TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 11.10.2022.
Aida Redžepagić je fotografkinja iz Sarajeva koju rado ugostimo na Bonjour.ba.
Bilo da je riječ o sjajnim modnim editorijalima, dokumentarnim zabilješkama, njenom Festivalu fotografije ili priči o mamama, uvijek od nje dobijemo zanimljivu i kreativnu priču. Kako se ove godine preselila u Španiju, tačnije Valenciju, odmah smo znali da možemo očekivati sjajnu foto priču kroz njen objektiv.
Odlučili smo se porazgovarati s Aidom o njenim prvim utiscima, nekim od razlika koje je primijetila u odnosu na BiH, kao i koja to mjesta trebamo doživjeti, jednom kada odemo u Valenciju. Kroz inspirativan, zabavan i poučan razgovor, Aida otkriva sve detalje svog odlaska u Španiju.
Aida Redžepagić, fotografkinja
Aida, za početak nam otkrij kako je došlo do toga da se ti i tvoja porodica preselite u Španiju?
Moj suprug, Mirza, je prije nekoliko mjeseci saznao da je primljen na master program Berklee univerziteta. U tom trenutku nisam odmah razmišljala da bismo kćerka i ja išle, ali nakon jednog (veoma kratkog razgovora) shvatili smo da bi to bila odlična promjena i osvježenje za sve nas. Prethodne tri godine su za mene bile jako intenzivne i radila sam gotovo neprestano, mislim da sam željela pauzu, promjenu sredine i djelimično i novu inspiraciju.
Koja je najveća promjena koju ste primijetili pri dolasku u Španiju?
Klima, ali i opuštenost. Kada smo tek stigli (u augustu) ovdje je bilo jako toplo, osim toga i vlažnost zraka je mnogo veća nego kod nas. Druga stvar koju smo odmah primijetili je neka neopterećenost i opuštenost. Čini mi se da je mnogo manje napetosti među ljudima. To se najbolje osjeti kada se ujutro vozite kroz gužvu i jako rijetko čujete da neko nervozno trubi iako svi stojimo u koloni i kasnimo negdje.
Niste dugo tu, koji su vaši prvi utisci?
Tu smo dva mjeseca. Valencija je na moru, ima divnu klimu, ravna je, zelena, svuda možete biciklom, stopa kriminala je jako mala, prednosti sam unaprijed sebi poredala, ali da će mi se ovoliko svidjeti, to nikako nisam očekivala.
Imam onaj neki osjećaj kao s ljudima koje upoznajete po prvi put i instant imate dojam da ih znate duže i da ste ih voljeli još u nekom prošlom životu. Zato i kažem: znala sam da će mi se svidjeti, ali nisam znala da ću se već nakon nekoliko dana osjećati kao kod kuće.
Koje ti je omiljeno mjesto za druženje u gradu?
Ruzafa je dio grada koji je blizu centra, ali nije u samom centru. Ispunjen je preslatkim restoranima, kafeima, second hand knjižarama, dućanima s ručno rađenim nakitom i umjetninama, vintage shopovima… Ima neki hipsterski, ali ni malo pretenciozni vajb. Mada, za sada mi se sviđa svaki dio grada i koristim gotovo svaki dan da na biciklu posjetim nešto novo. Živimo 10 minuta od plaže i za osobu koja ludo voli snijeg i zimu, moram priznati da je zaista prelijepa. Kilometri sitnog bijelog pijeska, a kupati se možete i u oktobru.
Koja mjesta preporučuješ onima koji putuju u Valenciju?
Naravno, prve na listi bi bile neke od poznatih turističkih atrakcija kao što je City Of Arts and Sciences, prelijepa gotička katedrala, La Lonja de la Seda (Silk market), plaža Malvarraosa, itd. Ali ono što bih prvo preporučila svakome jeste da unajmite biciklo i obiđete grad uzduž i poprijeko, uz obaveznu vožnju kroz Turia park koji prolazi kroz gotovo cijeli grad.
Slavni park je nastao tako što je nakon mnogobrojnih poplava uzrokovanih izlivanjem rijeke Turije koja je proticala kroz grad, odlučeno da se cjelokupni tok rijeke izmjesti 15 km van grada, a na mjestu kuda je proticala rijeka je napravljen park. To je prava džungla kroz koju se kilometrima možete voziti i uživati u mnogobrojnim sadržajima ispod mostova duž grada. Probati paellu koja je tradicionalno špansko jelo, a potiče upravo iz Valencije je također neizostavno.
Kako se svakodnevni način života razlikuje u Sarajevu i Valenciji?
