TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 18.9.2021.

U subotu, 18. 09. obilježava se Svjetski dan čišćenja (World Cleanup Day).

Simbolično, na taj dan počinje i kampanja „Plastična operacija” koja ima za cilj skrenuti pažnju na prekomjernu upotrebu plastike u svakodnevnom životu.

Kampanja kroz tri fotografije priča o gorućim problemima zagađenja okoline i prekomjernoj upotrebi plastike i vode u modernom svijetu, te poziva sve da poduzmu akcije kojima će se ovi problemi riješiti.

Možda je teško zamisliti život bez jednokratne plastike ali sjetimo se da donedavno ona nije ni postojala. Iako se reciklaža često navodi kao rješenje, samo 9% ukupno proizvedene plastike može biti reciklirano. Mijenjanjem navika i smanjenjem upotrebe jednokratne plastike štitimo i sebe i planetu. Vrijeme je za plastičnu operaciju!

Prva fotografija prikazuje zagađenje jednokratnom plastikom. Danas se proizvede 300 miliona tona plastike godišnje. To je skoro jednako težini ukupne ljudske populacije! Jednokratna plastika ima kratak rok upotrebe, ponekad tek nekoliko sekundi od trenutka kada je upotrijebimo, do trenutka kada završi u smeću. Plastičnu vrećicu, pribor za jelo i slamke prosječno koristimo 12 minuta, a ostavljamo ih budućim generacijama i planeti narednih 400 do 1.000 godina.

Više od 5 triliona plastičnih vrećica se upotrijebi godišnje, a čak pola ukupne proizvedene plastike je namijenjeno za jednokratnu upotrebu. Cilj druge fotografije je da nas potakne na odgovornu kupovinu u vremenu brze mode.

Za proizvodnju samo jedne majice potrebno je čak 2.700 litara vode – to je dovoljno pitke vode za jednu osobu za dvije i po godine. Podaci govore da na globalnom nivou osoba baci preko 30 kilograma odjeće godišnje, ali da mnogo više i kupi.

Treća fotografija skreće pažnju na lošu praksu bespotrebnog pakovanja hrane u plastiku. Jednokratna plastična pakovanja se uglavnom prave od naftnih derivata koji zagrijavanjem otpuštaju štetne hemikalije, a ujedno su i veliko leglo bakterija. Dok vodimo računa da u sebe unesemo kvalitetnu, organsku hranu vrlo često zaboravimo u šta je ta hrana zapakovana i koliko to pakovanje može biti štetno za naš organizam.

Autorica projekta fotografkinja Aida Redžepagić je izjavila: ”Kao modna fotografkinja, željela sam kreirati seriju fotografija koja će biti vizualno lijepa i upravo kao takva privući pozornost na temu koja je jako važna za sve nas. Željela bih još istaknuti da ni jedan komad plastike korišten za kampanju nije dodatno kupljen nego smo mjesec dana skupljali već iskorištenu i odbačenu plastiku.”

Osim Aide, na projektu su radili dizajner Armin Ćosić, scenografkinja Ines Selimović, slogan je osmislio Haris Jusović, a model za kampanju je Marijana Kandić, autorica ekološke platforme BeeEcho. Projekat je realizovan uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP) u Bosni i Hercegovini.

„U ime UNDP-a želim izraziti zadovoljstvo što sve više ljudi, naročito mladih, širom BiH pokreće i uključuje se u brojne akcije za očuvanje prirode i okoliša, svako na svoj način. „Plastična operacija“ nas jasno upozorava na posljedice ignorisanja problema i postupke kojima utičemo na živote svih nas. Ne postoji „Planet B“ i zato skupa sa brojnim domaćim i inostranim partnerima predano radimo i podržavamo inicijative koje smanjuju zagađenje i klimatske promjene“, izjavila je Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH. 

***

Naslovna fotografija: Aida Redžepagić
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak


Bonjour

Women’s Weekend 2026. dovodi kulinarsku ikonu Lidiju Bastianich i niz globalnih liderica

TEKST: Bonjour.ba - PR

Women’s Weekend 2026. dovodi kulinarsku ikonu Lidiju Bastianich i niz globalnih liderica Women’s Weekend 2026. dovodi kulinarsku ikonu Lidiju Bastianich i niz globalnih liderica

Četvrto izdanje Women’s Weekenda okuplja stručnjake koji hrabro pomiču granice, oblikuju generacije i mijenjaju društva iz temelja.

