TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 16.5.2020.

Bez sumnje, Brending konferencija je događaj, koji je tokom proteklih 10 godina svojim učesnicima željnim znanja iz oblasti brendinga, marketinških komunikacija i medija, uvijek nudio svjetski standard u raznim oblicima.

No njena suštinska vrijednost zapravo se ne očituje samo tokom vremena održavanja, nego se danima i godinama poslije manifestuje u uticaju koji je izvršila na ljudske živote.

Tako su organizatorima poznate priče o mladim ljudima koji su, potaknuti inspirativnim predavanjima na Brending konferenciji, osnovali svoje agencije, zaposlili se ili pokrenuli svoj brend. Takvih primjera je mnogo, a zbog velike posvećenosti uspjehu ovog projekta, sigurni smo da će agencija Via Media, koja je organizator konferencije, biti zaslužna za ispisivanje sjajnih priča i u budućnosti.

U iščekivanju nove, desete po redu, jubilarne Brending konferencije, otkrivamo neke detalje o BK, koje sigurno niste ranije znali.

***

1. Brending konferencija nastala je kao odgovor na recesiju koja je 2008. godine uzdrmala svjetsku ekonomiju. Tada je veliki broj renomiranih svjetskih marketinških i brending stručnjaka došao u Sarajevo, kako bi nam pomogli u suočavanju s recesijom i njenim posljedicama te su otvorili vrata ljepše i svjetlije ekonomske budućnosti. Zahvaljujući, u velikoj mjeri, njihovim savjetima i poslovnim putevima koje su trasirali, dobili smo nove smjernice za razvoj bh. marketinške industrije.

***

2. Brending konferencija je 2012. godine, tokom svog drugog izdanja, video linkom ugostila ni manje ni više nego prvog čovjeka predsjedničke kampanje Barack Obame. Direktnim javljanjem iz Bijele kuće, učesnike konferencije počastio je TJ Walker, govorivši na temu pobjedničke kampanje i tajni medijskog nastupa. Intervju sa Obaminim PR-om vodio je pr.dr. Zoran Tomić, profesor na sveučilištu u Mostaru, Sarajevu i Zagrebu.

***

3. Zahvaljujući Brending konferenciji, u Sarajevo je 2014. došao izvršni direktor Interbranda, najpoznatije i najveće svjetske mreže za analizu i procjenu vrijednosti brenda, koja postoji od 1970. godine. Njegov dolazak je izazvao veliku pažnju stručne javnosti, ali i velikog broja akreditiranih medija iz cijele regije. O važnosti ovog događaja, za čitavu BiH, najbolje svjedoči podatak da je na tu temu i britanski medijski gigant BBC objavio prilog, čija je PR vrijednost bila 4 miliona eura!

***

4. Evo sada i jedna pikanterija. Prethodno nabrojane činjenice ste mogli i saznati kroz medije, međutim ovo sigurno ne znate. Jedne godine, noć prije konferencije, uposlenici agencije Via Media zaduženi za akreditiranje učesnika su na svoje zaprepaštenje, ustanovili da jedna izuzetno, ali IZUZETNO važna osoba nema akreditaciju. “Brzinom svjetlosti“ su probudili direktoricu štamparije i uspjeli odštampati akreditaciju na vrijeme. Na pitanje tko je ta osoba, uposlenici Via Medie se i danas samo tajnovito smješkaju.

***

5. Prije deset godina, tokom prve Brending konferencije, kreativni tim Via Medie došao je na odvažnu ideju. Ideja je bila toliko nekonvencionalna, da su ponudili da je lično provedu u djelo. Pošto je u to doba grafika još uvijek bila jedan od najznačajnijih vizuelnih efekata, odlučili su da cijeli lobby hotela u kojem se održavala konferencija oblijepe malim naljepnicama te na taj način brendiraju samu konferenciju. Nakon što su zalijepili “milion“ naljepnica, kreativci su osjetili veliku radost i satisfakciju, međutim, kako kroz smijeh priznaju i danas im koljena pamte taj poduhvat.

***

Dokaz da će ovaj događaj nastaviti mijenjati živote je činjenica da Brending konferencija zbog trenutne situacije nije zaustavljena, nego je dobila novi format i „preselila“ u digitalno okruženje u obliku BK Week platforme.

