Vuna.ba: BH.brand koji kreira najljepši namještaj i dodatke od vune - Bonjour.ba - bh.lifestyle magazin

Vuna.ba: BH.brand koji kreira najljepši namještaj i dodatke od vune

Tekst:

Bonjour.ba

BONJOUR.CLUB
21.9.2017.

S kreativnošću, radoznalošću i predanosti tima koji čini Vuna.ba brand upoznali smo se još tijekom našeg druženja na najkreARTivnijem vikendu ove godine u Sarajevu. Više od četiri godine Eldar, Amna i Alisa pokazuju neku sasvim novu, svježu, modernu primjenu vune i njene interpretacije u našu svakodnevnicu kroz namještaj, dodatke za dom i garderobu. Teško ćete odoljeti njihovim prostirkama, veselim foteljama, preslatkim ovčicama, kao i šalovima koji su idealni za niske zimske temperature. S Eldarom smo razgovarali o nastanku njihovog branda, razvoju, planovima za budućnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako ste došli na ideju proizvodnje rukotvorina i zašto baš vuna kao osnovni materijal?

Naravno, ništa se u životu ne dešava preko noći, pa tako ni ova ideja. Firma GreenTon Sarajevo djeluje od 2004, a naš tim od 1997. na polju proizvodnje tonerovih kaseta za printere. Ovaj posao pojavom jeftinih kineskih proizvoda je počeo da gubi smisao. Paralelno sa ovim poslom, počeli smo u firmi da razmišljamo šta da se radi, a da Kinezi to ne mogu. Palo mi je na pamet – ručni rad. S druge strane u našoj državi vrlo lako možete da nađete „domaći“ suvenir proizveden u Kini, Pakistanu, Turskoj... To su bile neke naše ideje vodilje, šta i kako da idemo dalje. Tako je prije 4 godine započeo taj naš put u svijetu proizvodnje i plasmana ručno rađenih proizvoda koji su bazirani na našoj tradiciji.

ponjava bazerdzan

Prva ideja je bila ručno tkanje proizvoda od pamuka, lana, svile. Tada smo započeli da razvijamo ideju bosanske ponjave. No, nismo htjeli da našu tradicionalnu prostirku držimo na podu. Htjeli smo da joj damo jednu novu dimenziju. Htjeli smo da našu tradicionalnu ponjavu smjestimo u 21 vijek. Tako je nastala naša kolekcija Remake. Tu su se mogli da nađu torbe, ruksaci, pojasevi kao modni detalj, taburei, presvlake za fotelje... Sve je bilo inspirano našom ponjavom. Vrlo teško smo se probijali na tržište. Od svih kojima smo ponudili naše proizvode tražili smo da nam daju povratnu informaciju o zainteresiranosti ljudi za taj vid prezentacije naših ručnih radova. Vjerujte, nikada nismo dobili valjanu informaciju.
Nakon dvije godine vrlo trnovitog puta, slučajno nabasamo na informaciju na nekom portalu da jedan čovjek iz Vlasenice poklanja dvije tone vune. Ta informacija me je frapirala, a ujedno i obradovala jer sam tu vidio ogroman potencijal. Naime, kod nas će uvijek biti ovaca, dakle i vune! Niko od nas u firmi nije ništa znao o vuni, kako i šta se radi s njom. Svi znamo da je proizvodnja u tekstilnoj industriji u Bosni i Hercegovini gotovo zamrla i da je jako teško naći mjesto gdje naći prerađenu vunu. Svaki dan su problemi se multiplicirali. Taman nađemo čovjeka koji prodaje vunu, ali nemamo je gdje iščešljati, upresti, a da ne govorim o farbanju. Tada je nastupilo istraživanje po internetu. Zahvaljujući tome dosta toga smo naučili i počeli sami da češljamo, farbamo, upredamo...
Već dvije godine radimo isključivo samo sa vunom i mogu reći da smo po pitanju vune i njene blagodati  „zagrebali“ samo jedan mali promilčić njenog potencijala.

ponjave bazerdzan

Koje tri karakteristike čine vuna.ba proizvode drugačije od ostalih ručno rađenih komada namještaja i dodataka za dom?

Tri riječi kojima možemo opisati naše proizvode: Unikatnost, jedinstvenost, bezvremenski su.

Stolica kuglice 4

Naša poslovna politika je da svaki naš proizvod treba da ima svoju osobnost. Do sada niti jedan proizvod kojega samo uradili nije isti. Bilo da su tu nijanse bolja, raspored kuglica, oblik... Kao takvi, naši proizvodi su jedinstveni na tržištu. Njihovu posebnost im daje ručna izrada. U svakom našem proizvodu smo „utkali“ i dio nas samih. Mi našim korisnicima savjetujemo da sami donesu neku ideju koju zajedno doradimo i uradimo proizvod po njihovoj želji. Tu se ogleda jedinstvenost naših proizvoda. Za naše proizvode možemo slobodno reći da su bezvremenski. Nastali su na ideju starih, tradicionalnih ručnih radova, a ujedno su prilagođeni i smješteni u 21. vijek.

Tko čini vuna.ba tim i što vas najviše motivira u poslu?

