TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 11.1.2021.
Radujemo se mnogim stvarima u novoj godini, ali prije svega udobnoj i trendy obući.
Nadamo se da će 2021. godina biti godina u kojoj će naši novi modeli imati razloga za malo redovnije izlaske iz kuće i prilike da ih kombiniramo sa drugim odjevnim artiklima.
Nakon gotovo godinu dana provedenih više vremena doma, naše potpetice u prošloj godini zauzele su drugo mjesto na ljestvici praktičnih stilova, budući da nam je prioritet predstavljala prvenstveno udobnost. Za 2021. godinu razmislite o udobnim papučama, čvrstim čizmama i stylish tenisicama.
Trendovi koje smo izdvojili u nastavku vodit će vas od zime do proljeća, što i nije tako daleko. Bez obzira kako se osjećate zbog godine koja je pred vama, ovi trendovi cipela koje treba probati u 2021. godini možda će vas motivisati za neke nove stilove.
PAPUČE
Iako godinu možemo započeti još uvijek prilično u udobnosti doma, papuče trenutno imaju svoj najveći trenutak do danas toliko da ćemo svoje omiljene parove u sljedećoj sezoni vrlo rado nositi i vani.
JAHAČKE ČIZME
Jednostavno klasične i chic, čizme za jahanje prošetale su ravno sa modnih revija brendova poput Prade i osvojile simpatije mnogih zaljubljenica u modu čineći ga istaknutim stilom za koji niste znali da vam treba.
PREPPY ILI COLLEGE MODELI CIPELA
Ljubiteljice preppy stila, koji će krasiti jednostavnost i minimalistički dizajn, inspirirani strogim muškim linijama, college i oxford modeli cipela ove sezone preuzimaju glavnu ulogu u svakoj modnoj priči. Nevjerojatno udobne, elegantne i stilski jednostavne za kombiniranje, ove cipele od engleskih sveučilišta pa sve do urbanih street style izdanja postale su statement odabir svake moderne dame.
KAUBOJSKE ČIZME
Ako tražite estetiku koja zadovoljava casual glam, onda birajte kaubojske čizme. Bez obzira na to je li vam inspiracija country stil ili Indiana Jones, ovo su čizme koje se zaista mogu uklopiti u bilo koji ormar.

Foto: @xeniaadonts
OBUĆA UKRAŠENA LANCIMA
Ove smo se godine sve više upoznali sa chunky zlatnim nakitom i napokon je stil osvojio i naš omiljeni par cipela. Bilo da su suptilni lanci ili oversized ukrasi, ovaj detalj savršen je način da nadogradite stil i svojim omiljenim cipelama podarite chic dašak.

Foto: @hannahstraffordtaylor
CHUNKY ČIZME
Na kraju, ali svakako ne i najmanje važne: potplate. Naime, ako ste se zadnjih mjeseci pomicali često kroz Instagram feed, vjerujemo da ste primjetili chunky modele čizmi sa velikom potplatom, često napravljenu od gume i to sa dobrim razlogom: ništa nije tako ugodno i istovremeno elegantno. Sportski stil i elegancija krasi ovu čizmu sa potplatom što je čini savršenom za šetnju svuda.

Foto: @oykuozguler
SPORTSKE TENISICE
Ako ste ljubiteljica tenisica, vjerujemo da će vas oduševiti činjenica da tenisice i za 2021. godinu dominirat će u street style izvještajima, a posebice bijeli i retro modeli. Točnije, bijele tenisice ili tenisice sa detaljima u boji bit će vjerni pratilac kombinacija od treninga do ručka, a sve dok izgledate super chic.
***
Naslovna fotografija: @fusunlindner
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!