TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 19.9.2023.
Amina je diplomirana produkt dizajnerica na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, a njen rad je nominiran na ZGDW u kategoriji Tekstilni i modni dizajn.
Realizirala je niz studentskih projekata iz polja produkt i modnog dizajna, radeći uporedo kao kostimograf i scenograf. Njen akcenat je na slobodi, prirodnosti, praktičnosti i momentu magičnog u dizajnu.
"Umjetničko izražavanje prožima se kroz pomno birane teme projekata s dozom promišljanja o odnosu forme i funkcije. Dizajn je način života i razmišljanje, svakodnevno nastojanje da unaprijedimo i inoviramo budućnost dizajnerske scene, lokalno i globalno." - rekla je Amina Musić.
Nominovani su radovi ma i kekino, koji kroz igru i slobodu pokreta preispituju odnos društva prema trudnici i odijevanju, kao i dječiju intimu.

Haljina za trudnicu ma je rad kroz koji se proteže niz istraživanja na temu trudnoće kao psihičkog i pojavnog dijela promjena, ali i historijskog, socijalnog i kulturološkog poimanja trudne žene. Kao produkt rada nastala je unikatna haljina za upotrebu u svakodnevnim prilikama, ali s ciljem da se u njoj žena osjeća posebno i da se slavi ljepota i snaga ženskog trudnog duha i tijela. Haljina je kreirana tako da bude udobna i da se mijenja s tijelom trudnice tokom različitih faza trudnoće, ali i kroz postporođajni period.
Trudnoća kao faktor opstanka svijeta posmatrana kroz prizmu dizajna je neizmjereni poligon istraživanja. Suočavajući se s nizom teorijskih i činjeničnih medicinskih ukazivanja vezanih za trudnoću, u spoju sa svim, dovelo je do krajnjeg rješenja - haljine koja spaja estetsko, funkcionalno i dekorativno. Istraživački rad u polju inkluzivnog dizajna je velika odgovornost i izazov. Haljina kao sinteza istraženog javila se prirodno i dala svjetionik za dalji rad u polju rješenja estetske funkcionalnosti s idejom da se žena osjeća posebno, da se slavi ljepota i snaga trudnog ženskog tijela.
Haljina je oblikovana s ciljem da bude udobna, sastoji se iz dva dijela čime je omogućeno da dio koji pokriva stomak sužava i širi. Haljina je realizovana u prozračnom, prirodnom lanu i dekorisana transferisanjem prirodnog bilja na tkaninu i fiksiranjem dekoracije. Misao vodilja je ostala duboko usađena u budućnosti opstanka, jer bez poroda nema ni čovjeka, a mi smo dio budućnosti, samim tim važno je istraživati posebnost trudnica i olakšavanje njihove svakodnevnice preko dodira posebnosti i osjećaja nesputanosti.

Dekica kekino preispituje pojam intime kod djeteta, pokušavajući da razvije odnos između produkta i magičnog svijeta mašte.
Dječija deka nastala je iz koncepta “žabice”, igre gatalice koja kod djece razvija maštu i kreativnost beskonačnog spajanja, slaganja i razlaganja.

Zbog svoje forme i oblika “žabica” podsjeća na sklapanje manjih dijelova koji čine veću cjelinu. Bitan je odnos djeteta i dekice sa strane psihologije i onog što svaka individua doživljava kao svoju dječiju, najraniju intimu.



Unošenjem boja i geometrije želja je oživjeti igru žabica na nekonvencionalan način kroz produkt, dekicu za djecu koja će sadržavati kvalitete samog savijanog papira. Na taj način odrasla osoba će evocirati mentalne uspomene, a dijete u svojoj dobi stvarati prostor za skrivanje u svijet dječije intime. Deka za djecu u formi žabice omogućava djetetu pokrivanje prilikom spavanja, igru savijanja dekice na različite načine i sakrivanje igračaka kako bi se razvile motoričke sposobnosti u dobi bebe.

Produkt je visoke estetske prirode koji potiče maštu i razvija dječiju intimu. Sistem slaganja u formu žabice je simboličke prirode, jer proizilazi iz instiktivne reakcije na riječ intima.
Nagrade se dodjeljuju u obliku priznanja, na otvorenju Zagreb Design Weeka, 26. Septembra. ZGDW ove godine traje od 26. septembra do 1. oktobra.
* * *
Foto: Amina Musić
TEKST: Bonjour.ba - PR
Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.
Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.
Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.
Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.
Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.
U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.
Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 
Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti.
Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.
Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!