TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 9.8.2021.
Sarajevo se uvijek posebno probudi tijekom festivalske sezone i svatko od nas osjeti određeno uzbuđenje i euforiju u gradu za vrijeme SFF-a.
U želji da uspomenu sa festivalskih dana provedenih u Sarajevu ponesete kući, kreirali smo maleni vodič kroz najzanimljvije suvenire koje možete ponijeti iz festivalskog grada.
Istini na volju, brusili smo ovu listu duže vremena u želji da zaista spomenemo neke od brojnih sjajnih adresa u Sarajevu na kojima ćete naći autentične artikle i dodatke. Zato smo u nastavku izdvojili one brendove i concept store adrese koje okupljaju tradiciju, kreativnost, handmade i #madeinbih u jednu cjelovitu priču. Naravno, za detaljnije upoznavanje sa odličnim brendovima u BiH, uvijek možete istražiti #MadeInBiH priče ovdje.
A u nastavku otkrijte gdje i što kupiti u Sarajevu kako bi vam ostala divna uspomena na 27. izdanje Sarajevo Film Festival.
Službeni suveniri SFF-a u Festival Shopu
Marljiv tim Festivalskog shopa svake godine priprema atraktivne košulje, kape, bilježnice, festivalske kataloge, olovke kako biste po njima mogli zapamtiti Sarajevo Film Festival. Prodajna mjesta nalaze se na dvije lokacije: na blagajnama Sarajevo Film Festivala i u trgovini na Festivalskom trgu, koja je otvorena od prvog dana do posljednjeg dana Festivala.

Foto: sff.ba
Slastica – Butik Badem
Ovaj butik krije neke od najslađih poklona, među kojima su kolekcije orašastih plodova, deserta i brojnih drugih tradicionalnih slastica.
Molimao
Ovaj lifestyle brend iz Sarajeva i nadahnut Sarajevom kreator je kolekcija odjeće koje na odvažan način spaja street art i minimalizam u nosive artikle.
Bazerdžan Concept Store
Mjesto na kojemu ćete naći skupinu kvalitetnih proizvoda sa #MadeInBiH etiketom gdje svaki brend ima svoju posebnu priču i autentičnost. Uz nakit, u Bazerdžan Concept Storeu možete kupiti i odjeću, kao i dodatke za dom.
Kutcha Concept Store
Osim što interijer ovog concept storea krije autentične dodatke i odjeću koja će vas osvojiti na prvi pogled, svidjeti će vas i bashta kako ju oni rado zovu koja se nalazi iza Kutche.

Foto: @kutcha_cs
Royal with Cheese – Revolt Clothing
Streetwear je glavna odlika ovog brenda odjeće koji je baziran u Sarajevu. Na sceni su još od 2010. godine, a dizajn njihovih majica i ostalih artikala krije dašak buntovnosti i odvažnosti.
U njihovoj trgovini u Sarajevu možete pronaći i knjigu o izuzetnim ženama iz Bosne i Hercegovine koje su utjecale na naše društvo i još uvijek u njemu ostavljaju svoj trag.

Foto: @royalwithchesesarajevo
Articoolisan
Umjetnički shop u kojemu možete naručiti postere, odjeću i dodatke za dom sa motivima koji podsjećaju na Sarajevo. Neki od tih motiva su ćilim, sebilj i kolaži koji otkrivaju panoramu grada.
LisicaLisica
U njihovom showroomu možete pronaći najzanimljivije dodatke za dom i nakit rađen od bakra i mjeda. Njihov zanat dio je obiteljske tradicije od 1960. godine.
Vitrina Concept Store
Na ovoj adresi pronaći ćete zanimljice handmade i tradicionalne poklone, dodatke za dom, odjeću i nakit koji će vas rado podsjećati na vaš boravak u Sarajevu.
Magaza
Dino Merlin fan shop rado će posjetiti svi ljubitelji njegove glazbe i zaljubljenici u autentične poklone i dodatke za dom i garderobu.
***
Naslovna fotografija: Marko Jovančić
Tekst: Marija Perić
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!