Danica je izgradila kozmetičko carstvo koje volimo već 50 godina. Razgovarali smo s osnivačicom Afrodita Cosmetics. - Bo...

Danica je izgradila kozmetičko carstvo koje volimo već 50 godina. Razgovarali smo s osnivačicom Afrodita Cosmetics.

Tekst:

Bonjour.ba

ZDRAVLJE I NJEGA
18.5.2021.

Danica Zorin Mijošek dama je koja već više od pedeset godina svoju ljubav prema prirodnim sastojcima i izvrsnosti usmjerava u kreiranje Afrodita Cosmetics kozmetike uz koju će svaka žena osjećati lijepo. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I sama je jako predana svom ritualu prirodne i kvalitetne njege kože lica, a zajedno sa svojim timom izradila je i premium linije kozmetike, 'clean' kozmetiku, ali i unaprijedila klasike koji se kriju u gotovo svakom domu poput Afrodita kreme od kamilice ili badema. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Otkrila nam je i što je to što Afrodita Cosmetics čini posebnim na tržištu, kako se odvažila pokrenuti vlastiti beauty brend, kao i na koje je Afrodita proizvode najponosnija. 

***

Afrodita je brend koji se razvija u prelijepom ambijentu Rogaške Slatine. Kako biste ga opisali osobi koja se po prvi put susreće s njim?

Afroditu s 50 godina djelovanja predstavljam kao damu koja je u svojim najljepšim godinama. Kao uspješnu, sofisticiranu, iskusnu damu, koja je kreator prirodnih kozmetičkih proizvoda za najraznolikije potrebe kože.
Damu, koja svoje višegodišnje iskustvo uspješno i mudro udružuje s inovativnosti.
Posvećena je kvaliteti: inspiraciju crpi iz prirode i poštuje život. Uvijek je u koraku s najsuvremenijim trendovima, koje u isto vrijeme i diktira. Damu, koja održava obećanja i ne pretjeruje kada se predstavlja sa sloganom LIJEPA U SVOJOJ KOŽI.

Afrodita je proslavila čak 50 godina postojanja. Čestitamo! Koji su izazovi s kojim ste se susreli u samom početku? 

Hvala. Priča o Kozmetici Afrodita započinje 1970. godine, kada sam nakon uspješno završene edukacije za zanimanje kozmetičarke odlučila da otvorim vlastiti kozmetički salon.
S jasno postavljenim ciljevima u Rogaškoj Slatini, prestižnom lječilišnom kraju s neiscrpnim izvorima mineralne vode, otvorila sam prvi kozmetički salon, što je značilo obogaćivanje postojeće lječilišno-turističke ponude kraja koji je ugostio većinom goste iz susjednih evropskih država.

Moja hrabrost za tu odluku poticala je iz obiteljskog posla, jer je moj tata bio uspješan poduzetnik i njegovo iskustvo je prenio na mene. Zbog velikog interesa hotelskih gostiju trebala sam veće kapacitete usluga i tako sam zaposlila prve kozmetičarke.
Siromašna ponuda kozmetičkih proizvoda na tržištu kumovala je izradi prvog proizvoda za njegu lica - kreme od kamilice koja je predstavljala temelj razvoja kozmetike udružene pod brendom Kozmetika Afrodita. Kod čišćenja lica koža postaje iritirana, pocrveni i zbog toga sam odlučila, da trebam proizvode za smirivanje kože.
Kamilica je visoko cjenjena u ljudskoj medicini, pa sam pomoću farmaceuta razvila vlastitu recepturu za kremu od kamilice.
Izradu sam započela u vlastitom laboratoriju, koga sam otvorila pomoću stručnih savjetnika farmaceutske struke. Još i danas je laboratorijski kompleks razvojnih, kontrolnih i mikrobioloških laboratorija središte Kozmetike Afrodita – podupirem znanje, tehnologije i inovacije oduvijek i ne žalim za sve potrebne investicije u aparature i modernu opremu.
Bez toga ne bismo imali tako kvalitetnih proizvoda kao što ih imamo.

