TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 25.12.2013.

Pletenina i leptir mašne kao inspiracija    Maja Halilović je 28-godišnja Tuzlanka, čiji kreativni duh malo koga ostavlja ravnodušnim. Njena ljubav prema kreativnom izražavanju traje još od djetinjstva, a rezultirala je stvaranjem branda s njenim vlastitim imenom, koji posljednjih dana postaje sve prepoznatljiviji na domaćoj sceni.Maju opisuju kao osobu uvijek željnu novih znanja, velik

Leptir mašne su kroz godine postale sinonim izgleda kakav njeguju starija gospoda i osobe koje su prošle onu staru školu stila. Tvoje mašne su jedna posve druga priča. Kako je došlo do ideje da od klasika načiniš jedan buntovnički komad?

Kada spomenemo leptir mašne meni prvo pada na um Marlene Dietrich u filmu The Blue Angel (1930). Pada mi na pamet vrijeme dekadencije, igranja s rodnim ulogama, 1930-te kada su muškarci pokazivali svoj visoki status i moć kroz smoking odijela i leptir mašne. Noseći ih danas svom stilu dajete notu elegancije i sofisticiranosti ali i originalnosti te poručujete da želite da se istaknete. Kako ja sama nosim leptir mašne, potaknuta slabom ponudom, počela sam da ih dizajniram i izrađujem.




Jesu li tvoje mašne namijenjene ženama, muškarcima, ili na njih radije ne bi lijepila etiketu spola?

U prošloj kolekciji sam se orijentisala na leptir mašne koje mogu podjednako nositi i žene i muškarci. Dok u posljednjoj kolekciji ima momenata koji se pripisuju oba roda, više sam pažnje posvetila ženstvenijim detaljima. Ipak, ne usudim se kolekcije determinisati kao ženske, odnosno muške.


Kako to da su Jayne Mansfield, Mae West, Veronica Lake, Greta Garbo i druge dive zlatne ere Hollyooda, po kojima su nazvani modeli tvojih leptirki, postale glavne akterice u ovoj tvojoj modnoj priči?

S jedne strane, glumice zlatne ere Hollywood-a su predstavljale ultimativni glamur, dok su s druge dovodile u pitanje društvene norme oblačenja i ponašanja. A kao što sam i ranije naglasila, Marlene Dietrich je jedna od prvih žena koja je na filmskom platnu utjelovila leptir mašnu i začela pravac koji se u modnoj istoriji naziva appropriation of male attire. Dakle, sve je krenulo od Marlene Dietrich.

{gallery}2013_12/majah01{/gallery}


Osim što si maher u izradi leptir mašni, primijetili smo i da vješto barataš pletaćim iglama? Kada se rodila tvoja ljubav prema pletenini i vezu?

Od malena se učim svemu što mi dođe pod ruku. Tako sam načila da pletem i heklam sa samo sedam godina. Šivanje sam počela da učim u ranom tinejdžerskom dobu pošto je svaki moj odjevni predmet 'zahtijevao' nadogradnju. Vez sam naučila dosta rano, ali nije na mene ostavio utisak kao plet i šivanje. Najčešće pak koristim mašinski vez. Oduvijek me fascinirao ručni rad i sposobnost da sa samo dvije ruke stvorite korisne predmete za sebe i druge. Nisam prestala da učim. Želim da naučim raditi s drvetom; naučim rezbariti, izrađivati namještaj, izrađivati obuću...




Čuli smo kada se rodila Maja Halilović - osoba. Zanima nas kada si odlučila svoje ime pretvoriti u brand i tko ti je pomogao u tome?

Maja Halilović kao brend postoji tek malo više od godinu dana. Njegova realizacija je započela nedugo nakon što sam dobila nagradu za inovativan projekat iz fonda fondacijaCURE i Infohouse.


Slijedi neizbježno pitanje - što te inspirira? Glazba, knjige, filmovi?

