TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 7.6.2020.

Jubilarni Play Media Day 05, koji je ove godine prvi put održan kao online konferencija, dokazao je ono što je bila glavna tema u prezentacijama svih ovogodišnjih predavača: moć transformacije i prilagođavanja.

Više od 12 sati „LIVE“ programa, 26 predavanja i panela, okupilo je kreativce, kompanije, kreativne agencije, institucije, studente, influencere, kao i sve ostale zainteresirane za kreativnu industriju, lično usavršavanje i unapređenje poslovanja. Program online konferencije pratila je publika iz BiH, regiona i svih krajeva svijeta, koja je upijala znanje, savjete i ideje, najzanimljivijih regionalnih i svjetskih stručnjaka.

Peti po redu, a prvi online, ovogodišnji Play Media Day položio je i ove godine ispit i dobio čistu desetku, kada je riječ o inovativnosti, autentičnosti, hrabrosti, kao i zabavi i edukaciji. Cjelodnevno druženje stručnjaka iz svih krajeva svijeta, sudionicima je omogućilo da iz udobnosti svog doma ili kancelarije, plove s jednog kraja svijeta na drugi, u potrazi za relevantnim i konkretnim znanjima, iskustvima i praksama, koji će im pomoći u njihovom poslovanju. 

Ovogodišnji Play Media Day 05 je počeo u geografski dalekoj, ali digitalno bliskoj Australiji predavanjem Petera Brennana, grafičkog dizajnera, koji je kroz 10 životnih lekcija ispričao suštinu života i rada. „Ako nešto stvarno želite, ne prihvaćajte „NE“ kao odgovor. Razmišljajte drugačije od drugih, kako bi privukli pažnju i preuzmite odgovornost za svoje greške“, samo su neke od njegovih preporuka.

Iz Australije se publika rekordnom brzinom preselila u Zagreb, gdje je čekao Igor Mladinović iz kreativne agencije Imago s predavanjem „Kreativnost kao filozofija života“. Igor je govorio o strahu kao ubici kreativnosti, kreativnosti kao težnji ka boljem i novom, a ne kopiranju uzora. „Ako nisi autentičan, kreativno si nepotreban.“ i „Kreativnost mora sadržavati rizik i inovativnosti“, rečenice su koje su odzvanjale u ušima nakon njegovog govora.  

Putovanje iz Zagreba u Beograd je trajalo nekoliko sekundi,  gdje je Ljubica Vukčević objasnila „Kako primijeniti dobre principe digitalne ekonomije na vaš biznis“. „Stavite se u cipele potrošača, unificirajte i sinkronizirajte svoje poruke na svim kanalima komunikacije“, poručuje Ljubica.

Play Media Day 05 se iz Zagreba nakratko preselio u Amsterdam, gdje je domaćin bio Diederick van Middelkop, stručnjak za zvučni brending. Po njemu, uspon zvuka je pred nama, a zvuk brenda će postati važniji, nego ikad prije. Diederick smatra, da će originalan zvuk i muzika, istaknuti vašu reklamu u moru drugih reklama.

Istom rutom smo se vratili nazad u Zagreb, gdje je Maja Čulig, direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Addiko grupe, pričala o „Haos menadžmentu ili kako smo pobijedili krizu“. Maja je govorila o jedinom načinu, na koji možemo da pobijedimo krizu - a to je komunikacija. „Napokon su nestali izgovori za sve ove godine, kada su kompanije odbijale ući punim srcem u proces digitalne transformacije“, zaključila je Maja Čulig.

Prvi od dva virtualna panela u kojem su učestali Erna Saljević, Dunja Jovanić, Dijana Tepšić, Milan Maglov, Ida Prester i Branislava Antović, prštao je optimizmom i pozitivnom energijom, a konačan zaključak regionalnih influnesera, bio je da će kreativnost ipak spasiti svijet. 
U dalekom Londonu Tijana Tamburić, koja se našla na Forbesovoj listi „30 ispod 30“ najuspješnijih mladih ljudi na svijetu je na zanimljiv način, usporedila potrošnju nasuprot doprinosa i tome koliko je odnos ova dva pojma, neophodan za napredovanje u kreativnim industrijama. 
Potom je Bojan Šaptović iz agencije Pioniri Communications u Beogradu, savjetovao sudionike konferencije, kako da pobijede 2020. godinu.
Bojan je poručio, da se nikada ne smije odustajati od oglašavanja, pa ni u vremenima krize.

