TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 2.6.2020.
Već prošle godine tim brenda INTUITIVA je najavio lansiranje ženske odjevne kolekcije koja se tada vješto kuhala u njihovoj kreativnoj radionici na relaciji New York – Sarajevo.
Minimalizam sa dozom lepršave ženstvenosti utkana je u DNK ovog brenda, a ona je vidljiva i u njihovoj capsule kolekciji koja sadrži artikle koji nam nedostaju u ormaru – basic komade od lana za udobnost bez kompromisa.
„Oduvijek mi na haljini nedostaje ili džep ili da je malo duža ili da postava nije samo do pola haljine, što šteti njenoj estetici ili da je recimo nema nikako, pa da je haljina providna. U suštini, najlakše je kreirati nešto po tome šta vam nedostaje kod već oprobanih stvari uz vašu viziju nadogradnje brenda.“ – otkrila nam je Sabina Bisić, kreativna direktorica brenda na naš upit čime su se vodili prilikom osmišljavanja linije.
Intuitiva capsule linija sastoji se od tri artikla - duge haljine na preklop 'Josephine', 'Julia' kompleta točnije topa na preklop i hlača dužine do gležnja te kratke haljine na preklop 'Iman'.
„Color shema ovoga puta je bijela, budući da smo željeli napraviti novi početak nakon svega što se desilo svijetu, ali i nama. Bijela simbolizuje čistoću, bistrinu, mir i dobrotu. Ono što nam je potrebno u trenucima haosa u koje smo zapali.“ - poručuju iz Intuitiva brenda.

Komadi su bez obilježja i bijeli, kako bi ostavili prostor i slobodu onome koji ih nosi da kreira svoju priču.
Haljina se može nositi sa podignutim okovratnikom ili spuštenim skroz na ramena, što daje mogućnost da je prilagodite raspoloženju, prilici i vašem stilu. Isto je sa Julia kompletom, koji možete nositi u paru ili odvojeno, uz vaš omiljeni jeans ili lepršavu suknju.

Period pandemije mnoge je od nas usmjerio i na promjenu obrazaca ponašanja i načina kupovine koji se sve više okreće ka slow fashion, što je ujedno i put kojim Intuitiva ide.
„Više će se poštovati ideja fer trgovine i proizvodnje gdje radnicima kreirate fer uslove. Paziće se na to da se kupuju trajniji proizvodi, posebice jer živimo u fast fashion trenutku. Mi kreiramo takve proizvode. Proizvode koji će se isplatiti kroz ulaganje na duži period.” - dodaje Sabina.

Cjelokupnu ponudu nove Intuitiva capsule kolekcije, kao i preslatkih papuča i espadrila po kojima je brend prepoznatljiv, možete pronaći na njihovom online shopu ili u Sarajevu, u njihovom showroomu, na adresi Zelenih beretki 22, od 15:00h do 19:00h svakim radnim danom.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!