Za mene je na samom početku bila drastična razlika jer sam prvih mjesec dana svjesno odlučila napraviti pauzu i odmoriti se od posla, sada se već vraćam u rutinu i super je što su fotografija i muzika univerzalni jezici pa vam nije potrebno mnogo da pronađete klijente gdje god da dođete.
Definitivno je jedna od glavnih razlika i to što ovdje provodim mnogo vremena vani. Grad je toliko zelen i ugodan za boravak vani da je prosto šteta ostati u stanu u bilo kojem trenutku.
Da li tvoji pozitivni utisci nagovještavaju da ćete ostati u Valenciji i duže nego ste mislili?
Toliko sam mnogo puta ponovila ”nema šanse da ostanem duže od godinu dana” kada sam krenula, da me sada strah ostaviti i pismeni trag o tome jer mi se sviđa mnogo više nego što sam očekivala.
Za kraj nam reci da li ti već sada nedostaju neki momenti iz BiH?
Definitivno mi nedostaje porodica. Ja sam jako vezana za njih i puno vremena inače provodimo skupa, ali mislim da je ovo jedna ugodna promjena i uz sve video pozive i cjelodnevna dopisivanja nije tako strašno. S prijateljicom dnevno razmijenim toliko voice poruka i fotografija da nekad imam dojam da je ovdje sa mnom.
* * *
Fotografije: Aida Redžepagić
TEKST: Ada Ćeremida | FOTO: Armin Dorado
Pratimo ih godinama, radujući se svakom novom projektu, ali kada se njihovi putevi spoje, rezultat je nešto posebno.
Bisera Berberkić je poznato ime kada govorimo o besprijekorno dizajniranim interijerima, a GAZZDA je sinonim za vrhunski dizajn i zanatsku preciznost.
Ovaj stan, s toplinom drveta, suptilnom paletom i prozračnim rasporedom, odiše lakoćom i promišljenim minimalizmom koji ne gubi osjećaj ugodnosti. Svaki komad namještaja djeluje prirodno uklopljen, a opet pažljivo odabran, balansirajući preciznost i neopterećenost.
Kako su Bisera i GAZZDA zajedno oblikovali prostor koji istovremeno djeluje promišljeno i prirodno? Razgovarali smo sa njima i saznali kako je nastao ovaj sofisticiran interijer u ovoj harmoničnoj kolaboraciji.
Bisera, ovaj interijer nosi dozu nenametljive elegancije, prirodni materijali i topla paleta boja djeluju instinktivno skladno. No, koliko je takva jednostavnost zapravo zahtjevna za postići? Koji su ključni elementi koji prostoru daju taj osjećaj lakoće, a da ne izgleda previše minimalistički ili
monoton?
Postići jednostavnost koja nije monotona, niti previše minimalistička, zahtijeva precizno balansiranje materijala, boja i tekstura. Ključ je prirodnim materijalima poput drveta, kamena i tkanina organskog porijekla, koji prostoru daju toplinu i taktilnu ugodnost.
Također, kombinacija toplih neutralnih tonova sa suptilnim kontrastima stvara vizualni ritam koji prostoru daje dinamiku bez narušavanja harmonije.
U ovakvom pristupu, suštinska razlika između jednostavnosti i praznine leži u slojevitosti. Kada se pažljivo dodaju detalji poput rasvjete, umjetničkih predmeta ili personalizovanih elemenata, prostor dobija dušu i postaje nenametljivo sofisticiran.
Postoji nešto umirujuće u ovom prostoru, svaki komad namještaja ima svoje mjesto, ali bez ukočene perfekcije. Kako ste balansirali između planske preciznosti i one neopipljive ugodnosti koja čini da se prostor osjeća kao dom?
Balans između preciznosti i ugodnosti postiže se pažljivim odabirom materijala, boja i proporcija, ali i načinom na koji se elementi međusobno povezuju. Umjesto stroge simetrije, prostor oblikujem tako da djeluje skladno, ali ne predvidljivo. Važno mi je da svaki komad namještaja ima svoju funkciju i svrhu, ali da cjelina ostavlja dojam lakoće i prirodnosti.
Posebno pažljivo biram komade koji nisu oštri i strogo geometrijski, već imaju meke linije i organsku formu, jer upravo takvi elementi dodaju osjećaj topline i umirujuće atmosfere.
Topli tonovi, taktilni materijali i promišljena rasvjeta dodatno pojačavaju taj efekat, dok fluidnost rasporeda omogućava da prostor izgleda živo i prilagodljivo, umjesto statično i rigidno.
Na taj način prostor odiše karakterom i postaje mjesto u kojem se zaista može uživati.
