TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 18.6.2019.
Iza zanimljivih dizajnerskih komada koji nose etiketu Snegar krije se mlada arhitektica koja je kroz startup projekt odlučila pokazati kako neodoljiv spoj čini moderno dizajniran home accessories i drvo.
U ponudi ovog Made in BiH brenda ćete za sada naći daske za serviranje izrađene od dva potpuno različita materijala, podmetače, kao i posude za cvijeće, a svaki proizvod je napravljen ručno od raznih vrsta drveta, bez korištenja umjetnih lakova ili premaza.
#ecofriendly proizvodi uskoro će dobiti pojačanje i u vidu namještaja, a Larisa Snegar, osnivačica brenda nam je otkrila više detalja o nastanku Snegar proizvoda.

Larisa Snegar
Tko čini Snegar tim? Koje su tri karakteristike Snegar proizvoda?
Snegar Design je brand nastao u okviru startup firme Design Factory Group. Kao prve proizvode možete vidjeti našu home accessories liniju proizvoda, a naredno što ćete moći vidjeti uskoro, je nova linija home accessoriesa te prve komade namještaja branda Snegar. Ono što je bitno naglasiti za brand Snegar je da su nastali kao proizvod jednog malog startupa. Kao founder branda, sama se bavim dizajniranjem, a djelomično i izradom samih proizvoda.

Svi proizvodi su potpuno ručni rad, izrađeni u maloj radionici naših saradnika, a finalna obrada i detalji su rezultat radionice Design Factory Groupa. Snegar proizvodi nisu tretirani nikakvim hemijskim sredstvima kao npr. lakovima, uljima i slično, čemu pridajemo posebnu pozornost. Posebna pažnja se pridaje i maksimalnoj iskoristivosti materijala, kako bi imali i što manje otpada.

Kako teče sam proces izrade Snegar proizvoda - od skice do konačnog proizvoda?
Skice su produkt dugogodišnjih zamisli i maštanja koja ostvarujemo postepeno. Sama kreativnost vjerojatno leži u tome što sam po struci arhitekta te je to oduvijek bilo tu negdje i čekalo pravi trenutak i priliku da se realizira. U pripremi je još mnogo toga za šta ćemo uskoro imati i photoshooting pa ćete rezultate uskoro moći vidjeti i na našem Instagram profilu.

Koje materijale koristite pri izradi vaših proizvoda?
Za izradu naših proizvoda koristimo isključivo prirodne materijale (uključujući i prirodna ljepila i završni tretman bio uljima i voskom). Najviše je to riječ o drvetu oraha, zbog boje i teksture, ali tu je i hrast, javor, trešnja i jabuka. Kombinacije drveta i kamena su možemo reci slobodno potpuno unikatne. Ne postoje dvije iste kombinacije te koristimo razne vrste kamena za kombiniranje uz drvo hrasta i oraha.

Kada je riječ o saksijama, našem najprodavanijem proizvodu, tu je favorit hrast i Carrara mramor.