Mnogima ste postali poznati po vašoj kremi za ruke od kamilice, jednom od vaših prvih proizvoda, koja je našla put do brojnih kućanstava prije više od trideset godina. Čime ste se vodili u daljnjem razvoju proizvoda i kolekcija? Na koji ste proizvod/liniju najponosniji?

Afroditini prodajni „bestselleri su proizvodi široke potrošnje, namijenjeni svakodnevnoj njezi kože i kose na bazi prirodnih sastojaka kao što su šamponi Kopriva, Kamilica, Beli luk, u kategoriji njege lica moram istaknuti prvu napravljenu kremu KAMILICA, koja još uvijek ima vjerne potrošače i liniju BADEM za suhu kožu, koja je najprodavanija krema za lice do sada.
To su kućne formulacije koje nikada nisu zastarjele. Ali naglim razvojem promijenile su se i navike za kupnju.
Potrošači se sve više segmentiraju, a time i proizvodi, koji se razvijaju na točno targetirane potrebe i očekivanja. Vezano na inovacije moram istaknuti profesionalnu liniju za njegu lica PERFECT CODE, koja je nadmašila već poznate koncepte pomlađivanja sa usavršenom formulacijom 4 biomimetičkih peptida.
Govorimo o takozvanoj dermo kozmetici i o prvom proizvodu te vrste sa tako visokom koncentracijom peptida na tržištu.
Govorimo, naime, o 60% peptidnom kompleksu, glavnom aktivnom sastojku linije koja donosi iznimne rezultate u njezi kože jer izraz biomimetički znači da se ponašaju kao vlastiti sastojak kože i zbog toga na najbolji način utječu i djeluje na dermalnoj razini. Teško je izdvojiti neke posebne proizvode, jer mi je svaki od njih drag i poseban na svoj način.
Ali je PURE GOLD Divine linija proizvoda ona na koju sam izuzetno ponosna. Nastala je na osnovi prve Afroditine luksuzne linije - PURE GOLD s česticama čistog zlata, koja je 2011. naš brend smjestila uz bok svjetskim proizvođačima „premium“ kozmetike.

Što smatrate uspjehom? Koji je to trenutak u karijeri/povijesti brenda kada ste osjećali da sve ide svojim putem?

U 50. godina bilo ih je mnogo: trenutci izazova, uspjeha i veselja.
Kažu da je za budućnost potrebna prošlost, pa je ispravno spomenuti neke presudne, vrlo važne datume za Kozmetiku Afrodita.
Moram započeti s početkom Afroditine priče i otvaranjem prvog kozmetičkog salona 1970. Nedugo nakon toga, zbog skromne ponude kozmetike na tržištu, kreirala sam prvi proizvod za njegu lica, kremu od kamilice. U 80-ima su proizvodi za njegu kose, lica i tijela marke Kozmetika Afrodita postavljeni na prodajne police maloprodajnih sustava. Devedesetih godina postali smo tvrtka s međunarodnom dimenzijom i strateškim preusmjeravanjem na strana tržišta. Zbog nedostatka prostora u laboratorijima, u prostorijama proizvodnje i skladištenja, novo tisućljeće dovelo je do neizbježne izgradnje većih i modernih prostora, a izgradnja novog logističkog centra značajno je skratila pripremu i otpremu robe. Osvrćući se na prošlo desetljeće: izuzetan napredak u znanosti, stručnost i iskustvo potaknuli su razvoj prestižne kozmetike s komadićima čistog zlata PURE GOLD i omogućili razvoj dermo- i neuro-kozmetičkih linija koje nadilaze samo njegujuću ulogu kozmetike. To je kulminiralo lansiranjem proizvoda Perfect code, koji su bili jako dobro primljeni i na BiH tržištu nakon zvaničnog medijskog predstavljanja u Sarajevu. 



Koje su tri stvari koje uvijek napravite do podne?

