TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 28.10.2020.

Ena Begičević-Čeliković, diplomirana produkt dizajnerica, je prije nekoliko dana na glavnoj gradskoj šetnici u Zenici, točnije na adresi Kočevska čikma bb otvorila dizajn studio & dućan koji krije mnoštvo unikatnih Made in BiH artikala. 

Do početka ove godine radila sam kao dizajner namještaja u industriji. Kroz to radno iskustvo naučila sam šta znači razvoj proizvoda od njegove ideje do realizacije  i plasiranja na tržište.
Kroz svoj posao sam i mnogo putovala te se upoznala sa radom svjetskih dizajnera i kompanija. Među onima čiji sam rad pratila bile su i neke bosanskohercegovačke kompanije koje su se na velikim evropskim sajmovima predstavljale uspješno ali i manje uspješno. Shvatila sam da bi ovim kompanijama mogla pružiti stručnu i kreativnu podršku jer prepoznajem njihov potencijal, ali i nedostatke. 
Osim toga, rad pod tuđim krovom ima svoja ograničenja. Smatram da je priroda moje struke takva da je početak vlastite priče u nekom trenutku neophodan za dalji napredak.
Kako se prostorije studija nalaze u samom centru grada, pored radnog officea, odlučila sam jedan dio organizovati kao izložbeno prodajni. U njemu će se nalaziti proizvodi drugih bh brendova, ali i samog studija. Ovakav prostor nedostaje gradu Zenici.“
– otkrila nam je Ena na početku razgovora što joj je bio motiv za pokretanje studija.

Foto: Nedim Bajramović

U razgovoru s njom, saznali smo i više detalja o samom uređenju, kao i ponudi ove zanimljive shopping adrese te novim projektima koje Ena priprema.

***
    Koji su sve brendovi dostupni unutar Studio Elosso?

Studio trenutno nudi šarolik asortiman – od odjeće do modnih i kućnih asesoara. Istakla bih brendove poput Gazzda, Waga Wood, Werkstatt,  Wood Surgery, Bogda, Zart, Vračo Premium,... Tu su također i mladi brendovi poput St.ranac ili Naked Maja. Studio nudi i knjige naših mladih autora kao što su Saša Džino i Boris Lalić. U stalnoj smo potrazi za novim, kvalitetnim proizvodima, a uskoro planiramo ponuditi i vlastite. To će svakako biti namještaj  i kućni asesoari.

Foto: Nedim Bajramović

Čime ste se vodili pri uređenju studija?

Ideja je bila kreirati savremen, ugodan i nepretenciozan prostor u kome su najvažniji sami proizvodi. Polovina prostora studija je u staklu i površina izloga je zaista velika. To je svakako igralo ulogu pri samom uređenju. Sav namještaj u prostoru je mobilan kako bi se mogao prilagoditi onome šta se u njemu nalazi. Naši posjetioci su prostor već okarakterisali kao jedan od najljepših u gradu. Sretna sam što se u njemu i drugi osjećaju ugodno.

Foto: Nedim Bajramović

Trenutno omiljeni artikl u studiju?

Trenutno najomiljeniji artikli su svakako vješalice, kao i drvena ptica Tica brenda Gazzda. Pored ovoga, izdvojila bih dječiju vrtešku Ovčice izrađenu od vune, brenda Bogda.  

Foto: Nedim Bajramović

Na kojim još projektima radite i na koji ste najponosniji?

Studio je nedavno završio svoj prvi projekat – dizajn sofe Talia, koja je izrađena u suradnji sa lokalnim proizvođačem namještaja – Boha. S obzirom da je prvi projekat on je i najdraži. Studio je ostvario kontakt i sa nekoliko drugih domaćih proizvođača s kojima planira razvijati projekte. I sami projekti su vrlo raznoliki – dizajn nove sofe, kreveta i stolnih asesoara. Vlastite proizvode studio planira lansirati do kraja godine. To će vjerovatno biti neki sitni namještaj.  
Treba spomenuti da imamo klijente zainteresovane za dizajn interijera, što će također biti nešto čime će se studio baviti. 

Foto: Nedim Bajramović

Kako izgleda jedan vaš radni dan? 

Radni dan počinje pregledanjem studija i onoga šta je izloženo. Kada se sve naštima, obavezno se pušta muzika te se u 10 h ujutro otvaraju vrata studija.  Radni dan je kombinacija skiciranja, istraživanja, operativnih poslova te naravno druženja s našim klijentima i posjetiocima. S obzirom da je ovo sami početak rada, dani su još uvijek haotični i ne tako dobro organizovani, ali i to će doći na svoje. 

Foto: Nedim Bajramović

***
Naslovna fotografija: Nedim Bajramović
Tekst: BONJOUR.ba


Bonjour

6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026.

TEKST: Ada Ćeremida

6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026. 6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026.

Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.

Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.

Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.

Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.

 



Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.

Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.

 

Šta ostavljamo u 2025. kada je riječ o interijerima?


Ultra-hladni minimalizam

Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.

Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.

 



Sigurni neutrali i “millennial gray” boja

Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.

Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.

 



Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija

Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.

Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.

 



Trendovi koji postoje samo za fotografiju  

Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.

Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.

 

 

Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture

Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.

Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.

 



Strogo definisane, nefleksibilne prostorije

Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.

Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @kellywearstler


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!