TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 23.1.2018.
Kad provodite sate i sate na portalima posvećenim interijerima, uočite da se često pojavljuju isti komadi. Ne samo stolica ili svjetiljka, nego često i dekoracija! Ovomjesečnom kolumnom ću pokušati otkriti neke od komada koje viđamo na Pinterestu i sličnim portalima.
Često se radi o klasicima dizajna, pa ćemo ih ovom prilikom i upoznati. Svijet tzv „lažnjaka“ je osvojio i tržište namještaja, pa ćete možda neke od komada koje danas predstavim naći i u jeftinijim varijantama...
#AIM lampa by Flos
Aim lampa by Flos, u potpisu slavne braće Ronana & Erwana Bouroullec iz 2013. godine posljednjih godina je hit u stambenim prostorima. 1, 2, ili čak 6,7 visilica, crna ili bijela... Radi se o komadu rasvjete koji ima sposobnost transformirati prosječnu prostoriju u prostoriju za pamćenje. Kablovi su najčešće dio opreme koji se krije i pakira u nadi da ostane nevidljiv, međutim, kod Aim lampe šuma kablova predstavlja estetski iskorak i daje mogućnost različitog postavljanja, prema vašim potrebama i željama.
#'MRAV' stolica
Tragajući za reprezentativnim fotografijama Aim lampe, naiđem na fotografiju s još jednim komadom koji nerijetko osvaja ljubitelje dizajna. Radi se o stolici zanimljivog naziva Mrav. “Ant” je stolica koju je 1951. dizajnirao veliki danski dizajner Arne Jacobsen, a koja je dobila ime po suženom struku naslona i tankim, cjevastim čeličnim nogama.
#'TOLIX' stolica
1934. godine je nastala valjda najpoznatija stolica koju vežemo za industrijski stil, stolica Tolix. Dizajnirao ju je Xavier Pauchard, i prvobitno je planirana za bašte i općenito vanjske prostore. Danas je dio trpezarijskih setova, uredskih prostora, kafića i restorana, ali i stalna postavka MOMA-e u New Yorku, centra Pompidue u Parizu i Vitra design kolekcije u Njemačkoj.
# 'BEAT FAT' lampa
Beat fat viseća lampa je još jedna visilica nezaobilazna na popularnim fotografijama modernih interijera. Moguće ju je upotrijebiti samostalno ili u grupi od više istih ili različitih oblika. Vanjska površina je crna, što je kontrast unutarnjoj toploj, zlatnoj boji. Dizajn lampe potpisuje Tom Dixon.
# 'SMEG' hladnjaci
Ikona dizajna su svakako i Smeg hladnjaci. Osim što su tu da hranu i piće čuvaju hladnim, Smeg se potrudio da izgledom zadovolji i one najzahtjevnije i ljubitelje minimalizma i retro stila 50ih godina. Upravo hladnjaci retro izgleda savršen su dodatak modernim interijerima,i podižu i onaj najdosadniji kutak. Od pink i žute, do Union jack ili Modrian uzorka. I da napomenem da Smeg osim hladnjaka ima i sve ostale kuhinjske aparate, uključujući i kuhalo za vodu, mikser i toster.
# 'JUICY SALIF' cjediljka za limun
Cjediljka za limun. Da i to je popularni dio interijera. Juicy Salif lemon squeezer, čiji dizajn potpisuje slavni francuski dizajner Philippe Starck dio je postavke MOMA-e u NY. Visok je 29 centimetara, a izrađen od lijevanog i poliranog aluminija. Za cjediljku za limun neki kažu da i nije baš praktična i da napravi popriličan nered kod uporabe, dok je drugi slave kao komad čija je forma ispred funkcije.
# DRVENA RUKA
Kad sam već kod detalja, teško je ne primIjetiti drvenu ruku. Komad koji je zapravo model za crtanje, postao je nezaobilazan dio interijera. Namjenu s vremenom mijenja, pa postaje i stalak za nakit, ali i „samo“ ukras. :)
Egg stolica, Arco by Flos podna svjetiljka... I još je tu puno komada koji savršeno pristaju stylish interijerima, ali negdje moram stati. Ako ste vlasnica/vlasnik nekog od predmeta koje sam spomenula, otkrijte nam to uz #modamozaviruje.
ZA MODAMO.info piše: Martina Milićević
TEKST: Ada Ćeremida
Milin stan u Oslu je galerija svakodnevice, pažljivo komponovan, ličan, hrabar i topao u isto vrijeme. Inspiracija svima koji žele pokazati da interijer može biti priča koju ispisujemo vlastitim izborima.
Emilie Willoch Frøyland, poznatija po svom profilu Home with Mila, norveška je influencerica i entuzijastkinja interijera čiji je stan u Oslu jednako osoban koliko i pažljivo komponovan.
Njen dom ne slijedi predvidljive obrasce skandinavske minimalne discipline; umjesto toga, on gradi vlastiti narativ kroz teksture, boje i ritmove koji su istovremeno i hrabri i smireni.
Na prvi pogled, čini se da je tu mnoštvo svega – apstraktne slike u vibrantnim tonovima, skulpturalna rasvjeta, monumentalni mramor – ali upravo ta igra kontrasta stvara povezujuću nit koja vodi iz prostorije u prostoriju.
