TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 20.10.2021.

Wool Line je bosanskohercegovačka kompanija koja proizvodi prirodne i ekološki prihvatljive proizvode za spavanje od ovčje vune.

Odlučili smo vam kroz razgovor sa timom Wool Line otkriti koje su to beneficije korištenja proizvoda od vune za zdravlje ali i okoliš, te koje to proizvode imaju u ponudi i gdje se mogu kupiti.

Za početak nam recite ko čini vaš tim i zašto ste se odlučili kreirati proizvode od vune?

Wool Line kompanija broji tim od 25 ljudi. Većim dijelom zapošljavamo žene jer su u pitanju proizvodi za čiju je izradu potrebno dosta ručnog rada, nježnosti i strpljenja. Za izradu jednog madraca, potrebno nam je čak nekoliko dana i nekoliko različitih stručnjaka!

Zašto vuna? 
Naime prepoznali smo da je Bosna i Hercegovina bogata vunom kao sirovinom, materijalom koji je uslijed brze industrije izašao iz upotrebe a jako je kvalitetan i dugotrajan.

Cilj nam je vratiti vrijednost prirodnim materijalima, otkupom vune podržati ruralna područja i direktno uticati na zaštitu okoliša. Trenutno smo prva i jedina firma u regionu koja proizvodi krevetninu od ovog prirodnog materijala.

Koliko su vuna i proizvodi od vune važni za čovjeka?

Svjetska istraživanja su pokazala mnogobrojne pozitivne promjene u fizičkom zdravlju čovjeka među kojima ističemo poboljšanje hidratacije kože u bliskom kontakti sa vunom, regulaciju temperature čovjekovog tijela što utiče na poboljšanje kvalitete sna, kao i oslobađanje tijela od toksina, kojima smo na žalost svakodnevno izloženi, na način da ih apsorbuje i na koncu neutralizuje.

Činjenica da ne postoje naučni dokazi o alergenim reakcijama na vunu ovaj materijal dodatno čini atraktivnim i upotrebljivim za svakog pojedinca.

Također bismo željeli dodati da smo razbili predrasude mnogih kupaca koji su vjerovali da su alergični na vunu; ispravnim tretiranjem i procedurama zaštite kojima pristupamo prije same obrade vune, dovelo je do toga da niti jedan naš korisnik nije imao alergijsku reakciju, koja je vjerovali ili ne - mit.

Da li nam možete dati savjet kako održavati proizvode od vune?
Proizvode od vune jako je lako održavati. Zvuči nevjerovatno, ali je istinito – Wool Line vunene proizvode dovoljno je prozračavati na svježem zraku, u hladu, po mogućnosti ne izlažući direktnim sunčevim zrakama. To možete činiti na vašem balkonu ili prozoru.
Ovo je dovoljno raditi povremeno, svaka dva do tri mjeseca. Vuna će na ovaj način vratiti svoju prozračnost, a vi ćete imati potpuno svježe proizvode tretirane na prirodan način.

Zašto?
Zato što prirodna ovčja vuna sadrži lanolin (mast) koja ne dozvoljava da se prašina i plijesni lijepe kao što je to slučaj sa sintetičkim materijalima. Stoga održavanje Wool Line proizvoda ne može biti jednostavnije i zdravije.

Koliko korištenje prirodnih materijala, poput vune, utiče na očuvanje i zaštitu okoline?
Očuvanje okoline jedan je od osnovnih motiva rada Wool Line – a. Wool Line se trudi da prikupi ovčju vunu iz ruralnih područja naše lijepe domovine te je pretvori u koristan i zdrav ekološki proizvod.

Korištenjem prirodne ovčje vune doprinosimo očuvanju planete Zemlje pomažući zbrinjavanje vune na adekvatan način. Neadekvatno odbačena u prirodi vuna se može zadržati i do 50 godina, i kao takva, deponovana na neadekvatan način, predstavlja ozbiljan problem za očuvanje čistog okoliša.

Kupovinom samo jednog vunenog jastuka direktno utičemo na zaštitu okoliša tako što sprječavamo da cca 3 kg vune bude bačeno u obližnju rijeku, šumu ili livadu, što je nažalost i dalje veoma česta pojava.

Koji su proizvodi od vune dostupni u vašoj ponudi i koji je najpopularniji?
U našoj ponudi imamo širok spektar proizvoda. Jastuke koji su punjeni mekanom vunenom kuglicom, jorgane, nadmadrace, madrace, dječiji arortiman kao i kvalitetne vunene asesoare kao što su pape, pojasevi i maske za spavanje. Sve navedene proizvode imamo u tri kolekcije koje se razlikuju po završnom materijalu.

