BHContentLab je platforma BH Telecoma koja pruža podršku bh. kinematografiji, a uskoro gledamo nove domaće TV serije
Tekst:Bonjour.ba, Promotivni članak
EVENTNakon najave ulaska u produkciju filmskog i serijskog programa i objavljenog javnog poziva za prijavu scenarija igranih serija, BH Telecom je prije par dana na press konferenciji ozvaničio početak saradnje sa domaćim producentskim kućama i rediteljima s kojima će u narednom periodu, putem platforme BHContentLab, zajednički realizovati snimanje nekoliko domaćih igranih tv serija.
BHContentLab je najveća domaća platforma za produkciju audio vizuelnih sadržaja kojoj je cilj podrška bh. kinematografiji te kreiranje kvalitetnog sadržaja koji će povećati zadovoljstvo korisnika kroz atraktivnost ponude na Moja TV usluzi i ostalim platformama BH Telecoma.
Početkom godine objavljen je Javni poziv za dostavljanje prijedloga scenarija za snimanje i produkciju igranih tv serija (high end, procedurals i sit coms). Pristiglo je ukupno 50 prijedloga scenarija, a 3 prvoodabrana scenarija koji su spremni za proizvodnju su kriminalistička drama „Kotlina“, kreatora Danisa Tanovića i Amre Bakšić-Čamo u režiji Danisa Tanovića, kriminalistička drama „Znam kako dišeš“ redateljice Jasmile Žbanić i sitcom „Na rubu pameti“ kreatora Adnana Kapetanovića, a u režiji Elmira Jukića.
Na samom početku pres-konferencije se obratio premijer Vlade FBiH, Fadil Novalić, koji je iskazao punu podršku ovom projektu i saradnji, ističući kako se na ovaj način jača industrija, dok se istovremeno kreira vlastiti, domaći sadržaj, jača ekonomija i kreiraju nova radna mjesta.
Sedin Kahriman, generalni direktor BH Telecoma je izjavio kako smatra da je ovaj dan bio izuzetno važan za sve u BH Telecomu, za korisnike, za filmsku industriju, filmske profesionalce i bh. kinematografiju.
„Izgradnja najveće domaće platforme za produkciju audio-vizuelnih sadržaja, BHContentLab je sadržana u našoj viziji te u strategiji BH Telecoma i predstavlja jedan od strateških ciljeva u domenu tržišnog širenja i diverzifikacije. BH Telecom planira u naredne tri godine investirati 18 miliona KM u produkciju audio vizuelnog sadržaja, te koristim priliku da se zahvalim Vladi FBiH, Premijeru i resornim ministru na povjerenju i podršci za naše projekte. Potpuno smo sigurni da će saradnja BH Telecoma i domaćih filmskih radnika i producentskih kuća proizvesti visoko kvalitetne i atraktivne sadržaje za naše korisnike i značajno unaprijediti korisničko iskustvo. Danas predstavljamo 7 projekata, 7 igranih serija i s nestrpljenjem očekujemo prve epizode. Napominjem, investiranje BH Telecoma u content, u našu platformu, predstavljati će kontinuiranu aktivnost i dugoročno strateško ulaganje. Uvjeren sam da BH Telecom ovim strateškim ulaganjem, našu domovinu Bosnu i Hercegovinu pretvara u veliki filmski studio“.
U projektu BHContentLab-a je učestvovao Obala Art Centar, kao vanjski konsultant i mjerodavno tijelo u oblasti kinematografije i produkcije u BiH, s ciljem pružanja stručne pomoći, konsultacija i angažmana svjetskih i regionalnih renomiranih čitača scenarija kao što su Ognjen Sviličić, Tatjana Samopian i Danijel Hočevar za pregled pristiglih ponuda i prijedloga.
Mirsad Purivatra, direktor Obala Art Centra, je istakao da je protekla godina dana promijenila svijet i za filmsku industriju bila izuzetno teška zbog zatvorenih kina, prekida snimanja filmova, zaustavljene produkcije i prolongiranih premijera, ali da ova nova saradnja budi nadu u svjetliju budućnost za bh. kinematografiju.