Ja sam jutarnja ptica, tako da sam u kancelariji prije 6:00h ujutro. Prva stvar koju napravim ujutro je moja beauty rutina. Zagovornica sam dosljedne njege kože koja započinje temeljitim čišćenjem i toniranjem, a nastavlja se odabranim proizvodima za njegu u obliku seruma, kreme, maske itd. Slijedi doručak. Trudim se da odabirem zdrave obroke pune vitamina kao što su smoothie, kaše i voćne salate. Treća stvar koju napravim je upotreba tablice – brzi »check in« dnevnih vijesti i novosti, događaja. 

Koje su tri stvari koje uvijek napravite nakon radnog vremena?

Nakon radnog vremena uvijek idem u kratku šetnju oko kuće ili u bližnju šumu u društvu svog psa, da smirim i saberem misli. Rogaška Slatina je prekrasna zelena i mirna destinacija za šetanje. Nakon šetnje slijedi njega kože. Temeljito uklonim nečistoće i make-up i njegujem se malo dulje sa odabranim preparatima: pilinzima, ampulama, maskama i serumima. Koža nakon posla prepunog dana treba odmor, opuštanje te bogatu i hranjivu njegu. Navečer odaberem dobru knjigu ili ponovo tablicu i tako zaključim dan.

Prema vašem iskustvu, je li vam bilo lakše ili teže uspjeti zato jer ste žena?

Moje područje rada je kozmetika koja je prvenstveno ženska domena, pa mi je u tom smislu možda bilo lakše uspjeti, jer ipak žene obožavaju kozmetiku i više se angažujemo što se uporabe tiče. S razvojem poduzeća i ulaskom u trgovačke sustave ranih 90-tih godina, surađivala sam uglavnom s muškim managerima. Imala sam dovoljno samouvjeren nastup da ih uspijem nagovoriti na suradnju. Istina je da se u radu rukovodim načelom da je u poslovnom svijetu najvažniji iskren i pošten partnerski odnos koji donosi obostrano zadovoljstvo. S takvim načinom rada i komuniciranja nikad si nisam dopustila da me spol ograničava u radu. 

Koje su osobine koje treba imati liderica kako bi imala zadovoljan i produktivan tim?

Danas je možda lakše postati poduzetnica, ali opstati u poslu i biti uspješan je pravi izazov. Izuzetna konkurencija, brzina poslovanja i informacija te enormna globalna produkcija predstavljaju prepreke na poduzetničkom putu. Moje je mišljenje, da uz kvalitete i široki spektar saznanja moraš imati malo sreće i hrabrosti. I naravno puno povjerenja u sebe i svoje sposobnosti. Kao lider velikog tima trudim se biti pravedna i poštena prema svima. Iako trebam biti kritična i ponekad beskompromisna, trudim se da su pravila za sve ista. Zajedno za radnim timom stvaramo ozračje međusobnog poštovanja, povjerenja i suradnje te gradimo kulturu kontinuiranog učenja. Za kvalitetan rad i komunikaciju morala sam uspostaviti uži tim suradnika - kolegij, u kojeg imam povjerenje i koji zajedno sa mnom delegiraju pojedinačne odjele. Svakako sam zadovoljna, da nas povezuje snažan timski rad i velika ljubav oko kozmetike.

U kojem segmentu posla najviše uživate?

Najviše uživam u kreiranju novih proizvoda. Osjećaj za kozmetiku imam od kad pamtim. Odrastala sam s bakom koja je od biljaka radila razne ljekovite pripravke, tako da sam i sama zavoljela biljke. Svijet biljaka me fascinirao i u glavi su mi se neprestano rađale nove recepture za kozmetičke proizvode.
Možda moje kreacije u početku nisu bile savršene, ali su s godinama dozrele na temelju stečenih iskustava, kontinuirane izobrazbe i suradnje s kolegama stručno osposobljenim za područje razvoja proizvoda.
Danas se na lansiranje proizvoda odlučujem na osnovi brojnih pokazatelja kao što su globalni kozmetički trendovi na področju sirovina, kupovne navike i očekivanja kupaca, potražnje poslovnih partnera itd.,  ali istina je da nikada ne dajem zeleno svjetlo za lansiranje proizvoda koji bez premišljanja ne bih primijenila na vlastitoj koži.
Ponekad jednostavno razmišljam instiktivno i inspiraciju tražim u prirodi. Lijepi primjer je Afroditina marmelada za brzo tamnjenje, koja je u šest godina od svog nastanka, postala jedan od naših najprodavanijih hitova.

