TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.2.2019.
Zahvaljujući vrhunskoj estetici, pomno biranim materijalima i siluetama koje na elegantan i ženstven način slave ženu, Mihano Momosa postao je brand koji na regionalnom i inozemnom tržištu iznova oduševljava dame i pomaže im da se osjećaju poput princeza u modernoj bajci. Dizajner koji se krije iza ovog branda, Mihailo Anušić, kroz detalje daje dodir luksuza svojim kreacijama, a upravo su detalji ti koji daju posebnost i ovoj kolekciji. Naime, brand je na svom Instagramu predstavio par komada iz kolekcije jesen/zima 19/20, koja će biti predstavljena krajem mjeseca u Parizu.
Iako prepoznatljiv po pastelnim nijansama, u ovoj liniji kraljevsko plava boja i boja fuksije zauzimaju glavnu ulogu, zajedno uz perje i 3D cvjetne aplikacije koje su postale sinonim za brand.

„Kolekcija je kreirana namjerno i pomalo hrabro kako bi suprotstavila različite stilove, neki potječu iz ostavštine branda, dok drugi prikazuju slobodu i žestinu ženskog duha. Nježan dizajn kombiniran s vibrantnim bojama priča snažnu priču o različitim aspektima ženske osobnosti. Perje u jarkoj boji fuksije i kraljevsko plavoj je korišteno kako bi kreirali jakne i haljine koje su davale živahan karakter minimalističkim komadima kolekcije. Smjele boje su lako prevedene u korijene branda, čime su ponovno otkrivene omiljene 3D ruže kako bi stvorili prekrasne haljine i jakne s oversized elementima. Bijela boja korištena je u cijeloj kolekciji kako bi balansirala nove i stare kreativne misli kao što su asimetričan dizajn, oversized trend i složeni detalji. Uspješno je provedena ideja o spajanju naizgled različitih osobina odrasle žene i prevođenje u nosivu modu. Električna AW 19/20 kolekcija osnažuje žene da se suprotstave svim izazovima s kojima se susreću. " - ovo su riječi uz koje su dočarali viziju kolekcije na njihovoj Instagram stranici. 
Dio kolekcije donosimo u nastavku.




TEKST: Ada Ćeremida
 
                                 
                            Halloween je u posljednjih nekoliko godina postao još jedan dan u kalendaru kada svi žele izgledati zanimljivo, ne nužno zastrašujuće.
Heidi Klum je to odavno pretvorila u umjetnički performans, a ostali su samo pratili. Kostim je postao produžetak stila, način da se igraš s identitetom, da se našališ sa sobom i s modom.
Ali ove godine, umjesto da kopiramo viralne ideje s Instagrama, vraćamo se osnovama, arhetip likovima Noći Vještica: duhovima, vješticama, piratima… onima koji su obilježili svaku Halloween zabavu. 
 
Samo što ih ovog puta gledamo kroz drugačiji objektiv, kroz modu. Uz malo makeupa, tkanine i inspiracije iz arhiva od Galliana do McQueena, Westwood i Wuna, čak i najjednostavniji kostim može izgledati kao ideja s piste.
Najbolji Halloween kostimi nisu oni koji izgledaju skupo, nego oni koji izgledaju kao ideja. Ovo je poziv da se zabavite s modom, s materijalima, s time kako sebe vidite u ogledalu. Jer u svijetu gdje svaka maska već postoji online  najzanimljivije je izmisliti svoju.
 
 
Duh kao minimalistička fantazija  
Zaboravite plahte. Duh može izgledati krhko, romantično i gotovo couture. Probajte kombinaciju vintage slip haljine, tila i čipke, kao da ste upravo izašli iz Gallianove kolekcije iz 2009. ili poetike Robert Wun svijeta couture. Njegova kolekcija “For Love” spaja eleganciju i horor, dok ručno vezeni krvavo crveni otisci na svili podsjećaju da i tuga može biti vizualno prekrasna.
Ovo je duh koji nosi vintage slip haljinu, obavijen slojevima tila i čipke, sa glass-skin efektom lica inspirisanim Pat McGrath lookovima. Blijeda koža, proziran sjaj, trepavice koje djeluju kao da su zaleđene.

