TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 7.6.2020.
Jubilarni Play Media Day 05, koji je ove godine prvi put održan kao online konferencija, dokazao je ono što je bila glavna tema u prezentacijama svih ovogodišnjih predavača: moć transformacije i prilagođavanja.
Više od 12 sati „LIVE“ programa, 26 predavanja i panela, okupilo je kreativce, kompanije, kreativne agencije, institucije, studente, influencere, kao i sve ostale zainteresirane za kreativnu industriju, lično usavršavanje i unapređenje poslovanja. Program online konferencije pratila je publika iz BiH, regiona i svih krajeva svijeta, koja je upijala znanje, savjete i ideje, najzanimljivijih regionalnih i svjetskih stručnjaka.
Peti po redu, a prvi online, ovogodišnji Play Media Day položio je i ove godine ispit i dobio čistu desetku, kada je riječ o inovativnosti, autentičnosti, hrabrosti, kao i zabavi i edukaciji. Cjelodnevno druženje stručnjaka iz svih krajeva svijeta, sudionicima je omogućilo da iz udobnosti svog doma ili kancelarije, plove s jednog kraja svijeta na drugi, u potrazi za relevantnim i konkretnim znanjima, iskustvima i praksama, koji će im pomoći u njihovom poslovanju.

Ovogodišnji Play Media Day 05 je počeo u geografski dalekoj, ali digitalno bliskoj Australiji predavanjem Petera Brennana, grafičkog dizajnera, koji je kroz 10 životnih lekcija ispričao suštinu života i rada. „Ako nešto stvarno želite, ne prihvaćajte „NE“ kao odgovor. Razmišljajte drugačije od drugih, kako bi privukli pažnju i preuzmite odgovornost za svoje greške“, samo su neke od njegovih preporuka.
Iz Australije se publika rekordnom brzinom preselila u Zagreb, gdje je čekao Igor Mladinović iz kreativne agencije Imago s predavanjem „Kreativnost kao filozofija života“. Igor je govorio o strahu kao ubici kreativnosti, kreativnosti kao težnji ka boljem i novom, a ne kopiranju uzora. „Ako nisi autentičan, kreativno si nepotreban.“ i „Kreativnost mora sadržavati rizik i inovativnosti“, rečenice su koje su odzvanjale u ušima nakon njegovog govora.
Putovanje iz Zagreba u Beograd je trajalo nekoliko sekundi, gdje je Ljubica Vukčević objasnila „Kako primijeniti dobre principe digitalne ekonomije na vaš biznis“. „Stavite se u cipele potrošača, unificirajte i sinkronizirajte svoje poruke na svim kanalima komunikacije“, poručuje Ljubica.
Play Media Day 05 se iz Zagreba nakratko preselio u Amsterdam, gdje je domaćin bio Diederick van Middelkop, stručnjak za zvučni brending. Po njemu, uspon zvuka je pred nama, a zvuk brenda će postati važniji, nego ikad prije. Diederick smatra, da će originalan zvuk i muzika, istaknuti vašu reklamu u moru drugih reklama.
Istom rutom smo se vratili nazad u Zagreb, gdje je Maja Čulig, direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Addiko grupe, pričala o „Haos menadžmentu ili kako smo pobijedili krizu“. Maja je govorila o jedinom načinu, na koji možemo da pobijedimo krizu - a to je komunikacija. „Napokon su nestali izgovori za sve ove godine, kada su kompanije odbijale ući punim srcem u proces digitalne transformacije“, zaključila je Maja Čulig.
Prvi od dva virtualna panela u kojem su učestali Erna Saljević, Dunja Jovanić, Dijana Tepšić, Milan Maglov, Ida Prester i Branislava Antović, prštao je optimizmom i pozitivnom energijom, a konačan zaključak regionalnih influnesera, bio je da će kreativnost ipak spasiti svijet.
U dalekom Londonu Tijana Tamburić, koja se našla na Forbesovoj listi „30 ispod 30“ najuspješnijih mladih ljudi na svijetu je na zanimljiv način, usporedila potrošnju nasuprot doprinosa i tome koliko je odnos ova dva pojma, neophodan za napredovanje u kreativnim industrijama.
Potom je Bojan Šaptović iz agencije Pioniri Communications u Beogradu, savjetovao sudionike konferencije, kako da pobijede 2020. godinu.
Bojan je poručio, da se nikada ne smije odustajati od oglašavanja, pa ni u vremenima krize.
