TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 3.4.2024.
U srcu čarobnog talijanskog grada na vodi, u predivnoj Veneciji, dogodio se trenutak čiste inspiracije.
Predivna modna saga u kojoj su se ispreplele tradicija i modernost obuhvatila je čaroliju brenda Belma Tvico. Modni editorijal sniman u gradu koji tone izronio je priču koja slavi jedinstveni duh odvažne i jake žene za koju Belma Tvico - Stambol, kreativna direktorica istoimenog brenda, stvara unikatne kolekcije već duže od dvije decenije.



Na mističnim venecijanskim ulicama i mostovima, kreacije jednog od najuspješnijih bh. modnih brendova oživjele su poput snova. Svaka kreacija služi kao više od komada odjeće – to je priča o bezvremenskoj eleganciji, modi kao umjetnosti te jedinstvenom jeziku mode koja pripovijeda vrijednosti ovog brenda.
Nježne tkanine grle ženstvenu siluetu stvarajući melodiju kroz svaki pokret, dok muza ovog bh. modnog brenda Hilda Halilović korača kamenim ulicama koje svjedoče vjekovnoj priči. U gradu Tintoretta, Vivaldija i Kazanove, isprepliću se ljubav prema umjetnosti, historiji i čovjeku.


Koloritne, strukturirane, detaljno osmišljene kreacije stapaju se sa vodom, maglovitim nebom i svjetlucavim kanalima, kao da su i same postale dijelom ovog šarmantnog grada.
Nijanse boja odjekuju atmosferom grada, od duboke kraljevsko plave i crne do pastelno roze i ljubičaste boje. Ovaj jedinstveni modni editorijal prenosi esenciju Venecije – njezin nevjerovatan spoj stvarnosti i mašte u kojem svakodnevni trenuci postaju magični.


Belma Tvico je uspjela uhvatiti duh ovog grada i pretočiti ga u čistu poeziju – narativ ljubavi.
Ovaj modni editorijal služi kao još jedan vrijedan podsjetnik da je moda mnogo više od odjeće – ona služi kao vezivo koji nas spaja sa čarima svijeta oko nas.
Pogledajte još fotografija kolekcije dizajnerice Belme Tvico








* * *
Foto: Eldar Nurković - E2 Studio
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!