TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.6.2010.
Ovaj vikend održan je Europe Future Fashion u Splitu, prvi međunarodni tjedan mode u Jugoistočnoj Europi. Na splitskim Prokurativama okupilo se 24 poznata kreatora iz 11 zemalja. Prvu večer trodnevnog modnog događaja otvorila je splitska autorica etno mode Božena Martinčević koja je pokazala da modu valja crpiti iz nacionalnog blaga.Alen Kekić, jedan od inicijatora ovog događaja i auto
A kako je to izgedalo na modnoj pisti, pogledajte na sljedećim fotografijama.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Drugu večer modne manifestacije otvorio je s malom, ali raskošnom kolekcijom Marko Mitanovski, poznat po tome što je svojim neobičnim kreacijama oduševljava i samu Lady Gagu.
.jpg)
.jpg)
Pjevalo se pak u drugoj točki druge večeri EFF-a kad su pred publikom vrckavo prošetale manekenke u veselim kreacijama sarajevskog modnog dvojca “Jaje”, u kojima im je pripomogla Lela, pjevačica i sestra Elvira Lakovića Lake.
Zanimljiva je bila i kolekcija zagrebačkog branda Karaka design koje potpisuju Vesna Karuza i Senija Radić. Njihova igra krojevima bila je u suprotnosti jednostavnim linijama haljina švedske kuće Omniamei koja se posvetila svili i njezinim bojama. Pistom su također prošetale i cipele Stanković te minimalistička kolekcija mladog gosta iz Francuske David Priola.
Pogledaje neke od fotografije kolekcija predstavljenih na drugoj večeri EFF.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
U nedjelju je održana završna, treća večer manifestacije EFF-a. Splitskim Prokurativama sa svojim lucidnim kreacijama predstavila se ukrajinska dizajnerica Elene Burenina, te minamalističkim haljinama Claudia Castrase. Publiku je posebno oduševila zanimljiva igra plisiranih dodataka na bež-rozo-tirkizno kombinacijama splitske autorice Rococo branda.
Anamarie O. se predstavila uglavnom jednostavnim haljinama nakon koje su predstavljeni kupaći kostimi i pareo verzije Marte Buzolić, te crno-bijele i crvene svečane haljine sa zanimljivim šeširima Galić designea.
Večer je zatvorena sa četrdeset glamuroznih i profinjenih kreacija poznatog nizozemskog kreatora Addya van der Krommenackera koji je splitsku publiku ostavio bez daha.
Europe Future Fashion je krenuo ambiciozno s ciljem da se dogodine ponovi u isto vrijeme, a do tada će ga gledatelji širem svijeta moći gledati preko World Fashion Channela gdje će se prikazivati narednih dana. A ako vas pak zanima kako je bilo u backstage na ovome modnom eventu, fotografije možete pogedati na sljedećem linku.
modamo.info/EFF
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!