TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 23.9.2020.
Budući da mnogi od nas u zadnje vrijeme često rade i od kuće, za radnim stolom koji možda nije pravilno postavljen, svakodnevno gledanje u zaslon računala u nepravilnom položaju sjedenja, može imati utjecaja na vašu produktivnost, kao i zdravlje.
Vrijeme je da prekinete ovu lošu naviku i poboljšate svoj radni dan. Kako bismo vam pomogli naveli smo tri jednostavna savjeta za kreiranje zdravije radne rutine.
UZMITE MALO ZRAKA
Bilo da imate pauzu i možete izaći na sat vremena za ručak, kratku šetnju ili na sastanak, definitivno iskoristite taj period da izađete van i uzmete malo zraka. Jako bitna stavka je da u ovoj pauzi ne gledate svoj telefon. Fokusirajte se na disanje, posmatranje prirode i dajte svom umu predah od tehnologije. Ako možete pronaći park ili klupicu u prirodi, sjednite i udahnite svježi zrak. Studija pokazuje da povratak prirodi i svakodnevno provođenje malo vremena okruženi zelenim stvarima mogu značajno smanjiti razinu kortizola (hormona stresa). Počnite sa pet minuta vašeg dana, a ako vam posao to dopušta vremenom produžite vrijeme trajanja ili sebi organizujte ručak u prirodi.
USTANITE
Nova i opsežna istraživanja pokazuju da biste tijekom radnog dana trebali stajati najmanje dva sata, a realno biste to trebali povećati na četiri sata dnevno. Telefonski pozivi mogu se obavljati dok stojite, a možete samo ustati nakon svakih petnaest minuta iza radnog stola kako biste malo predahnuli.
UREDITE POPIS OBAVEZA
Stresna i nezdrava radna rutina može vas dovesti do osjećaja preopterećenosti što kreira negativno okruženje i neispravno razmišljanje pri obavljanju radnih zadataka. Dakle, prvo pogledajte svoj popis obaveza i shvatite što radite, što biste promijenili, trebate li bolje organizovati vrijeme ili efikasnije odrediti prioritete. Pokušajte kreirati vremenski određeni popis obaveza koji će vam pomoći da napredujete što brže.
***
Naslovna fotografija: @gerihirsch
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!