Vuna.ba je brend firme GreenTon Sarajevo. Zato s pravom mogu reći da vuna.ba tim su svi uposlenici GreenTon-a. No, okosnicu tima čine Amna i Alisa Mujkanović i Erdal Medenčević. Amna i Erdal su prvi „krivci“ i pioniri ovoga posla. Kako sam naprijed napisao, dok smo se razvijali u ovom poslu nailazili smo na velike prepreke.  Pojavom prepreka i problema u nama se budi onaj bosanski inat koji nas sve dalje i dalje tjera da istrajemo u našoj ideji. Svaki udarac nas je „podizao“ sve jače i hrabrije. Mi u firmi jednostavno želimo da pokažemo da i kod nas može da se desi jedna pozitivna priča. To je ono što nas motivira. Nadam se da smo na pravom putu.

18010255 1957950071091557 5362023843564309764 n

Kroz koje radove miješate tradiciju i moderno? Kako teče proces proizvodnje i izrade jednog Vašeg komada namještaja?

Kada smo počeli da radimo sa vunom, vrlo brzo smo shvatili da su rijetki oni koji su tražili proizvode od vune u prirodnim bojama (boja vune, crna, siva). Svi su nas pitali da li možemo da uradimo tabure u tirkiznoj, pink, blijedo zelenoj ili nekim „modernijim“ bojama.

tabure jastuci

tepih xxl

tepih zvrkovi

Kada smo počeli da radimo, rekli smo da nećemo raditi klasični bosanski ćilim. Mi smo samo od bosanskog ćilima uzeli tradicionalne boje, ali smo od vune napravili „zvrkove“ i spojili u jednu formu. Tako je nastao naš ćilim od zvrkova. Kada smo našli na otpadu dvije fotelje iz ranih 60-tih, uzeli smo ih rastavili i umjesto klasične, presvukli ih sa 2000 raznobojnih filcanih kuglica. Tako je nastala naša fotelja – 2000 kuglica. Već ranije sam rekao da mi sve radimo sami i češljanje i farbanje i filcanje vune. Tako i počinje sve. Kako sami farbamo, slobodno mogu reći da se volimo igrati sa bojama i nijansama. Tako su nastale nijanse naših boja. Tu smo specifični i posebni. Svi naši komadi namještaja nastaju tako da imaju svoju funkciju. Poznato je da u novije vrijeme svi volimo da imamo dnevne sobe u bijeloj boji. E zato jedna fotelja sa 2000 kuglica u 32 boje daje toj dnevnoj sobi jednu posebnu dimenziju.

Koji je prvi artikl koji ste izradili u vašoj radionici?

Već ranije sam rekao da su naši počeci u ručnim radovima bila ručno iztkana ponjava. Moram priznati da nije bila ni slična ovim koje sada radimo. No, bila je prva i nama najdraža. To su bili naši počeci, sa puno želje da naša ideja zaživi i uspije. Zahvaljujući toj ponjavi kasnije nastaju ruksaci, taburei, pojasevi, torbe...

Što je najveći kompliment za vaš rad?

Najveći kompliment za naš rad su komentari naših kupaca na društvenim mrežama. Neopisiv je osjećaj kad vam kupac našeg tepiha ovčica pošalje sliku  sa porukom „vuna.ba ovčica na Havajima!“. Sretni smo kad prezentiramo naše proizvode po sajmovima i izložbama i kad nam priđu i kažu da odavno prate naš rad. To nam je najveća nagrada. Tada znamo da smo na pravom putu da naš brend uspije.

18485928 1253989798043550 8580571394869759594 n

Kakve su reakcije bh gradjana na Vaše radove? Smatrate li da je u BiH dovoljno razvijena svijest o važnosti podrške domaćoj proizvodnji?

Na ovo pitanje sam dijelom odgovorio u prethodnom. Naši proizvodi su rađeni od prirodnih materijala. Vuna nije nikakvim hemijskim sredstvom tretirana, pa zbog toga možemo slobodno reći da je to ekološki proizvod. Zahvaljujući ovoj činjenici, mladi roditelji svojoj djeci kupuju deke od naše vune.

E sto se tiče drugog pitanja, tu možemo naširoko da elaboriramo. Ukratko, država i institucije koje bi trebale da se brinu o domaćoj proizvodnji ništa ili gotovo ništa ne rade. Da ne govorimo o institucionalnoj podršci. Još ako se radi o malim firmama i obrtima tu izostaje bilo kakav vid podrške. Na našem primjeru možemo reći da smo sve sto smo postigli, uradili svojim radom. Ja se nadam da će ubrzo doći do značajnih promjena po ovom pitanju.

A gdje možemo kupiti vuna.ba proizvode?

Naši proizvodi su unikatni. Mjesto gdje možemo da razgovaramo i realiziramo ideje naših kupaca je, kako mi volimo da nazovemo, naš atelje. Tu kupac može da bira bolje i sl. Atelje je u prostorijama GreenTon-a.

ž

16123503 1787838121538928 6569128126767431680 n

Ako pak želite da kupite nešto što je vezano za našu tradiciju u formi odjevnog predmeta, suvenira i sl., možete posjetiti koncept store dućan Bazerdžan na Baščaršiji. Tamo će te cijelu priču o našim proizvodima čuti od tri ljubazne djevojke. Odnedavno naše proizvode za dom možete kupiti u sarajevskom Mikseru. Plan je da se naši proizvodi mogu kupovati preko internet kupovine. Nadamo se da će u što skorije vrijeme krenuti i ova prodaja. Trudimo se da i to realiziramo.

Foto: Vuna.ba, Instagram, Bazerdžan, Instagram/divaisback

Povezani članci

Najpopularniji članci

Posljednje objavljeno