TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 8.4.2019.
Moda i arhitektura su dvije umjetnosti koje su se oduvijek ispreplitale. Jedan od vidova te suradnje svakako su modne revije i snimanja na, u i oko zanimljivih arhitektonskih ostvarenja.
Fenomen modnih revija koje se smještaju u impozantne arhitektonske sklopove posljednjih je godina „must have“. Tako je stakleni krov Grand Palaisa ugostio revije modnih kuća Chanel i Saint Laurent, dok je Louis Vuitton svoju cruise kolekciju 2016. godine predstavio oko legendarnog Muzeja suvremene umjetnosti u Niteroi, Rio de Janeiro. Tom prilikom je krivudava crvena staza postala dvosmjerna modna pista u pozadini koje je dominirao muzej najpoznatijeg brazilskog arhitekte, Oscara Niemeyer, a koji je smješten na vrhu litice s pogledom na Rio i zaljev Guanabara.

Chanel revija u Grand Palais

Louis Vuitton revija u Muzeju suvremene umjetnosti u Niteroi
Slično kao modne revije, modna snimanja također podrazumijevaju potragu za atraktivnim lokacijama i objektima. Odabir lokacije je pravi izazov: potrebno je uskladiti filozofiju branda i savršeno mjesto. Rezultat takve potrage često je upravo više ili manje poznato arhitektonsko ostvarenje. U nastavku izdvajam 6 objekata koji su postali nezaobilazna scenografija za različita modna snimanja.
#1 La Muralla Roja, Ricardo Bofill


Ovaj atraktivni objekt naziva „Crveni zid“, vjerojatno je najpoznatija pozadina modnih editorijala! Radi se o stambenom kompleksu izgrađenom 1973. godine na stijenama obalnog gradića Calpe na jugu Španjolske. Inspirirana arapskom arhitekturom, ova ružičasta utvrda kombinacija je brojnih prolaza i terasa, a nalik je labirintu čiji zidovi obojeni intenzivnim bojama predstavljaju fotogeničnu pozadinu, a što su prepoznali i brojni modni znalci!
#2 MAAT, Lisabon, Amanda Levete


Muzej umjetnosti, arhitekture i tehnologije u Lisabonu projektirala je slavna britanska arhitektica Amanda Levete. Objekt je otvoren 2017. godine, a nalazi se na samoj obali rijeke Tejo i zanimljivom formom omogućava posjetitelju ili prolazniku da se kreće kroz, ispod i preko samog objekta. Spoj modernog arhitektonskog oblikovanja i tradicionalne obloge-keramičkih pločica stvara siluetu koja mijenja izgled u uskoj suradnji sa svjetlom i vodom iz rijeke.
#3 LEGO house, Billund, Bjarke Ingels Studio


U rodnom gradu Lego kocki – Billundu, prema projektu Bjarke Ingels studija izgrađena je popularna LEGO kuća. Ogroman prostor oko samog objekta već je lokacija koja je udomila brojne kreativne modne ekipe. Na prizemlju se nalaze prodavnica, restorani, sale za konferencije... U podrumu su eksponati koji pričaju povijest LEGO-a, dok se na višim nivoima nalaze tematske galerije, dok su krovovi ovog arhitektonskog ostvarenja posebno atraktivni! I interijer i eksterijer LEGO kuće su fotogenični prostori koji su već napunili modne editorijale, a kuća je otvorena tek 2017. godine.
#4 Chrysler Building, NY


New York je posebna priča kada pričamo o modnoj industriji. Ipak, u ovom najužem izboru nemoguće je izostaviti jedan arhitektonski klasik. Radi se o remek djelu Art Deco stila, o neboderu od 102 kata izgrađenom 1931. godine: Chrysler Building.
Objekt su projektirali Shreve, Lamb i Harmon, visok je 318.9 m i čini dio prepoznatljive siluete NY-a.
I ovaj neboder je dio brojnih filmova i modnih editorijala, čak i naslovnica modnih časopisa. Jednu takvu naslovnicu Harper’s Bazaara obilježila je slavna Kate Winslet u svilenoj haljini Ralpha Laurena, koju je u kolovozu 2009. godine fotografirao Peter Lindbergh. S neboderom Chrysler u pozadini...
#5 Guggenheim muzej, Bilbao

Frank Gehry, Louise Bourgeois, Jeff Koons su već dovoljno zvučna imena koja privlače posjetitelje iz cijelog svijeta. Muzej moderne i suvremene umjetnosti otvoren 1997. godine „obučen“ je u plašt od titanija i predstavlja odličnu pozadinu za modna snimanja. Nepravilne i zakrivljene linije ovog muzeja našle su se na brojnim stranicama modnih časopisa!
#6 Monster Building, Quarry Bay, Hong Kong