Hodnik sa šahovskim pločicama i velikim ogledalom postavlja ton: ovdje se svaki detalj tretira s istom pažnjom kao i centralni komad namještaja. Mila je svoj stan oblikovala tako da on nije samo prostor za življenje, već prostor za doživljavanje – galerija intimnih izbora i inspiracija.
Dnevni boravak: Modularni teatar svakodnevice
Stropovi visoki tri metra daju prostoru dodatnu dozu monumentalnosti, dok pažljivo odabrane umjetnine mladih umjetnika iz Osla unose boju i osobnost. Mila je tako svoj dom pretvorila u intimnu galeriju, ali i platformu kojom podržava lokalnu scenu, svaki komad priča vlastitu priču i otvara razgovor.
U centru dnevne sobe su modularne, polukružne sofe komadi koji se mogu slagati, razdvajati i ponovo spajati prema potrebi. Jednog dana sklopljeni u otočić za druženje, drugog dana rašireni za opušteno poslijepodne, ovi komadi daju prostoriji pokretljivost i igru.
U kontrastu s tim, skulpturalne stolice i stolić na kojem leži mala šahovska tabla naglašavaju intimnost detalja. Oči vuku prema kaminu: ovalan otvor uokviren metalom u zlatnoj nijansi, gotovo poput instalacije, pretvara funkcionalni element u komad umjetnosti.
Sve to zaokružuje luster koji lebdi iznad, rasvjeta koja nije tek izvor svjetla, već kruna čitave kompozicije.
Ovdje se svijetlost lomi na više nivoa: ogledala, stakleni elementi i bijeli zidovi reflektuju je, dok tamniji i mekši namještaj upija, pa prostor djeluje istovremeno i prozračno i usidreno.
To je balans koji rijetko uspijeva izgledati ovako nenametljivo, a opet savršeno režirano.
Kuhinja: Jedna šara koja povezuje priču
U kuhinji je Mila odabrala da priča dobije svoj refren. Originalne štukature sačuvane su kao omaž prošlosti stana, dok je svaki detalj kuhinje oblikovan da bude jednako funkcionalan koliko i estetski moćan. Tu se ogleda i njena filozofija spoj tradicije i savremenog, intime i reprezentativnog.
Monumentalni kuhinjski otok od dramatičnog crno-bijelog mramora, prošaranog poput apstraktne slike, postavlja ton ne samo ovoj prostoriji, već cijelom stanu.
Taj isti mramor pojavljuje se kasnije i u drugim prostorijama, kao motiv koji povezuje prostor kroz jednu linearnu priču. Ono što bi drugdje djelovalo kao previše, kao bučno, ovdje djeluje prozračno i smireno, maksimalistički u uzorku, ali minimalistički u kompoziciji.
Kuhinja je u svojoj monumentalnosti i funkcionalna. Topli tonovi drveta smekšavaju dramatiku mramora, dok pažljivo odabrani predmeti na otvorenim policama daju domaću, ličnu notu.
A onda, iznenađenje: ogledalo. Funkcionalni kuhinjski prostor iznenada dobija refleksiju kao da je riječ o dnevnoj sobi. Ogledalo u kuhinji? Zašto ne. Kod Mile, i najneočekivaniji detalj pronalazi svoje logično mjesto.
Ovdje se prostor otvara prema trpezariji: jednostavnoj, elegantnoj, sofisticiranoj. Stol i stolice odišu klasičnom formom, ali upravo detalji poput pribora za jelo i pažljivo odabranih tanjira donose karakter.
Tu je i mali coffee nook, kutak koji nije samo praktičan, nego i estetski: uređaj, šalice, i opet ona ista pažnja na detalj kao da se radi o umjetničkoj vitrini.
Spavaća soba: Igra proporcija zida i kreveta
Hod od dnevnog boravka, preko kuhinje i trpezarije vodi nas ravno do spavaće sobe. Ovdje zid iza kreveta postaje monumentalno platno: mural u bogatim, apstraktnim tonovima daje sobi karakter koji nije moguće ignorisati.
Neutralna posteljina i jednostavni komadi namještaja služe da ne odvrate pažnju, ovdje zid priča glavnu priču. Rezultat je prostor koji balansira između hotelskog luksuza i intimne privatnosti, između monumentalnog i nježnog.
Kupatilo: Detalj koji ostaje u fokusu
Na kraju, kupatilo gdje se pojavljuje onaj isti mramor iz kuhinje, kao motiv koji vezuje priču od prvog do posljednjeg kadra. Prostor je funkcionalno čist, ali u Milinom stilu tu je ogledalo do plafona.
Rezultat je iluzija prostranstva, gotovo galerijski osjećaj unutar intimne prostorije.
Polukružni arhitektonski urez u zidu, postavljen s preciznošću, dodatno naglašava osjećaj da ovo nije samo kupaonica, već završni akord čitave kompozicije.
Milin stan u Oslu je linearna priča, autobiografska galerija koja se otvara od plavih vrata pa sve do mramornog završetka u kupatilu. Svaka prostorija ima svoj karakter, svoje iznenađenje, ali svi zajedno pripadaju istoj priči o hrabrim odlukama, detalju i dizajnu koji se ne boji biti ličan.
Foto: @homewithmila
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!