TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 18.9.2021.

U subotu, 18. 09. obilježava se Svjetski dan čišćenja (World Cleanup Day).

Simbolično, na taj dan počinje i kampanja „Plastična operacija” koja ima za cilj skrenuti pažnju na prekomjernu upotrebu plastike u svakodnevnom životu.

Kampanja kroz tri fotografije priča o gorućim problemima zagađenja okoline i prekomjernoj upotrebi plastike i vode u modernom svijetu, te poziva sve da poduzmu akcije kojima će se ovi problemi riješiti.

Možda je teško zamisliti život bez jednokratne plastike ali sjetimo se da donedavno ona nije ni postojala. Iako se reciklaža često navodi kao rješenje, samo 9% ukupno proizvedene plastike može biti reciklirano. Mijenjanjem navika i smanjenjem upotrebe jednokratne plastike štitimo i sebe i planetu. Vrijeme je za plastičnu operaciju!

Prva fotografija prikazuje zagađenje jednokratnom plastikom. Danas se proizvede 300 miliona tona plastike godišnje. To je skoro jednako težini ukupne ljudske populacije! Jednokratna plastika ima kratak rok upotrebe, ponekad tek nekoliko sekundi od trenutka kada je upotrijebimo, do trenutka kada završi u smeću. Plastičnu vrećicu, pribor za jelo i slamke prosječno koristimo 12 minuta, a ostavljamo ih budućim generacijama i planeti narednih 400 do 1.000 godina.

Više od 5 triliona plastičnih vrećica se upotrijebi godišnje, a čak pola ukupne proizvedene plastike je namijenjeno za jednokratnu upotrebu. Cilj druge fotografije je da nas potakne na odgovornu kupovinu u vremenu brze mode.

Za proizvodnju samo jedne majice potrebno je čak 2.700 litara vode – to je dovoljno pitke vode za jednu osobu za dvije i po godine. Podaci govore da na globalnom nivou osoba baci preko 30 kilograma odjeće godišnje, ali da mnogo više i kupi.

Treća fotografija skreće pažnju na lošu praksu bespotrebnog pakovanja hrane u plastiku. Jednokratna plastična pakovanja se uglavnom prave od naftnih derivata koji zagrijavanjem otpuštaju štetne hemikalije, a ujedno su i veliko leglo bakterija. Dok vodimo računa da u sebe unesemo kvalitetnu, organsku hranu vrlo često zaboravimo u šta je ta hrana zapakovana i koliko to pakovanje može biti štetno za naš organizam.

Autorica projekta fotografkinja Aida Redžepagić je izjavila: ”Kao modna fotografkinja, željela sam kreirati seriju fotografija koja će biti vizualno lijepa i upravo kao takva privući pozornost na temu koja je jako važna za sve nas. Željela bih još istaknuti da ni jedan komad plastike korišten za kampanju nije dodatno kupljen nego smo mjesec dana skupljali već iskorištenu i odbačenu plastiku.”

Osim Aide, na projektu su radili dizajner Armin Ćosić, scenografkinja Ines Selimović, slogan je osmislio Haris Jusović, a model za kampanju je Marijana Kandić, autorica ekološke platforme BeeEcho. Projekat je realizovan uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP) u Bosni i Hercegovini.

„U ime UNDP-a želim izraziti zadovoljstvo što sve više ljudi, naročito mladih, širom BiH pokreće i uključuje se u brojne akcije za očuvanje prirode i okoliša, svako na svoj način. „Plastična operacija“ nas jasno upozorava na posljedice ignorisanja problema i postupke kojima utičemo na živote svih nas. Ne postoji „Planet B“ i zato skupa sa brojnim domaćim i inostranim partnerima predano radimo i podržavamo inicijative koje smanjuju zagađenje i klimatske promjene“, izjavila je Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH. 

***

Naslovna fotografija: Aida Redžepagić
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak


Bonjour

Džanan Musa u društvu Jasona Stathama: Abu Dhabi i F1 iskustvo

TEKST: Bonjour.ba

Džanan Musa u društvu Jasona Stathama: Abu Dhabi i F1 iskustvo Džanan Musa u društvu Jasona Stathama: Abu Dhabi i F1 iskustvo

Bh. košarkaš Džanan Musa vikend je proveo na jednoj od najuzbudljivijih i najglamuroznijih pozornica sportskog svijeta, na Formula 1 utrci u Abu Dhabiju.


Riječ je o događaju koji svake godine zatvara sezonu i pretvara Yas Marinu u mjesto gdje se miješaju brzina, luksuz, futuristička arhitektura i globalna pop-kultura. U paddock zoni ovdje se susreću glumci, sportisti, kreatori, muzičari i partneri najuspješnijih timova, stvarajući atmosferu koja je istovremeno ekskluzivna i vibrantna.


bonjour_ba_dzenan_musa_ (3)

bonjour_ba_dzenan_musa_ (6)


Upravo u tom prostoru bio je i Dženan Musa, gost Red Bulla, tima koji je posljednjih godina dominirao F1 i koji je svoje događaje pretvorio u prave lifestyle spektakle. Na Instagramu je podijelio nekoliko fotografija uz opis: „Formula 1 with great company! Elite stuff 🔥“, uključujući i onu sa Jasonom Stathamom, jednim od najvećih holivudskih akcijskih imena.


bonjour_ba_dzenan_musa_ (5)



Abu Dhabi Grand Prix poznat je upravo po takvim trenucima, zavjese padaju na sezonu, pobjedničke proslave traju do kasno u noć, a gosti imaju pristup mjestima koja većina ljubitelja F1 vidi samo kroz ekrane

 

bonjour_ba_dzenan_musa_ (7)


Njegova objava pokazuje i drugu stranu života profesionalnih sportista, onu u kojoj, makar nakratko, zamijene teren za događaje koji inspirišu, zabavljaju i otvaraju im prostor da budu dio globalne sportske kulture.
 

Fotografije: @dzenanmusa  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!