TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 11.3.2016.
Ukoliko ste se oduvijek pitali kako naučiti koji su to komadi koji savršeno pristaju vašim oblinama, zašto je toliko važno da u svom ormaru imate bijelu košulju, kako uspješno spajati poslovne obveze sa onim obiteljskim ili kako pokrenuti modni start up? Knjige ovih modnih stručnjakinja će vam biti odlična enciklopedija o tome. Bez obzira koliko pratite modu, uvijek postoji par novih zanimljivih
Pitali ste se kako možete naučiti koji su to komadi koji savršeno pristaju vašim oblinama, zašto je toliko važno da u svom ormaru imate bijelu košulju, kako uspješno spajati poslovne obveze sa onim obiteljskim ili kako pokrenuti modni start up? Knjige ovih modnih stručnjakinja će vam biti odlična enciklopedija o tome. Bez obzira koliko pratite modu, uvijek postoji par novih zanimljivih činjenica i savjeta koje možemo naučiti od drugih dama koje su se već nosile sa sličnim beauty, modnim ili poslovnim izazovima. Ove knjige su toliko zanimljive da ćete poželjeti napisati bilješke o njima.
#All in good taste by Kate Spade
Knjiga ispunjena brojnim savjetima, osobnim esejima, anegdotama i receptima koji će vas pretvoriti u damu sa stilom koja će biti majstorica u odijevanju, ali i u pripremi ukusne večere za drage prijatelje.

#The Little Dictionary of Fashion by Christian Dior
Knjiga koja će svaku damu naučiti sve o pravilima stila - od toga što odjenuti za vjenčanje do savjeta kako zavezati maramu ili hodati graciozno.

#It by Alexa Chung
Dama koja je postala omiljena muza Marcu Jacobsu i Karlu Lagerfeldu, ali i bila proglašena najbolje odjevenom damom prema odabiru magazina Vogue, napisala je knjigu modnih savjeta o kultnim komadima koje bi svaka zaljubljenica u modu trebala imati, ali i s praktičnim vodičima o tome kako ujutro odabrati savršenu kombinaciju.

#100 Years of Fashion Paperback by Cally Blackman
Više od 400 fotografija modnih ilustracija i fotografija koje obuhvaćaju razvoj mode od 1900.godine do danas, iz svih područja mode, od sportskog odijevanja do visoke mode.

#Grace: A Memoir by Grace Coddington
Kad omiljena stilistica i desna ruka Anne Wintour napiše memoare, onda tu knjigu želite imati u svojoj kolekciji.

#The Women I Wanted to Be by Diane von Furstenberg
Jedna od najutjecajnijih, najomiljenijih i živopisnijih dizajnerica i žena današnjeg doba, napisala je knjigu prepunu osobnih priča i savjeta o ljubavi, životu, obitelji, ljepoti i poslu.

#D.V. by Diana Vreeland
Sjajna biografija o jednoj od najupečatljivijih žena 20.stoljeća, modnoj urednici Harper's Bazaara i Voguea, koja je svojim jedinstvenim stilom i genijalnošću pomagala oblikovati modnu industriju gotovo pedeset godina.

#Love Style Life by Garance Dore
Poznata ilustratorica i blogerica dijeli priče o životu, ljubavi, stilu i karijeri i nadahnjuje čitatelje da izgrade vlastiti stil.

#How to Be Parisian Wherever You Are: Love, Style, and Bad Habits by Anne Berest, Audrey Diwan, Caroline De Maigret i Sophie Mas
Četiri uspješne i fantastične Francuskinje konačno objašnjavaju kako je to biti Parižanka - kako se oblače, zabavljaju i zbog čega su autentične.

#The Little Black Book of Style Hardcover by Nina Garcia
Mala enciklopedija stila koja će vam pomoći da pronađete i izgradite vlastiti stilski izričaj, uz praktične savjete o svim onim komadima kojima su već stoljećima vjerne žene.

TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!