Tamo nas 18.5. - 22.5. u trajanju od 5 dana čekaju predavanja, intervjui i radionice sa ekspertima svjetskog renomea, koji su spremni da nas nauče kako ćemo, nakon što je sve stalo, nastaviti dalje. Kroz konkretne primjere i savjete, biti ćemo u prilici obezbijediti smjernice za adaptacije strategija, komunikacija i tržišnih pozicija te u konačnici uticati na svoje, ali i živote članova naše zajednice. Povodom obilježavanja desete godine postojanja konferencije, pod sloganom „The Show Must Go On“, Via Media je odlučila obezbijediti potpuno besplatno učešće za sve online webinare, kao poklon cijeloj regiji. Šta nas sve očekuje ove godine, detaljnije istražite klikom OVDJE.


Bonjour

Znamo šta o vama kaže kafa koju pijete. Evo kako smo to saznali.

TEKST: Bonjour.ba

Znamo šta o vama kaže kafa koju pijete. Evo kako smo to saznali. Znamo šta o vama kaže kafa koju pijete. Evo kako smo to saznali.

Da li ste ikada primijetili kako se ljudi izmijene kada pričaju o kafi? Odjednom postanu otvoreniji, topliji, kao da svako od njih nosi mali ritual koji čuva godinama.
 

grand-kafa-iskustvo-event-1-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-506-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-5-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-556-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-557-bonjour-ba


I tu se zapravo krije prva zanimljivost: većina nas pije kafu svaki dan, ali rijetko zaista razmisli šta ta kafa govori o nama. Zašto biramo baš tu jačinu? Tu aromu? Taj trenutak dana? I koliko zapravo poznajemo napitak koji nam obilježava jutra, pauze i povratke sebi?
 

grand-kafa-iskustvo-event-2-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-7-bonjour-ba


Upravo je to bilo polazište eventa uz Grand kafu. Ne samo da pijemo kafu, nego da je razumijemo. Da se prisjetimo šta volimo, kada to volimo i zašto. Da otkrijemo male nijanse svojih rituala koje svakodnevica lako sakrije.


grand-kafa-iskustvo-27-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-10-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-15-bonjour-ba


A onda se desilo nešto pomalo neočekivano: dok su se gosti smjenjivali pred kamerom, odgovarali na pitanja i zastajali tek sekund prije odgovora, shvatili smo da svako ima svoju priču o kafi, čak i ako toga nije bio/-la svjestan/-na.
 

grand-kafa-iskustvo-event-110-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-3-bonjour-ba
 


Tu počinje ova priča, priča o onome što kafa otkriva o nama, a što je Grand kafa uspjela nježno izvući na površinu.


Aroma ili čista klasika?


Zanimljivo je posmatrati kako se ljudima promijeni izraz lica kad ih pitate o aromama. Neko odmah zna odgovor, neko zastane kao da u glavi miriše sve kafe koje je ikada probao, a neko jednostavno kaže ono što je oduvijek znao.

Ena Dujmović, bez sekunde pauze: “Čista klasika.” Onaj tip osobe koji zna šta voli i ne mijenja recept bez razloga.
 

grand-kafa-iskustvo-526-bonjour-ba
 

“Trebaju mi dvije kafe prije nego se razbudim”, otkrio nam je Hajrudin Šišić (Harry Cooper) i to, čista klasika.
 

grand-kafa-iskustvo-520-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-534-bonjour-ba


Haris Saljević jednako odlučno bira klasiku, a ton glasa kao da dodaje da ni ne pokušavamo ga nagovoriti na drugo.
 

grand-kafa-iskustvo-540-bonjour-ba

Možda niste znali: Ako birate čistu klasiku, vi ste najčešće tip osobe koja cijeni stabilnost i prepoznatljivost. Ako ste pak tim aroma, obično ste otvoreniji za isprobavanje novih stvari i imate jači senzorni fokus. 

Bilo da volite aromu ili klasiku, pravi razlog zbog kojeg prepoznajete “onu svoju” kafu krije se i u svježini. Grand kafa svoje proizvode pakuje tako da maksimalno zadrže miris i okus do trenutka otvaranja jer je ambalaža osmišljena da smanji oksidaciju, pa svaka šoljica ima upravo onaj karakter koji ste izabrali.


