TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 29.11.2017.
O važnosti konzumacije organski proizvedenih namirnica sve češće čitamo i učimo, budući da brojne zdravstvene organizacije žele usmjeriti pozornost na važnost porijekla namirnica. Naime, pojedino povrće i voće danas se toliko tretira pesticidima da je preporučljivo da ih konzumirate i kupujete samo ukoliko ste u potpunosti sigurni da je iz organskog uzgoja. Upravo zbog toga sve više vremen
Kako je nastao koncept Zdrave Logike? Kako ste se odlučili na ovaj korak?
Zdrava Logika kao ideja postoji već 4 godine a formalno od septembra 2015.godine. Danas djeluje kao Udruženje građana koje kroz različite aktivnosti radi na izgradnji zdravijeg i kvalitetnijeg ambijenta za organske proizvođače hrane ali i za potrošače. Aktivnosti su nam usmjerene na organsku proizvodnju hrane, marketing, edukacije proizvođača i potrošača, razne saradnje koje nam pomažu u ovim oblastima. Na ovaj korak smo se prvenstveno odlučili jer smo prepoznali da su u Bosni i Hercegovini ogromni potencijali kada je riječ o organskoj proizvodnji voća, povrća te drugih organskih proizvoda, ali su prisutna dva velika problema, a to su nedovoljna edukovanost proizvođača ali i potrošača o ovoj oblasti poljoprivrede. Naša želja jeste da zdravu hranu napravimo atraktivnom ali i dostupnom. Želimo da pokažemo potencijale naše zemlje, ujedinimo i edukujemo proizvođače te našem ali i stranom tržištu ponudimo kvalitetan proizvod.
Tko čini vaš tim?
Osnivači novog koncepta Zdrave Logike smo Ivana Koleška, Mirna Katić i ja. Ja sam idejni tvorac dok uz svoje partnerke i tim koji stoji iza nas, ova ideja ne bi mogla biti realizovana. Ja sam ekonomista i veliki sam zaljubljenik u prirodne resurse naše zemlje, te mi je ogroman izazov da ostvarim misiju koju smo kreirali kroz Zdravu Logiku. Ivana Koleška je doktor nauka fiziologije i ishrane biljaka, profesor na Poljoprivrednom fakultetu u Banjoj Luci, zaljubljenik u prirodu i zdrav život, te je zadužena za razvoj stručnog segmenta Zdrave Logike – kvaliteta proizvođača i proizvoda. Ivana, takođe, drži radionice na kojima obrazuje naše potrošače o važnosti korištenja organskog voća, povrća i drugih proizvoda u ishrani. Mirna Katić je po struci diplomirani psiholog i osoba koja je u razvojnom timu Zdrave Logike od prvog dana, te su njene aktivnosti usmjerene na upravljanje ljudskim resursima i operativnim poslovima unutar naše organizacije. Mirna je i mama jednoj maloj Emi, koja je i prvo dijete unutar naše organizacije ali nadamo se da ćemo tu statistiku ubrzo promijeniti. Naravno nas tri smo samo organizatori, iza nas je tim mladih ljudi bez kojih ništa što danas vidite ne bi postojalo i najveća zasluga upravo pripada njima. Imena našeg tima su Luka, Nikolina, Srđan, Rada, Ivana, Mirna i Maja.
Kakve su prve reakcije posjetitelja dućana?
Naše nove prostorije u Banja Luci su više Organic concept store i jedinstven je u Banjoj Luci. Tu su svi proizvodi svih naših kooperanata, kojih je sada oko četrdeset u našoj mreži iz cijele BiH, a ujedno su članovi našeg Udruženja. Pored našeg prostora uveli smo inovaciju u proces poslovanja. Izgradili smo platformu na kojoj možete naći profile svih naših proizvođača sa informacijama o proizvođačima i proizvodima. Platformu smo integrisali kroz pametne police i te pametne police uvodimo polako i u druga prodajna mjesta u kojima možete naći sve proizvode naših kooperanata, iza čijeg kvaliteta stoji naš stručni tim i naš rad. Uz to imate garanciju da su svi proizvodi određenog kvaliteta i spadaju u ekološke i organske proizvode.
Odakle vam inspiracija za uređenje dućana? Tko potpisuje uređenje?
Ovo mi je lično jako inspirativno pitanje, jer je upravo ovaj dio Zdrave Logike za moj posao ogromna inspiracija. Naime, ogromna promjena unutar Zdrave Logike se desila angažovanjem našeg kreativnog tima, kako ih ja nazivam. Radi se o arhitektici Radi Kočić te dizajneru Srđanu Iliću, koji je zaslužan za rebranding Zdrave Logike. Ovaj tim je donio ogromnu promjenu kada je u pitanju naše predstavljanje putem društvenih mreža, naše platforme, ali i kroz novi prostor. Oboje su jako talentovani mladi ljudi i u procesu su sticanja novih znanja i iskustava. Za Zdravu Logiku su veliko osvježenje i nadam se da je ovo samo početak svega što ćemo i u budućnosti kreirati kroz arhitekturu i dizajn.
Što čini proizvode u vašem dućanu posebnim?
Kvalitet i porijeklo. Kvalitet je na prvom mjestu, trudimo se da ponudimo samo vrhunski kvalitet kada je proizvod u pitanju. Ako proizvođač nije sertifikovan, mi radimo analize proizvoda i to transparentno prikazujemo kupcu. Porijeklo nam je važno jer prodajemo samo proizvode domaćih organskih i ekoloških proizvođača. Što znači da su svi proizvodi porijeklom iz Bosne i Hercegovine, a vjerujte da se možemo pohvaliti bogatom paletom proizvoda.
Koliko je u BiH popularan zdrav način života?