Treći zagrebački domaćin Play Media Day online konferencije bila je Anamarija Vuić, koja se bavila etikom u oglašavanju. Ona je istakla koliko oglašavanje utiče na mentalno zdravlje potrošača, kako je potrebno gledati na komunikaciju šire od zakona i etike, te kako brendovi svjesno krše moralne zakone, zarad cilja.
U malom primorskom mjestu Gourock u Škotskoj, dobrodošlicu je poželio nezavisni dizajner Craig Black, koji radi za mnoge svjetske brendove. Njegov poslovni put bio je ispunjen usponima i padovima, rizicima, neizvjesnošću, ali iznad svega radom, trudom, ljubavlju i predanošću. Craig je poručio, da moramo riskirati da bismo uspjeli, te da treba da razvijamo vlastite autentične projekte.
Na sredini ovogodišnjeg Play Media Day okupile su se predstavnice online medija, Ana Ćavar, Dijana Tepšić, Besima Svraka, Jelena Joksimović i Mersiha Drinjaković, koje su diskutirale o oglašavanju u medijima u vrijeme globalne krize.
Zaključak panela je neminovan proces digitalizacije i prelazak na online oglašavanje, čak i onih brendova i kompanija, koje su mislili da je njihov proces digitalizacije, daleka budućnost.
Dženeta Schitton je virtualnu ekipu ugostila u Beču, gdje je podijelila svoje znanje i iskustvo o temi koja postaje sve aktualnija, posebno s pojavom pandemije, kada je brending postao važniji nego ikada. Ona je govorila o transparentnosti u influensers marketingu, da influenseri uvijek moraju da transparentno označe sponzorirani sadržaj, te da influenseri moraju pokazati da im je stalo!
U Vojvodini je toplu dobrodošlicu sudionicima konferencije, poželjela Goranka Jednak Maksimović svojim predavanjem „Podcast 2020: 5+5 preporuke za podcastere“.
Konkretnim primjerima, statističkim podacima i savjetima, Goranka je potakla ljude da pokrenu svoj podcast, koji je više nego ikada jedan od najpopularnijih medija u svijetu.
Iz Splita se javio britanski stručnjak za komunikacijske vještine, Peter Hopwood. Tema koja se provlačila kroz sva predavanja, a koja je kod njega detaljno obrađena je - pružanje dodatne vrijednosti publici. Peter je u pola sata uklopio ogroman broj savjeta i prijedloga, pomoću kojih svaki individualac može poboljšati svoj javni nastup, zaintrigirati publiku i doći do boljih rezultata u poslovanju.
Uz Nikolinu Andrić smo posjetili malo vojvođansko mjesto Nadalj, odakle je ispričala priču o svom zanimljivom poslovnom putu do poduzetništva, rada i zarade od kuće.
Autorica dvije knjige banjalučanka Bojana Blažević, oduševila je publiku svojim inspirativnim predavanjem „Svi smo povezani“. Bila je to priča koja se morala čuti direktno od nje, kako bi se osjetila i doživjela, o tome kako energija, emocije i kvalitet života, direktno utiču na rezultate, koje ostvarujemo u poslu.
Posljednji grad u kojem se završila Play Media Day online konferencija bio je Beograd, gdje je virtualnu ekipu dočekala Jelena Veinović Stevanović. Online konferencija je završila Jeleninim osvrtom na ljudsko ponašanje, a posebno je istakla da je tehnologija ogledalo našeg ponašanja te da digital ne voli racionalnog kupca!
Vidimo se 2021. na šestom Play Media Day, regionalnom komunikacijskom događaju u Banjaluci!
Komunikacija je beskonačna!
TEKST: Ada Ćeremida
Sarajevo krajem novembra ima onu specifičnu energiju grada koji je istovremeno umoran i potpuno budan.
Noći su duže, svjetla u lokalima toplija, a program postaje intenzivniji baš kad se čini da sve usporava.
U tim danima, kulturna mapa grada izgleda kao mreža malih, važnih trenutaka muzika koja vraća mladost, moda koja otvara nova poglavlja, filmovi koji postaju most prema drugim gradovima i jezicima.
To je onaj period godine u kojem se Sarajevo ne obilazi, nego doživljava: na plesnom podijumu, u zagušljivoj koncertnoj magli, u pozlaćenim salama festivala, u mraku kina koji spaja publiku širom Evrope. Ovaj vikend upravo je takav gust, živ, pun ritma i atmosfere.