Što je vama osobno danas najveći izazov?

Najveći izazov mi predstavlja komunikacija. Iskreno rečeno, ja bih željela sve odraditi sama. Jer je to najbrže i najlakše. Ali znam, da je stvaranje kozmetičkih proizvoda kompleksna i jako odgovorna priča, koja uključuje ljude različitih saznanja i profesija. Afroditin tim čini 160 ljudi različitih struka s naglaskom na visokoobrazovanom kadru s područja farmacije, mikrobiologije, kemije, kozmetologije, menadžmenta i marketinškog komuniciranja. Ponekad trebam puno strpljenja, da uspijem povezati sve prisutne u poslovnom procesu. 

Afrodita je regionalno uspješan beauty brend. Što mislite da ste vi imali, a drugi brendovi ne?

Naš brend inspiriran je prirodom, a realiziran uz pomoć znanosti.  
Ali je potrebno znati, da iza poslovnog uspjeha stoje godine predanosti ljepoti, stoji znanje, stoji iskustvo. Kozmetika Afrodita od samih početaka posluje u skladu s temeljnim vrijednostima, među kojima je ključna kvaliteta proizvoda, koji temelje na prirodnim aktivnim sastojcima. Istodobno, stalna kvaliteta naša je najveća konkurentska prednost. Svi naši proizvodi izrađeni su s puno ljubavi: kao rezultat znanstvenih rezultata, najboljih prirodnih aktivnih sastojaka i velike kreativne inspiracije svih mojih kolega. Volim reći da su stvoreni u korak sa znanošću i u uskom suživotu s prirodom. Izražavaju svoju bit kad dodirnu kožu. Ispravno odabrani na temelju pokazanih potreba i karakteristika kože, impresioniraju potrošače jer im pomažu da se ispune njihove želje, potrebe i očekivanja. Kao globalno kozmetičko poduzeće pratimo svjetske kozmetičke trendove, a nerijetko ih i diktiramo. 

Kada govorimo o prisutnosti Afrodite na tržištu BiH, koji su proizvodi ukrali najviše simpatije beauty entuzijastica u posljednjih 5 godina i zašto? 

Intenzivnim promoviranjem čišćenja lica naša prodajna uspješnica u BIH je linija za čišćenje i toniranje CLEAN PHASE.
Drago mi je, da su potrošačice postale svjesne, koliko je važno svakodnevno temeljito čišćenje kože lica. Naglim razvojem promijenile su se i navike za kupnju. Potrošači se sve više segmentiraju, a time i proizvodi, koji se razvijaju na točno targetirane potrebe i očekivanja. Vezano na inovacije moram istaknuti profesionalnu liniju za njegu lica PERFECT CODE, koja je nadmašila već poznate koncepte pomlađivanja sa usavršenom formulacijom 4 biomimetičkih peptida.


Govorimo o takozvanoj dermo kozmetici i o prvom proizvodu te vrste sa tako visokom koncentracijom peptida na tržištu. Govorimo, naime, o 60 % peptidnom kompleksu, glavnom aktivnom sastojku linije koji donose iznimne rezultate u njezi kože jer izraz biomimetički znači da se ponašaju  kao vlastiti sastojak kože i zbog toga na najbolji način utječu i djeluje na dermalnoj razini. Zato nije slučajnost, da je PERFECT CODE linija bila zapažena i istaknuta u ediciji britanskog Voguea. Ne smijem zaboraviti ni na našu slavnu Marmeladu za ubrzano tamnjenje kože, bez koje si više ne možemo zamisliti plaže i sunčanja pa ni slike s društvenih mreža.

