TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 27.2.2020.
Jučer smo među prvima u apartmanu Swissôtel hotela u Sarajevu mogli razgledati novu kolekciju bh.dizajnerice Belme Tvico koja je kroz jednodnevni showroom na kreativan način medijima, ali i klijenticama željela pružiti nešto drugačije modno iskustvo.
„Za nadolazeću sezonu, predstavila sam spoj monohromne, zagasite palete boja i jarkih, veselih tonova. Upravo taj jaki kontrast omogućava svakoj od klijentica da se pronađe u odjevnim komadima koji su kreirani za ženu koja je multidimenzionalna; ona je podjednako snažna i krhka, blaga i oštra, intuitivna i racionalna. Nova kolekcija je oda svakoj ženi koja se ne boji biti i ostati svoja. Ne bih mogla izdvojiti samo jedan komad iz kolekcije, jer je kolekcija kohezivna i svaki komad je u savršenoj sinergiji s drugim. Ipak, ono što sam se trudila ove sezone naglasiti jeste činjenica da se žena podjednako može osjećati ženstveno i u haljini i u hlačama i u šorcu sa široko krojenim nogavicama. Vjerujem da sam u novoj kolekciji razbila određene predrasude o tome šta se doživljava i smatra ženstvenim i dopustila ženi za koju kreiram da bude sve ono što želi biti, neopterećena modnim diktatima.“ – otkrila nam je Belma na početku razgovora.

Belma kroz svoj rad već nekoliko sezona njeguje bogato kulturno-povijesno naslijeđe, ljubav prema bojama, jasnu simetriju, oštrinu u rezovima, ali i igru formama, a izuzetak nije ni proljetna kolekcija. U novoj kolekciji tako ćete pronaći odlično krojena odijela u boji, midi haljine s uzorkom kojima je element iznenađenja dat odabirom ženstvenih silueta i detalja poput mašni, remena oko struka ili izreza, kao i basic artikle poput bluze s mašnom ili male crne haljine, kojima su rukavi i ovratnici krojeni na netipičan način.

Kulturno – povijesna komponenta ponovno je tako suptilno, ali i sofisticirano utkana u materijale od kojih je izrađena kolekcija. Naime, slova bosančice krase uzorke koje Belma razvija u suradnji s umjetnicom Taidom Jašarević, a svi materijali proizvedeni su u Italiji i Turskoj isključivo za potrebe izrade ove kolekcije.

„Sveukupno poslovanje mi, nažalost, oduzima i vrijeme i energiju. Daleko bi bilo lakše biti kreativac koji radi za drugi brend, nego kreativac koji usporedno brine o svim segmentima poslovanja. Voditi privatni posao u Bosni i Hercegovini podrazumijeva dodatno ulaganje snage, truda i energije jer nerijetko trošimo vrijeme na banalne stvari. Bila bih sretnija da mogu provoditi više vremena u stvaralačkom procesu. U ovoj postavci stvari, inspiracija najčešće dolazi noću. Dane provodim u realizaciji ideja i izradi komada. Kako je moj brend trenutno u ekspanziji, potrebno je uložiti dodatni trud i energiju da se, kako kažu, poklope sve kockice. Sretna sam što imam divan tim saradnika uz koje je sve lakše, ali često mislimo da nam je potrebno još vrijednih ručica kako bismo se brže razvijali i reagovali na određene situacije.“ – komentirala je Belma na naš upit koliko vremena izdvaja za kreativni, a koliko za poslovni dio u cjelokupnom procesu stvaranja.
Lookbook proljetne kolekcije pogledajte u nastavku.









































***
Model: Hilda Halilović
Fotograf: Almin Zrno
Vizažistica: Maja Talović
Frizura: Ensar Dervišbegović | Hair With Character
Lokacija: Swissôtel Sarajevo
TEKST: Bonjour.ba
Inspirisan kafom, Armin Osmančević, autor modnog brenda AROS, svjetski dizajner sa adresom u Sarajevu, kreirao je novu kolekciju za sezonu jesen/zima 2025.
