TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 9.4.2018.
Tim od 40 stručnjaka iz oblasti produkt dizajna u Essenu (Njemačka), dodijelio je prestižnu nagradu Red Dot najboljim svjetskim proizvodima u ovoj godini. Neki od prošlogodišnjih pobjednika su dizajnerski velikani poput brandova Apple, Ferrari i Bose. Jedan od dobitnika ove godine je domaći bosanskohercegovački brend Gazzda, sa svojom Fina komodom, koja je djelo ruku dizajnera, Mustafe Cohadžića
Ovogodišnja Red Dot nagrada je, pored drugih nagrada za dizajn, peti po redu Red Dot u njihovom petogodišnjem postojanju. „Naša snaga leži u jasnoj viziji, koja prati savremene tokove dizajna, razvoju proizvoda i naravno težnja da naše ciljeve postignemo sa lokalnim majstorima", kaže Čohadžić.
„U Gazzdi svjesno odlučujemo da radimo sa talentovanim dizajnerima i inžinjerima iz Bosne i Hercegovine, a naša strategija je da nastavimo sa tim, zato što vjerujemo da imamo sve što nam je potrebno za dizajn, razvoj i izradu kvalitetnih proizvoda ovdje, u Bosni i Hercegovini."
Pobjednički proizvod
„Sa Finom, smo željeli da napravimo TV komodu koja bi bila jednako lijepa i praktična, spolja i iznutra, što je žiri i prepoznao. Ono što čini ovaj proizvod posebnim jeste dizajn unutar komode, koji rješava problem organizacije mnoštva neizbježnih kablova. Minimalistički dizajn spolja i spretno riješena unutrašnjost pored kvalitetne izvedbe daju proizvodu višu vrijednost. Naš proizvod je zadovoljio sve kriterije koji se postavljaju da bi jedan proizvod bio nagrađen. Tu su prije svega: funkcionalnost, ergonomija, inovacija, estetika ali i ekološka kompatibilnost.”






O dizajneru Fina komode
Mustafa Čohadžic je produkt dizajner iz Fojnice, gdje je i učio zanat od oca u porodičnoj stolarskoj radionici, a potom završava i Akademiju Likovnih umjetnosti u Sarajevu Odsjek za produkt dizajn. Na poziv prof. Saliha Teskeredžića pridružuje se dizajn timu brenda Gazzda gdje i danas radi kao in-house dizajner. Osnovni princip u dizajnu namještaja za Mustafu predstavlja spajanje tradicionalnog oblikovanja drveta sa modernim izražajem. Racionalnost u korištenju materijala među kojima dominira drvo, uz pametan dizajn, koji pored rješavanja određenog problema nudi i estetsku kvalitetu, koncept je koji čini Gazzda brend prepoznatljivim.


Gazzdina Fina komoda će biti izložena najmanje godinu dana na najvećoj izložbi suvremenog dizajna u svijetu. Muzej dizajna Red Dot u Essenu ima oko 2.000 eksponata te ga godišnje posjeti oko 160.000 posjetilaca.
TEKST: Bonjour.ba
Postoje domovi u kojima ukrašavanje jelke nikad nije samo početak blagdanske sezone.
To je mali porodični ritual, trenutak u kojem se vraćamo onim dragim navikama koje smo ponijeli iz djetinjstva: biranje kuglica, slaganje lampica, potraga za 'onim jednim ukrasom' bez kojeg jelka nije potpuna.
To je i trenutak u kojem dom na kratko zastane. Lampice zamijene dnevnu svjetlost, prostor postane topliji, a oni tihi razgovori i smijeh stvaraju atmosferu zbog koje sve izgleda nježnije nego inače.
Možda baš zato, iz godine u godinu, mnogi od nas traže mjesto koje može probuditi tu istu emocionalnu iskru. Prostor u kojem počinje sezona ideja, inspiracije i onog poznatog blagdanskog uzbuđenja.
Ove godine, ta priča dobila je novo poglavlje. Oli Living, novootvoreni odjel prodajnog centra Oli koji se nalazi na adresi Vukovarska 68 u Posušju, okuplja sve što dom čini domom: od predmeta koje svakodnevno koristimo do detalja koji mijenjaju atmosferu prostora.