Koliko je za vas kao dizajnera važno imati priliku raditi s domaćim brendom poput GAZZDA? Da li osjećate da su ovakve saradnje način da se razvija lokalna scena dizajna enterijera? Postoji li neki komad namještaja iz GAZZDA kolekcije koji vam je bio posebno inspirativan u ovom projektu?
GAZZDA je vrhunski primjer kako domaći brend može dostići svjetski nivo, a istovremeno zadržati autentičnost i prepoznatljiv dizajnerski potpis. Njihov spoj sofisticirane estetike, vrhunske izrade i pažnje prema detaljima čini ih pravim ponosom naše industrije.
Uvijek cijenim priliku da radim s njihovim komadima i posebno se radujem kada i moji klijenti prepoznaju tu izuzetnu kombinaciju ljepote i kvaliteta.
Njihov namještaj nije samo funkcionalan, već unosi poseban karakter u prostor, što ga čini idealnim izborom za projekte koji teže nenametljivoj eleganciji. Posebno volim Muna stolice, koje smo koristili i u ovom projektu. One su istovremeno udobne i estetski besprijekorne, s prefinjenim linijama koje se lako uklapaju u različite stilove enterijera.
Velika prednost je i široka mogućnost obrade materijala, od tkanina do kože, što omogućava potpunu prilagodbu svakom prostoru. GAZZDA nas uvijek iznova oduševljava i s nestrpljenjem pratim šta će sljedeće donijeti.
Namještaj GAZZDA često nosi onaj prepoznatljiv pečat, spoj zanatske preciznosti i suptilne, nenametljive estetike. Kako osiguravate da svaki komad ostane bezvremenski, a opet dovoljno prilagodljiv za različite tipove prostora?
Mi kao GAZZDA vjerujemo da dom nije samo zbir predmeta na jednom mjestu, nego stvarno prostor u kojem duša odmara. Zato svaki komad prolazi kroz strogo definisan proces razvoja, od prvog skiciranja do finalnog detalja u radionici.
Naši dizajneri ne pristupaju namještaju samo kao estetskom i funkcionalnom objektu, već kao zanatskom zadatku – stalno dorađujući prototipe, balansirajući proporcije, eksperimentirajući s materijalima.
U toj tišini radionice, gdje se svaki spoj završava rukom, nastaje ono što mi zovemo GAZZDA kvalitet. Komadi koje stvaramo su suptilno oblikovani da traju – estetski, funkcionalno i emotivno – ali i dovoljno fleksibilni da se uklope u prostore različitih karaktera i senzibiliteta.
GAZZDA komadi djeluju gotovo kao produžetak prirode unutar interijera. Kako postižete tu lakoću dizajna koja spaja savremenu estetiku s osjećajem topline i prirodnosti? I koja je priča iza komada namještaja odabranih za ovaj stan?
Naša filozofija i pristup dizajnu su jednostavni – stvarati prostor koji ne vrišti, već šapuće. Komadi poput Fawn kreveta ili Dedo lounge fotelje nisu tu da dominiraju, već da udahnu tišinu i mir prostoru, oblikujući ga linijama koje teku prirodno, organski.
Vjerujemo u moć jednostavnosti, u materijale koji pozivaju na dodir i oblike koji dopuštaju da prostor diše. U ovom interijeru, svaki GAZZDA komad tiho doprinosi cjelini. Trpezijskim dijelom dominiraju Muna stolice i Fawn sto – blagi rubovi, taktilno drvo i topli tonovi koji pozivaju na prisutnost i zajedništvo.
Dedo fotelja, Fawn lowboard, krevet i noćni ormarić, te Mu stolić u dnevnom boravku, unose onu smirenost i prirodnu lakoću koja je srž GAZZDA dizajna – prisutan, ali nenametljiv.
Koliko je za brend GAZZDA važno raditi s dizajnerima interijera poput Bisere? Kako ste kroz ovu saradnju uskladili njenu viziju s prepoznatljivim GAZZDA dizajnerskim potpisom?
Uživamo raditi s ljudima koji imaju jasnu viziju – i još važnije, koji znaju za koga je ta vizija. Bisera je već u fazi narudžbe imala precizan osjećaj za svaki komad, znala je koji materijali će najbolje odgovarati ambijentu i kako sve povezati u skladnu cjelinu. Nama je bilo zadovoljstvo to ispratiti i podržati.
Naš fokus je stvaranje – osmišljavanje i dorađivanje komada koji imaju vlastiti karakter. Ali kad dođe trenutak da ti komadi pronađu svoj dom, tu svoju konačnu formu često dobivaju upravo kroz ruke arhitekata i dizajnera interijera.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!