TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 8.4.2019.
Moda i arhitektura su dvije umjetnosti koje su se oduvijek ispreplitale. Jedan od vidova te suradnje svakako su modne revije i snimanja na, u i oko zanimljivih arhitektonskih ostvarenja.
Fenomen modnih revija koje se smještaju u impozantne arhitektonske sklopove posljednjih je godina „must have“. Tako je stakleni krov Grand Palaisa ugostio revije modnih kuća Chanel i Saint Laurent, dok je Louis Vuitton svoju cruise kolekciju 2016. godine predstavio oko legendarnog Muzeja suvremene umjetnosti u Niteroi, Rio de Janeiro. Tom prilikom je krivudava crvena staza postala dvosmjerna modna pista u pozadini koje je dominirao muzej najpoznatijeg brazilskog arhitekte, Oscara Niemeyer, a koji je smješten na vrhu litice s pogledom na Rio i zaljev Guanabara.

Chanel revija u Grand Palais

Louis Vuitton revija u Muzeju suvremene umjetnosti u Niteroi
Slično kao modne revije, modna snimanja također podrazumijevaju potragu za atraktivnim lokacijama i objektima. Odabir lokacije je pravi izazov: potrebno je uskladiti filozofiju branda i savršeno mjesto. Rezultat takve potrage često je upravo više ili manje poznato arhitektonsko ostvarenje. U nastavku izdvajam 6 objekata koji su postali nezaobilazna scenografija za različita modna snimanja.
#1 La Muralla Roja, Ricardo Bofill


Ovaj atraktivni objekt naziva „Crveni zid“, vjerojatno je najpoznatija pozadina modnih editorijala! Radi se o stambenom kompleksu izgrađenom 1973. godine na stijenama obalnog gradića Calpe na jugu Španjolske. Inspirirana arapskom arhitekturom, ova ružičasta utvrda kombinacija je brojnih prolaza i terasa, a nalik je labirintu čiji zidovi obojeni intenzivnim bojama predstavljaju fotogeničnu pozadinu, a što su prepoznali i brojni modni znalci!
#2 MAAT, Lisabon, Amanda Levete


Muzej umjetnosti, arhitekture i tehnologije u Lisabonu projektirala je slavna britanska arhitektica Amanda Levete. Objekt je otvoren 2017. godine, a nalazi se na samoj obali rijeke Tejo i zanimljivom formom omogućava posjetitelju ili prolazniku da se kreće kroz, ispod i preko samog objekta. Spoj modernog arhitektonskog oblikovanja i tradicionalne obloge-keramičkih pločica stvara siluetu koja mijenja izgled u uskoj suradnji sa svjetlom i vodom iz rijeke.
#3 LEGO house, Billund, Bjarke Ingels Studio


U rodnom gradu Lego kocki – Billundu, prema projektu Bjarke Ingels studija izgrađena je popularna LEGO kuća. Ogroman prostor oko samog objekta već je lokacija koja je udomila brojne kreativne modne ekipe. Na prizemlju se nalaze prodavnica, restorani, sale za konferencije... U podrumu su eksponati koji pričaju povijest LEGO-a, dok se na višim nivoima nalaze tematske galerije, dok su krovovi ovog arhitektonskog ostvarenja posebno atraktivni! I interijer i eksterijer LEGO kuće su fotogenični prostori koji su već napunili modne editorijale, a kuća je otvorena tek 2017. godine.
#4 Chrysler Building, NY


New York je posebna priča kada pričamo o modnoj industriji. Ipak, u ovom najužem izboru nemoguće je izostaviti jedan arhitektonski klasik. Radi se o remek djelu Art Deco stila, o neboderu od 102 kata izgrađenom 1931. godine: Chrysler Building.
Objekt su projektirali Shreve, Lamb i Harmon, visok je 318.9 m i čini dio prepoznatljive siluete NY-a.
I ovaj neboder je dio brojnih filmova i modnih editorijala, čak i naslovnica modnih časopisa. Jednu takvu naslovnicu Harper’s Bazaara obilježila je slavna Kate Winslet u svilenoj haljini Ralpha Laurena, koju je u kolovozu 2009. godine fotografirao Peter Lindbergh. S neboderom Chrysler u pozadini...
#5 Guggenheim muzej, Bilbao

Frank Gehry, Louise Bourgeois, Jeff Koons su već dovoljno zvučna imena koja privlače posjetitelje iz cijelog svijeta. Muzej moderne i suvremene umjetnosti otvoren 1997. godine „obučen“ je u plašt od titanija i predstavlja odličnu pozadinu za modna snimanja. Nepravilne i zakrivljene linije ovog muzeja našle su se na brojnim stranicama modnih časopisa!
#6 Monster Building, Quarry Bay, Hong Kong

Nešto kao NY, i Hong Kong je destinacija koja se može pohvaliti fotogeničnošću. Reputacija betonske džungle opravdana je na bezbroj načina. U prilog temi scenografije za modna snimanja izdvojit ću tzv „Monster building“. Radi se o kompleksu izgrađenom 1960.-ih godina, u vrijeme velikog porasta broja stanovnika.
Gornji katovi su planirani za stanovanje a donji za poslovanje: pojedinačne jedinice posložene su jedna na drugu i čine živopisnu i fotogeničnu tapiseriju. Simetrična i estetski upečatljiva arhitektura omiljena su pozadina brojnim umjetnicima, kako modnim, tako i npr. onim iz filmske industrije.
Moglo bi se ovako nabrajati i nabrajati: tu su brojni trgovi, mostovi, bazeni, hoteli,...čija je popularnost porasla od kad su postali scenografija za modna snimanja ili revije. Stoga i ne čudi činjenica da se odabiru savršene lokacije i potrazi za atraktivnom arhitekturom posvećuje puno vremena, čak i u vremenu kada je moguće sve digitalno izrežirati!
Za BONJOUR.piše:

Foto: devtard.com, fpiec.pl, cottoncitizen.com, carolinarojas.es, dezeen.com, theluxurytrends.com, archdaily.com, floornature.com
TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!