9 događaja posljednjeg vikenda u novembru:
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
“Nostalgija djetinjstva” još danas u Historijskom muzeju BiH
Nakon velikog uspjeha prethodne izložbe u Strasbourgu, Hana Dujmović je i ovim projektom donijela Sarajevu radove koji se čitaju kao dnevnik odrastanja u fragmentima tišina, igra, strah, toplina, nestanci i povratci. Danas je posljednji dan da ih vidite uživo, u atmosferi crne sobe koju oblikuju i prostor i publika.
A ako propustite zatvaranje, ne brinite sve one nijanse, emocije i vizualne tragove izložbe možete doživjeti kroz naš razgovor s Hannom.
Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti”
Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.
Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu.
Sedmica italijanskog filma
Sedmica italijanskog filma nastavlja se ovog vikenda, svaki dan u 20:00. Prva projekcija bila je u četvrtak, a nastavak donosi tri večeri savremenog italijanskog filma.
U četvrtak ste imali priliku gledati Gloria!, ali ako ste propustili u subotu možete pogledati Palazzina Laf, a u nedjelju My Father’s Diaries. Ulaz je besplatan, a karte se preuzimaju sat vremena prije projekcije što znači da vrijedi doći ranije, jer ove projekcije obično pune cijelu salu.
Buč Kesidi u Domu mladih
Buč Kesidi stižu u Sarajevo s novim albumom “Moderne veze”, koji je već osvojio mladu alt-publiku širom regije. Koncert 28. novembra u amfiteatru Doma mladih obećava kombinaciju euforije, nostalgije i plesnog indie-rock zvuka koji je bend definisao posljednjih godina.
Od “Nema ljubavi u klubu” do “Trebaš mi”, ovo je setlista koju Sarajevo voli i koja će u Domu mladih zvučati glasnije nego ikad.
Zabranjeno pušenje u Cinemas Slogi
Nakon gotovo osam godina, Zabranjeno pušenje vraća se u sarajevski klupski prostor i to u Slogu, 28. i 29. novembra.
Dvije noći posvećene energiji koja se ne imitira: Zenica Blues, Balada o Pišonji i Žugi, Jugo 45, Guzonjin sin… publika ih zna, pamti i pjeva iz prvog reda.
Koncerti su ujedno promocija live albuma “Pušenje ubija”, snimljenog na slavljeničkom koncertu povodom 40 godina od “Das ist Walter”.
Kawa: Subotnje zagrijavanje
KAWA i ovog vikenda otvara vrata svoje omiljene večernje zone: od 18:00 druženje uz Calkins B2B Alen Aladin, ritmove koji polako preuzimaju atmosferu i energiju koja raste bez žurbe.
Jedna od onih subota koja se ne planira, nego se jednostavno nastavi piće, muzika i ljudi koji dolaze “samo na kratko”, a ostaju duže nego što su htjeli.
Ahlelele Nights u Hemingways
Hemingways najavljuje povratak noći koje razbijaju dosadni novembar. Ahlelele Nights vraća atmosferu jula: prigušena svjetla, zbijeni plesni podijum i ona faza “neću više ovako, ali večeras mogu”. Isane podiže puls, Danilo R ga ubrzava, a Ritamania briše svaki plan za subotnje rano ustajanje. Digitalna vrata otvorena, vibe unutra još bolji.
Sarajevo Dance Festival: WDSF World Championship
Ovaj vikend donosi i historijski momenat prvi WDSF World Championship Solo Standard Female, uz nastupe u kategorijama Junior II, Youth i Adult.
Sarajevo postaje domaćin najtalentovanijim plesačicama svijeta, a plesni podijum pretvara se u pozornicu elegancije, preciznosti i snažne takmičarske energije. Paralelno se održavaju i nastupi najboljih plesnih parova u Latin i Standard disciplinama, što cijelom festivalu daje ritam globalnog spektakla.
49. bh. Fashion Week Sarajevo
Modni vikend počinje u hotelu Bosmal Arjaan by Rotana, gdje se 28.11. u 19:30 otvara novo izdanje BH Fashion Weeka. Sljedeće večeri, 29.11., program se seli u Dom Oružanih snaga BiH monumentalnu lokaciju koja sama po sebi nosi estetiku moći i trajanja.
Zatvaranje je zakazano za 30.11. u Bosmal Arjaanu, nakon čega slijedi Hemingway’s after party, finalna stanica za sve koji vole moda × muzika spoj u noćnom ritmu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!