Moje lično mišljenje jeste da se svijest u posljednjih pet godina jako puno mijenja. To osjetimo po našem tržištu i zainteresovanosti potrošača za ovom vrstom proizvoda. Evidentno je da su mladi sve više zainteresovani kako za ovaj način ishrane tako i za samu proizvodnju, što nas motiviše da nastavimo. Ako gledamo razvijene gradove poput Sarajeva, Banja Luke i Mostara mislim da se ove riječi mogu potvrditi iz mnogih aspekata – zdrave ishrane, sporta te aktivizmu mladih u različitim sferama zdravog života. Ono što mene raduje jeste što još uvijek svi volimo domaću hranu što je dovoljno za prvi korak kada je u pitanju zdrav način života.
Koliko je u BiH dostupna organski proizvedena hrana?
Postaje sve više dostupna, ali nedovoljno. Smatram da bi se svi zajedno trebali potruditi da aktiviramo ovu proizvodnju u većem obliku jer nam jako puno zdrave poljoprivredne zemlje stoji neiskorišteno. Naša zemlja ima ogroman potencijal kada je u pitanju zemlja, vode te čistoća vazduha. Mnoge razvijene zemlje teže upravo svemu ovome što smo mi dobili rođenjem ovdje. Zbog toga smo i izabrali da se aktivno bavimo ovom temom. Nije mi logično da uvozimo toliko različite hrane kada nam je nadomak ruke naša domaća zdrava hrana.
Na koji način birate proizvođače koji će biti dio Zdrave logike?
U kooperantsku mrežu Zdrave Logike mogu pristupiti samo ekološki i organski proizvođači. Pod ekološke proizvođače podrazumijevam sve one koji imaju proizvodnju po standardima organske proizvodnje ali nisu organski sertifikovani dok su organski proizvođači svi koji ne posjeduju sertifikat a bave se ovom proizvodnjom. I jedni i drugi treba da nam dostave analizu zemljišta, a mi radimo fitopatološki nalaz ploda. To je preduslov. Nakon toga idemo u zajedničko planiranje proizvodnje te savjetovanje i zajednički izlazak na tržište. Ono što proizvođač dobiva kroz plasman svojih proizvoda putem nas jeste sigurnost u plasman, marketing, te mogućnost da proizvod bude vidljiv i ima tržišnu vrijednost koju ovakav proizvod mora imati te jedna razvojna komponenta koja prati i naš razvoj. Srećni smo što nam je spektar proizvoda sve širi te u ponudi imamo od čajeva i meda do različitih vrsta voća i povrća ali i sokova, džemova, ulja, sireva i brašna. Naši proizvođači su i nama postali inspiracija.
TEKST: Dragana Rauš
Evo šta smo prvo primijetili… Besprijekorno postavljeni stolovi. Tim mladih, složnih ljudi. Logo izvezen na platnenoj salveti. Nenametljiv i uredan enterijer. Ukratko: sklad koji naslućuje da je Milunka mjesto na kojem stvari funkcionišu baš kako treba.
Prvi predstavnik ovog pozitivnog primjera ugostiteljstva je mladi chef Saša Stanivuković. Donio je znanje iz inostranstva, ali ono što je još važnije - vratio ga je kući. Slovenija ga je naučila koliko je važno da sve što izađe iz kuhinje bude jednako iskreno i precizno. Ono što je već imao u sebi su kreativnost, hrabrost i ljubav prema ovom poslu.
Mi smo uživali u večeri u slijedovima. Jela su na meniju dostupna i pojedinačno, ali zajedno pričaju posebnu priču.
Evo kako je to izgledalo: carpaccio s mikrobiljem i biberom, zatim tatarski biftek s wasabi majonezom i uljem od vlasca. Ravioli, nestvarno bogatog ukusa, punjeni pistacijom i tijestom od čak 48 žumanaca. Glavno jelo i favorit mnogih: juneći obrazi, sporo pripremani 12 sati, na kremi od krompira, celera i mrkve. Hrskavo pecivo bez aditiva, sa divljim kvascem, detalj koji možda ni ne primijetiš, ali tvoje tijelo hoće.
Ako ste iz Banjaluke, velika je šansa da ste bar jednom probali neki desert iza kojeg stoji Stefan Ilić. Njegovi su prepoznatljivi po tome što izgledaju kao male skulpture, sa neočekivanim i interesantnim ukusima. Zbog tog posebnog, gotovo umjetničkog pristupa, bilo je prirodno da postane dio tima Milunke.
Enterijer jasno komunicira šta možeš očekivati na tanjiru. Moderan i uredan, čini da se gost osjeća ugodno, bez da pretjerano odvlači pažnju od glavne teme: kuhinje koja ostavlja najveći utisak.
Osvjetljenje poziva na romantičnu večeru u dvoje, a lokacija je takva da kad završiš, vrlo lako možeš prošetati jednim od najljepših banjalučkih šetališta pored Vrbasa. Dodatan savjet: za najbolji doživljaj rezerviši večeru i posmatraj zalazak sunca iz bašte.
Još jedna interesantna informacija - Milunka nije statična. Vole da uvode tematske večeri, da gosti probaju nešto novo, da svaka posjeta bude drugačija. Japan, Grčka, Španija… Dovoljno je da ih zapratite na Instagramu i uhvatite novo iznenađenje.
Takođe, kuhinja stalno osluškuje potrebe gostiju. Meni koji je sada aktuelan važi do kraja ljeta, a onda stiže novi, skrojen po sezoni i željama onih koji se vraćaju.
Jedino što se ovdje ne mijenja je tim koji dijeli iste vrijednost i ideja da ugostiteljstvo znači da se svako osjeća dobrodošlo.
Foto: Dragana Rauš za Bonjour
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!