Inspirira me apsolutno sve! Da, obožavam knjige, glazbu, umjetnost, ali najviše vremena provedem istražujući o novim tehnologijama, idejama koje su trenutno u razvitku. Inspirišu me materijali. Ja se prosto raznježim kada dodirujem materijale koji imaju kvalitetnu teksturu.


Svoje kreacije često prezentiraš kroz modne editorijale. Možeš li nam otkriti kako teče kreativni proces snimanja ovih fotki i s kim si dosad surađivala?

Svojim kreacijama dajem život kroz modne editorijale. Fotografijom oživljavamo pokrete, emocije, a i stvaramo iluziju i potičemo na maštanje. Imam tu sreću da otpočetka surađujem s izuzetno talentovanom Andreom Tešanović, koja sve moje ideje pretvara u divne editorijale. Također sam ostvarila suradnju sa fotografima Irfan Brković, Igor Tešanović, Mario Ilić.

{gallery}2013_12/majah02{/gallery}


Kakvi su tvoji poslovni planovi, možemo li očekivati neke novitete u potpisu Maja Halilović Dizajn?

Moji planovi su da radim što više, da širim posao. Moj san je bio da moj rad vide ljudi u Londonu i gle, moje mašne su tamo odnedavno u prodaji! Trenutno pripremam novu kolekciju i editorijal koji izlazi prije nove godine.


Osim u MODAMO.kreARTiva Concept Storeu, kako kupci mogu doći do tvojih kreacija?

Pored MODAMO.kreARTiva Concept Storea, kupci mi se mogu obratiti preko web stranice http://majahalilovic.com/ i stranice na facebook-u: https://www.facebook.com/MajaHDizajn kao i na mejl [email protected].


Razgovarala: Anja Stojkić
Foto: Mario Ilić, Irfan Brković

FOTO: ime i prezime


Bonjour

Bonjour otkriva: Šta se dogodi kada se udruže vizije arhitektice i drveno majstorstvo?

TEKST: Ada Ćeremida | FOTO: Armin Dorado

Bonjour otkriva: Šta se dogodi kada se udruže vizije arhitektice i drveno majstorstvo? Bonjour otkriva: Šta se dogodi kada se udruže vizije arhitektice i drveno majstorstvo?

Pratimo ih godinama, radujući se svakom novom projektu, ali kada se njihovi putevi spoje, rezultat je nešto posebno.

Bisera Berberkić je poznato ime kada govorimo o besprijekorno dizajniranim interijerima, a GAZZDA je sinonim za vrhunski dizajn i zanatsku preciznost. 

Ovaj stan, s toplinom drveta, suptilnom paletom i prozračnim rasporedom, odiše lakoćom i promišljenim minimalizmom koji ne gubi osjećaj ugodnosti. Svaki komad namještaja djeluje prirodno uklopljen, a opet pažljivo odabran, balansirajući preciznost i neopterećenost. 


bonjour_ba_Gazzda_Bisera2

bonjour_ba_Gazzda_Bisera1

bonjour_ba_Gazzda_Bisera12


Kako su Bisera i GAZZDA zajedno oblikovali prostor koji istovremeno djeluje promišljeno i prirodno? Razgovarali smo sa njima i saznali kako je nastao ovaj sofisticiran interijer u ovoj harmoničnoj kolaboraciji. 


bonjour_ba_Gazzda_Bisera25

bonjour_ba_Gazzda_Bisera34


Bisera, ovaj interijer nosi dozu nenametljive elegancije, prirodni materijali i topla paleta boja djeluju instinktivno skladno. No, koliko je takva jednostavnost zapravo zahtjevna za postići? Koji su ključni elementi koji prostoru daju taj osjećaj lakoće, a da ne izgleda previše minimalistički ili  
monoton?  

Postići jednostavnost koja nije monotona, niti previše minimalistička, zahtijeva precizno balansiranje materijala, boja i tekstura. Ključ je prirodnim materijalima poput drveta, kamena i tkanina organskog porijekla, koji prostoru daju toplinu i taktilnu ugodnost. 

