TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 7.4.2017.
Nakon Pinteresta, Instagrama i sličnih medijskih platformi, prva naredna stilska inspiracija stiže s filmskih platna. Tema je neiscrpna: počinje s hollywoodskim klasicima kroz koje možemo pratiti povijesna razdoblja i njihove osnovne karakteristike, i traje do danas, kada su filmovi i serije prilika za reklamu, a često i tzv. odskočna daska dizajnerima, scenografima i drugim kreativcima.

Kroz sljedećih nekoliko primjera donosim vam svoj izbor ideja za vaše interijere i eksterijere, inspiriran popularnim filmovima i serijama. Prijatelji znaju da nisam filmofil i da u kinu najčešće zaspim, ali evo, pronašla sam ideje i u tim dijelovima koje uspijem budna odgledati.

Očekivano, počet ću s ovogodišnjim hitom, filmom La la Land. Svi proljetni trendovi na jednom mjestu: intenzivan kolorit, cvjetni, geometrijski i različiti grafički uzorci. Sadržaj Mijinog stana odgovara dobrom ulovu na lokalnom buvljaku: jastuci, zidni plakati, stolne svjetiljke, ogledala, prekrivači i zavjese. Iako na prvi pogled vlada „ništa-ni-s-čim“ stil, u konačnici odaje ugodnu atmosferu.
Ljudi nerado biraju ovako intenzivne boje i uzorke, ali izaberite jedan komad koji će unijeti malu dozu eklekticizma: geometrijski uzorak na zavjesama/jastuku ili omiljeni filmski plakat.

Svaki film i serija su inspiracija, ali neki kao da su snimani s tim ciljem. Izdvojit ću film ‘The Intern“, za čiju scenografiju je odgovorna Kristi Zea. Inspiracija je u svakom prizoru filma: bijelo – siva kuhinja s popularnim „metro“ pločicama i otvorenim drvenim policama, industrijska viseća rasvjeta i Toledo stolice; nestvaran uredski prostor s bijelim stolovima i sivim ergonomskim stolicama, prugastim tepihom, industrijskom rasvjetom, vidljivim gredama i ogromnom količinom stakla i čelika. Ili blagovaonica koja krije popularna dizajnerska imena: Eames ili Hoffmann stolice.

Kad smo kod ikona produkt dizajna, vodim vas u Dexterov stan, gdje glavno mjesto drži Cherner drvena stolica, kojoj su glavne odlike zaobljenost i jednostavnost. Dizajnirao ju je Norman Cherner 1958. godine i od tad krasi interijere diljem svijeta, pa ju je i popularni Pixar smjestio u Toy Story 2!

Stolna lampa je komad koji svoje mjesto nađe u svakoj prostoriji, što svjedoči odvjetnička serija „Suits“, ali i kultna serija Seks i grad. Dobro, ne samo stolne lampe: popularne su i podne, ali u posljednje vrijeme i tzv. zglobne!

Govoriti o interijerima, a ne spomenuti švedsku trilogiju, predvođenu filmom „The Girl with the Dragon Tattoo“?!
Stakleni kubus smješten na stjenovitom brežuljku je Villa Överby. U cca 250 m² savršenog tlocrta i pomno dizajniranih detalja, od slavine do ogromnih otvora, sve je inspiracija! Iz nepregledne bjeline izdvajam jedine tamne komade - čak nekoliko caffe stolića. Rasporedite ih po dnevnoj sobi - za cvijeće, knjige, lampu,…

50 nijansi sive je (samo) naziv knjige i filma, dok u interijeru vlada sve osim sivila. Luksuzni materijali na nestvarnoj kvadraturi teško uopće mogu biti inspiracija za naše standarde. Ipak, stol s kamenom pločom u dnevnoj sobi ili prirodan i „nedovoljno“ obrađen trpezarijski stol su detalji koje bih ukrala iz interijera ovog tipa.

Dio popularnog kuhinjskog otoka često su visoke stolice. Spomenula sam industrijske Toledo, a sada ću izdvojiti stolice u boji, točno onakve kakve imaju Edina i Patsy u humorističnoj seriji Absolutely Fabulous. Metalne stolice Tolix u žutoj, zelenoj, plavoj, narančastoj boji dizajnirao je Xavier Pauchard davne 1934. godine.