Koji su sve proizvodi trenutno dostupno u vašoj maloj tvornici?
U našoj ponudi trenutno ima oko 30 različitih proizvoda - koji se izvode u različitim vrstama materijala, a prva novost su nove saksije koje će uslijediti kao nastavak našeg favorita - seta od 3 saksije.
Sve Snegar proizvode možete naručiti putem službenog Instagram i Facebook profila ovog brenda.
TEKST: Ada Ćeremida
Kada je 29. novembra 1969. godine, tačno u 18 sati, Sarajevo dobilo svoj potpuno novi Kulturno-sportski centar, događaj nije ličio ni na šta što je grad do tada vidio.
Upravo zato danas, 56 godina kasnije, o Skenderiji ne govorimo samo kao o zgradi, govorimo o mitologiji grada Sarajeva. Postoje zgrade koje postanu orijentiri, a postoje one koje postanu dio kolektivnog pamćenja. Skenderija je u Sarajevu oduvijek bila oboje.
Sve je počelo 1969. godine, kada je grad pod Trebevićem otvorio vrata monumentalnog Kulturno-sportskog centra, zdanja koje će narednih pola stoljeća oblikovati kulturni, umjetnički i društveni život Sarajeva kao malo koji drugi prostor. Tog dana Sarajevo je dobilo scenu, ritam, ambiciju i osjećaj pripadanja vremenu koje je tek dolazilo.
Foto: Bonjour.ba arhiva
Nastanak Skenderije bio je trenutak modernističke hrabrosti. Kompleks su projektovali arhitekti Živorad Janković, Halid Muhasinović i Ognjen Malkin, stvarajući zdanje koje je radikalno odbacilo dekorativnost i tradicionalna rješenja, nudeći umjesto toga arhitekturu koja je izgledala kao da je stigla iz budućnosti.
Masivni betonski volumeni, ogromne plohe, lepezasto krovno rješenje i široki plato koji se prirodno stapao s gradskim tkivom činili su da Skenderija ne bude samo jedan kompleks, nego urbana topografija.
Da je hrabrost bila ispravna, potvrdila je i godina njenog otvaranja: Skenderija je tada osvojila godišnju nagradu za najbolje arhitektonsko djelo u Jugoslaviji.
Sve oko nje djelovalo je kao pozornica, kao da je Sarajevo dobilo svoj otvoreni forum, prostor koji je živio s gradom, u ritmu koraka, događaja i generacija koje će tek sazrijeti uz nju.
Kada je stigao dan svečanog otvaranja, Skenderija je odisala ceremonijalnošću. Premijera filma Bitka na Neretvi, jedne od najskupljih jugoslavenskih filmskih produkcija, okupila je šest hiljada pažljivo odabranih uzvanika.
Pozivnice su, gotovo nestvarno, nosile Picassov pečat u vidu skice potopljenog broda kao vizuelni potpis.
Foto: @centar_skenderija
Na ulazu su hostese prodavale simbolične kartonske cigle za Dom mladih, podsjećajući svakoga da ova zgrada nije samo prostor predstave, nego mjesto koje ulaže u buduće generacije umjetnika.
Tribine u dvorani, monumentalne i precizno konstruisane, izradila je njemačka firma Telembach, čiji je vlasnik, fasciniran viđenim, izjavio da je Skenderija najljepša i najimpresivnija dvorana koju je ikada vidio.
Njegove riječi nisu bile pretjerivanje. Skenderija je zaista bila arhitektonski šok, struktura koja je spajala brutalistički izraz s iznenađujućom mekoćom javnog prostora.
Bila je moderna, ali nije bila hladna. Bila je monumentalna, ali nikada nepristupačna. A u vremenu kada su gradovi širom Evrope tragali za novim urbanim identitetima, Sarajevo ga je te večeri dobilo.
Dio te priče je i Dom mladih, zamišljen kao kreativno središte grada, mjesto gdje počinju karijere, gdje se pronalaze interesi, gdje generacije uče šta znači biti dio kulturne scene. 
Među ljudima koji su ostavili neizbrisiv trag u njegovoj historiji bila je i Gordana Magaš, balerina, glumica i pedagoginja, koja je u periodu od 1987. do 1991. vodila Baletni studio u Domu mladih.
Njeni treninzi oblikovali su čitave generacije plesača i unijeli u ovaj modernistički prostor nešto što ga je uvijek činilo posebnim: disciplinu, eleganciju i posvećenost.
Foto: @centar_skenderija
Dok se u Domu mladih stvarala nova urbana kultura, u Ledenoj dvorani stvarala su se potpuno drugačija, ali podjednako dragocjena sjećanja. Za mnoge građane, Ledena dvorana je bila prvi dodir s klizanjem, prvi pad, prvi stisak ruke, prvi izlazak s društvom, prvo takmičenje, prva revija Holiday on Ice.
U arhitekturi koja je spolja djelovala masivno i hladno, unutra se odvijao jedan od najtoplijih dijelova života grada: ritual zimskih druženja.

Skenderija je ubrzo postala mjesto za koje se zna daleko izvan Sarajeva. Veliki međunarodni događaji stizali su jedan za drugim, a kompleks je samo nekoliko mjeseci nakon otvaranja zvanično prepoznat kao jedno od najvažnijih arhitektonskih ostvarenja u Jugoslaviji.
Moglo bi se reći da je funkcionalnost pratila ambiciju, a ambicija grad i to je možda najveća tajna njene dugovječnosti.
Danas, 56 godina kasnije, Skenderija i dalje živi. U njenim dvoranama održavaju se koncerti, predstave, sajmovi, sportska takmičenja i festivalski programi.
Hiljade ljudi prelaze preko njenog platoa svakog dana, često nesvjesne činjenice da hodaju po prostoru koji je decenijama bio kulturni puls grada. Iako je vrijeme donijelo nove izazove, Skenderija je ostala dosljedna sebi: javna, otvorena, živa.
Foto: Bonjour.ba arhiva
Možda je zato svaki njen rođendan više od pukog jubileja jer je podsjetnik na čitavu zajednicu, arhitekturu, navike, generacije, uspomene…
Podsjetnik da ponekad jedan kompleks može postati cijeli svijet koji traje već 56 godina i koji danas, uprkos svemu, uporno raste i diše u ritmu grada koji ga je izgradio.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!