TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 18.9.2021.

U subotu, 18. 09. obilježava se Svjetski dan čišćenja (World Cleanup Day).

Simbolično, na taj dan počinje i kampanja „Plastična operacija” koja ima za cilj skrenuti pažnju na prekomjernu upotrebu plastike u svakodnevnom životu.

Kampanja kroz tri fotografije priča o gorućim problemima zagađenja okoline i prekomjernoj upotrebi plastike i vode u modernom svijetu, te poziva sve da poduzmu akcije kojima će se ovi problemi riješiti.

Možda je teško zamisliti život bez jednokratne plastike ali sjetimo se da donedavno ona nije ni postojala. Iako se reciklaža često navodi kao rješenje, samo 9% ukupno proizvedene plastike može biti reciklirano. Mijenjanjem navika i smanjenjem upotrebe jednokratne plastike štitimo i sebe i planetu. Vrijeme je za plastičnu operaciju!

Prva fotografija prikazuje zagađenje jednokratnom plastikom. Danas se proizvede 300 miliona tona plastike godišnje. To je skoro jednako težini ukupne ljudske populacije! Jednokratna plastika ima kratak rok upotrebe, ponekad tek nekoliko sekundi od trenutka kada je upotrijebimo, do trenutka kada završi u smeću. Plastičnu vrećicu, pribor za jelo i slamke prosječno koristimo 12 minuta, a ostavljamo ih budućim generacijama i planeti narednih 400 do 1.000 godina.

Više od 5 triliona plastičnih vrećica se upotrijebi godišnje, a čak pola ukupne proizvedene plastike je namijenjeno za jednokratnu upotrebu. Cilj druge fotografije je da nas potakne na odgovornu kupovinu u vremenu brze mode.

Za proizvodnju samo jedne majice potrebno je čak 2.700 litara vode – to je dovoljno pitke vode za jednu osobu za dvije i po godine. Podaci govore da na globalnom nivou osoba baci preko 30 kilograma odjeće godišnje, ali da mnogo više i kupi.

Treća fotografija skreće pažnju na lošu praksu bespotrebnog pakovanja hrane u plastiku. Jednokratna plastična pakovanja se uglavnom prave od naftnih derivata koji zagrijavanjem otpuštaju štetne hemikalije, a ujedno su i veliko leglo bakterija. Dok vodimo računa da u sebe unesemo kvalitetnu, organsku hranu vrlo često zaboravimo u šta je ta hrana zapakovana i koliko to pakovanje može biti štetno za naš organizam.

Autorica projekta fotografkinja Aida Redžepagić je izjavila: ”Kao modna fotografkinja, željela sam kreirati seriju fotografija koja će biti vizualno lijepa i upravo kao takva privući pozornost na temu koja je jako važna za sve nas. Željela bih još istaknuti da ni jedan komad plastike korišten za kampanju nije dodatno kupljen nego smo mjesec dana skupljali već iskorištenu i odbačenu plastiku.”

Osim Aide, na projektu su radili dizajner Armin Ćosić, scenografkinja Ines Selimović, slogan je osmislio Haris Jusović, a model za kampanju je Marijana Kandić, autorica ekološke platforme BeeEcho. Projekat je realizovan uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP) u Bosni i Hercegovini.

„U ime UNDP-a želim izraziti zadovoljstvo što sve više ljudi, naročito mladih, širom BiH pokreće i uključuje se u brojne akcije za očuvanje prirode i okoliša, svako na svoj način. „Plastična operacija“ nas jasno upozorava na posljedice ignorisanja problema i postupke kojima utičemo na živote svih nas. Ne postoji „Planet B“ i zato skupa sa brojnim domaćim i inostranim partnerima predano radimo i podržavamo inicijative koje smanjuju zagađenje i klimatske promjene“, izjavila je Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH. 

***

Naslovna fotografija: Aida Redžepagić
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak


Bonjour

Sutra počinje akademija: Dan koji će promijeniti način na koji gledamo posao i sebe

TEKST: Bonjour.ba

Sutra počinje akademija: Dan koji će promijeniti način na koji gledamo posao i sebe Sutra počinje akademija: Dan koji će promijeniti način na koji gledamo posao i sebe

Ponekad promjena ne dolazi u velikim koracima, već u jednom danu koji te pokrene. Sutra je upravo takav dan!

akademija by dm drogerie markt & Bonjour.ba sutra otvara svoja vrata u Europskoj kući kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, okupljajući 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine, onih koje žele učiti, dijeliti iskustva i otkriti koliko mogu kada imaju podršku jedne druge.


akademija8bonjour_ba
 

Tokom cijelog dana, učesnice će imati priliku čuti predavanja i sudjelovati u razgovorima s izuzetnim govornicama, ženama koje su svoj profesionalni put gradile na znanju, istrajnosti i autentičnosti.


akademija10bonjour_ba

Emina Mušinović, članica Poslovodstva i voditeljica resora Ljudski resursi i Infomatika dmBiH


akademija4bonjour_ba

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u Nabavi dmBiH

Od razvoja karijere i ličnog brendinga, preko pregovaranja i vođenja timova, pa sve do storytellinga i kreiranja sadržaja koji povezuje, teme ovogodišnje akademije dotiču se svega što čini osnovu savremenog ženskog liderstva.


akademija10bonjour_ba

Između predavanja i radionica, coffee break by dm drogerie markt biće prilika za razgovor, upoznavanje i razmjenu ideja.

Upravo u tim kratkim trenucima često nastanu poznanstva i inspiracije koje se pamte, jer akademija nije samo dan učenja, to je iskustvo, energija i podsjetnik koliko zajedništvo može značiti.


akademija19bonjour_ba

Dan ćemo završiti inspirativnim pričama bivših polaznica, koje će podijeliti svoja iskustva o tome kako su od ideje došle do uspjeha, uz iskrenost, motivaciju i ono poznato ‘možeš i ti’…


akademija7bonjour_ba

Maja Topčagić, Studio Maja Topčagić


akademija3bonjour_ba

Dragana Rauš, Marketing agencija Raush


akademija6bonjour_ba

Martina Đorđevska, Tegla   

Sutra nas čeka dan koji će nas podsjetiti zašto vjerujemo u učenje, dijeljenje i podršku. Dan koji nećemo pamtiti samo po programu, nego po ljudima koje ćemo upoznati.

U nastavku vam donosimo agendu. Vidimo se na akademiji!


akademija_dm_bonjour_agenda_page-0002-3



Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  
Art direktorica: Emina Smaka
Asistentica na setu: Adelisa Mašić
Fotografija: Maja Topčagić
Video: Marko Jovančić
Makeup: Maja Talović
Modeli: Amina Džindo, Ajla Pustahija i Ajla Smajlović


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!