A koje će novitete dame u BiH moći isprobati do kraja godine?

U kategoriji profesionalnih proizvoda predstavljamo se sa linijom Pure Gold Divine, koja je oplemenjena česticama čistog zlata. Zlato je naime znak ugleda i metafora izuzetnosti, simbol glamura i prestiža koji u punom sjaju kraljuje i na području kozmetike. Prvi put smo ga koristili u proizvodima PURE GOLD gdje su čestice čistog zlata sinergijski povezane sa sojinimim izoflavonima i s iznimno visokom koncentracijom dermo-kozmetičkih sastojaka. One su uhvaćene u raskošne teksture koje bitno poboljšavaju tonus kože i djeluju intenzivnim učinkom korekcije bora.
Kao nadogradnja, prošle je godine stvorena linija PURE GOLD Divine koja zaokružuje pedeset godina Afroditinog kontinuiranog razvoja, inovacija, znanja i napora mog radnog tima. Linija Pure Gold Divine uz čestice čistog zlata i sojinih izoflavona sadrži i izuzetno visoku koncentraciju dermo-kozmetičkih sastojaka. Aktivni sastojci ugrađeni su u luksuzne teksture proizvoda koji značajno poboljšavaju tonus kože i djeluju s intenzivnim učinkom korekcije bora.
Potrošačice ćemo razveseliti i sa novim visoko koncentriranim BOOSTERIMA za specijalne, brže i primijećene učinke njege lica. Posebni su jer imaju ciljano djelovanje, sadrže visoko koncentrirane formule, koje omogućuju nadprosječne rezultate na koži. To su SKIN SPECIALIST PROIZVODI: Hyaluron, Collagen, Ceramides i serum sa visokim zaštitnim faktorom SPF 30.
Vjerujem da su to naše nove beauty zvezde. Obećavam, da možete očekivati mnogo novih kozmetičkih proizvoda koji će osvojiti potrošače i pomoći u stvaranju brojnih novih priča. Priča ljepote, priča zadovoljstva, priča oduševljenja …

'Clean beauty' i prirodni sastojci zadnjih godina su posebno važni među ljubiteljima kozmetike. Što ovaj pojam znači i koliko je važan za vas osobno, a koliko za Afrodita brend?

Clean beauty trend podržavam, jer su moji početci nadahnuti iz prirode. Priroda je nit vodilja i moje svakodnevno nadahnuće.
Zato se naši proizvode temelje na visokom udjelu prirodnih aktivnih sastojaka bio podrijetla. Poneki od njih već su i certificirani kao prirodna kozmetika. Sve više i više isključujemo ne-prirodne smjese kao što su parabeni, parafini, silikoni, vazelin, umjetna bojila i sintetički mirisi. Odabiremo sastojke ekološkog podrijetla.
Kozmetika pod znakom prirodna u sastavu mora imati najmanje 50% svih sastojaka ekološkog izvora te najmanje 5% svih sastojaka s obzirom na ukupnu težinu. To je velika razlika od certificirane prirodne i ekološke kozmetika koja u svom sastavu sadrži najmanje 95% svih sastojaka iz ekološkog izvora te najmanje 10% svih sastojaka s obzirom na ukupnu težinu.
Ali s druge strane potrebno je istaknuti, da prirodno ne može uvijek ispuniti očekivanja potrošača. Pod utjecajem beauty ideala i želje za vječnu mladost traže nemoguće: sasvim prirodne proizvode sa najvećim mogućim učinkom pomlađivanja kože.
Tu moramo biti svjesni, da i priroda ima svoje granice mogućnosti. Jako sam ponosna, da baš u ovom trenutku na tržištu u BIH predstavljamo naš „zeleni novitet“ namijenjen njezi tijela. 
To je kolekcija 100% prirodnih certificiranih proizvoda CBD KONOPLJA koja je već stigla na prodajne police sada u martu i odlična je za njegu kože. Kolekcija sadrži piling, maslac i ulje za masažu.  

