TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 18.9.2021.
U subotu, 18. 09. obilježava se Svjetski dan čišćenja (World Cleanup Day).
Simbolično, na taj dan počinje i kampanja „Plastična operacija” koja ima za cilj skrenuti pažnju na prekomjernu upotrebu plastike u svakodnevnom životu.
Kampanja kroz tri fotografije priča o gorućim problemima zagađenja okoline i prekomjernoj upotrebi plastike i vode u modernom svijetu, te poziva sve da poduzmu akcije kojima će se ovi problemi riješiti.
Možda je teško zamisliti život bez jednokratne plastike ali sjetimo se da donedavno ona nije ni postojala. Iako se reciklaža često navodi kao rješenje, samo 9% ukupno proizvedene plastike može biti reciklirano. Mijenjanjem navika i smanjenjem upotrebe jednokratne plastike štitimo i sebe i planetu. Vrijeme je za plastičnu operaciju!
Prva fotografija prikazuje zagađenje jednokratnom plastikom. Danas se proizvede 300 miliona tona plastike godišnje. To je skoro jednako težini ukupne ljudske populacije! Jednokratna plastika ima kratak rok upotrebe, ponekad tek nekoliko sekundi od trenutka kada je upotrijebimo, do trenutka kada završi u smeću. Plastičnu vrećicu, pribor za jelo i slamke prosječno koristimo 12 minuta, a ostavljamo ih budućim generacijama i planeti narednih 400 do 1.000 godina.

Više od 5 triliona plastičnih vrećica se upotrijebi godišnje, a čak pola ukupne proizvedene plastike je namijenjeno za jednokratnu upotrebu. Cilj druge fotografije je da nas potakne na odgovornu kupovinu u vremenu brze mode.
Za proizvodnju samo jedne majice potrebno je čak 2.700 litara vode – to je dovoljno pitke vode za jednu osobu za dvije i po godine. Podaci govore da na globalnom nivou osoba baci preko 30 kilograma odjeće godišnje, ali da mnogo više i kupi.

Treća fotografija skreće pažnju na lošu praksu bespotrebnog pakovanja hrane u plastiku. Jednokratna plastična pakovanja se uglavnom prave od naftnih derivata koji zagrijavanjem otpuštaju štetne hemikalije, a ujedno su i veliko leglo bakterija. Dok vodimo računa da u sebe unesemo kvalitetnu, organsku hranu vrlo često zaboravimo u šta je ta hrana zapakovana i koliko to pakovanje može biti štetno za naš organizam.

Autorica projekta fotografkinja Aida Redžepagić je izjavila: ”Kao modna fotografkinja, željela sam kreirati seriju fotografija koja će biti vizualno lijepa i upravo kao takva privući pozornost na temu koja je jako važna za sve nas. Željela bih još istaknuti da ni jedan komad plastike korišten za kampanju nije dodatno kupljen nego smo mjesec dana skupljali već iskorištenu i odbačenu plastiku.”
Osim Aide, na projektu su radili dizajner Armin Ćosić, scenografkinja Ines Selimović, slogan je osmislio Haris Jusović, a model za kampanju je Marijana Kandić, autorica ekološke platforme BeeEcho. Projekat je realizovan uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP) u Bosni i Hercegovini.
„U ime UNDP-a želim izraziti zadovoljstvo što sve više ljudi, naročito mladih, širom BiH pokreće i uključuje se u brojne akcije za očuvanje prirode i okoliša, svako na svoj način. „Plastična operacija“ nas jasno upozorava na posljedice ignorisanja problema i postupke kojima utičemo na živote svih nas. Ne postoji „Planet B“ i zato skupa sa brojnim domaćim i inostranim partnerima predano radimo i podržavamo inicijative koje smanjuju zagađenje i klimatske promjene“, izjavila je Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH.
***
Naslovna fotografija: Aida Redžepagić
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak
TEKST: Bonjour.ba
 
                                 
                            Ovo je poziv svim dizajnerima koji vjeruju da održivost i estetika mogu ići ruku pod ruku. Treće izdanje projekta Alma Ras Industry Day otvara svoja vrata novim idejama, inovacijama i kreativcima spremnim da oblikuju industrijsku budućnost na zelenijim temeljima.
U prostoru Tershouse Sarajevo, 29. oktobra 2025. godine, održana je press konferencija povodom trećeg , jubilarnog, izdanja projekta Alma Ras Industry Day, pod motom Green Deal , regionalne platforme koja povezuje industriju, dizajnerski i kreativni sektor kroz vrijednosti održivog dizajna i cirkularne ekonomije. 
Prijave su otvorene do 7. decembra, a treće izdanje biće održano 26. marta 2026. u Visokom, gdje će se okupiti dizajneri i stručnjaci koji kroz inovacije povezuju estetiku, funkcionalnost i odgovornost u stvaranju održive industrijske budućnosti. 
Na press konferenciji obratili su se Sedina Memagić, direktorica inovacija i razvoja kompanije Alma Ras, Amina Avdić, direktorica kreativnog studija The Content, Elmira Lalić, direktorica marketinga i komunikacija Sparkasse bank d.d. BiH, te prof.emeritus Stjepan Roš, arhitekt i edukator.  


Mentorski tim čine Sedina Memagić, direktorica inovacija i razvoja kompanije Alma Ras, Emir Ramović, arhitekta sa profesionalnim sjedištem u Beču, i Amina Avdić, product dizajnerica i direktorica kreativnog studija The Content d.o.o. 
Tokom konferencije predstavljena su i dva nova člana stručnog žirija, profesor Stjepan Roš, arhitekta, dizajner i edukator koji je kroz decenijski rad oblikovao regionalnu dizajnersku scenu svojim pristupom koji povezuje prostor, materijal i identitet, te Slavimir Futro, vizualni komunikolog i dizajner čiji je autorski izraz prepoznatljiv po spoju humora, simbolike i društvene angažovanosti, što ga svrstava među najznačajnije dizajnerske autore u regionu. 

Ovom prilikom  najavljeno je višegodišnje partnerstvo između Red Bull BiH i Alma Ras Industry Day projekta. 
U aprilu, 2026. počinje zajednički  Design Challenge, Red Bull x Alma Ras Industry Day, čiji je cilj kroz koncept “Re:Can: Design with Energy” transformisati aluminijsku limenku u funkcionalni, estetski i održivi proizvod. 

Treće izdanje Alma Ras Industry Day Green Deal označava novu fazu razvoja projekta koji prerasta u dugoročnu platformu industrijsko kreativne saradnje s ciljem da dizajnom i održivošću pokrene stvarne promjene u domaćem privrednom ekosistemu. 
Detaljnije informacije možete potražiti na zvaničnoj web stranici.
 
        Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!