Foto: @robertwun


Foto: @patmcgrath
 
        Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Elegantna, ali opasna vještica
Vještica je oduvijek bila modni arhetip. Tajna je u teksturi i kontrastu: mat naspram sjajnog, čvrsto naspram prozirnog.
Zamislite siluetu koja spaja Margielinu arhitektonsku preciznost i teatralnost Muglerove couture kolekcije iz 1986. godine, crno, oštro, fluidno, ali s dozom tajne. Makeup neka prati ton dima i masline, s minimalnim sjajem.
Foto: @archivedrunway


Foto: @manfredthierrymugler
Vrag i anđeo: yin i yang estetika
Ako postoji kostim koji svaka generacija iznova reinterpretira to je ovaj. Vrag i anđeo su idealan duo, pogotovo ako želite izgledati kao kontrasti u istom editorijalu. 
Umjesto lateksa i perja, probajte spoj crne i bijele u teksturama: svila, koža, til. Zamislite kontrast Muglerove kolekcije “Les Infernales” 1988 i anđeoske eterike Givenchy couture revije iz 1999. kada je Alexander McQueen poslao bijelog anđela s krilima i teškom tišinom na lice piste.
Vrag nosi strukturu, sjaj i crveni akcent, možda samo ruž ili rukavicu. Anđeo je fluidan, gotovo providan, s bijelom svilom i refleksijama svjetla na koži. Zajedno izgledaju kao dvije strane istog sna. Igra kontrasta, ali bez potrebe da objašnjavate ko je “dobar”.


Foto: @archivedrunway
Mumija: Dekonstrukcija i DIY
Jedan od najlakših kostima ako volite improvizaciju. Iskoristite bijele trake, zavoj, stare košulje, komade gaze. Umotajte, presložite, vežite. McQueen 2001. bi bio ponosan. Inspiracija je upravo McQueenov “VOSS”, gdje je Kate Moss djelovala kao zarobljeni duh u ogledalu i Glenn Martens za Gaultier couture 2022., koji je tkaninu pretvorio u skulpturu.
Umjesto doslovnih zavoja, koristite slojeve bež, bijelih i sivih tonova. Igrajte se dužinom i teksturom, pustite da rubovi ostanu neuredni.
Ovo je prilika da se poigrate teksturama i kontrastima umjesto da izgledate “zavijeno”, izgledajte kao da ste izašli iz performansa. Makeup neka djeluje iscrpljeno, ali sjajno u tonovima sive i bež, s tragovima metalik refleksa.
Foto: @thefashionobserve



Foto: @archivedrunway
Viktorijanski avangardizam: drama u slojevima
Zamišljeno, mračno, prepuno detalja, ovaj stil balansira između kostima i koncepta. Pomišljajte na Vivienne Westwood, rane Dior couture siluete i opsesiju viktorijanskim oblikom. 
Vivienne Westwoodova kolekcija “Portrait” iz 1990. postavila je temelje: korseti, čipka, barokna krutost i previše nakita. Gallianov Dior 2000. dodao je teatralnost Marie Antoinette. Perike, puder, ironiju.
Makeup Pat McGrath za Dior 2004. naglasio je lice kao platno, s bjelkastim tenom i zlatnim refleksima.
Ovdje je sve pitanje stava i detalja.
Kombinirajte čipku i kožu, visoku kragnu i stegnut struk. Igra između dekadencije i duhova iz prošlog vijeka nikad ne izgleda zastarjelo.


Foto: @archivedrunway

Foto: @patmcgrath
Pirat: Barokni haos
Romantičan, prljav, ali s modnim pristupom. Bijela košulja s volanima, stari korzet, masna kosa, nakit koji izgleda kao da ste ga ukrali iz muzeja. Pirat je zapravo romantični anarhista mode. Galliano 1993, bio je njegov manifest: slojevi, vez, neuredna kosa i osjećaj dekadentne slobode.
Dodajte crni eyeliner, prstenje i stav. Nema ničeg doslovnog u tome, ali svi će znati šta ste. Pirat je zapravo romantični anarhista mode. 
Zamislite miks Diora Jonathan Andersona sa Paris Fashion Week-a ove godine i energije Sonie Rykiel 2005, razbarušeno, ali precizno. Bijela košulja s volanima, korzet, čizme i nakit koji izgleda kao da ima priču.
Foto: @archivedrunway
Kauboji: Western estetika s urbanim obratom
Kaubojski moment se ove godine vratio u punom sjaju. Od Cowboy Carter ere do revija Marka Gonga za proljeće/ljeto 2026. i SweetChilling “Runnin’ Wild” spektakla, western je postao runway materijal.
Pomislite na Devon Aoki u Cavalliju 2004.: denim koji pleše između glamura i prašine. Košulja s resama, čizme s potpeticom, kaiš s kopčom, sve to može izgledati kao look, ne kostim.
Trik je u kontrastu: dodajte trench ili svilenu maramu. A za šešir? Obavezno vintage.



Bonus: profesije kao kostim trope  
Ako ste više u raspoloženju last-minute, ovo je sekcija za vas. Kostimi inspirirani profesijama policajac, bokser, vatrogasac, poslovni čovjek postali su svojevrsni Halloween arhetip. Ne morate ih previše objašnjavati. 
Samo ih stilizirajte kao modni lik. Jedna košulja, jedna ideja, malo ironije i sve je jasno.

Foto: @archivedrunway
 
        Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!