TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 3.4.2024.
U srcu čarobnog talijanskog grada na vodi, u predivnoj Veneciji, dogodio se trenutak čiste inspiracije.
Predivna modna saga u kojoj su se ispreplele tradicija i modernost obuhvatila je čaroliju brenda Belma Tvico. Modni editorijal sniman u gradu koji tone izronio je priču koja slavi jedinstveni duh odvažne i jake žene za koju Belma Tvico - Stambol, kreativna direktorica istoimenog brenda, stvara unikatne kolekcije već duže od dvije decenije.



Na mističnim venecijanskim ulicama i mostovima, kreacije jednog od najuspješnijih bh. modnih brendova oživjele su poput snova. Svaka kreacija služi kao više od komada odjeće – to je priča o bezvremenskoj eleganciji, modi kao umjetnosti te jedinstvenom jeziku mode koja pripovijeda vrijednosti ovog brenda.
Nježne tkanine grle ženstvenu siluetu stvarajući melodiju kroz svaki pokret, dok muza ovog bh. modnog brenda Hilda Halilović korača kamenim ulicama koje svjedoče vjekovnoj priči. U gradu Tintoretta, Vivaldija i Kazanove, isprepliću se ljubav prema umjetnosti, historiji i čovjeku.


Koloritne, strukturirane, detaljno osmišljene kreacije stapaju se sa vodom, maglovitim nebom i svjetlucavim kanalima, kao da su i same postale dijelom ovog šarmantnog grada.
Nijanse boja odjekuju atmosferom grada, od duboke kraljevsko plave i crne do pastelno roze i ljubičaste boje. Ovaj jedinstveni modni editorijal prenosi esenciju Venecije – njezin nevjerovatan spoj stvarnosti i mašte u kojem svakodnevni trenuci postaju magični.


Belma Tvico je uspjela uhvatiti duh ovog grada i pretočiti ga u čistu poeziju – narativ ljubavi.
Ovaj modni editorijal služi kao još jedan vrijedan podsjetnik da je moda mnogo više od odjeće – ona služi kao vezivo koji nas spaja sa čarima svijeta oko nas.
Pogledajte još fotografija kolekcije dizajnerice Belme Tvico








* * *
Foto: Eldar Nurković - E2 Studio
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!