TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 27.6.2025.
Pogled ispod tamnih naočala. Oštri bob bez ijedne zalutale vlasi. Glas koji je tiši od buke modne industrije, ali snažniji od bilo kakvog trenda.
Love her or hate her, Anna Wintour je bila sila. Ikona. Standard.
Kad je 1988. godine preuzela poziciju glavne urednice američkog Voguea, Anna Wintour je promijenila ne samo izgled naslovnice, nego i odmah uzdrmala modni svijet.
Njena prva naslovnica, umjesto glamurozno stilizirane manekenke, prikazala je model Michaelu Bercu u trapericama i s dolčevitom, dok je na sebi nosila luksuzni Christian Lacroix sako/duks s brokatnim detaljima i kričavim križem, bila je više od modne fotografije, bila je šok za tadašnji Vogue i njegovu publiku...
Bila je manifest. Spoj visoke mode i uličnog stila, luksuza i pristupačnosti, snimljen spontano i s prirodnim osmijehom modela, poručivao je da moda više neće biti rezervisana samo za privilegovane. E, to je bilo početak!
Odlaskom Anne Wintour sa čela američkog Voguea završava jedno poglavlje koje je oblikovalo generacije dizajnera, fotografa, novinara i čitatelja. Njena vizija bila je britka, odvažna i uvijek nekoliko koraka ispred ostatka industrije. Pod njenim vodstvom, magazin je postao kulturna institucija, a ona sama ikona stila, uticaja i nepokolebljive uredničke vizije.
Svi koji se zanimaju ili razumiju modu, znaju da ju je Anna usmjeravala. U karijeri dugoj više od tri decenije, bila je pokretačka snaga iza karijera dizajnera poput Marca Jacobsa, Johna Galliana, Alexandera McQueena, Proenze Schouler i mnogih drugih. Bila je most između mode i popularne kulture, između luksuza i stvarnosti, između piste i društvenih promjena.
Zahvaljujući upravo njoj, Met Gala je od ekskluzivnog dobrotvornog događaja postala “fashion Super Bowl”, večer u kojoj se kultura, umjetnost, politika i moda susreću na jednom tepihu. Njen neumoljivi perfekcionizam, ali i sposobnost da prepozna talente i ideje koje još nisu došle u centar pažnje, učinili su je urednicom koja je diktirala tempo čitavoj industriji.
„Svi koji rade u kreativnom polju znaju koliko je važno nikada ne prestati rasti u svom radu. Kada sam postala urednica, željela sam dokazati svima koji su bili voljni slušati da postoji novi, uzbudljiv način da se zamisli američki modni magazin.“ -rekla je. I jeste. Dokazala je to svakim izdanjem, svakim editorijalom i svakim uredničkim odabirom... No, isto tako se nadamo da ćemo i s naslovnica američkog izdanja konačno vidjeti osvježenje i kreativnost za kojima mnogi žude, Anna mora biti svjesna toga.
Nostalgija koju sa sobom nosi njen odlazak nije samo zbog jedne ličnosti, već zbog jednog doba u kojem su se granice mode širile, pomjerale i rušile uz nju na čelu.
Ipak, iako se povlači s pozicije glavne urednice, Anna Wintour ostaje duboko prisutna u svijetu medija i mode. Nastavit će obavljati funkciju glavne direktorice sadržaja za Condé Nast, kao i globalne uredničke direktorice Voguea.
Ostavljamo vas s njenom rečenicom: ''It’s always about timing. If it’s too soon, no one understands. If it’s too late, everyone’s forgotten.''
Naslovna fotografija: @ellenvonunwerth za Interview Magazine
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U Sarajevu se ovih dana otvara nova priča kada je riječ o muškoj modi, tačnije AROS atelje u Strossmayerovoj ulici.
Fokus na tihe, nenametljive komade, sa naglaskom na detalj, materijal i promišljen dizajn.
Kolekcija za proljeće/ljeto 2025, koju smo imali priliku pregledati prije zvaničnog otvaranja, nosi naziv „Vječni klasici“. To su komadi koje biste podjednako lako mogli zamisliti na ulicama Stockholma ili Milana: od laganih lanenih pantalona, preko ležerno krojenih sakoa, do odijela koja jednako dobro izgledaju i na poslovnom sastanku i u neformalnijim prilikama.
Zamišljena je kao baza garderobe za muškarca koji vodi aktivan život, ali ne želi mijenjati tri outfita dnevno. Tu su klasični muški odjevni predmeti i dodaci, osvježeni najfinijim tkaninama i detaljima koji prate svakodnevne situacije od posla do večernjeg izlaska. To su maskulini oblici reinterpretirani kroz jednostavan, ali precizan dizajn, uz paletu boja koja se uklapa u različite životne faze.
Ono što posebno izdvaja AROS jeste mogućnost izrade po mjeri kroz AROS LUX uslugu, dostupnu uz prethodnu najavu. Riječ je o procesu gdje klijent bira tkanine, uključujući one renomiranih italijanskih proizvođača poput Loro Piana i Cerruti, te definiše sve detalje kroja.
Za one koji cijene funkcionalnost, udobnost i dizajn AROS može biti zanimljiva opcija pogotovo za one koji žele personaliziran pristup odijevanju.
Ko stoji iza AROS-a? Armin Osmančević, dizajner s adresom u Sarajevu i iskustvom iz svjetskih modnih kuća
Iza brenda AROS stoji Armin Osmančević, ime koje možda nije često u naslovima, ali definitivno ima šta da kaže kada je riječ o modnom dizajnu. Armin dolazi s preko 20 godina međunarodnog iskustva, a iza njega su saradnje s globalnim brendovima poput Adidas, Stella McCartney, Maison Margiela, Mercedes, H&M i Pepsi.
Armin Osmančević
Foto: Johan Strindberg
Njegov profesionalni put uključuje i magistarsku diplomu sa Konstfack Univerziteta umjetnosti, zanata i dizajna u Štokholmu, što dodatno objašnjava zašto AROS izgleda baš ovako, rekli bismo skandinavski odmjereno, a opet promišljeno do posljednjeg detalja.
Upravo s tim pristupom, Armin je odlučio otvoriti AROS atelje u Sarajevu, u Strossmayerovoj ulici br. 6, gdje će od kraja jula 2025. biti dostupna gotova kolekcija za proljeće/ljeto 2025, ali i individualno krojenje kroz AROS LUX uslugu.
Paralelno s ateljeom, već je aktivna i AROS e-trgovina, dostupna u više zemalja poput Njemačke, Engleske, Švedske i Švicarske, a možete je pronaći na: aroslux.com.
Foto: Sanela Babić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!