TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 27.11.2019.
Nakon što je garažu od 15m2 u Novom Travniku pretvorio u zanimljivo uređen beauty bar u kojem ćete pronaći pomno biran namještaj, zanimljivu keramiku i zid od mahovine, nije iznenađenje što Dario Šišul nastavlja nizati svoje interior poduhvate.
Dario je bh.fotograf koji uz brojne domaće wedding priče, potpisuje i zanimljive foto priče i s prekooceanskih destinacija, a kompletna priča o preuređenju Cozy 09 dućana pokazuje njegovu svestranost, kao i oko za lijepe stvari. Dario je između leta iz Pekinga za Tajvan, odgovorio na naše upite koliko je izazovan bio cijeli pothvat te zašto je ovaj multibrand dućan nova shopping destinacija koju vrijedi posjetiti u Travniku.
„Cijela priča oko “Cozy 09” butika je nastala sasvim spontano. Najbolji prijatelj s kojim se družim cijeli svoj život je dobio ideju za još jedan zajednički projekt. Odlučio je otvoriti trgovinu s odjećom, a ovaj put zadatak koji mi je zadao nije bila samo fotografija, što je moje glavno zanimanje i posao. Trebao sam odraditi cjelokupan brending, kao i uređenje interijera i eksterijera samog objekta. Možda ne bih na prvu bio tako hrabar da prihvatim takav zadatak, ali s obzirom na super pozitivne komentare i lijepo iskustvo prije dvije godine kada sam svojoj djevojci napravio beauty salon od stare zapuštene garaže, usudio sam se opet iskušati i prihvatiti izazov.
Sada sam već imao nekog iskustva, poznavao bolje materijale, znao gdje što mogu napraviti i tko mi može raditi određene radove, tako da je po tom pitanju u startu bilo malo lakše posložiti neke stvari. Ali ipak najbitnija je vizija. Najviše vremena sam potrošio razmišljajući, crtajući i planirajući kako u mali prostor od 23m2 da stane komforan butik - da nije previše natrpan robom, a opet da je praktičan i da može stati solidan asortiman. Kada sam praktični dio osmislio i znao neki raspored i namjenu pojedinačnih zidova i prostorija unutar objekta, trebalo je poraditi na detaljima, bojama i napraviti neki vizualni identitet prostora koji će biti upečatljiv i privući pažnju. Tada sam prvi put primijetio da postoje neke smjernice kojima se vodim svaki put kada radim nešto slično. To su neke vrlo jednostavne stvari kojima želim postići osjećaj topline u nekom uređenju...
Neki od tih elemenata su prilično neutralne boje zidova i podova, koje umjesto bojom, više pokušavam naglasiti teksturom, a zatim da sve ne bi bilo monotono i dosadno, dodajemo elemente drveta, koje daje toplinu, boju i lijep ugođaj u prostorijama, zatim zelenilo koje je po meni jako bitno za interijer jer daje živost, svježinu, kao i još jednu dodatnu boju u prostoru. Na kraju, uvijek dodam još par detalja u jačim bojama koji će dati osobnost objektu. Zbog topline objekta uvijek koristim topliju svjetlost 3000-3500K te mnogo različitih izvora svijetla. Moram naglasiti da nisam školovan za takvo nešto tako da sve ove smjernice kojima se ja vodim zapravo su samo moje mišljenje i moj način. Da se vratimo na uređenje samog butika.

Cozy 09 je zapravo bio stari zapušteni objekt u samom centru grada na glavnom križanju na ulazu u grad, ali kako 20 godina nije apsolutno ništa bilo u tom prostoru, trebalo je raditi sve na novo unutar i okolo objekta. Stavilo smo novu crnu stolariju, zidovima vratili staru bjelinu, uradili vanjsku rasvjetu, osvježili ogradu, te posadili red tuja i uredili vanjski park.
Unutar objekta smo kombinirali sivi betonski pod, za što sam koristio keramiku velikih dimenzija s teksturom betona. Zidove sam bojao u tamno sivu, a kontrast na taj zid sam napravio s malim bijelim pločicama u obliku cigle. S obzirom na to da smo se trudili da sve što radimo uklopimo u budžet, za elemente drveta u prostoru sam odabrao osb ploče, koje su prilično jeftine, ali isto tako praktične za postavljanje i zahvalne za održavanje, a u budućnosti se isto vrlo lako mogu mijenjati ili skidati... Zelenila ima dosta i sve je umjetno, kako bi bilo lakše za održavati.