Koliko je važan marketing za razvoj vašeg brenda? Kako birate medije koji će biti ambasadori vaše beauty filozofije?

Marketing je jako važan. Sama nastojim, da marketing radi u okviru ključnih vrijednosti poduzeća: poštenje, tradicija, inovacija, kvaliteta. Prvenstveno odabiremo kredibilne medije, koji podupire kozmetičko znanje i koji ne promoviraju za svaku cijenu. Naša filozofija je, da pokušavamo održati dana obećanja i ispuniti očekivanja potrošača kod kupnje proizvoda.
Možda zbog te filozofije gubimo dio kupaca ali to je naš put i tako sam odlučila davne 1970. godine. Odabir medija zavisi ne samo od kvalitete nego i od target grupe na koju ciljamo sa promotivnom porukom.
Ove godine više koristimo TV i digitalne medije. Baš ovih dana smo uspješno lansirali naš web shop u BIH i jako se veselim mogućnosti, da konačno omogućimo kupcem širem BIH i one naše proizvode, koji ne mogu pronaći na prodajnim mjestima.

Ljubav prema kozmetici prenijeli ste i na ostale članove obitelji. Koliko je izazovno kreirati balans između privatnih i poslovnih obveza?

U pravu ste. Afroditina priča je moja priča, a istodobno i priča moje obitelji.
Obitelj me podržavala na cijelom mom poslovnom putu a i danas je usko uključena u sve funkcije poduzeća. Uz moje sinove u Kozmetici Afrodita zaposleni su i njihovi porodični članovi, pre par godina nakon studija zaposlile su se i dvije moje unuke. Ali moram istaknuti, da pod nazivom obitelji smatram sve svoje zaposlene, njih 160. Svako od njih predstavlja značajan dio posla. I na sve njih sam emotivno vezana.
Poslovnu distancu održavam ponekad uspješno, ponekad malo manje.
Ali tu ne vidim probleme, mislim da su emotivni odnosi puno bolji nego mlaka energija prema zaposlenima. Emocije stvaraju nove emocije, a time uspostavljaju i pozitivnu energiju, snagu, dobro raspoloženje, volju za razvoj inovacija i odgovoran rad.

Koji je najbolji beauty savjet koji ste vi dobili?

Zagovaram redovitu, zdravu, prirodnu i kvalitetnu njegu koja osigurava lijepi izgled kože. Ako tome dodate osmjeh koji otvara sva vrata i izraz zadovoljstva koji izvire iz naše unutrašnjosti, nas žene ništa ne može učiniti ljepšima i ženstvenijima. Ni jedan ideal ljepote ne može postići ono što može zadovoljna samosvjesna žena.
Zato ja svoju kožu mazim i pazim kvalitetnim proizvodima sa visokim udjelom prirodnih aktivnih sastojaka. To je beauty savjet koji mi je dala moja mama i kojeg širim dalje. Sama nisam posegla iznad granica kozmetike, jer volim svoju kožu i svoje godine.
Zapravo su godine samo broj, što je zaista važno smo mi, sami. 

Što se krije u vašoj kozmetičkoj torbici?

Puno mirisnih beauty proizvoda: maskara, olovka za oči, šminka, bočica parfema, anti-stress serum i hidratantna maglica za lice. 

Omiljeni odjevni artikl u ormaru?
Hlače.

Omiljeni makeup proizvod?

Plava olovka za oči.

Omiljena knjiga?

Trenutno je to stručna literatura, knjiga SODOBNA KOZMETIKA, prva slovenska knjiga o kozmetičkim sastojcima. U principu puno čitam, uključujući romane i  bestsellere.

Omiljeni cvijet?

Kamelija.

Omiljene mirisne note?

Egzotični i orijentalni mirisi.

Omiljeni citat?

Važnije je znati kamo idete nego brzo doći tamo. 

Što biste savjetovali damama koje žele pokrenuti vlastiti brend? 

Stojte hrabro iza svojih odluka jer i najmanja greška u životu ima velik značaj za poboljšanje. 

***
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak

Povezani članci

Najpopularniji članci