Nakon što je prije nekoliko mjeseci modu Milana doveo u bh. prijestolnicu, sada je kroz topli napitak uspio povezati dvije kulture bosansku i italijansku.
Miris i teksturu kafe pretočio je u materijale i krojeve, a italijansku estetiku i bosansku kulturu ispijanja kafe pretočio je u modnu priču za muškarce koja će početkom decembra biti prezentirana javnosti.
‘’Iskreno vjerujem da sve najljepše uspomene i najzanimljivije priče nastaju uz kafu. U našem podneblju, kultura kafe nosi bezbroj značenja od laganog jutarnjeg razgovora do ozbiljnog poslovnog trenutka.
Za mene, kafa je stil života: inspiracija, odmor, mali luksuz u toku dana. Najbolja je, uvijek, u društvu onih najbližih. Italijanska tradicija kafe je takođe dio svakodnevnog života, a karakterišu je rituali kao što je ispijanje kafe stojeći za šankom, za razliku od nas koji volimo ćejfiti kafu.
Počeo sam piti kafu sa devet godina, jer bi moja majka, inače šnajderica znala napraviti kafu meni i njoj, da oćejfimo prije nego što ona počne raditi, tako da je meni kafa sastavni dio izrade garderobe, i za nju me uvijek veže toplina, kreativnost i pozitivna energija.'' kaže Armin Osmančević.
Ćejf, razgovori, odabir materijala i boja
‘’Kafu pijem ujutro sam ili sa prijateljima, u Štrosmajerovoj ulici preko puta ateljea AROS, kombinirajući iskustvo Italije sa našim osjećajem ćejfa, druženja i razgovora koji je unikatan u svijetu, obično uz superiore espresso ili mali macchiato.
Poslijepodne pijem kafu sa mojim timom, često napolju ispred ateljea uz duge razgovore na temu života, uzora, moralnih vrijednosti i tih malih užitaka ispijanja kafe i svega što uz nju dolazi. Tako je i nastala ova kolekcija. Crna, krem, smeđa, bež, sve su to različite boje kafe pretočene direktno iz najljepših trenutaka koje sam osjetio u Sarajevu poslednjih mjeseci, sa fokusom na najbolje materijale, prelijep dizajn i vječnu eleganciju.'' kaže Osmančević.
Pri izradi svake kolekcije Osmančević posebnu pažnju poklanja odabiru materijala, jer, svaki od njih priča priču za sebe, posebno u smislu nosivosti i trajnosti. Jer, njegovi modeli nastaju po mjeri, a materijali pružaju kvalitet zbog čega traju vječno.
‘’Dok sam radio na kolekciji za jesen/zimu 2025, vraćao sam se temeljnim pitanjima: ko su naši istinski uzori, koje vrijednosti nosimo, i kako odjeća može biti smisleni dio života u vremenu koje prolazi nevjerovatnom brzinom?
U središtu mog rada stoji odgovornost briga o kvaliteti materijala, transparentnosti i održivosti svakog koraka lanca nabave i proizvodnje, kako bismo zaštitili i sačuvali svijet za generacije koje dolaze. Sarađujemo s više od četrdeset italijanskih kuća specijaliziranih za prirodna vlakna.
Loro Piana, Carnet Ferla, Drapers, Zegna Baruffa, Rogna, Ariston Napoli su neki brendovi koje sam koristio u ovoj kolekciji. Fokus je uvijek na dugotrajnosti, nikada na prolaznim trendovima. Odjeća treba biti modularna, slojevita i trajati decenijama.
Materijali su pažljivo birani: kašmir lagan poput pera, alpaka meka poput putera, ekstra-fina merino vuna izuzetne čvrstoće, organski pamuk i lyocell izrađen od eukaliptusa. Sve opipljivo, senzualno i stvoreno da traje. Bez viškova, bez ukrasa koji odvlače pažnju, samo čista namjera, funkcija i tiha elegancija.'’ objašnjava Osmančević. 
