TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 29.11.2017.

  O važnosti konzumacije organski proizvedenih namirnica sve češće čitamo i učimo, budući da brojne zdravstvene organizacije žele usmjeriti pozornost na važnost porijekla namirnica. Naime, pojedino povrće i voće danas se toliko tretira pesticidima da je preporučljivo da ih konzumirate i kupujete samo ukoliko ste u potpunosti sigurni da je iz organskog uzgoja. Upravo zbog toga sve više vremen

Kako je nastao koncept Zdrave Logike? Kako ste se odlučili na ovaj korak?

Zdrava Logika kao ideja postoji već 4 godine a formalno od septembra 2015.godine. Danas djeluje kao Udruženje građana koje kroz različite aktivnosti radi na izgradnji zdravijeg i kvalitetnijeg ambijenta za organske proizvođače hrane ali i za potrošače. Aktivnosti su nam usmjerene na organsku proizvodnju hrane, marketing, edukacije proizvođača i potrošača, razne saradnje koje nam pomažu u ovim oblastima. Na ovaj korak smo se prvenstveno odlučili jer smo prepoznali da su u Bosni i Hercegovini ogromni potencijali kada je riječ o organskoj proizvodnji voća, povrća te drugih organskih proizvoda, ali su prisutna dva velika problema, a to su nedovoljna edukovanost proizvođača ali i potrošača o ovoj oblasti poljoprivrede. Naša želja jeste da zdravu hranu napravimo atraktivnom ali i dostupnom. Želimo da pokažemo potencijale naše zemlje, ujedinimo i edukujemo proizvođače te našem ali i stranom tržištu ponudimo kvalitetan proizvod.

zdravalogika banjaluka 6

Tko čini vaš tim?

Osnivači novog koncepta Zdrave Logike smo Ivana Koleška, Mirna Katić i ja. Ja sam idejni tvorac dok uz svoje partnerke i tim koji stoji iza nas, ova ideja ne bi mogla biti realizovana. Ja sam ekonomista i veliki sam zaljubljenik u prirodne resurse naše zemlje, te mi je ogroman izazov da ostvarim misiju koju smo kreirali kroz Zdravu Logiku. Ivana Koleška je doktor nauka fiziologije i ishrane biljaka, profesor na Poljoprivrednom fakultetu u Banjoj Luci, zaljubljenik u prirodu i zdrav život, te je zadužena za razvoj stručnog segmenta Zdrave Logike – kvaliteta proizvođača i proizvoda. Ivana, takođe, drži radionice na kojima obrazuje naše potrošače o važnosti korištenja organskog voća, povrća i drugih proizvoda u ishrani. Mirna Katić je po struci diplomirani psiholog i osoba koja je u razvojnom timu Zdrave Logike od prvog dana, te su njene aktivnosti usmjerene na upravljanje ljudskim resursima i operativnim poslovima unutar naše organizacije. Mirna je i mama jednoj maloj Emi, koja je i prvo dijete unutar naše organizacije ali nadamo se da ćemo tu statistiku ubrzo promijeniti. Naravno nas tri smo samo organizatori, iza nas je tim mladih ljudi bez kojih ništa što danas vidite ne bi postojalo i najveća zasluga upravo pripada njima. Imena našeg tima su Luka, Nikolina, Srđan, Rada, Ivana, Mirna i Maja.

Kakve su prve reakcije posjetitelja dućana?

Naše nove prostorije u Banja Luci su više Organic concept store i jedinstven je u Banjoj Luci. Tu su svi proizvodi svih naših kooperanata, kojih je sada oko četrdeset u našoj mreži iz cijele BiH, a ujedno su članovi našeg Udruženja. Pored našeg prostora uveli smo inovaciju u proces poslovanja. Izgradili smo platformu na kojoj možete naći profile svih naših proizvođača sa informacijama o proizvođačima i proizvodima. Platformu smo integrisali kroz pametne police i te pametne police uvodimo polako i u druga prodajna mjesta u kojima možete naći sve proizvode naših kooperanata, iza čijeg kvaliteta stoji naš stručni tim i naš rad. Uz to imate garanciju da su svi proizvodi određenog kvaliteta i spadaju u ekološke i organske proizvode.

zdravalogika banjaluka 2

 

Odakle vam inspiracija za uređenje dućana? Tko potpisuje uređenje?

Ovo mi je lično jako inspirativno pitanje, jer je upravo ovaj dio Zdrave Logike za moj posao ogromna inspiracija. Naime, ogromna promjena unutar Zdrave Logike se desila angažovanjem našeg kreativnog tima, kako ih ja nazivam. Radi se o arhitektici Radi Kočić te dizajneru Srđanu Iliću, koji je zaslužan za rebranding Zdrave Logike. Ovaj tim je donio ogromnu promjenu kada je u pitanju naše predstavljanje putem društvenih mreža, naše platforme, ali i kroz novi prostor. Oboje su jako talentovani mladi ljudi i u procesu su sticanja novih znanja i iskustava. Za Zdravu Logiku su veliko osvježenje i nadam se da je ovo samo početak svega što ćemo i u budućnosti kreirati kroz arhitekturu i dizajn.

zdravalogika banjaluka 3

 

 

Što čini proizvode u vašem dućanu posebnim?

