TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 2.3.2025.


Na crvenom tepihu Oscara 2025. godine, u momentu koji je privukao pažnju modnih kritičara diljem svijeta, predsjednica Akademije filmskih umjetnosti i nauka, Janet Yang, nosila je custom-made haljinu BH. brenda Kaftan.

Ovaj veličanstveni trenutak označava četvrtu priliku da Janet odabere upravo ovaj bh. brend, koja svojim unikatnim dizajnom i besprijekornim krojenjem ne prestaje oduševljavati i izazivati uzbuđenje na međunarodnoj modnoj sceni.

Kaftan Studio, pod vodstvom kreativnog dvojca koji spaja tradicionalnu tehniku s inovativnim pristupom, postao je nezaobilazno ime u svijetu visoke mode. Poznati po upotrebi delikatnih tkanina, kompleksnih vezova i izuzetnog krojenja, brend je uspio izgraditi prepoznatljiv stil koji transcendentira granice, a istovremeno čuva duboke korijene bosanskohercegovačke tradicije.

Haljine koje izlaze iz njihovih ruku i mašina pričaju priče i povezuju kulturu s modernim svijetom.


Zavirili smo kratko u Kaftan Studio tik pred slanje haljine


Za ovu priliku, Kaftan i stilistica Janet Yang, Cassandra Dittmet Nweze, odlučili su odati počast Janetinim azijskim korijenima, što je bio njen željeni element, dok su istovremeno uspjeli sačuvali prepoznatljiv Kaftan stil. Haljina je odisala elegancijom i sofisticiranošću, s ravnotežom između tradicionalnog i modernog, a svaki detalj bio je pažljivo usklađen kako bi odražavao dublji narativ o povezanosti kultura.


Emina Hodžić Adilović, Kaftan Studio i Emina Smaka, glavna urednica Bonjour.ba magazina



Kako su nam rekle iz Kaftan Studija, uprkos fizičkoj udaljenosti, uspjeli su ostvariti besprijekoran rezultat u suradnji sa Janet i njenom stilisticom putem video poziva, pažljivo prateći svaki korak u procesu dizajniranja i stvaranja haljine. Nažalost, zbog privatnih obveza, kreativci nisu mogli biti prisutni na samoj ceremoniji, ali je njihova prisutnost bila neosporna kroz svakodnevnu posvećenost detaljima koji su definirali ovu izuzetnu kreaciju.




O haljini


Delikatna svilena podloga, u nijansama nježne slonovače, bila je ukrašena ručno vezenim cvjetnim motivima u nijansama fuksije, maline i zelenila, podsjećajući na bogatu simboliku orijentalnih vrtova. Transparentni,  til u 2 nijanse fuksije te dubokoj nijansi vina elegantno se prelivao preko ramena, dodajući slojevitost i eteričnost cjelokupnom izgledu. Silueta je fluidna, ali moćna, stroga u svojoj strukturi, a istovremeno nježna u pokretu, oličavajući balans između modernog couture izraza i tradicionalnog ruha.

 



Haljina koju je Janet nosila na crvenom tepihu bila je i priznanje ovom bosanskohercegovačkom dizajnu i njegovoj sve većoj prisutnosti na globalnoj modnoj sceni. Ovaj trenutak potvrđuje da je Kaftan Studio simbol snage kulture, inovacije i uspjeha na svjetskoj modnoj sceni.
 

* * *
Naslovna fotografija: @sayidaty
Fotografije: Monika Andrić 


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!