Nešto kao NY, i Hong Kong je destinacija koja se može pohvaliti fotogeničnošću. Reputacija betonske džungle opravdana je na bezbroj načina. U prilog temi scenografije za modna snimanja izdvojit ću tzv „Monster building“. Radi se o kompleksu izgrađenom 1960.-ih godina, u vrijeme velikog porasta broja stanovnika.
Gornji katovi su planirani za stanovanje a donji za poslovanje: pojedinačne jedinice posložene su jedna na drugu i čine živopisnu i fotogeničnu tapiseriju. Simetrična i estetski upečatljiva arhitektura omiljena su pozadina brojnim umjetnicima, kako modnim, tako i npr. onim iz filmske industrije.
Moglo bi se ovako nabrajati i nabrajati: tu su brojni trgovi, mostovi, bazeni, hoteli,...čija je popularnost porasla od kad su postali scenografija za modna snimanja ili revije. Stoga i ne čudi činjenica da se odabiru savršene lokacije i potrazi za atraktivnom arhitekturom posvećuje puno vremena, čak i u vremenu kada je moguće sve digitalno izrežirati!
Za BONJOUR.piše:

Foto: devtard.com, fpiec.pl, cottoncitizen.com, carolinarojas.es, dezeen.com, theluxurytrends.com, archdaily.com, floornature.com
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Objava da je A$AP Rocky preuzeo ulogu CHANEL House Ambassador-a jedna je od najzapaženijih modnih vijesti ove sezone.
Vijest dolazi uz trenutak pojačane kreativne dinamike u kući i njegovo pojavljivanje u prvoj kampanji u ovoj ulozi. Rockyjev višeslojni umjetnički identitet, muzika, moda, film i vizualna estetika, čini ga jednim od najzanimljivijih kreativnih aktera svoje generacije i prirodnim izborom za poziciju ambasadora.

Prva Chanelova kampanja u kojoj se Rocky pojavljuje predstavlja teaser za Métiers d’art kolekciju 2026. Snimana je u New Yorku i služi kao uvod u jednu od najvažnijih godišnjih revija kuće, posvećenu savoir-faireu zanatskih ateljea s kojima CHANEL sarađuje.
U glavnim ulogama kampanje su A$AP Rocky i glumica Margaret Qualley, što dodatno naglašava kreativnu ambiciju projekta.


Teaser je režirao Michel Gondry, autor prepoznatljivog vizualnog pristupa i dugogodišnjeg rada u filmu i muzici. Kroz njegovu režiju najava Métiers d’art kolekcije dobija jasno definisan estetski identitet projektovan u ambijentu New Yorka, grada koji nosi važnu simboliku u Chanel historiji.


A$AP Rocky je istakao: “Matthieuova mašta gura modu naprijed. Njegovi dizajni su istovremeno nježni i snažni, ukorijenjeni u stvarnosti, ali uvijek pozivaju na čuđenje. Zaista sam uzbuđen što ga gledam u CHANEL-u.”


Matthieu Blazy o Rockyju kaže: “Rocky je nevjerovatan umjetnik koji u svaki projekat unosi srce i dušu, a uz to i nevjerovatan čovjek. Muzičar, glumac, otac, prijatelj… toliko toga donosi i uvijek to čini s dobrotom. Oduševljeni smo što ga pozdravljamo u CHANEL-u i što ponovo radimo zajedno.”
Métiers d’art revije osmišljene su kako bi istaknule vještine zanatskih ateljea koji čine integralni dio CHANEL identitet, vez, ručni rad, izrada nakita, rad sa perlama, kožom i svim tehnikama koje zahtijevaju izuzetnu preciznost i stotine sati manualnog rada. Ovogodišnju kolekciju potpisuje Matthieu Blazy.



Njegov angažman donosi trenutak iščekivanja unutar modne industrije i pažnju prema tome kako će spojiti tradiciju kuće i savremeni izraz.
Ne objavljujemo ovaj članak slučajno danas jer upravo večeras publika će prvi put vidjeti kolekciju uživo, čime se zatvara krug najave započet teaser kampanjom.


Ono što se večeras zapravo prati nije samo predstavljanje jedne kolekcije, nego promjena tempo-ritma kuće. Métiers d’art tradicija ostaje temelj, ali je izbor A$AP Rockyja kao ambasadora i uključivanje Michela Gondryja jasno usmjerenje prema novom načinu komunikacije, onom koji spaja savoir-faire i savremeni kulturni utjecaj.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!