TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.7.2020.
Dio ljetne idile, uz zvuk valova u pozadini, kao i miris mora u zraku, svakako su i knjige koje nam pripomažu opustiti se i odlutati u jedan sasvim novi svijet.

U potrazi za naslovima koji će dodatno obogatiti naše vrijeme na plaži ili pokraj gradskog bazena, Alis Marić, osnivačica popularnog bloga Čitaj knjigu za BONJOUR. čitatelje otkrila je 6 knjiga koje će vas držati prikovanima uz stranice, ali i nasmijati i inspirirati. Njene preporuke donosimo u nastavku.
***
Što čitati ovog ljeta?
Nikad ne znaš koja će knjiga promijeniti tvoj život.
Čitati bi trebali kao što se hranite ili kao što vježbate. Dobar čitalac treba težiti dobrim knjigama. A ja vam ovdje otkrivam što će vas nadahnuti, potaknuti na razmišljanje ili tek zabaviti. Uživajte i vi u ovim knjigama ovog ljeta otkrivajući ih na svoj način. I zapamtite: Prijatelji te mogu izdati, ali knjige su ti uvijek vjerne.

Frida Kahlo život u slikama by Maria Hesse - čarobno putovanje slavne meksičke slikarice
Nijedna slikarica nije ostavila traga u svjetskoj i popularnoj kulturi kao Frida Kahlo. Fridina magična osobnost nikoga ne ostavlja ravnodušnim, njezina neobična ljepota i osebujan stil osvajaju poput egzotičnog cvijeta, a slike progovaraju jezikom boli i samoće koje svako srce razumije.
Frida Kahlo je uvijek živjela u krajnostima, u koloritu ili crnilu, u sreći ili najdubljoj tuzi, u smijehu i pjesmi kojom je voljela privlačiti pozornost ili u samoći ateljea, gdje je slikala iz potpunog očaja. Malo-pomalo izlazila je iz sjene voljenog supruga, slikara Diega Rivere i svijet se poklonio najvećoj meksičkoj slikarici svih vremena.
Vječna inspiracija mnogima, nadahnula je španjolsku ilustratoricu i spisateljicu Mariju Hesse da nas povede na ovo čarobno putovanje njezinim životom i djelom.

Izdavač: Iris Illyrica /Biblioteka Čitaj knjigu
Kako manje misliti by Christel Petitcollin – za one koji beskonačno analiziraju
Priznajte da ova knjiga ima intrigantan i privlačan naslov. Takav je i njezin sadržaj. Ovo je trenutno najprodavanija knjiga u Hrvatskoj.
Postoji li stalni kaos u vašoj glavi? Znamo da um nikad ne miruje, bolje reći uvijek radi punom brzinom. Christel Petitcollin, psihoterapeutica i trenerica u području komunikacija pokazuje kako možete uspješno kanalizirati poplavu misli i konačno vratiti duševni mir.

Izdavač: Poetika
Masarykova by Mirela Priselac by Remi – poezija probuđenih čula, osjećaja i misli
Zbirka pjesama koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Pjesnički prvijenac Mirele Priselac Remi nudi upečatljive, gradske i ljubavne pjesme koje obrađuju teme zaljubljenosti, prekida, prevare, depresije i međuljudskih odnosa. Zarazno dobra poezija u kojoj se svatko od nas pronalazi.

Izdavač: VBZ
Svjedočanstva by Margaret Atwood – nastavak Sluškinjine priče
Remek djelo naših dana. Moćan roman koji možete čitati samostalno ili kao nastavak Sluškinjine priče. Ova luda i prevrtljiva vremena u kojima trenutno živimo možemo itekako usporediti s teokratskim režimom Republike Gilead koji i dalje drži vlast u svojim rukama, no naziru se i znaci njegova propadanja. Kolika je moć istine u borbi protiv ZLA? Svaka se junakinja mora suočiti sa samom sobom i pritom spoznati koliko je spremna žrtvovati se za ono u što vjeruje.
Ova knjiga ovjenčana je već brojnim književnim nagradama i pohvalama – Goodreads Choice Awards za najbolji roman godine, Najbolji roman u 2019. prema izboru Amazona, Književno ostvarenje godine, nagrada Booker.

Izdavač: Lumen
Daisy Jones i šestorka by Taylor Jenkins Reid – očaravajući roman
Očaravajući roman o revijalnom usponu i padu izmišljenog rock benda iz 1970-ih i njihovoj prekrasnoj pjevačici. Na prvi pogled djeluje jednostavno i obično, ali daleko je bolje od toga. Odličan spoj ljubavne priče, dokumentarističkog pogleda u rad i život jednog rock benda i ulaza u glazbeni svijet.
Priča je napisana u stilu intervjua, ali taj neobični stil pisanja ubrzo zaboravljaš jer te osvajaju likovi u ovom romanu kao i misterija iza zloglasnog raspada popularnog rock benda.

Izdavač: Vorto Palabra
I kakvo bi to ljeto bilo bez jednog dobrog jezivog trilera?
Lanac by Adrian McKinty - svjetska književna senzacija od koje vas hvata jeza
Trinaestogodišnja Kylie je oteta na autobusnoj stanici dok je čekala autobus za školu. Njezina majka prima poziv s nepoznatog broja s porukom da joj kćer oteta i ako je želi ponovno vidjeti morat će uz plaćanje otkupnine oteti nečije tuđe dijete. A pustit će je tek kada roditelji djeteta koje je otela također otmu nečije dijete. Ako se lanac ne nastavi njezina Kylie će platiti najgoru cijenu. Jeste li znali da godišnje nestane više od milijun djece u cijelom svijetu? Napeto, jezivo, okrutno, ali moguće. Ovo je knjiga o kojoj svi pričaju.

Izdavač: VBZ
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!