Lux kolekciju karakteriše prirodno pamučno platno koje ima posebnu karakteristiku da ne propušta vunu vani. Ova kolekcija je idealna za ljubitelje prirodnih proizvoda, ali koji ipak nisu veliki fanovi vune. Mogu se okoristiti svim benefitima vune koje ona nudi, a da njihova koža ne dođe u direktan dodir sa vunom.


Gold kolekcija je za velike fanove vunenih proizvoda koji vole da osjete dodir vune na svojoj koži. Tako sve proizvode iz prethodno nabrojanih kategorija pored punjenja vunom oblažemo mekanim vunenim krznom.

I posljednja kolekcija koja nam je najveći hit jeste Gold/Lux kolekcija prirodnih vunenih proizvoda. Velikom broju naših vjernih kupaca bilo se teško odlučiti da li da odaberu pamučnu presvlaku ili runsko vuneno krzno.

Razumjevši njihove slatke muke, posvetili smo se dizajniranju proizvoda koji bi bili potpuna satisfakcija našim kupcima, tako da danas u našoj ponudi možete naći jastuke, kao i sve ostale proizvode obložene sa jedne strane postojanim pamukom a sa druge mekanim vunenim krznom, jako popularna ljeto-zima varijanta.


Što se tiče najpopularnijeg proizvoda, definitivno možemo reći da je to Wool Line jastuk Lux koji svake godine postavlja nove rekorde u prodaji.

Iz reda građevinskog materijala nudimo prirodnu izolaciju od ovčje vune koja u posljednje vrijeme počinje privlačiti sve veću pažnju posebno u EU jer stiropor postepeno izlazi iz upotrebe (u nekim državama je i zakonski zabranjen) a izolacija od ovčje vune koja je prirodna i vatrootporna dobija svoje mjesto na tržištu.

Mi smo jedna od 3 firme u EU koja raspolaže tehnologijom za izradu ovog materijala. To je posebno interesantna tema o kojoj možemo upoznati Vaše čitatelje u narednom periodu.


Gdje naši čitatelji i mi možemo kupiti vaše proizvode?
Naš izložbeni prostor/showroom nalazi se u Hadžićima, na adresi Hadželi 218., gdje možete pogledati sve naše proizvode, opipati i osjetiti čari vune. Također, možete isprobati i naše madrace i pronaći pravo rješenje za kvalitetan san kao i dobiti savjete našeg stručnog osoblja.

Pored toga, sve Wool Line proizvode možete naručiti putem Wool Line web stranice, Facebook stranice, Orea bazaara ili Instagram profila gdje će vam naš ljubazni tim biti od velike pomoći pri odabiru proizvoda.

* * * 

Naslovna fotografija: Wool Line 
Tekst: Emina Smaka 


Bonjour

Nela Hasić: Rečenica 'Sad je prekasno...' me još uvijek grize.

TEKST: Bonjour.ba

Nela Hasić: Rečenica 'Sad je prekasno...' me još uvijek grize. Nela Hasić: Rečenica 'Sad je prekasno...' me još uvijek grize.

U Bosni i Hercegovini svake godine više od hiljadu žena čuje dijagnozu raka dojke.

Iza tih brojki kriju se majke, sestre, prijateljice, kolegice, komšinice… žene koje nose strah, ali i nevjerovatnu snagu. Upravo zato Bonjour.ba i ove godine piše o Race for the Cure, događaju koji Sarajevo pretvara u more pink solidarnosti. To je zajednica u kojoj se tišina pretvara u glas, a tabu u priču o hrabrosti i podršci.

Iza hiljade pink majica i koraka koji se svake jeseni preliju Sarajevom stoji Nela Hasić, direktorica i osnivačica Think Pink, koja već skoro dvije decenije vodi ovu misiju. 
 

race-for-the-cure-nela-hasic-intervju_1_bonjour_ba (1)

Nela Hasić, direktorica i osnivačica Think Pink

 

U razgovoru Nela nam je otvoreno podijelila šta za nju znači Race for the Cure, koje trenutke nikada neće zaboraviti i zašto je tišina i dalje najveći neprijatelj ranom otkrivanju bolesti. Ispričala nam je i šta je najteže čula od žena koje su prošle kroz dijagnozu, kako izgleda snaga zajednice kad hiljade ljudi koračaju zajedno, ali i šta mi kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno.
 

Nela, recite nam kada govorimo o Race for the Cure, je li to za vas prije svega trka, pokret ili zajednica?


Za mene je Race for the Cure prije svega zajednica – to je ono magično tkivo gdje se hiljade ljudi, od žena koje su se susrele sa dijagnozom do onih koji tek otkrivaju svoju snagu, povezuju u solidarnosti, gdje se strah pretvara u nadu i gdje svaka korak postaje dio veće priče o podršci i promjeni.
 

 

Šta vas i nakon 18 godina najviše iznenadi svakog septembra?