Filmska industrija je neiscrpan izvor inspiracije, ali moram negdje završiti. Neki filmovi „imaju više stila“, u nekim je taj segment manje bitan.
U filmu „A Single Man“ stil igra jednu od najvažnijih uloga, već u traileru! Ako računamo da je za sve odgovoran sam Tom Ford, sve vam je jasno. Za kraj donosim tlocrt kuće i toplu preporuku za film: nepogrešiv interijer, sofisticiran stil glavnih glumaca i ... kutak s toaletnim stolićem! 
Predimenzionirane lampe i ogromno ogledalo na stolu prekrivenom koraljnom tkaninom s bijelim tropskim uzorkom...plus „čupava“ bijela fotelja! Kontaktirajte nas ako znate gdje nabaviti ovakve komade!

Za MODAMO.piše: Martina Penava
Foto: www.jewishjournal.com,www.design-milk.com,www.patreon.com,www.littlemissarchitect.com,www.thescript.thetake.com,www.cultfurniture.com, www.filmandfurniture.com
TEKST: Ada Ćeremida
Pronašli smo garsonjeru koja je studija o tome kako mali prostori postaju veliki kada im date dobru logiku.
U mirnom makovskom naselju Zenice, u blizini Bosanske piramide, smješten je studio stan od svega 40 m² koji postavlja pitanje koje mnogi imaju: “Može li garsonjera izgledati kao pravi stan i ostati funkcionalna?”
Ovaj prostor kaže: apsolutno da. Najveći uspjeh ovog interijera je njegovo nevidljivo zoniranje. Dnevni boravak, spavaći dio, micro-kuhinja i ulazna zona nisu fizički odvojeni, ali djeluju kao cjeline sa svojom funkcijom.
Mali prostori ne trebaju zidove, nego pravilno raspoređene fokuse. Rezultat? Prostor se ne čita kao jedna soba, nego kao mali, fluidni dom.

Dnevni boravak i kuhinja: prostor koji diše zahvaljujući materijalima
Ono što odmah postaje jasno jeste da se ovdje sve oslanja na tople materijale i meke forme. Bouclé sofa i tabure, mali drveni sto i visoke bijele zavjese stvaraju dnevni dio koji izgleda odvojeno iako se fizički naslanja na krevet.
Kuhinja od drveta i bijelih fronti, sa lampama od ratana i šankom koji služi kao dodatna radna ploha, postaje vizuelni centar stana. I upravo tu se vidi prva lekcija ovog prostora: mali stan ne zahtijeva više namještaja nego više logike. Kada kuhinja i boravak dijele istu toplu paletu, prostor se povezuje, smiruje i djeluje veće nego što jeste.



Krevetni dio: mirna zona u jednoj liniji svjetla
Spavaći dio je pozicioniran uz najveći izvor prirodnog svjetla, čime se krevet “otapa” u prostoru umjesto da dominira njime. Neutralna posteljina, suptilne nijanse bež boje i minimalni detalji održavaju spavaću zonu tihom i laganom.
Ovo je dio koji pokazuje da se privatnost u garsonjeri ne stvara zidovima nego atmosferom mekim svjetlom, laganim prekrivačima i vizuelnim tišinama koje oko prepoznaje kao odmor. Tako prostor ostaje funkcionalno otvoren, ali emotivno podijeljen.


Odlaganje, rasvjeta i ogledala: mali trikovi koji mijenjaju sve
Najbolji dio ove garsonjere je način na koji je sakrivena funkcija. Veliki bijeli ormar duž zida nestaje jer se spaja sa zidnom površinom, dok tamniji ormar u ulazu preuzima vizuelnu težinu i usmjerava pogled dalje u prostor.
Tri okrugla ogledala na zidu dodaju dubinu i visinu, reflektirajući svjetlo i stvarajući iluziju još jedne prostorije. Rasvjeta je topla i strateški postavljena: pletene lampe iznad šanka, podna lampa u dnevnom dijelu i difuzno svjetlo kroz zavjese čine da stan djeluje kao da ima više slojeva nego što zapravo ima. 
Tu leži najveća vrijednost ovog interijera on ne pokušava sakriti da je 40 m², nego pokazuje kako se tih 40 m² može koristiti pametno i sa stilom.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!