TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 19.9.2023.
Amina je diplomirana produkt dizajnerica na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, a njen rad je nominiran na ZGDW u kategoriji Tekstilni i modni dizajn.
Realizirala je niz studentskih projekata iz polja produkt i modnog dizajna, radeći uporedo kao kostimograf i scenograf. Njen akcenat je na slobodi, prirodnosti, praktičnosti i momentu magičnog u dizajnu.
"Umjetničko izražavanje prožima se kroz pomno birane teme projekata s dozom promišljanja o odnosu forme i funkcije. Dizajn je način života i razmišljanje, svakodnevno nastojanje da unaprijedimo i inoviramo budućnost dizajnerske scene, lokalno i globalno." - rekla je Amina Musić.
Nominovani su radovi ma i kekino, koji kroz igru i slobodu pokreta preispituju odnos društva prema trudnici i odijevanju, kao i dječiju intimu.

Haljina za trudnicu ma je rad kroz koji se proteže niz istraživanja na temu trudnoće kao psihičkog i pojavnog dijela promjena, ali i historijskog, socijalnog i kulturološkog poimanja trudne žene. Kao produkt rada nastala je unikatna haljina za upotrebu u svakodnevnim prilikama, ali s ciljem da se u njoj žena osjeća posebno i da se slavi ljepota i snaga ženskog trudnog duha i tijela. Haljina je kreirana tako da bude udobna i da se mijenja s tijelom trudnice tokom različitih faza trudnoće, ali i kroz postporođajni period.
Trudnoća kao faktor opstanka svijeta posmatrana kroz prizmu dizajna je neizmjereni poligon istraživanja. Suočavajući se s nizom teorijskih i činjeničnih medicinskih ukazivanja vezanih za trudnoću, u spoju sa svim, dovelo je do krajnjeg rješenja - haljine koja spaja estetsko, funkcionalno i dekorativno. Istraživački rad u polju inkluzivnog dizajna je velika odgovornost i izazov. Haljina kao sinteza istraženog javila se prirodno i dala svjetionik za dalji rad u polju rješenja estetske funkcionalnosti s idejom da se žena osjeća posebno, da se slavi ljepota i snaga trudnog ženskog tijela.
Haljina je oblikovana s ciljem da bude udobna, sastoji se iz dva dijela čime je omogućeno da dio koji pokriva stomak sužava i širi. Haljina je realizovana u prozračnom, prirodnom lanu i dekorisana transferisanjem prirodnog bilja na tkaninu i fiksiranjem dekoracije. Misao vodilja je ostala duboko usađena u budućnosti opstanka, jer bez poroda nema ni čovjeka, a mi smo dio budućnosti, samim tim važno je istraživati posebnost trudnica i olakšavanje njihove svakodnevnice preko dodira posebnosti i osjećaja nesputanosti.

Dekica kekino preispituje pojam intime kod djeteta, pokušavajući da razvije odnos između produkta i magičnog svijeta mašte.
Dječija deka nastala je iz koncepta “žabice”, igre gatalice koja kod djece razvija maštu i kreativnost beskonačnog spajanja, slaganja i razlaganja.

Zbog svoje forme i oblika “žabica” podsjeća na sklapanje manjih dijelova koji čine veću cjelinu. Bitan je odnos djeteta i dekice sa strane psihologije i onog što svaka individua doživljava kao svoju dječiju, najraniju intimu.



Unošenjem boja i geometrije želja je oživjeti igru žabica na nekonvencionalan način kroz produkt, dekicu za djecu koja će sadržavati kvalitete samog savijanog papira. Na taj način odrasla osoba će evocirati mentalne uspomene, a dijete u svojoj dobi stvarati prostor za skrivanje u svijet dječije intime. Deka za djecu u formi žabice omogućava djetetu pokrivanje prilikom spavanja, igru savijanja dekice na različite načine i sakrivanje igračaka kako bi se razvile motoričke sposobnosti u dobi bebe.

Produkt je visoke estetske prirode koji potiče maštu i razvija dječiju intimu. Sistem slaganja u formu žabice je simboličke prirode, jer proizilazi iz instiktivne reakcije na riječ intima.
Nagrade se dodjeljuju u obliku priznanja, na otvorenju Zagreb Design Weeka, 26. Septembra. ZGDW ove godine traje od 26. septembra do 1. oktobra.
* * *
Foto: Amina Musić
TEKST: Bonjour.ba
Koliko puta ste čuli da ste “previše”? Previše iskreni, previše emotivni, previše ambiciozni? A možda je upravo u tom “previše” ono najbolje što nosimo, naša hrabrost da se izdvojimo, da budemo svoji i da mijenjamo svijet oko sebe, ne uklapajući se u obrasce koji nam ne pripadaju.
O toj snazi koja dolazi iz autentičnosti razgovarali smo s Aldijanom Rakić, Članicom Uprave ASA Banke, ženom koja je iz pozicije saradnice izrasla u liderku koja vjeruje da empatija nije slabost, već najjači poslovni alat.