Kabinu sam učinio većom s velikim ogledalom i dosta rasvjete.. Ogledalo preko cijelog zida je vizualno proširilo još jednu prostoriju, a usput smo dobili lijep kutak za fotografiranje. Da mali prostor ne bi smanjili još više s izložbenim lutkama, za izlog smo izradili veliki crni okvir s mrežom koji može biti jako praktičan i kreativan za izlaganje svih artikala iz asortimana, a daje još jednu oku ugodnu teksturu.
Vješalice čine većinu prostora za izlaganje robe, ali tu je i poneka polica za složene artikle. Duž cijelog izloga je i komoda s 12 ladica koja ima dvije svrhe. U nju se može skladištiti roba, a kako sam je radio u visini sjedalice (klupe) i pojačao dodatnom pločom na vrhu, služi i za sjedenje kao i probavanje obuće.

Rasvjeta je odigrala jako bitnu ulogu da se prostor doima ugodan i komforan. Koristio sam toplu bijelu svjetlost, a pored velikih led panela koji popunjavaju prostor svijetlom, postavili smo mnogo šina s led glavama koje daju usmjereno svijetlo kojim možemo zasebno naglasiti određene artikle, zidove, detalje koje želimo. Od detalja u bojama tu su svakako i simpatične mrežaste Ikea police u jarko crvenoj boji koje podsjećaju na male kaveze.

Za kraj moram naglasiti i meni najdraži detalj, koji po meni čini ovaj prostor posebnim i daje mu dozu romantike, a ujedno i notu retro izgleda, a to je neonski natpis “love TRAVNIK” koji je moj pečat na ovaj objekt, a i poklon gradu koji će dočekati svakog na ulazu u Travnik.“ – prokomentirao je Dario.