Treći zagrebački domaćin Play Media Day online konferencije bila je Anamarija Vuić, koja se bavila etikom u oglašavanju. Ona je istakla koliko oglašavanje utiče na mentalno zdravlje potrošača, kako je potrebno gledati na komunikaciju šire od zakona i etike, te kako brendovi svjesno krše moralne zakone, zarad cilja. 
U malom primorskom mjestu Gourock u Škotskoj, dobrodošlicu je poželio nezavisni dizajner Craig Black, koji radi za mnoge svjetske brendove. Njegov poslovni put bio je ispunjen usponima i padovima, rizicima, neizvjesnošću, ali iznad svega radom, trudom, ljubavlju i predanošću. Craig je poručio, da moramo riskirati da bismo uspjeli, te da treba da razvijamo vlastite autentične projekte. 

Na sredini ovogodišnjeg Play Media Day okupile su se predstavnice online medija, Ana Ćavar, Dijana Tepšić, Besima Svraka, Jelena Joksimović i Mersiha Drinjaković, koje su diskutirale o oglašavanju u medijima u vrijeme globalne krize.
Zaključak panela je neminovan proces digitalizacije i prelazak na online oglašavanje, čak i onih brendova i kompanija, koje su mislili da je njihov proces digitalizacije, daleka budućnost. 

Dženeta Schitton je virtualnu ekipu ugostila u Beču, gdje je podijelila svoje znanje i iskustvo o temi koja postaje sve aktualnija, posebno s pojavom pandemije, kada je brending postao važniji nego ikada. Ona je govorila o transparentnosti u influensers marketingu, da influenseri uvijek moraju da transparentno označe sponzorirani sadržaj, te da influenseri moraju pokazati da im je stalo!

U Vojvodini je toplu dobrodošlicu sudionicima konferencije, poželjela Goranka Jednak Maksimović svojim predavanjem „Podcast 2020: 5+5 preporuke za podcastere“.
Konkretnim primjerima, statističkim podacima i savjetima, Goranka je potakla ljude da pokrenu svoj podcast, koji je više nego ikada jedan od najpopularnijih medija u svijetu. 

Iz Splita se javio britanski stručnjak za komunikacijske vještine, Peter Hopwood. Tema koja se provlačila kroz sva predavanja, a koja je kod njega detaljno obrađena je - pružanje dodatne vrijednosti publici. Peter je u pola sata uklopio ogroman broj savjeta i prijedloga, pomoću kojih svaki individualac može poboljšati svoj javni nastup, zaintrigirati publiku i doći do boljih rezultata u poslovanju. 

Uz Nikolinu Andrić smo posjetili malo vojvođansko mjesto Nadalj, odakle je ispričala priču o svom zanimljivom poslovnom putu do poduzetništva, rada i zarade od kuće. 
Autorica dvije knjige banjalučanka Bojana Blažević, oduševila je publiku svojim inspirativnim predavanjem „Svi smo povezani“. Bila je to priča koja se morala čuti direktno od nje, kako bi se osjetila i doživjela, o tome kako energija, emocije i kvalitet života, direktno utiču na rezultate, koje ostvarujemo u poslu. 

Posljednji grad u kojem se završila Play Media Day online konferencija bio je Beograd, gdje je virtualnu ekipu dočekala Jelena Veinović Stevanović. Online konferencija je završila Jeleninim osvrtom na ljudsko ponašanje, a posebno je istakla da je tehnologija ogledalo našeg ponašanja te da digital ne voli racionalnog kupca!

Vidimo se 2021. na šestom Play Media Day, regionalnom komunikacijskom događaju u Banjaluci!
Komunikacija je beskonačna! 


Bonjour

8 događaja u Sarajevu koje vrijedi uhvatiti za vikend: Viralne playliste i premijere koje se ne propuštaju

TEKST: Ada Ćeremida

8 događaja u Sarajevu koje vrijedi uhvatiti za vikend: Viralne playliste i premijere koje se ne propuštaju 8 događaja u Sarajevu koje vrijedi uhvatiti za vikend: Viralne playliste i premijere koje se ne propuštaju

Prvi decembarski vikend u Sarajevu uvijek ima posebnu atmosferu onu mješavinu zimskog vazduha, ranih mrakova i programa koji se pojačava baš onda kad mislimo da ćemo usporiti.

Grad ulazi u posljednji mjesec ove godine kao da želi da ga osjetimo u punom intenzitetu: muzika se čuje iza zamagljenih stakala barova, filmovi pune sale kao da smo u malim evropskim kinima, a decembarski eventi spajaju toplinu, ritam i zajedništvo. 

To je onaj trenutak kad se Sarajevo ne samo obilazi, nego mu se pripada kroz afterwork druženja, humanitarne bazare, koncerte koji griju i projekcije koje nas vraćaju sebi.

Ako se pitate gdje biti ovog vikenda, evo adresa koje otvaraju ovu posljednju stranicu godine.
 
 



8 događaja posljednjeg vikenda u novembru:
 

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!


Luka Leković u Backyardu

Backyard otvara zimsku sezonu na najmekši mogući način muzikom, plesom i humanitarnom notom koja cijeloj večeri daje dodatnu toplinu. Od 18:00 do 22:00, Luka Leković i Mirza Mustafagić prave atmosferu u kojoj se nostalgični hitovi miješaju s energijom malog, punog bara u centru grada. 