„U prethodnoj godini su zabilježeni ogromni gubici na kinoblagajnama – veći od 70 posto, a budžeti za kinematografiju u BiH drastično su smanjeni. U takvim okolnostima BH Telecom čini najznačajnije i najveće ulaganje u audio-vizualnu produkciju u istoriji Bosne i Hercegovine. Ova inicijativa realizirana odlučnošću i strateškim promišljanjem generalnog direktora Sedina Kahrimana i članova Uprave, otvara neslućene mogućnosti za nove uspjehe bh. kinematografije i jedinstvena je prilika za sve filmske autore i profesionalce. Direktnim utjecajem na produkciju visokokvalitetnih audio-vizualnih sadržaja, BH Telecom preuzima lidersku tržišnu poziciju u TV produkciji, utječe na razvoj kreativne industrije u BiH, pruža fantastičnu priliku za razvoj filmske i TV produkcije te jedinstvenu priliku da se ispričaju desetine priča iz naše sredine. U godini kad je cijeli svijet bio zatvoren zbog pandemije, upravo je bh. film bio „slamka spasa“ za kina, među kojima su film „Koncentriši se, baba“ Pjera Žalice i „Quo vadis, Aida?“ Jasmile Žbanić koji je i u pandemijskim uvjetima bio najgledaniji domaći film u posljednjih 10 godina u bh. kinima, a oba je podržao upravo BH Telecom. BH Telecom ovim ulaganjem u domaću produkciju potiče ekspanziju bh. kinematografije i uvjeren sam da će ovakvim inicijativama i s ovim izabranim projektima, domaća TV produkcija gledateljima biti pravo osvježenje i potpuno nova dimenzija sadržaja“, rekao je Mirsad Purivatra.
Jedna od prve 3 serije koje će se snimati je nova serija naziva „Kotlina“ poznatog bh. reditelja Danisa Tanovića. „Kotlina“ je kriminalistička High End mini serija u pet nastavaka koja, koristeći istragu ubistva u Zemaljskom muzeju BiH u Sarajevu, uspjeva da dočara savremeno Sarajevo u kome je okrutni sistem vrijednosti iz predratnog vremena u sudaru sa kapitalizmom današnjice.
„Jako mi je drago da je BH Telecom odlučio da pokrene vlastitu produkciju. Mislim da je to stvar koja je bila prijeko potrebna. Sretan sam što smo mi prvi koji ćemo da krenemo sa serijom „Kotlina“. To je serija koju smo pisali u zadnjih godinu dana, u vrijeme korone. Mi mislimo da je Sarajevo nepravilno zapostavljeno u tom smislu. Sarajevo je grad u kojem postoje nevjerovatne teme, postoje prelijepi objekti i dijelovi grada u kojem se filmovi i serije mogu snimati. Ovo će biti prilika za sve nas da se pokaže šta se sve može uraditi“, izjavio je Danis Tanović u obraćanju tokom pres-konferencije.
Ivana Vasilina, direktorica FIST produkcije je iskazala zadovoljstvo zbog činjenice da je BH Telecom prepoznao potencijal i iskustvo FIST produkcije i podržao novi sitcom.
„Godinama su naši partneri u proizvodnji TV serija bili TV centri iz regije. Ovo je prvi put da imamo potpunu podršku bh. kompanije. Radujemo se što je menadžerski tim BH Telecoma, na čelu sa gospodinom Kahrimanom, omogućio domaćim producentima i istaknutim autorima da svoje projekte predstave bh. gledateljima, uz mogućnost ekskluzivnog premijernog gledanja“, dodala je Vasilina.
U saradnji sa FIST produkcijom će se snimati serija „Na rubu pameti“, autora i scenariste Adnana Kapetanovića, a u režiji Elmira Jukića. Serija ima 24 epizode koje tematiziraju priče o običnim malim ljudima i njihovim običnim i neobičnim problemima, te priče o životu u krugu prijatelja i poznanika i o načinu života koji polako nestaje.
Za saradnju je putem BHContentLab-a odabrana i serija „Znam kako dišeš“ scenaristice i rediteljice Jasmile Žbanić.
Riječ je o novoj krimi seriji koja se kroz 6 epizoda bavi tužiteljicom koja u Sarajevu istražuje slučaj dječaka koji je izvršio samoubojstvo i istovremeno se suočava sa svojim osobnim problemima koji se isprepliću sa istragom.
Serija je detektivskog žanra, snažno prožeta problematikom glavnog lika, samohrane majke u današnjoj BiH, a smještena je u urbani milje današnjeg Sarajeva, koji krije mnoge tajne.
Jasmila nije mogla prisustvovati konferenciji zbog obaveza van zemlje, ali je poslala prigodnu video poruku u kojoj je istakla kako joj je izuzetno drago da se BH Telecom opredijelio za proizvodnju kvalitetnog domaćeg sadržaja koji bi mogao imati pozitivan uticaj na cijelo bh. društvo.
„Osim kulturološkog, izuzetno je važan segment jačanja filmske industrije i zapošljavanja velikog broja ljudi koji će dugoročno raditi na ovim projektima. „Znam kako dišeš“ je Deblokadina serija koja, između ostalog, ima za cilj da promoviše mlade autore i novu generaciju. Mislim da će ovo biti jedna izuzetno pozitivna, regionalna priča“, izjavila je Jasmila Žbanić.
U narednom periodu se očekuje raspisivanje novog javnog poziva za produkciju što će biti kontinuirana aktivnost platforme BHContentLab.
***
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak
Foto: Promo