TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.11.2019.
I dok je ljeto sinonim za druženja na otvorenom, odlazak na razna događanja i okupljanja na terasi, jesen podrazumijeva ušuškavanje u udobnosti doma, omiljene grickalice i tople napitke.
Ujedno je to i period kada češće organiziramo maratone filmova ili serija koje unose dodatnu dozu uzbuđenja u našu svakodnevnicu.
Mi smo zbog toga u nastavku pobrojali par serija čije nove sezone željno iščekujemo ( a koje kreću s emitiranjem ovaj mjesec), ali i par novih naslova koji bi vas tek mogli prikovati za male ekrane.
THE CROWN
Serija nagrađena Zlatnim globusom i nagradom Emmy prati život kraljice Elizabete II, a 17.11., na Netflix stiže treća sezona serije. Ako još uvijek niste, vikend je sjajno vrijeme da otkrijete čari povijesne drame koja je dobila brojne pozitivne preporuke.
https://www.youtube.com/watch?v=vLXYfgpqb8A
THE LOUDEST VOICE
Mini serija koja nas vraća u prošlo desetljeće i donosi priču o Rogeru Ailesu, osnivaču Fox News. Osvrće se na njegovu političku karijeru, ali i optužbe protiv seksualnog uznemiravanja koje isplivaju na površinu. Serija donosi i odličnu glumačku postavu - Russell Crowe, Naomi Watts, Sienna Miller…
https://www.youtube.com/watch?v=lAnJJHrq0Ws
PEAKY BLINDERS
Peta sezona uskoro kreće s emitiranjem, a ova krimi drama smještena u Birminghamu odlično dočarava sliku društva nakon 1.svjetskog rata. Priča se zasniva na braći koja vode bandu Peaky Blinders, a sa svakom novom sezonom, serija oduševljava gledatelje svojom pričom i kreativnošću.
https://www.youtube.com/watch?v=Ruyl8_PT_y8
CRIMINAL
Nova Netflixova kriminimalistična serija koja prati 12 različitih priča okrivljenika u 4 različite države. Svaka epizoda je zasebna i nema nikakve poveznice jedna s drugom.
https://www.youtube.com/watch?v=aAZac21Y9D8
BATWOMAN
Nakon što je prošlo više od tri godine od kada je nestao Batman, Kate Kane, rođakinja Bruce Waynea vraća se u Gotham City kako bi postala novi simbol nade u Gothamu. Na tom putu će morati pobijediti svoje osobne demone…
https://www.youtube.com/watch?v=5nHX7G6e8cI
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!