TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 30.11.2020.
Još samo jedan mjesec nam je ostao do Nove godine i čini nam se da gdje god se okrenemo, ljudi govore o planiranju naredne godine.
U svijetu u kojem je tehnologija dio gotovo svega što radimo, planer može biti poput svježeg zraka i predaha za naše oči ili čak naše sretno mjesto. Ako ga nikada prije niste koristili, možda će vam se činiti pomalo zastrašujuće pratiti sve te detalje. Međutim, ubrzo ćete uvidjeti da je planer alat koji možete upotrijebiti za učinkovitije korištenje vremena.
Upravo zbog toga smo željeli napisati članak koji će vam dati četiti savjeta za planiranje godine pred nama, a koji se mogu koristiti u bilo kojem trenutku kada vam trebaju smjernice koje će vam pomoći u organizaciji.
Oblikujte svoju godinu i tjedne na način koji će odgovarati vama. Razmislite o pozadinskim poslovnim detaljima s kojima morate ići u korak i rasporedite ih na dosljedan način kako biste mogli razviti rutinu i sustav koji funkcionira gdje neprestano ne radite samo naprijed na svojim ciljevima, već također pazeći da i vi idete u korak s onim što trebate. Nadamo se da će vam ovi savjeti biti korisni i dat vam poticaj da isplanirati svoju najbolju godinu do sada!
PRIJE POČETKA RAZMISLITE O CJELOKUPNOJ SLICI, A ZATIM ISPLANIRAJTE JEDAN PO JEDAN CILJ
Na običan papir samo prenesite svoje ideje i ciljeve. Predlažemo malo veći papir tako da možete vidjeti sve odjednom i imati mogućnost dodati sve ideje. Ne brinite se za redoslijed, da li ima smisla ili čak i ako niste sigurni da li je ta ideja izvodiva. Ovdje je cilj jednostavno da prenesete sve ideje i staviti na papir.
Razmislite o tome što je prioritet broj jedan i zaokružite ga. Zatim zapišite taj cilj na vrh prazne stranice planera i počnite zapisivati sve zadatke potrebne za postizanje tog cilja ispod njega.
Ako su vaši ciljevi ili zadaci vremenski ograničeni, otvorite kalendar u planeru i unesite zadatke tako da možete imati opću ideju kada trebate izvršiti zadatak i da možete stabilnim korakom raditi na tome.
PREKRIŽITE TRI MJESECA U GODINI
Jednom kada utvrdite ciljeve, pogledajte svoju godinu i prekrižite tri mjeseca gdje nećete postavljati ciljeve za nove stvari. Možda ćete htjeti isplanirati cijelu godinu u jednom zapisivanju, ali uzmite u obzir za neočekivane, životne trenutke. Mnoge dame planiraju zadnji mjesec u godini jer su praznici ili ako imaju djecu u ljetnim mjesecima ili zbog raspusta. Ovdje je najveća stvar pogledati i vidjeti kada je ovo doba godine u vašem životu ili vašem poslu najprometnije i zapitati se je li rad na novom cilju moguće postići u ovom trenutku.
Osim toga, ovo je važno jer morate na vrijeme zakazati vrijeme odmora. Ako znate da imate mnogo posla u trećem mjesecu, možda planirajte malo olakšati sljedeći mjesec. Ako znate da vaša djeca školu počinju u devetom mjesecu i da ne možete nužno posvetiti puno vremena radu na ciljevima tog mjeseca, možda rasporedite taj mjesec kao mjesec "bez novih ciljeva" i umjesto toga planirajte ga za neki drugi.
'IDEALAN TJEDAN'
Pogledajte svaki sat u danu koji imate i odredite koji su dani za što. Unesite i vrijeme za svoje osobne stvari - na primjer, ako znate da jutro želite započeti čitajući knjigu ili odlazeći u šetnju, zapišite to u planer, a zatim ispunite radno vrijeme ispod njega. Nakon što se radno vrijeme popuni, stvorite raspored koji vam odgovara tako da možete krenuti prema ispunjavanju cilja, zajedno s ispunjavanjem radnih zadataka svaki dan.
Možda ste prepoznali da dobro pišete ujutro ili da najbolje stvarate umjetnost popodne. Radite sa signalima svog tijela i mozga kako biste mogli biti najproduktivniji što možete i planirajte da to unesete u planer. Stvaranjem 'idealnog tjedna', također ćete brzo moći vidjeti koliko vremena imate za rad, a zatim možete stvoriti rutinu temeljenu na njemu, tako da znate koliko vremena morate posvetiti radu na svojim ciljevima svaki tjedan.
ODREDITE VRIJEME
Ako postoji mogućnost da radite u dužim vremenskim intervalima, pokušajte tačno odrediti sat, dva ili tri da biste se usredotočili na samo jedan zadatak. Možda vam je cilj pratiti svoje financije ili ažurirati finansije svaki tjedan. Dakle, zakažite da ćete svakog petka potrošiti jedan sat za tu aktivnost i imati kontrolni popis svega što trebate učiniti u tom satu.

Naručite svoj CHICovnik po cijeni od 15 KM/7,70€ + dostava.
***
Naslovna fotografija: @valerie.husemann
Tekst: BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!