Brzo ispijanje ili sporo uživanje?


Prvo što smo primijetili: tempo ispijanja kafe gotovo uvijek otkriva tempo života. Oni koji biraju sporo uživanje često to kažu uz osmijeh. Oni drugi uz smijeh, jer znaju da bi voljeli usporiti.

Lejla Ramović sa smiješkom kaže: „Sporo uživanje… ako imamo priliku.“ Rečenica koja je, realno, horoskop cijele generacije.
 

grand-kafa-iskustvo-537-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-12-bonjour-ba


I zaista, Šejla Ramović i Amina Efendić složile su se bez puno razmišljanja: sporo je ideal, kad god to dan dopusti.
 

grand-kafa-iskustvo-516-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-511-bonjour-ba-1


A u nastavku priče, Dejana Rosuljaš i Maja Miralem daju verziju koja savršeno opisuje život u BiH ritmu: “Polako vikendom, a na dnevnoj bazi… nedovoljno sporo.”

Ako je ikada postojala rečenica koja opisuje moderni tempo života, onda je to ta.
 

grand-kafa-iskustvo-522-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-524-bonjour-ba


Možda niste znali: Ako kafu pijete sporo, pripadate grupi ritualista tj. ljudi kojima je šoljica mala pauza, mentalni predah i trenutak odmaka. Ovakvi profili najčešće povezuju kafu s emocionalnim navikama.

Ako ste brza kafa tip obično ste osoba koja voli efikasnost i jasnu strukturu u danu. Kafa vam je gorivo, ne ceremonija i to je potpuno validan tip coffee personalityja.


Kafa uz posao ili uz knjigu?


Ovdje se dešavala mala magija, ljudi su se dijelili na “fokus” tipove i “bijeg u mir” tipove. I svako je imao svoju malu priču uz to.

Na ovo pitanje ljudi obično odgovore kao da biraju između dva raspoloženja. Jedno je fokus, drugo je bijeg. I oba imaju svoje savršene trenutke.

Magdalena Paradžik nije imala dilemu ni sekunde i odgovor je došao gotovo refleksno, uz onaj osmijeh koji se pojavi kad neko govori o stvarima koje ga stvarno raduju: “Kafa uz knjigu… uz Grand Gold.”
 

grand-kafa-iskustvo-500-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-513-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-514-bonjour-ba


Zvuči kao mali trailer za idealno popodne: tiho okretanje stranica, miris kafe koji se miješa sa pričom koju čitaš, i osjećaj da ti ništa drugo tog trenutka ne treba.

S druge strane, Amina Efendić, Šejla i Lejla Ramović gotovo istovremeno su klimnule glavom na stranu posla. Za njih je kafa radni ritual, mala mentalna priprema prije dnevnih zadataka i trenutak koji fokusira, umiri i vrati energiju tamo gdje treba.
 

grand-kafa-iskustvo-544-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-509-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-24-bonjour-ba


Možda niste znali: Ako birate kafu uz posao, vi ste najčešće funkcionalni ritualista. Kafa vam pomaže da se fokusirate i da klikne početak radnog moda.

Ako birate kafu uz knjigu, onda ste senzitivni hedonista: kafa vam nije alat nego ambijent. Volite da stvara atmosferu, a ne samo energiju.


Omiljena kafa?


Pitanje koje skoro uvijek izvuče lični detalj, jutarnju naviku, ritual s partnerom, način na koji dan počinje. Od Grand Gold do nježne Grand Arome, izbori su bili šareni koliko i karakteri gostiju.

Dejana Rosuljaš je vrlo sigurno stala na stranu aroma profila, dok je Maja Miralem odmah rekla Grand Gold, bez ijedne sekunde razmišljanja.
 

grand-kafa-iskustvo-17-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-112-bonjour-ba


Lejla Durmo je bila najiskrenija u praktičnosti: “Black'n'Easy My Way… brže, efikasnije, kafa u ruke i spremna za sve.” To je ona kategorija ljudi koji dan vole početi u pokretu, bez komplikacija, ali s jasnim očekivanjem da ih kafa pokrene.
 

grand-kafa-iskustvo-553-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-50-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-551-bonjour-ba
 

Možda niste znali: Ako birate Grand Aromu, najčešće ste osoba koja voli toplinu, mekoću i pitkost. To su ljudi koji vole ugodu i stabilnost, a ako birate Grand Gold, često ste odlučni, direktni i volite jačinu u svemu što radite pa i u kafi.