Kako je mala ideja postala početak blagdanske sezone
Prije nego što je Oli Living dobio svoje ime i prostor, postojala je mala porodična trgovina u kojoj je svako ukrašavanje polica donosilo isto ono iskreno uzbuđenje koje i danas osjećamo u blagdanskom periodu. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Nekoliko pažljivo odabranih dekoracija, puno mašte i želja da se ljudima donese komadić topline bili su temelj ove priče.
Godinama kasnije, iza ideje i koncepta uređenja stoji Ivanina vizija, koju je cijeli tim pretvorio u ono što danas vidimo. Putovanja na evropske sajmove, istraživanje trendova i biranje kolekcija u showroomima oblikovali su današnji asortiman: spoj nordijske jednostavnosti, londonskog šarma i topline juga. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Zato se u Oli Living ne ulazi samo radi kupovine, nego radi osjećaja. Upravo tu počinje božićni dio priče, onaj zbog kojeg se svake godine vraćamo.
Osam priča, jedna sezona: Kako izgleda Božić u Oli Livingu?
Blagdanske dekoracije u ovom prostoru nisu samo izložene, već pretvorene u osam tematskih svjetova, od kojih svaki ima svoju boju, atmosferu i emociju. Posjetitelji gotovo uvijek prepoznaju 'svoju temu' čim zakorače u prostor.
Među njima je i Ralphie’s, cozy estetika koja je ove godine osvojila internet: topli tonovi, meke teksture i doza nostalgije koja podsjeća na filmske praznike kakve pamtimo iz djetinjstva.
Tu je i novi koncept 50/50: jedna polovina jelke uređena je u stilu snježne šume, s bijelim i srebrnim tonovima, dok druga donosi toplu, klasičnu blagdansku atmosferu doma.
Dva jasno različita stila spojena su u jednu jelku, tako da posjetitelji mogu vidjeti kako obje estetike funkcionišu u praksi.
Kako bi ove priče doživjeli svi, uvedeno je i novo pravilo: ukrašene jelke i dekoracije na njima nisu na prodaju.
Godinama su upravo one prve nestajale, često prije nego što ih je većina posjetitelja uopće stigla vidjeti. Ove sezone, želja je bila jednostavna, da svako ko zakorači u Oli Living može doživjeti cijelu čaroliju, bez žurbe i straha da je zakasnio.
Kada se tihi rad pretvorio u blagdanski prizor
Blagdanski izlog u Oliju otvoren je 15. novembra, i već prvih sati bilo je jasno da to nije samo još jedno otvaranje. Ljudi nisu prolazili, vraćali su se. Neki da bolje pogledaju, drugi da zastanu još malo, treći da povedu nekoga kome žele pokazati ono što su upravo doživjeli.
U stvaranju ovogodišnjeg izloga učestvovali su svi koji godinama grade ovu priču: porodica, tim zaposlenih i ljudi koji stoje iza svakog detalja. Birali su lampice, usklađivali boje, slagali ukras po ukras, i upravo je taj zajednički rad dao prostoru posebnu toplinu.
Svako je donio dio sebe, i možda je baš zbog toga ovogodišnji izlog toliko topao. Ne topao svjetlom, nego osjećajem.
Prvog dana, posjetitelji su se zadržavali satima. Šetali su polako, gledali detalje, fotografisali, a najviše vremena provodili su pred jaslicama koje su ove godine dobile središnje mjesto. 
Vidljive još s glavne ceste, jaslice su postale mali magnet za sve generacije: djeca su prilazila širokih očiju, odrasli s tihim smiješkom, kao da se u njima probudi zaboravljena uspomena.
U vrijeme otvaranja, saksofon Borisa Bomoštara ispunio je prostor božićnim klasicima. Tonovi su se spojili s toplinom svjetla, stvarajući atmosferu koja je djelovala gotovo filmski, kao prizor koji bismo najradije zaustavili na trenutak duže.
Među jelkama, dvije su odmah pronašle svoju publiku: bordo, duboka i sofisticirana, i klasična crvena, ona bez koje blagdani jednostavno nisu potpuni. Različite po tonu, a iste po emociji koju bude.
A priča još nije završena. Tek nas čeka glavni detalj: raskošna jelka u Ralph stilu, koja će zaokružiti cijeli izlog i označiti trenutak kada blagdanska sezona u Oliju zvanično počinje.
Ako je suditi po prvom danu, ova sezona će trajati malo duže, izgledati još toplije i ostaviti utisak koji se pamti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!