Također, kombinacija toplih neutralnih tonova sa suptilnim kontrastima stvara vizualni ritam koji prostoru daje dinamiku bez narušavanja harmonije.

U ovakvom pristupu, suštinska razlika između jednostavnosti i praznine leži u slojevitosti. Kada se pažljivo dodaju detalji poput rasvjete, umjetničkih predmeta ili personalizovanih elemenata, prostor dobija dušu i postaje nenametljivo sofisticiran.


bonjour_ba_Gazzda_Bisera26

bonjour_ba_Gazzda_Bisera30

bonjour_ba_Gazzda_Bisera32

bonjour_ba_Gazzda_Bisera33


Postoji nešto umirujuće u ovom prostoru, svaki komad namještaja ima svoje mjesto, ali bez ukočene perfekcije. Kako ste balansirali između planske preciznosti i one neopipljive ugodnosti koja čini da se prostor osjeća kao dom?  

Balans između preciznosti i ugodnosti postiže se pažljivim odabirom materijala, boja i proporcija, ali i načinom na koji se elementi međusobno povezuju. Umjesto stroge simetrije, prostor oblikujem tako da djeluje skladno, ali ne predvidljivo. Važno mi je da svaki komad namještaja ima svoju funkciju i svrhu, ali da cjelina ostavlja dojam lakoće i prirodnosti.

Posebno pažljivo biram komade koji nisu oštri i strogo geometrijski, već imaju meke linije i organsku formu, jer upravo takvi elementi dodaju osjećaj topline i umirujuće atmosfere.

Topli tonovi, taktilni materijali i promišljena rasvjeta dodatno pojačavaju taj efekat, dok fluidnost rasporeda omogućava da prostor izgleda živo i prilagodljivo, umjesto statično i rigidno.

Na taj način prostor odiše karakterom i postaje mjesto u kojem se zaista može uživati.


bonjour_ba_Gazzda_Bisera4

bonjour_ba_Gazzda_Bisera5

bonjour_ba_Gazzda_Bisera7


Koliko je za vas kao dizajnera važno imati priliku raditi s domaćim brendom poput GAZZDA? Da li osjećate da su ovakve saradnje način da se razvija lokalna scena dizajna enterijera? Postoji li neki komad namještaja iz GAZZDA kolekcije koji vam je bio posebno inspirativan u ovom projektu?  

GAZZDA je vrhunski primjer kako domaći brend može dostići svjetski nivo, a istovremeno zadržati autentičnost i prepoznatljiv dizajnerski potpis. Njihov spoj sofisticirane estetike, vrhunske izrade i pažnje prema detaljima čini ih pravim ponosom naše industrije.

Uvijek cijenim priliku da radim s njihovim komadima i posebno se radujem kada i moji klijenti prepoznaju tu izuzetnu kombinaciju ljepote i kvaliteta.

Njihov namještaj nije samo funkcionalan, već unosi poseban karakter u prostor, što ga čini idealnim izborom za projekte koji teže nenametljivoj eleganciji. Posebno volim Muna stolice, koje smo koristili i u ovom projektu. One su istovremeno udobne i estetski besprijekorne, s prefinjenim linijama koje se lako uklapaju u različite stilove enterijera.

Velika prednost je i široka mogućnost obrade materijala, od tkanina do kože, što omogućava potpunu prilagodbu svakom prostoru. GAZZDA nas uvijek iznova oduševljava i s nestrpljenjem pratim šta će sljedeće donijeti.


bonjour_ba_Gazzda_Bisera9

bonjour_ba_Gazzda_Bisera8

bonjour_ba_Gazzda_Bisera11

bonjour_ba_Gazzda_Bisera10


Namještaj GAZZDA često nosi onaj prepoznatljiv pečat, spoj zanatske preciznosti i suptilne, nenametljive estetike. Kako osiguravate da svaki komad ostane bezvremenski, a opet dovoljno prilagodljiv za različite tipove prostora?  