Festival koji je u samo tri godine postao jedan od najutjecajnijih regionalnih događaja, od 5. do 8. ožujka 2026. ponovno će riječki Art Kvart pretvoriti u mjesto susreta vizija, ideja i iznimnih životnih priča.   


konferencija9bonjour_ba

Ovogodišnje izdanje posebno će obilježiti dolazak legendarne kulinarske ikone Lidije Bastianich, jedne od najutjecajnijih žena svjetske gastronomije i simbola vrhunskog znanja, strasti i kulturnog utjecaja.  

Kulinarska ikona koja je nadahnula milijune

Ako je itko uspio ispreplesti tradiciju, obiteljsko nasljeđe i suvremeno kulinarstvo u utjecaj koji nadilazi gastronomiju, onda je to Lidia Bastianich.   

Lidijina ljubav prema gastronomiji i kuhanju razvijala se tijekom djetinjstva u njezinoj rodnoj Istri, iz koje je s obitelji pronašla novi dom u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je Lidia već kao vrlo mlada zakoračila u prehrambenu industriju i počela ostvarivati prve uspjehe.   


konferencija7bonjour_ba

Emmyjem nagrađivana televizijska autorica, bestseler spisateljica i jedna od ključnih partnerica u širenju Eatalyja, svjetski poznatog talijanskog gastronomskog koncepta koji spaja tržište, restorane i škole kuhanja na jednom mjestu, u Rijeku dolazi inspirirati publiku svojom iznimnom životnom i profesionalnom pričom.

U karijeri Lidie Bastianich posebno mjesto zauzima poveznica s Julijom Child, jednom od najutjecajnijih kulinarskih figura 20. stoljeća, koja je među prvima prepoznala njezin talent.   

Julijin poziv da se pojavi u kultnom PBS-ovom showu postao je prekretnica koja je otvorila vrata Lidijinoj televizijskoj karijeri i označila početak dugogodišnjeg prijateljstva dviju ikona.   

Od unutarnjih borbi do globalne politike: žene koje otvaraju ključna pitanja

Women’s Weekend najavljuje još dvije iznimno utjecajne liderice impresivnih međunarodnih karijera. Među njima je žena koja je, poput Lidije Bastianich, svoj put gradila u Sjedinjenim Američkim Državama, pretvarajući novi početak u izniman uspjeh i globalni utjecaj.

Riječ je o Natahalie Rayes, ženi čiji se glas čuje daleko. Bivša veleposlanica SAD-a u Hrvatskoj i jedna od vodećih zagovornica osnaživanja žena, svoju je karijeru posvetila ženskom liderstvu, ravnopravnosti i stvaranju prilika za nove generacije djevojčica.   


konferencija1bonjour_ba

Na Women’s Weekendu podijelit će svoje putovanje u predavanju “From Immigrant to Ambassador – A Story of Resilience, Identity, and Purpose”, donoseći perspektivu žene koja je svoj put izgradila ustrajnošću i jasnom vizijom.   

Poznata po energiji, jasnoći i neumornoj borbi za demokraciju, ljudska prava i vidljivost žena, Rayes je razvila profesionalni put koji spaja diplomaciju, društveni utjecaj i hrabro vođenje. 

U Rijeku idućeg ožujka dolazi i Carolyn Cowan, britanska terapeutkinja, umjetnica i edukatorica.   


konferencija3bonjour_ba

Smatra se jednom od najprogresivnijih europskih stručnjakinja za žensko mentalno zdravlje, tjelesnost, seksualnost i iscjeljivanje traume, a njezin put, od svjetski priznate fotografkinje i modne ikone 80-ih i 90-ih do terapeutkinje koja danas pomaže tisućama žena, čini je zaista jedinstvenom.  

Spajajući psihoterapiju, duhovne prakse i beskompromisnu iskrenost, Carolyn Cowan će na četvrtom izdanju Women’s Weekenda otvoriti prostor za razgovore o tijelu, seksualnosti, granicama i iscjeljenju, temama koje su iznimno važne, a o kojima se rijetko javno govori.  

Iskustva koja nadahnjuju i festival koji raste iz godine u godinu  

Women’s Weekend ponovno će okupiti stotine sudionika, međunarodne uzvanike i publiku željnu novih znanja, ideja i poslovnih kontakata.   


konferencija10bonjour_ba

Tijekom četiri dana festival će spojiti inspiraciju, kreativnost, glazbu, umjetnost, networking i atmosferu koja ga je već učinila jednim od najznačajnijih regionalnih događaja posvećenih ženama.   


konferencija6bonjour_ba

Četvrto izdanje donijet će još dinamičniji tempo, nova iznenađenja i iskustva zbog kojih se publika iz godine u godinu vraća.

Više informacija, kao i specijalnu Black Week ponudu kotizacija, potražite na službenoj stranici festivala i društvenim mrežama.      

Vidimo se u Rijeci, od 5. do 8. ožujka 2026.!

Foto: PR  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!