Cozy 09 dućan možete posjetiti već sutra na adresi Zenjak 9B u Travniku.
TEKST: Ada Ćeremida
Niste jedini ako vas je ove godine već nekoliko puta preplavio osjećaj da trendovi u interijerima dolaze i nestaju brže nego što uspijemo zapamtiti njihove nazive.
U našoj rubrici Interijer i Dizajn već smo prolazili kroz rane proljetne prognoze, sezonske palete boja, analize scandi, urban i organic modern estetika, a svaka od njih činila se kao mala promjena pravila igre.
No, krajem godine događa se nešto zanimljivo: kada se svi ti fragmenti spoje, pred nama se pojavi jasna slika onoga što 2026. zapravo donosi.
Nema više samo “viralne” vaze ili komode sa Instagrama, niti trendova koji traju onoliko koliko traje jedan viralni Reel. Umjesto toga, vidimo smjer povratak čovjeku, navikama, teksturi, toplini. Trendovi odjednom više ne izgledaju kao dekorativni popis, nego kao odgovor na način na koji zapravo živimo.
Ovaj pregled nije samo još jedan “šta je u modi ove godine”, nego pokušaj da zajedno sagledamo promjene koje se tiho pojavljuju u domovima širom svijeta i regiona. Promjene koje se ne dešavaju zato što su fotogenične, već zato što su logične, ljudske i dugo očekivane.
U nastavku donosimo šest trendova za 2026. koji zaista mijenjaju jezik interijera i pokazuju kako će se naši domovi osjećati, ne samo kako će izgledati.
Toplije nijanse vraćaju boju u dnevne sobe
Nakon gotovo desetljeća u kojem su vladale hladne sive, interijeri ulaze u eru topline. Palete za 2026. okreću se tonovima kakvi se nalaze u prirodi: moka, boja pijeska, prigušeni karameli, maslinasto zelena i tamni šljive. Ti tonovi ne samo da prostor čine ugodnijim, nego stvaraju i vizualnu dubinu koju sterilni neutralni tonovi nikada nisu uspjeli pružiti.
Trend koji se posebno ističe je colour-drenching oblaganje cijelog prostora jednom nijansom, od zidova do namještaja. U kombinaciji s prigušenim svjetlom i mat završnicama, prostor dobiva osjećaj intimnosti koji će dominirati idućom sezonom.
Organske obline mijenjaju geometriju prostora
2026. je godina u kojoj se geometrija interijera omekšava. Umjesto oštrih rubova i kubičnih silueta, fokus prelazi na mekane linije, zaobljene naslone, valovite police i skulpturalne stolove. Takav dizajn stvara fluidnost, ali i osjećaj pristupačnosti kao da vas prostor poziva da uđete, sjednete i ostanete.
Ove forme dolaze kao odgovor na želju za smirenim, ugodnim domom, ali i kao estetski kontrapunkt digitalnom svijetu koji je sve oštriji i linearniji. Organski oblikovani komadi postaju mala umjetnička djela.
Teksture pričaju priču umjesto dekoracije
Umjesto gomilanja dodataka, 2026. nas vraća esenciji materijala. Teksture preuzimaju ulogu dekoracije: bouclé, brušeni pamuk, chenille, lan, drvo, vidljive strukture, keramika koja zadržava ručni otisak, kamen s prirodnim nesavršenostima.
Prostor u kojem se kombiniraju glatko i hrapavo, toplo i hladno, mekano i tvrdo postaje vizualno slojevit – i to bez dodatnog dekorativnog tereta. Ovaj trend posebno odgovara modernim domovima s malo kvadrata jer tekstura daje karakter, čak i kada se minimalno unosi.
Dom postaje mjesto regeneracije
Nakon godina u kojima je dom morao postati i kancelarija i učionica i studio, 2026. donosi novi pravac: stvaranje mikro-zona za odmor i regeneraciju. To mogu biti mali prostori za čitanje, kutovi sa stolicom i lampom, mini-spa zone u kupaonici, prostori za jogu ili tihi rad.
Ono što ih povezuje jeste potreba da se dom ne koristi samo funkcionalno, nego i emocionalno. Dizajn se sve više okreće ritualima – ne samo estetici. Svjetlo se spušta niže, tkanine postaju mekše, a prostor se oslobađa stvari koje ne imaju priču.
Zanatski detalji i komadi s dušom preuzimaju glavnu ulogu
Globalno tržište okreće se personaliziranom dizajnu, a 2026. je godina u kojoj se zanatstvo potpuno vraća u prvi plan. Ručno rađeni komadi, nepravilne linije, stolice s vidljivim spojevima, pletene detalje od ratana, ručno glazirane pločice i keramika s teksturom postaju elementi koji unose autentičnost.
Umjesto identičnih setova namještaja, interijeri se sve više razvijaju kao “kolekcije trenutaka” komada koji dolaze iz različitih izvora, perioda i estetika, ali se spajaju u harmoničan narativ. Osjećaj doma zamjenjuje osjećaj izloga.
Suptilni povratak maksimalizma, ali u zrelijoj formi
Iako minimalizam neće nestati preko noći, 2026. pokazuje naglašeni povratak slojeva, bogatih boja i nešto hrabrijih kombinacija materijala. Ovo nije kaotični maksimalizam, već tih, promišljen pristup, gdje se komadi biraju pažljivo, a prostor priča priču kroz nekoliko izabranih elemenata, ne kroz gomilanje svega.
Rezultat je interijer koji ima karakter, toplinu i prepoznatljivu atmosferu, ali i prostor koji izgleda poput dobro kurirane kolekcije.
Kada se svi ovi trendovi stave jedan do drugog, jasno je da se 2026. ne bavi površinom, već atmosferom. Domovi postaju mekši, sporiji, ličniji. Boje nas grle, teksture nas umiruju, a obline stvaraju ritam koji se gotovo neprimjetno uvlači u svakodnevicu.
Najvažnije: sve odluke u dizajnu vraćaju se čovjeku, njegovoj udobnosti, ritualima i načinu života, što je možda i najveći pomak nakon godina u kojima je estetika često bila važnija od osjećaja.
Ipak, svaka godina u dizajnu donosi i ono što polako gubi snagu. U sljedećim danima istraživat ćemo trendove koji izlaze iz fokusa, one koji su dugo dominirali Pinterestom i Instagramom, ali se više ne uklapaju u smjer u kojem interijeri prirodno idu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!