Sklad boja s mjerom i dugovječnost
Svaka nova AROS sezona nastavlja se na prethodnu, gotovo neprimjetno, kao prirodan tok. Sako iz kolekcije proljeće/ljeto 2025 nosi se uz hlače jesen/zima 2025 istinska održivost, ne kao slogan, već kao princip.
Bez vidljivih logotipa. Bez prolaznih trendova. Samo čiste linije, besprijekorna konstrukcija i materijali koji govore sami za sebe.
‘’Ne zanima me moda, već trag koji ostaje. Sklad boja postavljen s mjerom, izrada bez ijednog pretjeranog detalja; garderoba koja šapuće umjesto da traži pažnju. Odjevni predmeti koji traže blizinu, a ne publiku.
Moj cilj nadilazi stabilnost poslovanja želim da naš rad doprinese široj zajednici, da potakne ljepšu, odgovorniju svakodnevicu. Muški stil je tek u svojoj ranoj fazi i ja sam tek na početku. Sve što zaista želim reći, reći ću kroz kolekcije koje dolaze.'' pojašnjava Osmančević. 
Ove sedmice AROS predstavlja prvi dio kolekcije kao posvetu ritualu jutarnje kafe u Štrosmajerovoj ulici, malom urbanom trenutku koji, u ovom gradu, ima poseban mir.
Kompletna kolekcija jesen/zima 2025 stiže početkom decembra, obogaćena pažljivo izabranim saradnjama sa globalnim brendovima iz različitih industrija.
‘’Za nas, odjeća po mjeri znači da se dizajn prilagođava čovjeku ne obrnuto. U vremenu ubrzanih odluka, biramo sporiji ritam: slušamo potrebe klijenata, pravimo garderobu koja traje.
Pored sezonske AROS kolekcije, nudimo i AROS LUX uslugu potpuno personalizirane izrade, oblikovane oko individualnog stila, želja i mjere. Nakon nedavne posjete klijentima u Štutgartu, AROS LUX idućih sedmica selimo u Varšavu i Dubai. Namijenjena odabranoj klijenteli, ova usluga pruža pristup materijalima, detaljima i krojevima koji se rijetko nalaze drugdje.
Proces traje 4 do 6 sedmica. Mjera, odabir tkanine, dugmadi i postave, razgovor o stilu svaki korak bilježi se precizno prije nego što se sve pošalje u našu italijansku fabriku. Po završetku izrade, ponovo se susrećemo s klijentom radi finalnog pregleda.
Sve preference čuvamo u sigurnom digitalnom profilu, stvarajući savršenu sintezu klasičnog zanata i savremene tehnologije, potpuno unikatnu u našoj regiji.'' naglašava Osmančević.
AROS piše globalnu priču iz Sarajeva
Prije Sarajeva ispisao je impresivnu karijeru, sarađivao je sa mnogim poznatim brendovima poput H&M, Adidas, Stella McCartney. Ali, povratak u domovinu za Armina je značio povratak sebi.
‘’Sve što sam naučio u svijetu želio sam ponuditi upravo odavde, sa mjesta koje više nema šta dokazivati nikome. Sarajevo me je dočekalo kao majka dijete. Posebnu zahvalnost dugujem svojim komšijama, bez čije podrške ovaj početak ne bi bio ovako kvalitetan.
U samo tri mjeseca ugostili smo klijente iz više od petnaest zemalja od Amerike i Luksemburga do Australije i Japana. AROS piše globalnu priču, naš stil je već prepoznatljiv, a najveću zaslugu imaju moje kolege Jasmin i Nedžad.
Njihova toplina prema svakom prolazniku, istančan lični stil i iskreni osmijeh čine AROS vidljivim na način koji se ne može isplanirati. To je ljepota koja dolazi iznutra, a govori glasnije od odjeće. Ovo je budućnost Sarajeva. Budućnost BiH i šire regije.
Mi smo ovdje da joj damo svoj doprinos strpljivo, posvećeno i s vjerom u ono što gradimo. Dobrodošli da gradimo zajedno.'' poručuje Osmančević.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!