Aldijana Rakić, Članica Uprave ASA Banke
Ljudi ne traže savršenog lidera, već čovjeka
U njenoj karijeri bilo je trenutaka koji su zahtijevali odlučnost, ali i razumijevanje, posebno u periodima velikih promjena. Jedan od njih bio je i proces spajanja čak tri banke: složen, emotivan i izazovan trenutak za svaki tim. Zato smo Aldijanu pitali šta je naučila o ljudima kada posao postane najizazovniji.
„Pa ja bih više rekla da u teškim vremenima ljudi ne traže savršenog lidera, već traže čovjeka i ono realno što sam spoznala kroz svoju praksu jeste da je i tišina jača od govora, da je prisutnost jača od riječi i definitivno da stabilnost ne mora značiti da znamo ono što dolazi, već da znamo ko smo i da vodimo svoj tim kvalitetno kroz nepoznato."

Ne moraš znati sve, ali moraš vjerovati sebi
Ušli ste u banku kao saradnica, danas ste članica Uprave. Šta biste sebi tada šapnuli, da Vas niko ne čuje?
"Definitivno bih sebi šapnula na uho da ne moram sve da znam, ali da moram da vjerujem sebi. Prije, u svojim mlađim godinama, tu potvrdu sam tražila izvana, a sada u zrelim godinama jako je bitno da imate unutrašnji kompas jer onda apsolutno vam nisu bitni aplauzi i titule.
Ostala bih znatiželjna i čak bih rekla i preiskrena i preambiciozna jer upravo ovo ’pre’ i ’previše’ nekad znači da se izdvajate od drugih i da si različit u odnosu na druge. I ono što bih rekla da je najveća vrijednost nije mjesto u hijerarhiji, već je definitivno utjecaj koji ostavljate na druge ljude."


Empatija je poslovni alat, ne slabost
U svijetu u kojem se često naglašava brzina i rezultat, zaboravljamo da uspjeh rijetko nastaje iz pritiska, a mnogo češće iz razumijevanja. Upravo zato, Aldijana vjeruje da je empatija jedna od najvažnijih vještina današnjeg lidera. Ne zato što je meka, već zato što je precizna i ona prepoznaje ono što brojke tek kasnije potvrde.
„Empatija pored što je ljudska osobina, ona je strateški resurs i ukoliko se empatija koristi kvalitetno može na vrijeme prepoznati potrebe tima, može vidjeti promjene koje ćemo tek nekad naknadno vidjeti u brojkama i isto tako može vidjeti neke promjene ponašanja u samom timu.
Jer suština je da u najtežim trenucima mi pamtimo pravila ponašanja i ako tu položimo test onda nijedna kriza ili teška vremena ne mogu taj odnos narušiti. I definitivno empatija daje širu sliku, ali isto tako i pojedinca u njoj.“


“Previše” je zapravo kompliment
Od žene se često očekuje da bude “dovoljno”: dovoljno smirena, dovoljno ambiciozna, dovoljno odvažna, ali nikada “previše”. Aldijana to pravilo ruši.
„Preosjetljiva, ambiciozna i emotivna. Upravo ove tri riječi pokušavaju ženu staviti u okvire pravila ponašanja koji joj generalno i ne pripadaju jer apsolutno liderstvo je kod svakoga drugačije. Empatija definitivno nije slabost, ambicija nije mana, a emocije definitivno nisu neprijatelji racionalnosti. Ukoliko se ta tri alata pravilno koriste apsolutno može doći do promjene organizacije iz temelja.“


Emocije ne isključuju racionalnost
O ženama u bankarstvu se dugo govorilo kroz stereotipe zato smo Aldijanu za kraj pitali: Najveća zabluda o ženama u bankarstvu je…?
„Da su preemotivne i da su zbog toga manje racionalne, što apsolutno nije tačno jer upravo ta emotivnost nadograđuje racionalno odlučivanje. Ja sam u praksi mnogo vidjela žena koje su donosile jako teške odluke upravo bazirane na toj emociji i hrabrosti. Tako da bih rekla da je zaključak da su žene emotivne i racionalne i jako hrabre.“

Kroz svaku rečenicu Aldijane Rakić provlači se jednostavna, ali snažna poruka da uspjeh nije odsustvo grešaka, već sposobnost da ostanemo ljudi dok rastemo.
U ASA Banci, taj spoj razumijevanja, stručnosti i povjerenja pokazuje kako se i u svijetu brojki može voditi srcem, a da rezultati ostanu jednako impresivni.
I možda je baš u tom ’previše’… emociji, hrabrosti i iskrenosti… ono što nas uči kako da budemo najbolja verzija sebe i u poslu i izvan njega.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!