepagić, koja je, u ideji da pokaže da smo u ovoj situaciji svi ujedinjeni i složni, ponudila usluge fotografiranje deset malih brendova nakon završetka pandemije. O svemu je pisala na svojim društvenim mrežama, a s obzirom na to da Aida već ima iskustva u kreiranju zanimljivih kampanja, vijest je oduševila male poduzetnike. Njen poduhvat uskoro je potaknuo na akciju brojne druge kreativce i brendove.
Više otkrivamo u nastavku.
Zašto si se odlučila biti #OstaniKući kampanje koju i sama promoviraš kroz svoje društvene mreže?
Zato što je to jedino ispravno i odgovorno! Prema nama samima, a ponajviše prema ugroženoj kategoriji stanovništva čiji život ovisi od kolektivnog imuniteta.
Ovo je vrijeme kada svi trebamo biti timski igrači i samo tako možemo pobijediti nedaću koja je trenutno pred nama.
Nerijetko smo na snimanjima razgovarali o novim, sjajnim, malim domaćim brendovima koji su vrijedni pažnje, a sada si došla na ideju da pokreneš kampanju kroz koju ćeš im pružiti usluge profesionalne fotografije nakon završetka same pandemije.
Možeš li nam reći više o samoj kampanji?
Potaknuta tragedijom koja nas je sve pogodila razmišljala sam o svim freelancerima poput mene, malim i velikim brendovima i kompanijama koje će pogoditi ekonomske posljedice korona virusa.
Našla sam se kao i mnogi, u situaciji gdje mi je preko noći otkazan svaki posao koji sam imala dogovoren u narednih pola godine, zajedno sa otkazivanjem poslova, otišli su i svi prihodi.
Znala sam da nisam jedina koja se našla u ovoj situaciji, ali sam isto tako znala i da nas iz ovoga može izvući samo solidarnost pa sam odlučila slobodno vrijeme nakon što prođe period izolacije iskoristiti tako što ću pomoći nekom od brendova koji su na samom početku i ne mogu sebi priuštiti fotografisanje.
Objavila sam informaciju na svom Instagram profilu, a onda je vijest odjeknula takvim intenzitetom kakvim nisam mogla ni zamisliti.

Kako su se i ostali brendovi te pojedinci uključili u cijelu priču?
U samo nekoliko sati su mi se javile na desetine ljudi koji nude razne usluge i voljni su pomoći brendovima koje izaberem. Tako je grafička dizajnerica Ana Lukenda ponudila besplatnu izradu logoa, nekoliko snimatelja je ponudilo snimanje reklame, ljudi iz PR i marketinških agencija su ponudili besplatne usluge i PR planove za brendove, ugledni lifestyle magazin (LadiesIN) je ponudio besplatan prostor i PR tekst za svaki od brendova, Fondacija 787 je ponudila pokriti troškove puta svima koji dolaze van Sarajeva. Javili su se frizeri, šminkeri, modeli…
Svi ponudili da besplatno daju svoj doprinos onome što je na početku zamisljeno kao jednostavno fotografisanje.
Ovo su tek neke od poruka koje sam u toku ova burna 24h uspjela otvoriti.
Kako si se osjećala kada si vidjela da je tvoja priča inspirirala i brojne brendove diljem regije da pokrenu sličnu kampanju?
Ono što je najdivnije u svemu je što se za nešto manje od 12 sati akcija proširila i na druge gradove i države, pa su mi se javili ljudi iz Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Mađarske, pa čak od jučer i Njemačke koji su istu akciju pokrenuli i u svojoj zemlji!
Nevjerojatno je kako jedan story na Instagramu može podići na noge toliko ljudi i pokrenuti val dobre energije i dijela! Ja se zaista nadam da će se ova priča proširiti i inspirisati još kreativaca da pruže ruku i pomognu jedni drugima nakon tragedije koja je zadesila cijeli svijet.
Sada, više nego ikada smo svjesni da novac nije najbitnija valuta!
Solidarnost je jača i vrjednija!

Detalji iz 'Studio 140' - studija ove bh.fotografkinje
Jučer si saznala da si osvojila 1.mjesto na Rovinj Photodays festivalu za toplu i emotivnu seriju fotografija spisateljice Martine Mlinarević i njenog muža Gorana.
Kakav je osjećaj i kako planiraš proslaviti ovu nagradu?
Prvo sam se šalila kako osim korpe s povrćem koju sam dobila od sestre za rođendan, ove godine neću dobiti ni zagrljaje najbližih mi ljudi jer smo ovu izolaciju shvatili zaista ozbiljno, a onda se desilo da mi je kolega fotograf poslao poruku “Čestitam!”. Na trenutak nisam znala šta mi čestita, a onda je poslao i link.
Rovinj Photodays je jedan od najvećih festivala fotografije jugoistočne Evrope. Na konkursu je prijavljeno 2600 fotografija autora iz 18 zemalja.
Zaista je čast osvojiti prvo mjesto u jednoj od kategorija. Ova vijest mi je popravila rođendan, ali i pomogla da skrenem misli s pandemije.

Jedna od nagrađenih fotografija iz dokumentarnog serijala o životu spisateljice Martine Mlinarević
Naposljetku, reci nam, kako zadržati #FeelGood vibe u doba kućne izolacije?
Ja sam pokušala razmišljati dugoročno. Nakon nekoliko paničnih dana gdje sam samo čitala vijesti i brinula za svoje bližnje, shvatila sam da moram nešto poduzeti. Tu sam krenula kovati planove kako nastaviti kada izolacija jednom konačno prođe i FeelGood vibe se odmah vratio!
Kada jednog dana konačno prođe pandemija i vratimo se svojoj rutini, shvatit ćemo da nas korona natjerala da se vratimo sebi, da više podržavamo domaće i lokalno jer mnogo zavisimo od toga. Jedna ovakva akcija i pružanje ruke će nam svima pomoći da brže ustanemo.
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!