TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 27.2.2020.
Jučer smo među prvima u apartmanu Swissôtel hotela u Sarajevu mogli razgledati novu kolekciju bh.dizajnerice Belme Tvico koja je kroz jednodnevni showroom na kreativan način medijima, ali i klijenticama željela pružiti nešto drugačije modno iskustvo.
„Za nadolazeću sezonu, predstavila sam spoj monohromne, zagasite palete boja i jarkih, veselih tonova. Upravo taj jaki kontrast omogućava svakoj od klijentica da se pronađe u odjevnim komadima koji su kreirani za ženu koja je multidimenzionalna; ona je podjednako snažna i krhka, blaga i oštra, intuitivna i racionalna. Nova kolekcija je oda svakoj ženi koja se ne boji biti i ostati svoja. Ne bih mogla izdvojiti samo jedan komad iz kolekcije, jer je kolekcija kohezivna i svaki komad je u savršenoj sinergiji s drugim. Ipak, ono što sam se trudila ove sezone naglasiti jeste činjenica da se žena podjednako može osjećati ženstveno i u haljini i u hlačama i u šorcu sa široko krojenim nogavicama. Vjerujem da sam u novoj kolekciji razbila određene predrasude o tome šta se doživljava i smatra ženstvenim i dopustila ženi za koju kreiram da bude sve ono što želi biti, neopterećena modnim diktatima.“ – otkrila nam je Belma na početku razgovora.

Belma kroz svoj rad već nekoliko sezona njeguje bogato kulturno-povijesno naslijeđe, ljubav prema bojama, jasnu simetriju, oštrinu u rezovima, ali i igru formama, a izuzetak nije ni proljetna kolekcija. U novoj kolekciji tako ćete pronaći odlično krojena odijela u boji, midi haljine s uzorkom kojima je element iznenađenja dat odabirom ženstvenih silueta i detalja poput mašni, remena oko struka ili izreza, kao i basic artikle poput bluze s mašnom ili male crne haljine, kojima su rukavi i ovratnici krojeni na netipičan način.

Kulturno – povijesna komponenta ponovno je tako suptilno, ali i sofisticirano utkana u materijale od kojih je izrađena kolekcija. Naime, slova bosančice krase uzorke koje Belma razvija u suradnji s umjetnicom Taidom Jašarević, a svi materijali proizvedeni su u Italiji i Turskoj isključivo za potrebe izrade ove kolekcije.

„Sveukupno poslovanje mi, nažalost, oduzima i vrijeme i energiju. Daleko bi bilo lakše biti kreativac koji radi za drugi brend, nego kreativac koji usporedno brine o svim segmentima poslovanja. Voditi privatni posao u Bosni i Hercegovini podrazumijeva dodatno ulaganje snage, truda i energije jer nerijetko trošimo vrijeme na banalne stvari. Bila bih sretnija da mogu provoditi više vremena u stvaralačkom procesu. U ovoj postavci stvari, inspiracija najčešće dolazi noću. Dane provodim u realizaciji ideja i izradi komada. Kako je moj brend trenutno u ekspanziji, potrebno je uložiti dodatni trud i energiju da se, kako kažu, poklope sve kockice. Sretna sam što imam divan tim saradnika uz koje je sve lakše, ali često mislimo da nam je potrebno još vrijednih ručica kako bismo se brže razvijali i reagovali na određene situacije.“ – komentirala je Belma na naš upit koliko vremena izdvaja za kreativni, a koliko za poslovni dio u cjelokupnom procesu stvaranja.
Lookbook proljetne kolekcije pogledajte u nastavku.









































***
Model: Hilda Halilović
Fotograf: Almin Zrno
Vizažistica: Maja Talović
Frizura: Ensar Dervišbegović | Hair With Character
Lokacija: Swissôtel Sarajevo
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!