Kvalitet i porijeklo. Kvalitet je na prvom mjestu, trudimo se da ponudimo samo vrhunski kvalitet kada je proizvod u pitanju. Ako proizvođač nije sertifikovan, mi radimo analize proizvoda i to transparentno prikazujemo kupcu. Porijeklo nam je važno jer prodajemo samo proizvode domaćih organskih i ekoloških proizvođača. Što znači da su svi proizvodi porijeklom iz Bosne i Hercegovine, a vjerujte da se možemo pohvaliti bogatom paletom proizvoda.

Koliko je u BiH popularan zdrav način života?

Moje lično mišljenje jeste da se svijest u posljednjih pet godina jako puno mijenja. To osjetimo po našem tržištu i zainteresovanosti potrošača za ovom vrstom proizvoda. Evidentno je da su mladi sve više zainteresovani kako za ovaj način ishrane tako i za samu proizvodnju, što nas motiviše da nastavimo. Ako gledamo razvijene gradove poput Sarajeva, Banja Luke i Mostara mislim da se ove riječi mogu potvrditi iz mnogih aspekata – zdrave ishrane, sporta te aktivizmu mladih u različitim sferama zdravog života. Ono što mene raduje jeste što još uvijek svi volimo domaću hranu što je dovoljno za prvi korak kada je u pitanju zdrav način života.

 

zdravalogika banjaluka 5

Koliko je u BiH dostupna organski proizvedena hrana?

Postaje sve više dostupna, ali nedovoljno. Smatram da bi se svi zajedno trebali potruditi da aktiviramo ovu proizvodnju u većem obliku jer nam jako puno zdrave poljoprivredne zemlje stoji neiskorišteno. Naša zemlja ima ogroman potencijal kada je u pitanju zemlja, vode te čistoća vazduha. Mnoge razvijene zemlje teže upravo svemu ovome što smo mi dobili rođenjem ovdje. Zbog toga smo i izabrali da se aktivno bavimo ovom temom. Nije mi logično da uvozimo toliko različite hrane kada nam je nadomak ruke naša domaća zdrava hrana.

Na koji način birate proizvođače koji će biti dio Zdrave logike?

U kooperantsku mrežu Zdrave Logike mogu pristupiti samo ekološki i organski proizvođači. Pod ekološke proizvođače podrazumijevam sve one koji imaju proizvodnju po standardima organske proizvodnje ali nisu organski sertifikovani dok su organski proizvođači svi koji ne posjeduju sertifikat a bave se ovom proizvodnjom. I jedni i drugi treba da nam dostave analizu zemljišta, a mi radimo fitopatološki nalaz ploda. To je preduslov. Nakon toga idemo u zajedničko planiranje proizvodnje te savjetovanje i zajednički izlazak na tržište. Ono što proizvođač dobiva kroz plasman svojih proizvoda putem nas jeste sigurnost u plasman, marketing, te mogućnost da proizvod bude vidljiv i ima tržišnu vrijednost koju ovakav proizvod mora imati te jedna razvojna komponenta koja prati i naš razvoj. Srećni smo što nam je spektar proizvoda sve širi te u ponudi imamo od čajeva i meda do različitih vrsta voća i povrća ali i sokova, džemova, ulja, sireva i brašna. Naši proizvođači su i nama postali inspiracija.

 

zdravalogika banjaluka 4


Bonjour

Brownie kakav do sada niste probali: Desert koji nestaje brže nego što se ohladi

TEKST: Bonjour.ba

Brownie kakav do sada niste probali: Desert koji nestaje brže nego što se ohladi Brownie kakav do sada niste probali: Desert koji nestaje brže nego što se ohladi

Danas smo ustali s onim poznatim osjećajem da nam se jede nešto slatko, ali bez jasne ideje šta bi to moglo biti.

Ne klasičan kolač, ne suhi biskvit, ali ni onaj standardni brownie koji uvijek spašava stvar kad želimo nešto brzo i sigurno. Htjeli smo nešto s notom kokosa, ali ne klasične kokos kocke, više onaj tip deserta koji spaja čokoladu i kremastu teksturu.
 

brzi-kolac-brownie-recept-kokos-dolcela2-bonjour-ba
 

Između kafe i prvog gutljaja vode, odlučili smo da jednostavno pomiješamo sve što volimo: čokoladu, kokos i Dolcela brownie smjesu. I tako je nastao naš “eksperiment iz dosade” koji se pretvorio u pun pogodak: Dolcela brownie smjesa i jednostavna kokos krema kao kombinacija koja spašava dan kad ne znate šta vam se jede, ali znate da mora biti dobro.
 

brzi-kolac-brownie-recept-kokos-dolcela5-bonjour-ba
 

Jeste li znali? U nekim zemljama kokos se smatra “voćem sreće” jer simbolizira obilje i slatkoću života. Nama je, realno, dovoljan i jedan sloj kokos kreme da dan odmah bude bolji.
 