Ako pratite Luku na TikToku, onda već znate koliko je njegov feel-good vibe zarazan: plejlista, način na koji priča o muzici, pa čak i mikro-trenuci iz života koji završavaju u viralnim videima sve to živi isto tako i offline, upravo u ovakvim večerima. 

Dio zarade ide u humanitarne svrhe, pa ovo nije samo zimski dernek, nego i večer koja ima smisao. Dress code je winter chic i Backyard u decembru nikad ne izgleda bolje.

 



Marko Louis u Domu mladih

Marko Louis donosi u Dom mladih koncert koji je istovremeno i energičan i nježan onaj koji vas vodi kroz smijeh, emocije i ritam koji cijela dvorana prepozna od prve minute. 

Subota, 06. decembar rezervisana je za večer u kojoj publika ne samo sluša, nego učestvuje, pjeva i pleše kao da je dio zajedničke priče. Markova muzika uvijek ostavi utisak topline, pa je ovo idealan koncert za početak decembra: dovoljno snažan da vas povuče i dovoljno intiman da budete u trenutku. To je ona vrsta nastupa nakon kojeg ostanete još par minuta sjediti samo da upamtite atmosferu.

 



Komar: Struje misterije pred premijeru

Serija Komar stiže na MY TV 5. decembra, a mi smo je već pogledali i izašli iz prve epizode sa onim osjećajem tihe nevjerice. Pilot funkcioniše kao slagalica čiji se komadi tek kasnije uklope, prelazeći iz drame u misteriju, iz intime u nelagodu.

A ono najvažnije? Ako ovog petka niste raspoloženi za izlazak, Komar je savršena prilika da uronite u novu domaću misteriju i provedete večer u tonu koji će vas zaokupiti do posljednje minute jer, ako je suditi prema pilotu, o ovoj seriji će se pričati cijelu sezonu.

 

 

Minotaur: Pet godina labirinta u Meeting Pointu

Meeting Point ove subote otvara vrata jednoj od najintrigantnijih filmskih večeri mjeseca tri filma Zulfikara Filandre koja zajedno čine formalni triptih, eksperimentalnu i emocionalnu liniju kroz pet godina autorove poetike. Program počinje u 19:30, a ulaz je besplatan, uz besplatne ulaznice sat prije projekcije. 

Gleda se Minotaur, film koji spaja dokumentarnost i intimu digitalnog doba; zatim Sister, jedinstveni pogled na subjektivnost pandemijskih godina i Closure, rad koji ispituje sjećanja na rat kroz vizuru djetinjstva. Nakon projekcije slijedi razgovor s autorom i to je onaj dio večeri gdje film zaista nastavlja živjeti.

 

 

Dan novog slovenskog filma u Meeting Pointu

Dan novog slovenskog filma nastavlja se ovog petka projekcijom Fantasy slovenačke rediteljice Kukle Kešerović. Program je počeo 3. decembra, kada se prikazao film Dobre djevojke Urške Djukić, nagrađen na Adriatic Film Awardsu, a Fantasy zaokružuje selekciju savremenog stvaralaštva. 

Ako volite filmove koji pomjeraju formu, igraju se atmosferom i otvaraju nova pitanja, ovo je odlična adresa za petak u 20:00. Ulaz je slobodan, ali uvijek vrijedi doći ranije jer se ovakve projekcije brzo napune.

 

 

Kawa Afterwork

Kawa i ovog petka ulazi u decembar u svom prepoznatljivom ritmu onom koji lagano preuzima grad prije nego što se noć uopšte dogodi. Od 18:00, za pult staje Not Yet i postavlja atmosferu koja od afterworka napravi mali početak vikenda. 

To su one večeri u kojima se vrijeme rasteže, razgovori postanu glasniji, a muzika gradi dinamiku u kojoj se potpuno opustimo. Kawa ostaje mjesto gdje se početak decembra ne dočekuje tiho, nego sa stilom i ritmom koji ostaje do kraja večeri.

 

 

Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti” 

Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.

Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu. Izložbu možete pogledati do 7. decembra.
 
 

 

Diplomatski Winter Bazar u Skenderiji

Diplomatski Winter Bazar svake godine donese onaj pravi međunarodni decembarski duh: mirise, okuse i ritmove koji vas vode kroz različite kulture u istom prostoru. 

Ovog 6. decembra, Skenderija postaje velika kuća topline: od tradicionalnih jela, bavarskih pereca i kuhanog vina, do domaćih keksića i tombole sa čak 900 nagrada. Atmosfera je uvijek užurbana, ali u najljepšem smislu kao da ste nakratko ušli u zimski sajam neke evropske metropole.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @marinavasilevskaia_ph, @lukalekovic_, @merimam


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!