Ako birate Black’n’Easy My Way najčešće ste osoba koja voli da omiljene stvari pa tako i ukusi bude uz vas gdje god da ste. Ova kafa je mnogima omogućila da uživaju u poznatom, bogatom profilu domaće kafe i kad su daleko od kuće, u pokretu ili usred dana punog obaveza. My Way je zapravo izbor ljudi koji žele kontinuitet okusa, bez obzira na to gdje ih dan odvede.


Ujutro ili poslije posla?


Kod ovog pitanja najviše se vidi koliko je kafa lična stvar, gotovo kao mali kompas dana. Neko je treba da ga probudi, neko da ga smiri, a neko da mu napravi pauzu.

Zerina Suyabatmaz je to opisala najnježnije: “U sredini dana. Oko podne… jedan simpatičan ritual, trenutak samo za mene.”
Rekla je to kao neko ko tačno zna gdje u danu stane njen mali predah, ne prerano, ne prekasno, nego taman kad joj treba osvježenje i malo mira.
 

grand-kafa-iskustvo-532-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-558-bonjour-ba


A onda Ena Dujmović, potpuno druga energija, potpuno logičan nastavak: “Kafa ujutro, uvijek. Imam samo jednu dnevno i ona mora biti dobra.”

To je onaj tip osobe kod koje jutarnja šoljica ima status malog zakona i ništa je ne može zamijeniti, ništa je ne može poremetiti. Prva stvar koja mora “sjesti” da bi dan mogao početi.
 

grand-kafa-bonjour-ba_120
 

Možda niste znali: Ako ste jutarnji tip, obično imate čvrst ritam, jasne navike i volite da dan počne na vaš način. To je početni impuls, mala komanda koja kaže “Ok, sad sve može.”

Ako birate kafu poslije posla ili oko podne, najčešće ste osoba koja traži balans i mali mentalni bijeg usred dana. Kafa vam je granica između dvije faze dana i mali ritual vraćanja sebi.


Favorit nakon cuppinga?


Nakon što su prošli kroz šotove i upoznali nijanse jačine, tijela i aroma, pitali smo goste koja kafa im je iznenađujuće “sjela” najviše?

Emir Fejzić je imao vrlo jasan odgovor, skoro pa profesionalnu strategiju: “Kolumbija. To će mi biti baza, a ostale ću dodati samo pomalo.”
 

grand-kafa-iskustvo-504-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-502-bonjour-ba

grand-kafa-bonjour-ba-6-


U jednoj rečenici opisao je ono što su stručnjaci cijelu večer željeli pokazati, da se lični blendovi ne rađaju iz slučaja, nego iz instinkta. 

Još zanimljivih priča i ko je izdvojio Santos kao svoj favorit otkrijte na Instagram profilu.

Na kraju eventa, shvatili smo da svako od nas ima svoju malu kafu-priču. Kad smo krenuli postavljati pitanja, mislili smo da ćemo dobiti odgovore, a zapravo smo dobili male životne fragmente. Ritual jutra. Bijeg od buke. Podsjetnik na nekoga. Smijeh. Naviku. Naviku koja ima okus, miris i ritam. 
 

grand-kafa-iskustvo-event-104-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-518-bonjour-ba


Sve te priče stale su u Grand kafe koju su gosti držali u rukama i u nijanse koje su otkrivali, čak i sami sebi, možda po prvi put. 

Ostaje pitanje koji tip Grand kafe ste vi?

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Grand kafom
Bonjour.ba produkcija 
Organizacija eventa: Bonjour.ba    
Kreativni koncept eventa: Dijana Ćavar    
Asistentica: Inka Šehić    
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović    
Grafičko oblikovanje: Marija Perić    
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah    
Fotografija: Enida Kajević i Sanela Zukić    
Video: Marko Jovančić  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!