Čokoladni brownie sa kokos kremom


Brownie:

- 1 Dolcela smjesa za čokoladne brownie

- 2 jaja

- 100g putera

- 200ml mlijeka

- 80g tamne čokolade 
 

Jeste li znali? Tamna čokolada ima više antioksidansa nego borovnice. Znači da praktično ako jedete brownie, to je skoro smoothie.
 

Kokos krema:

- 1 Dolcela puding okus vanilija

- 400ml mlijeka

- 200g kokosovog brašna

- 80g šećera

- 1 Dolcela vanilin šećer
 

Jeste li znali? Miris vanilije dokazano snižava nivo stresa i potiče dobro raspoloženje. Da, zato nas svaki puding, kolač ili krema s tom aromom automatski vrati u djetinjstvo i podsjeti na sigurnost domaće kuhinje.

Priprema:

Prvo pripremite kokos kremu: u dubljoj šerpici skuhajte Dolcela puding okus vanilija u mlijeku, kao i obično, dok ne postane gust i kremast. 
 

brzi-kolac-brownie-recept-kokos-dolcela3-bonjour-ba


Zatim umiješajte kokosovo brašno, dodajte 80g šećera i Dolcela vanilin šećer i lagano promiješajte špatulom ili mutilicom dok se sve lijepo ne poveže. Ostavite kremu sa strane da se malo ohladi i stegne.

Dok se krema odmara, prelazimo na brownie. U dubokoj posudi pomiješajte Dolcela smjesu za čokoladne brownie, mlijeko i jaja.
 

brzi-kolac-brownie-recept-kokos-dolcela4-bonjour-ba
 

Posebno otopite puter s tamnom čokoladom (miris će vas već tada podsjetiti da ste na dobrom putu) i dodajte ga u smjesu. Miješajte dok ne nestanu sve grudvice i dok ne dobijete onu glatku, sjajnu teksturu po kojoj znate da će kolač uspjeti.

Jeste li znali? Kažu da je prvi brownie nastao kada je kuharica u Chicagu zaboravila prašak za pecivo. Rezultat je bio gustiji, čokoladniji kolač koji su svi obožavali. Iako nije potvrđeno, priča ostaje dio šarma brownija.

Smjesu ravnomjerno rasporedite u kalup obložen papirom za pečenje. Zatim preko nje nježno dodajte kokos kremu. Kašikom ili drvenim štapićem lagano “prošarajte” slojeve da se čokolada i kokos malo spoje. To će kasnije dati onaj mramorni efekt.

Pecite 20 minuta na 180°C, taman dovoljno da rubovi postanu hrskavi, a sredina ostane sočna i mekana.

 

brzi-kolac-brownie-recept-kokos-dolcela7-bonjour-ba


Mini savjeti i brze varijacije


Ako volite malo eksperimentisati, ne morate se držati samo vanilije. Probajte Dolcela puding okus jagoda ili maline za voćnu notu. Volite jači čokoladni sloj? Umjesto vanilije možete koristiti Dolcela puding okus čokolada za “double chocolate” efekat. Zamijenite dio mlijeka u brownie smjesi s 50 ml kafe jer i to pojača aromu čokolade.

Za brzu prazničnu tacnu: ispecite Dolcela Muffins ili Dolcela Muffins čokoladni pa ih punite kašikom ove kokos kreme. Rezultat? Snježni cupcake.

Ako volite lava-centar, probajte i Dolcela Lava Muffins i servirajte uz kašiku kokos kreme sa strane.

Na kraju, pustite mašti da se malo igra. Upravo iz takvih improvizacija često nastanu najbolji deserti, oni koji mirišu na toplinu doma i malo hrabrosti da promijenite nešto po svom ukusu.

 

brzi-kolac-brownie-recept-kokos-dolcela6-bonjour-ba


Dolcela slatka praznična čarolija uskoro počinje…


Ako ste među onima koji već u novembru prave prve liste kolača i traže “onaj jedan novi recept” koji će osvojiti sve, imamo mali spoiler. Od 1. decembra, Dolcela pokreće slatku prazničnu čaroliju, online kutak u kojem ćete moći podijeliti svoje trenutke iz kuhinje, fotografije, mirise i onu posebnu prazničnu energiju koju donose kolačići.

Na web stranici vas čeka Djed Mraz gdje mu samo trebate navesti koga biste voljeli obradovati ove godine sa Dolcela poklonom.

A šta se dogodi nakon toga? Nećemo vam sve otkriti… samo ćemo reći da će vas rezultat sigurno nasmijati i ugrijati, baš kao i prva tura brownie iz rerne.

Tokom decembra Dolcela će svakog dana birati dobitnike iznenađenja jer ovaj mjesec je stvoren za dijeljenje, slatkoću i trenutke koji mirišu na vaniliju.
 

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Podravka BiH
 
Kreativni koncept: Bonjour.ba
Foto i video za Bonjour.ba: Hajrudin Šišić (Harry Cooper)


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!