Mi kao GAZZDA vjerujemo da dom nije samo zbir predmeta na jednom mjestu, nego stvarno prostor u kojem duša odmara. Zato svaki komad prolazi kroz strogo definisan proces razvoja, od prvog skiciranja do finalnog detalja u radionici.

Naši dizajneri ne pristupaju namještaju samo kao estetskom i funkcionalnom objektu, već kao zanatskom zadatku – stalno dorađujući prototipe, balansirajući proporcije, eksperimentirajući s materijalima.

U toj tišini radionice, gdje se svaki spoj završava rukom, nastaje ono što mi zovemo GAZZDA kvalitet. Komadi koje stvaramo su suptilno oblikovani da traju – estetski, funkcionalno i emotivno – ali i dovoljno fleksibilni da se uklope u prostore različitih karaktera i senzibiliteta.


bonjour_ba_Gazzda_Bisera16

bonjour_ba_Gazzda_Bisera22

bonjour_ba_Gazzda_Bisera19

bonjour_ba_Gazzda_Bisera20

bonjour_ba_Gazzda_Bisera17

bonjour_ba_Gazzda_Bisera23


GAZZDA komadi djeluju gotovo kao produžetak prirode unutar interijera. Kako postižete tu lakoću dizajna koja spaja savremenu estetiku s osjećajem topline i prirodnosti? I koja je priča iza komada namještaja odabranih za ovaj stan?  

Naša filozofija i pristup dizajnu su jednostavni – stvarati prostor koji ne vrišti, već šapuće. Komadi poput Fawn kreveta ili Dedo lounge fotelje nisu tu da dominiraju, već da udahnu tišinu i mir prostoru, oblikujući ga linijama koje teku prirodno, organski.

Vjerujemo u moć jednostavnosti, u materijale koji pozivaju na dodir i oblike koji dopuštaju da prostor diše. U ovom interijeru, svaki GAZZDA komad tiho doprinosi cjelini. Trpezijskim dijelom dominiraju Muna stolice i Fawn sto – blagi rubovi, taktilno drvo i topli tonovi koji pozivaju na prisutnost i zajedništvo.

Dedo fotelja, Fawn lowboard, krevet i noćni ormarić, te Mu stolić u dnevnom boravku, unose onu smirenost i prirodnu lakoću koja je srž GAZZDA dizajna – prisutan, ali nenametljiv.



bonjour_ba_Gazzda_Bisera36

bonjour_ba_Gazzda_Bisera37

bonjour_ba_Gazzda_Bisera39

bonjour_ba_Gazzda_Bisera38


Koliko je za brend GAZZDA važno raditi s dizajnerima interijera poput Bisere? Kako ste kroz ovu saradnju uskladili njenu viziju s prepoznatljivim GAZZDA dizajnerskim potpisom?  

Uživamo raditi s ljudima koji imaju jasnu viziju – i još važnije, koji znaju za koga je ta vizija. Bisera je već u fazi narudžbe imala precizan osjećaj za svaki komad, znala je koji materijali će najbolje odgovarati ambijentu i kako sve povezati u skladnu cjelinu. Nama je bilo zadovoljstvo to ispratiti i podržati.

Naš fokus je stvaranje – osmišljavanje i dorađivanje komada koji imaju vlastiti karakter. Ali kad dođe trenutak da ti komadi pronađu svoj dom, tu svoju konačnu formu često dobivaju upravo kroz ruke arhitekata i dizajnera interijera.


bonjour_ba_Gazzda_Bisera40

bonjour_ba_Gazzda_Bisera41

bonjour_ba_Gazzda_Bisera42

bonjour_ba_Gazzda_Bisera43

bonjour_ba_Gazzda_Bisera44

bonjour_ba_Gazzda_Bisera45

bonjour_ba_Gazzda_Bisera46

FOTO: Armin Dorado


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!