Ono što me najviše iznenadi je, kako se svake godine, uprkos svim poteškoćama, ta energija množi – vidim mlade djevojke koje se prvi put uključuju, vidim muškarce koji vode svoje timove, mališane raznih uzrasta koji dolaze sa svojim roditeljima, tinejdžere i tu neobjašnjivu radost u očima žena koje su preživjele bolest, koja me podsjeća da smo uspješno slomili tabue, ali da je put još dug.
 

race-for-the-cure-nela-hasic-intervju_2_bonjour_ba
 

Možete li s nama podijeliti trenutak s trke koji vas i danas naježi kada ga se sjetite?

 

Sjećam se jedne žene koja je imala karcinom, koja je došla iz ruralnog područja, koja je nakon dijagnoze godinama šutjela, a na trci 2015. godine, držeći me za ruku u ružičastoj majici, prošaptala: “Ovo je prvi put da sam rekla ‘ja sam preživjela’ naglas” – taj trenutak me i danas naježi jer sam vidjela kako se iz pepela rađa snaga koja mijenja živote.
 

 

A šta vam je bilo najteže čuti od neke žene tokom svih ovih godina rada?


Najteže je bilo čuti od jedne mame u ranim 40-ima, koja je rekla: “Nela, saznala sam za bolest u 38., ali nisam rekla ni majci ni mužu jer sam se bojala da će me vidjeti slabu – sad je prekasno” ta riječ “prekasno” me još uvijek grize jer podsjeća na sve one tihe bitke koje gubimo zbog straha i stigme.

 

Po vašem mišljenju šta je veći neprijatelj ranoj dijagnostici: tišina i strah u ženama ili prepreke unutar sistema?


Oboje su strašni, ali mislim da je tišina i strah u ženama veći neprijatelj – jer čak i kada sistem ponudi ruku, ako žena ne prihvati zbog sramote ili neznanja, nijedan mamograf neće spasiti život; moramo prvo osloboditi srca da bismo oslobodili tijela.
 

 

Ako vam priđe mlada djevojka od 20 godina i pita ‘zašto da se uključim’, šta biste joj rekli u jednoj rečenici?

 

Uključi se jer tvoj jedan korak danas može biti sidro nade za neku sestru, majku ili prijateljicu sutra, i jer zajedno mijenjamo svijet gdje rak dojke nije tabu, već priča o snazi i prevenciji.

 

Skoro dvije decenije ste u ovoj misiji. Šta vas više motiviše: pogled unazad na sve što je postignuto ili unaprijed, na borbu koja tek čeka?


Više me motiviše pogled unaprijed – na borbu koja nas tek čeka, jer svaka pobjeda iza nas, poput hiljada pregleda koje smo omogućili, samo je gorivo za one još veće promjene, poput skrininga za svaku ženu u BiH, koje još uvijek sanjamo.
 

 

Šta biste željeli da žene, ali i muškarci, bolje razumiju kada je riječ o borbi s rakom dojke?


Želim da svi razumiju da rak dojke nije samo ‘ženska bolest’ – to je porodična, društvena borba gdje muškarci imaju ključnu ulogu u podršci, gdje prevencija počinje razgovorom za stolom, a ne samo u bolnici, i gdje snaga dolazi iz ranog djelovanja, preventivnih pregleda a ne iz čekanja.

 

Nela, šta mislite šta mi kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno, a moramo, da bismo stali rame uz rame sa ženama koje prolaze kroz bolest?

 

Kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno u kreiranju sigurnih prostora za emocionalnu podršku izvan bolnica – moramo više ulagati u grupe podrške, edukaciju u školama i ruralnim sredinama, i osigurati da muškarci i obitelji budu dio te mreže, jer borba nije samo medicinska, već i ljudska. Potrebno je mnogo više aktivnosti koje poboljšavaju kvalitet života žena nakon dijagnoze i tretmana.
 

 

I za kraj, kada pomislite na žene koje više nisu s nama, a bile su dio ove zajednice, kako njihovu snagu i dalje nosite u svakoj trci?


Nosim njihovu snagu u svakoj trci. One su u mojim mislima i mom srcu, njihove priče nisu završene – one su svjetionik koji vodi nove generacije, podsjećajući nas da svaka utrka nije samo o koracima, već o nasljeđu hrabrosti koje ostavljamo iza sebe.

Svaki septembar u Sarajevu hiljade koraka piše istu poruku… nismo/niste same. I dok Nela Hasić već skoro dvije decenije stoji na čelu tog ružičastog vala, jasno je da je Race for the Cure kolektivna odluka da glas bude glasniji od tišine, da podrška bude jača od straha i da svaka žena zna: ova borba je i njena i naša.

I ne, ne idemo malim, bojažljivim koracima. Idemo trkom, snažno, u borbu protiv raka dojke. U ružičastom moru koraka svaka žena će znati da je iza nje čitava zajednica koja je čuje, osjeća i nosi naprijed.
 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!